| |
Diskutera evenemang som hålls.
-
crapgame

-
av crapgame 29 jul 2010, 20:45
Kommer AAR vara underprioriterade basråttor som bara är med för att Nato ska ha nå bas-säk eller kommer de få vara lika viktig roll utåt som LAV skulle varit? tänker att spaning, forward observation och liknande kunde vara perfekt uppgift för AAR eftersom LAV mest är på vägarna och kan behöva någon som rapporterar från OPs på fiendebaser etc etc...
-
Kvarnen

-
-
av Kvarnen 30 jul 2010, 11:33
Undrar samma sak som crapgame. Undrar även hur långt tid det tar att få e-postmeddelandet efter att man fyllt i formuläret för biljett. Väntat par dagar nu.
Queen's Own Teabaggers - Lieutenant, First Royal Irish Regiment
-
RobRox

-
-
av RobRox 30 jul 2010, 20:17
Pratade med arr idag och det skulle komma ut om några dagar, håll ut. Kommer bli sjukt kul.
Senast redigerad av Picqo 30 jul 2010, 22:20, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Citera inte inlägget direkt ovanför ditt eget...
-
SSMG

-
-
av SSMG 30 jul 2010, 21:51
Hej,
Gällande fraktioner: Den ena är inte viktigare än den andra. Alla fraktioner som existerar/uppstår inför ett milsim fyller ett viktigt syfte, annars hade den aldrig uppkommit. Det som däremot skiljer dom åt är uppgiften. Uppgiften i sin tur styrs av ett behov som måste fyllas ute i fält. I slutändan är det soldaten/spelaren som uppfyller behovet genom att utföra uppgiften. Det är en aspekt.
Det andra är att vi som arrangörer måste se till att det finns lite av varje och på olika nivåer, så att det finns något att välja på. Lite av en buffé kan man säga. Alla vill inte köra SF och utmana sig själva, vissa vill åka bil, medans andra vill vara i bas och låta striden komma till dom. Oavsett vad man har för anledning att deltaga på spelplan så erbjuder vi alla ett färdigdukat bord där man själv kan välja av vad man vill äta.
Till sist så kan vi nog säga att om AAR inte hade tagit hand om närskyddet på flygfältet och patrulleringen ute i området, så hade den blivit occuperad på 5min. För att Nato inte skulle förlora sin flygbas, AREA 61 och hela området så var AAR viktig eftersom det var en väldigt utsatt och lukrativ fraktion att ge sig på och slå. Att de skulle varit underprioriterade är orimligt. Uppgiften de skötte var nog bland ett utav de viktigaste och de gjorde det bra. Så de skall ha all credit för det.
Däremot om man har provat en fraktion och man inte tyckte att den passade än själv, så är det faktiskt så enkelt som bara att byta fraktion. Det finns fraktioner på alla nivåer med olika arbetsuppgifter för att tillfredsställa de flesta.
Hoppas svaret hjälpte.
Hälsningar,
SSMG
-
HubbeGubben

-
av HubbeGubben 31 jul 2010, 19:17
Har en fråga som jag ställer här, om det är så att ni söker radiolänkmän ute i fält så har jag en RA145 som kan komma till användning, frågan är då kommer det finnas likande radios som ligger på samma band som den?
-
Thinker

-
-
av Thinker 31 jul 2010, 21:21
Generellt tips: Använd inte vilka frekvenser som helst, det kan få otrevliga konsekvenser. Mig vetligt kan inte RA145 sända på någon licensfri kanal med rätt inställningar.
"This space intentionally left blank"
-
HubbeGubben

-
av HubbeGubben 31 jul 2010, 21:30
Jo det vet jag faktiskt, är radioamatör så vet precis vilka kanaler man kan vara på och inte, men jag tackar för tipset iaf. ville bara kolla huruvida det är någon idé att man tar med sig någon sådan eller ej
-
gbm-Vesslan

-
-
av gbm-Vesslan 02 aug 2010, 18:16
hej tänkte höra om man får vara med om man har multicam gear? Har aldrig deltagit i storspel förut så lite nybörjar info skulle uppskattas
-
Kitten

-
-
av Kitten 02 aug 2010, 18:31
Du har läst på hemsidan va? INFO: AAR(Advanced Areal Rangers) består av sammansatta internationella Natoförband som tjänstgör under en ledning. Dessa förband ansvarar för säkerheten i hela området. Detta är förband med tung beväpning och goda tillgångar.
KRAV: Skall kunna motstå fientliga trupper i minst sin egen storlek i defensiv position.
UPPGIFT: Att försvara infrastrukturen i området (vägar och byggnader). Hindra fienden från att Ta terräng inom Natos område. Området skall försvaras med fast och rörlig spaning, sök och jaktpatruller samt check points i hela området.
BEREDDUPPGIFT: Slå fienden inom sitt eget område i syfte att Ta terräng.
UNIFORM: Alla Natos uniformer. Kravet är att byxa och jacka är i samma kamoflage. Ex. Mar.Pat., DPM, Woodland, Digi.Cam., Flecktarn. '
VAPEN: Alla västerländska vapen. Ingen Kalashnikovserie tillåtet. Här förespråkas granater, minor, M203, HMG, SAW och extra mag.
ÖVRIGT: Inga bilar tillåtna för denna fraktion. Endast ATV, Cykel tillåtet. SVÅRIGHETSGRAD: ●●●○○
Detta gäller även för LAVEdit: Så ja, du är mycket välkommen på spelet av det jag kan tyda
November India
-
js

-
-
av js 04 aug 2010, 09:50
HubbeGubben skrev:Jo det vet jag faktiskt, är radioamatör så vet precis vilka kanaler man kan vara på och inte, men jag tackar för tipset iaf. ville bara kolla huruvida det är någon idé att man tar med sig någon sådan eller ej
Intresse och utrustning för att sända på dessa frekvenser finns. Thinker skrev:Generellt tips: Använd inte vilka frekvenser som helst, det kan få otrevliga konsekvenser. Mig vetligt kan inte RA145 sända på någon licensfri kanal med rätt inställningar.
Vad jag har "fått reda på" så finns där frekvenser som ska vara "mindre farliga" att använda. Har du några tips eller fler ideer kring detta som kan vara bra och veta?
-
Raven

-
-
av Raven 11 aug 2010, 19:52
Mm, det här kommer bli mumma. Terrorizer kommer vara där!
- Terrorizers - Sveroks Airsoftgrupp
-
Zarox

-
-
av Zarox 13 aug 2010, 18:18
Någon som har varit där och vet hur tillgången på vatten är? Finns det möjlighet att fylla på under helgen eller ska man ha med sig tillräckligt,för hela helgen,hemifrån
-
Dirty South TF431

-
-
av Dirty South TF431 13 aug 2010, 19:18
Vatten brukar finnas i områdets närhet, antingen på flygplatsen eller som senast vid en brunn strax utanför spelområdet. Det finns även bensinmack med tillgång till vatten ca 1km från spelområdet. Det kommer säkerligen bli fett även detta TangoSpel!
Dirty South Delta & Dirty South Rangers TF431
-
Dooh

-
-
av Dooh 14 aug 2010, 08:22
Zarox: Som TF143 sa, det finns i området men ta med extra vatten ändå. Jag hade med en full Camelbak samt 4 liter vatten i 2 st 2l PET flaskor i ryggsäcken, tar plats och är ganska onödigt! men går en runt på planen, så orkar man inte gå dit och hämta vatten ^^
// Dooh Fireteam Whiskey
-
js

-
-
av js 26 aug 2010, 10:57
Hur många är anmälda idag om ni inte har något emot att svara på detta?
Återgå till Evenemang
|