Pistong låser sig i spänt-läge?

Nybörjare? Läs och fråga här...
ekfalk
Ny på forumet

Re: Pistong låser sig i spänt-läge?

Inläggav ekfalk 29 jul 2010, 09:34

jag öppnade boxen miinst 5 gånger igår & prövade flera saker, byta cylinder, kuggar, fjäder.. men samma sak!! Jag funderar på om det är något jag monterat fel eller liknande! Jag vet faktiskt inte vilker verition av box jag har .. filmen som jag länkade till i ett tidigare inlägg var inte den box jag hade. Min bössa går inte att splitta så som på filmen då min box är "en" box.. & inte delbar på mitten så man får fjäder, cylinder, pistong osv i en del, o i den andra kuggar, trigger osv!!

Skulle så gärna vilja ha bössan fungerande tills på lördag men de här går inte :/

Genocide
Användarvisningsbild
Mod

Inläggav Genocide 29 jul 2010, 10:02

Om din box inte är delad då är det garanterat INTE en ICS. Med andra ord har du en vanlig version 2 box. Detta borde du hitta meckvideos för överallt!
Finns massor med spelare i Stockholm som säkerligen kan hjälpa dig att mecka om du ber snällt :D
Skaffa Mosfet! = http://www.as-fet.se
VSA Mekaniker

ekfalk
Ny på forumet

Inläggav ekfalk 29 jul 2010, 11:58

alltså dela boxen kan jag göra.. alltså "öppna" den .. så man får två metal sidor ..

Någon som har lust att hjälpa mig mecka ihop den här skiten? :P

tooomas
Ny på forumet

Inläggav tooomas 29 jul 2010, 23:16

Sorry att jag OT:ar men blev lite full i skratt när jag läste vad flera personer argumenterar imot skepparn med gälland mAh-värdet.

Läs de första två kapitlen av el-lära A så kommer ni förstå, tror ni att ni får en högre effekt pga. högre mAh tal så är ni ute och cyklar. Du kommer kunna driva, tex. en motor, dubbelt så länge med ett 2000mAh batt. än med ett 1000mAh men avger de samma spänning kommer effekten ni får ut inte öka.

(Rätta mig om jag har fel skepparn)

Effekten (P) är på värde på vad motorn kan prestera, effekten får man fram genom att att multiplicera strömmen med spänningen (P=UxI), strömen (I) får du fram genom att dividera spänningen med resistansen. Med andra ord, det som styr effekten av motorn är spänningen batteriet avger samt resistansen i kretsen, ännu mer kortfattat: mata på högre spänning i samma krets och du får en ökad effekt (styrka, ROF).

mAh betyder milliampere-timme och anger ENBART kapaciteten energikällan/batteriet kan hålla.

Återigen, sorry för OT men var bara tvungen :oops:

Jay
Användarvisningsbild
Admin

Inläggav Jay 30 jul 2010, 20:00

ekfalk: om du söker någon som kan hjälpa dig, starta en tråd i Kontakt-delen.

Och nu har vi konstaterat att mAh endast betyder kapacitet. Nu lämnar vi det, eller startar en ny tråd om just det ämnet.
Admin | Trollspöviftande undanbedes.
Google.com <-- Start using it! Fyll i vad du söker i sökrutan och tryck enter.

ekfalk
Ny på forumet

Inläggav ekfalk 30 jul 2010, 20:02

will do Jey.

Tack för alla svart gott folk!

Jay
Användarvisningsbild
Admin

Inläggav Jay 31 jul 2010, 05:56

Tråd rensad. Var vänliga respektera att forumet inte är en chat.
Admin | Trollspöviftande undanbedes.
Google.com <-- Start using it! Fyll i vad du söker i sökrutan och tryck enter.

futuremind
Användarvisningsbild
Ewok

Inläggav futuremind 08 aug 2010, 22:23

ekfalk skrev:jag öppnade boxen miinst 5 gånger igår & prövade flera saker, byta cylinder, kuggar, fjäder.. men samma sak!! Jag funderar på om det är något jag monterat fel eller liknande! Jag vet faktiskt inte vilker verition av box jag har .. filmen som jag länkade till i ett tidigare inlägg var inte den box jag hade. Min bössa går inte att splitta så som på filmen då min box är "en" box.. & inte delbar på mitten så man får fjäder, cylinder, pistong osv i en del, o i den andra kuggar, trigger osv!!

Skulle så gärna vilja ha bössan fungerande tills på lördag men de här går inte :/

jag har en m16 med V.2 gearbox som har låst sig ibland
jag har löst det genom att byta en av dreven till ett med mindre kuggar inte min gearbox på bilden (kolla bild övre cirkeln)
Bild
för då kan inte antireverseaction haken (nedre cirkeln) haka i lika lätt
när den hakar i så låser sig pistongen i spänt läge
så färre kuggar på det drevet löste mitt problem:)

TaiNt
Användarvisningsbild
Aktiv

Inläggav TaiNt 08 aug 2010, 23:50

Spurgear har inget med anti-reversal latch att göra =)
Mekar allt, aeg - ptw - gbb - bolt.
www.GOOGLE.se <-------- Sökte du där först?
S.R.T. Sniper Recon Team ---- Tango Alpha - Diggers

Föregående

Återgå till Nybörjare