Striker Airsoft

pompe88
Played Since: 2014

Re: Striker Airsoft

Postby pompe88 » 21 May 2014, 16:58

Alla utom en av mina beställningar har varit problemfria och den gången det var problem ersatte de den saknade varan med en likvärdig som kostade dubbla mot den jag betalt för så inga klagomål där.

Alla företag gör förr eller senare misstag det är hur de hanterar dessa som verkligen visar om det är en bra säljare eller ej och striker får av mig högsta betyg ! inget krångel eller gnäll utan de åtgärdade sitt misstag på bästa möjliga sätt.

Och fraktkostnaden kan om man beställer småprylar tyckas vara lite hög men så mycket strul o krångel som jag har haft genom åren med svenska posten så betalar jag gärna en 30:- extra för att slippa det.
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

Xelley
Lag: GBM
Played Since: 2010

Postby Xelley » 5 June 2014, 22:02

Köpte en TM M870 av striker för bara någon dag sedan. Snabb frakt och inga konstigheter. STORA + till teknikern som gav mig tips & trix samt kostnadsfritt gjorde ventilerna lite bättre och tätade upp bössan. Kundservice på hög nivå.
Tack.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

squid
Lag: DevGroup IV - Ace Company
Played Since: 2013

Postby squid » 9 June 2014, 13:23

Har handlat diverse av er på sistone, M2 comp rödpunkt sikte, MBUS flipup sikten, Magpul ASAP sling fästen osv.
snabba leveranser och mkt trevligt bemötande
5 av 5 möjliga från mig :)

Callahan
Lag: Senior citizen
Played Since: 2000

Postby Callahan » 26 June 2014, 03:26

Har inget annat än rosor att säga om strikerairsoft!
Och deras support som sköts av Malin är utöver det vanliga.
Har gjort ännu en trevlig affär med detta företag.
Blev kontaktad av Malin om en väst som jag frågat om när dom skulle få in igen i torsdags.
Hon skulle lägga upp grejerna på hemsidan på söndag och skicka ett mail när det var gjort.
Och mycket riktigt så gjorde hon precis som hon sa.
La ordern på söndag och i tisdags kunde jag hämta ut mitt paket.

10/10
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 8 August 2014, 19:49

Besökte Striker spontant efter att ännu en person gått bet på att ta en titt på min G&G P-90 som jag trodde hade ett enkelt fel. Under tiden som jag väntade tog de ut gearboxen och reparerade kabeln som kunde varit grunden till felet. Nu var det visserligen ett annat fel och jag var tvungen att lämna in den på service men betyder inte att jag inte är imponerad över den snabba och effektiva service jag fick.

Återkommer när jag vet hur det väl slutar för min P90 på deras verkstad.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 wrote: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Avalanche
Lag: Spite
Played Since: 2013

Postby Avalanche » 24 September 2014, 16:41

Har handlat från flera olika butiker/siter men striker sticker faktiskt ut i mängden... De lyssnar på mina behov/önskemål och ger goda råd. De "säljer inte på" onödigt utan snarare råder de kunden att vänta med uppgraderingar/tillbehör tills de testat den nya produkten ordentligt, sådant inger förtroende. När saker inte finns i lager är de hjälpsamma att leta hos sin leverantör. Butiken är välfylld och personalen hjälpsam och trevlig.

Om något inte uppfyller mina förväntningar har jag alltid kunnat haft en bra dialog med dem och aldrig känt mig lurad eller besviken.

Det finns för många olika önskemål och smaker för att en butik ska kunna tillfredsställa alla kunders behov/efterfrågan. Även om jag inte handlar exklusivt på striker så är de butiken jag kollar hos/med först och när mek.jobb så som service/underhåll/uppgraderingar så är det alltid till Welle på Striker jag vänder mig.

10/10
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
My signature is my best friend. It is my life.
I must master it as I must master my life.
My signature, without me, is useless. Without my signature, I am useless.

pidden
Lag: Team_Miffo
Played Since: 2014

Postby pidden » 27 November 2014, 16:10

Riktigt bra tycker jag, beställde mån eftermiddag och hämtade ut paketet från mitt dhl ombud på onsdagen.
Beställde en sunshield 40mm men fick en 50mm, 40 var slut i lagret så jag fick behålla den felaktiga och drog av summan från fakturan.
Inte mycket pengar men bra kundvård.
5/5 från mig och det är mitt förstaval av butik nu.
Mina affärsredovisningar

don't roll the dice, if you can't pay the price

Garderob

Postby Garderob » 3 December 2014, 23:50

Handlat lite av dem förut aldrig varit problem. Köpte nytt batteri förra veckan och det låg på posten dagen efter.
Ända jag kan tycka är lite synd är att dom inte har posten som alternativ då man då får mindre grejer i brevlådan.

Moonakk
Lag: U.D.D
Played Since: 2000

Postby Moonakk » 10 December 2014, 12:33

Beställde en laddare, pistolmagasin och lite annat igår eftermiddag. Dröm om min förvåning när jag nyss fick ett sms att sakerna finns att hämta ut i butiken hemma, dvs knappt ett dygns leveranstid. Kommer helt klart att beställa mer från Striker Airsoft.
Min filosofi är enkel: Gör det du vill och inte det du känner dig tvingad till. Ställ inga frågor du inte kan hantera svaret på.

Kimale
Played Since: 2012

Postby Kimale » 2 January 2015, 20:41

Beställde två fickor och en ms3 sling utav Striker under mellandagarna.

Visade sig att Striker skickat en ms2 sling istället för en ms3 sling... Detta är andra gången de gjort fel på mina beställningar. Kunde varit betydligt bättre!
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

bobo
Lag: B.I.A
Played Since: 2001

Postby bobo » 31 October 2015, 13:31

Har beställt flera gånger från striker
Beställningarna har alltid varit rätt packade
Och inget har varit glömt
Men tycker att dom skulle kunna
Använda sig av posten och inte bara Schenker

Kristos
Lag: ST.A.R.S.

Postby Kristos » 31 October 2015, 20:01

Till Strikers försvar så gäller inga försäkringar hos posten då de inte hanterar vapen eller vapenliknande föremål.
Står i postens villkor.

Spexxi90
Lag: 9:e Kompaniet.
Played Since: 2009

Postby Spexxi90 » 10 November 2015, 14:11

Lite ironi i det hela!

Satt i min lugna ro och läste här, skadar ju aldrig att håla sig uppdaterad då jag nyligen själv lagt en beställning på några lappar hos striker.

Mycket riktigt ringde de nyligen upp och berättade att en av sakerna jag beställt fattades. Inga bekymmer och sånt som händer.

Lösning?

Plockat bort det som fattades och resten paketeras för leverans omgående.

Fick även rekommendation på vart jag kunde få tag på det som saknades.

Mycket imponerande!

5/5!

Edit: Uppringd ännu en gång då de bara ville bekräfta att paketet kommer skickas under morgondagen och ge mig ett kolliid.

Mycket bra!

Down_BSC
Played Since: 2015

Postby Down_BSC » 19 February 2016, 09:15

Vill ge en stor ros till Striker för gårdagens enormt bra service!
Trots att lagersaldot visade fel och varan jag sökte ej fanns i lager, gjorde butikspersonalen ALLT dem kunde för att hjälpa mig.
De kollade bland hyllorna, var ute på lagret och kikade, stämde av med varandra osv. Till slut gick dem ut i sin verkstad och hittade både produkten jag letade efter (M4:a cylinder) samt dessutom en SR25 cylinder. Eftersom dem var begagnade fick jag ett kraftigt reducerat pris på dem. Passade då på att köpa fler produkter än jag tänkt mig från början. Som grädden på moset fick jag till och med komma tillbaka med dem begagnade cylindrarna om det skulle vara något problem! Hur många butiker erbjuder den servicen?!

Jag rekommenderar dem vilken dag som helst i veckan framför någon annan butik i Stockholmsområdet. Enormt trevlig personal! De försöker dessutom inte sälja på en nåt man inte behöver. Har dom en produkt inne som gör jobbet lika bra som en dyrare, så plockar dem fram den billiga till dig. Det enda jag kan sakna hos Striker är ett något större sortiment.

Det är också relativt enkelt att parkera i närheten av butiken om man kommer med bil. Åker man kommunalt är det aningen längre att gå, men det är utan tvekan värt det.

Striker:
10/10 poäng i service
7/10 poäng i sortiment
10/10 poäng i prisnivå (samma som Stjärnan mer eller mindre)
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

Claesson
Lag: B.A.M
Played Since: 2016

Postby Claesson » 28 July 2016, 09:38

Riktigt nöjd med Striker.
Snabb leverans och riktigt bra prylar!

5/5!

Elestro
Played Since: 2015

Postby Elestro » 31 January 2017, 12:23

Måste bli mycket rappare med att svara på mejl. Att det tar dagar innan man får svar inger inte förtroende.
Stort plus är att Striker har mek i Sthlm, vilket man är ensamma om.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Tilioch
Played Since: 2001

Postby Tilioch » 11 November 2017, 19:01

Efter att ha haft airsoften liggandes på hyllan i närmare 10 år så tänkte jag att det skulle vara skoj att testa på igen, så efter lite eftersökningar så hamnade jag med min bössa på Striker, jag hade för 10 år sedan fått för mig att göra nått med gearboxen, och ja... det gick inte så bra så jag kom in med en bössa och en skolåda med lösa grejer i butiken.

Efter ca 1½ vecka så fick jag tyvärr reda på att efter mycket om och men så gick det inte att rädda bössan, det var helt enkelt för mycket som inte riktigt funkade längre och grejer trillade bara sönder när de försöka skruva ihop det. Men istället för att ta betalt för de timmar som de suttit med den (och de var nog en del, var förbi ett par gånger och pratade med dem medans de slet med den) så fick jag istället en riktigt bra deal på en ny bössa och jag kunde gå därifrån med nått som fungerade och var precis som jag ville ha det, och inte ens blev jag totalt urfattig på kuppen!

Kan inte annat än rekommendera dem å det kraftigaste. Kommer helt klart förbi kund där.

Att de dessutom pekade mig åt andra butiker som hade andra saker jag letade efter gör ju inte på något sätt betyget sämre.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”