Gunfire.pl

Branko24
Lag: Keystone Division
Played Since: 2013

Re: Gunfire.pl

Postby Branko24 » 10 November 2014, 14:01

Någon som har erfarenhet av deras egna bössor?

Har kollat på denna

http://gunfire.pl/product-eng-115219483 ... plica.html

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 10 November 2014, 18:59

Är med största sannolikhet en ombyggd A&K.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Garderob

Postby Garderob » 29 December 2014, 22:47

Beställde en E&L Ak74s från dom idag 2014-12-29. Återkommer med information när jag fått varan.

Fick hem bössan idag riktigt nöjd! 2015-01-07 tryckte det gick väldigt fort för att vara runt jul och nyår. Använde även UPS så fick det hem till dörren ingen att klaga på.
Last edited by Garderob on 7 January 2015, 21:06, edited 1 time in total.

Moonakk
Lag: U.D.D
Played Since: 2000

Postby Moonakk » 5 January 2015, 19:43

Har min andra beställning på väg från Gunfire, den första gick fint, den här.. mindre bra.

Valde UPS som leverantör denna gång, jag betalade och ordern packades, och jag fick leveransmail. Men, när jag fick mailet från UPS att de tagit emot varorna reagerade jag på att det stod "FI" efter ortsnamnet där jag bor.. anade ugglor i mossen och ringde UPS om detta och fick bekräftat att Finland angetts som land. Till saken hör att leveransmailet från Gunfire står det rätt land i, så något har gått fel där. UPS ville att jag skulle kontakta Gunfire om detta, sagt och gjort, ringde dem och de skulle kontrollera saken och höra av sig, inte ett ljud, detta var i fredags, den 2/1. Idag ringde jag dem igen och fick i princip samma svar: "Vi kollar upp och kontaktar dig inom en timme", 6 timmar senare har jag ännu inte hört något.

Kollade paketet via UPS hemsida för en dryg halvtimme sedan och det står fortfarande leveransland Finland..

Känns som att detta kan ta tid. Felet måste vara någonstans mellan Gunfire och UPS.

Edit och uppdatering:
Ser ut som att jag ska få paketet idag, 150108, och felet verkar ha varit hos UPS. Får väl hoppas att detta var en engångsföreteelse då. =)
Min filosofi är enkel: Gör det du vill och inte det du känner dig tvingad till. Ställ inga frågor du inte kan hantera svaret på.

Bajon1
Lag: S.O.S Airsoft
Played Since: 2013

Postby Bajon1 » 8 January 2015, 20:13

Min första beställning från Gunfire.pl avklarad.

Beställde hem en Cyma Mp5 (041J) och lite tillbehör till denna förra torsdagskvällen (1/1).

I förmiddags (8/1) dök paketet upp.

Inga som helst problem vid beställning, betalning eller frakt.
Dock så dubbel/trippelmatade bössan rejält när jag provade den, men ett byte av hopup-gummi löste detta problemet.

Trots det lilla problemet med gummit så måste jag säga att jag är mycket nöjd med min första affär med Gunfire.

Omdömme:

5 midcaps av 5 :D

Mvh: Per.

Brunkaren

Postby Brunkaren » 16 January 2015, 22:42

Beställde en umarex m9a härifrån! Bra priser och snabb leverans! Tog kanske dryga två veckor!
Och då beställde jag pickan i slutet av jul-ledigheten..

Mordant
Played Since: 2014

Postby Mordant » 6 February 2015, 14:14

Köpte mig en Umarex G36CV med lite extra magasin ifrån Gunfire. Beställde onsdag 28/1 och kunde hämta ut det måndag 2/2. Snabb leverans och bra med emballage. Enda anmärkningen jag har är att den extra "skelett-stocken" inte följde med. Nu spelar det egentligen ingen roll för min del eftersom jag ändå tänkte använda den justerbara.

5/5
Chairsoft ATM.
Systema PTW, TM VSR-10 G-Spec, WE G17.

Cire

Postby Cire » 10 February 2015, 17:49

Har de höjt taket för när man får gratis frakt? :'(

Japp. 175 euro, var ju cirka 70 förut..

Moonakk
Lag: U.D.D
Played Since: 2000

Postby Moonakk » 15 March 2015, 12:20

Har beställt några gånger av Gunfire nu, tror det är 4 eller 5. Det har väl funkat som det ska, leverans ca 5 dagar, förutom i två fall: Jag har vid tre tillfällen beställt saker och bett att få dem levererade med UPS. Vid två av dessa tillfällen har varan varit i Finland och vänt, vilket har gjort att leveransen försenats, jag har varit i kontakt med UPS om detta, och tydligen har de fått fel "leveransland" av Gunfire. Har i detta nu skrivit till Gunfire om detta men har inte fått något svar.
Min filosofi är enkel: Gör det du vill och inte det du känner dig tvingad till. Ställ inga frågor du inte kan hantera svaret på.

Wendigo
Lag: Trolltyg

Postby Wendigo » 3 June 2015, 10:59

Ha! Det har hänt mig också, man blir allt förvånad då paketet är i Finland och rullar..de kanske tänker att vi fortfarande har en union som för 200 år sen?!

dayu

Postby dayu » 25 July 2016, 15:22

Gunfire har verkligen blivit bättre de senaste 2 åren. Snabba svar via mail och trevligt bemötande.

Har man problem med något man beställt skickar de en kurir som hämtar varan. Allt kostnadsfritt.
Ibland kan saker o ting ta lite tid men jag vet att GF kommer lösa det så smidigt de kan.

5/5

Mrandrenv
Played Since: 2012

Postby Mrandrenv » 2 January 2017, 21:28

Fick en banan-AK från Gunfire idag. E&L Gen 2. Visst kan vem som helst ha en dålig måndag i fabriken. Riktigt surt bara att peppen flög ut genom fönstret. Nu hoppas jag bara på att dom kan lösa detta åt mig så smärtfritt som möjligt.

https://i.imgsafe.org/ab62a3ef31.jpg
https://i.imgsafe.org/ab62b3a342.jpg

Ni som returnerat en vara till GF innan, hur gick ni vidare? Tog ni allting genom mail-kontakt, eller traggla ni igenom deras "retur-formulär"? Är inte intresserad av pengarna tillbaka, utan vill bara ha en ny och rak bössa. Billigaste alternativet att skicka tillbaka, Schenker eller UPS?

Tack på förhand!

kimahl
Lag: Drakon Yastreb

Postby kimahl » 2 January 2017, 21:53

Mycket bra erfarenheter, bra priser, fri frakt över 150€ (tror jag) , snabba leveranser. Har nog beställt saker från dom ca 15 gånger å allt har varit prima.

xman68

Postby xman68 » 2 January 2017, 22:10

Har reklamerat en bössa. Måste gå genom deras webbformulär. annars funkade det bra. Dom skickade frakt sedel, sen var det bara att posta och vänta på att den kom tillbaka.

Tactical beard
Lag: Laglös

Postby Tactical beard » 3 March 2017, 19:05

Skrev på två separata ordrar "No markings on the package please, use un-marked tape" men det fattade de inte och tejpade som tokar med gunfire tejp. Bra förpackat för övrigt och mycket snabb leverans med deras std transportör tack vare att i tyskland fram till utlämningsstället är det Schenker, som har Europas snabbaste godsflöden.

Elestro
Played Since: 2015

Postby Elestro » 7 May 2017, 20:37

Beställde ny bössa från GF.pl. Bra pris. Relativt snabb relevans. Välpaketerat och diskret, hindrade dock inte svensk tull från att öppna och smeka bössan lite och lämna en trevlig "Tullen was here"-lapp.

Inga problem alls. Full pott i betyg.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

DustieKaltman
Lag: Reaper Crew
Played Since: 2017

Postby DustieKaltman » 6 June 2017, 10:06

Beställde bössa m.m (totalt 7,5kg prylar) från Gunfire en sen fredag e.m. På måndag fick jag notifiering att allt packats och var klart för leverans. GLS tog hand om paketet på måndag kväll och på fredag hämtade jag ut det hos mitt Schenker ombud. Mycket snabb och bra leverans.
Dock var det ett Nimh batteri istället för ett LiPo. Mailade Sales@gunfire och dom ska återkomma med en lösning. Behövde alltså inte gå via deras något krångliga reklamations flöde. Jag är mycket nöjd.

Herr Nilsson
Lag: S.A.W

Postby Herr Nilsson » 25 June 2017, 10:10

Har för nuvarande lite strul med Gunfire, jag beställde en Fast och lite smått och gott den 6 juni. Relativt snabbt fick jag info om att sakerna skickats men de lämnades aldrig in på GLS och kunde inte trackas. Kontaktade deras kundtjänst och de svarade att det skulle undersöka, fick inget mer svar, skickade igen ett lite argare mail. De har nu cancelat min första order men ingen kommunkation från deras sida, jag har redan betalt... Lite irriterade då Gunfire varit bra att ha att göra med förr. Hoppas de löser detta till det bästa.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Semlan92
Played Since: 2017

Postby Semlan92 » 30 June 2017, 01:09

La en beställning sent i söndagskväll, fick mail inom 1h att dom hade börja packa varorna (runt 22:30)
Paketet skickades på måndagen och idag torsdag (ja klockan säger fredag) så kunde jag hämta ut paketet.
Körde med GLS, aldrig vart me om så snabb leverans från polen.
Men glad o nöjd vart jag :)

Dems

Postby Dems » 4 December 2017, 12:16

Gjorde en beställning på 7000kr. Gunfire var extremt snabba och trimmade ned bössan till cqb utan extra kostnad. Beställde söndag den 26e och paketet var i sverige på tisdagen den 28e. Fick sedan paketet sent på fredagkväll pga schenkers kladd. 5/5 Hs!

Return to “Omdömen om Återförsäljare”