EVIKE.com

Johanni_84

EVIKE.com

Postby Johanni_84 » 13 June 2012, 00:45

någon som har beställt härifrån och vill dela med sig av sina erfarenheter?;)

Myt4z
Lag: LAB
Played Since: 2004

Re: EVIKE.com

Postby Myt4z » 14 June 2012, 09:27

Har beställt 2 ggr därifrån senaste veckorna. Har gått bra, helt ok leveranstid. Första gången tog det ca 1 vecka från lagd order tills vi hade sakerna hemma, och andra ggn tog det lite längre tid, ca 10-12 dagar.

1mpulseS0D
Played Since: 2013

Postby 1mpulseS0D » 14 June 2012, 22:51

Vad gick frakt och tull på?

Pagan
Lag: ODA-903

EVIKE.com

Postby Pagan » 14 June 2012, 22:56

Jag har beställt flera gånger därifrån och de rekommenderad varmt. Åkte aldrig på tull.

Tullavgifterna är väl lika för alla beställningar som tullen tar. Prisinfo borde finnas på postens hemsida.
http://www.oda903.se/ (finns även på Facebook)

Myt4z
Lag: LAB
Played Since: 2004

Postby Myt4z » 15 June 2012, 13:57

Frakt och tull är ingen skillnad mot andra sidor.
Jag brukar räkna orderns värde ggr 130% för att få ut priset ink tull o moms. Då brukar man iaf inte hamna över det man räknat med:)

dariantel
Lag: Kirschenbauer samt OBB

Postby dariantel » 21 June 2012, 23:55

jag och några kompisar la en order för ca 11 dagar sedan. tog väll 3 dagar för att få frakten och betalat den med.
nu har den legat och hoppat omkring i tull och sådant i en vecka och de senaste 3 dagarna har det inte hänt något alls med ordern.
så misstänker att det kommer blir över 2 veckor för denna ordern iaf.
Men ett stort plus är att de var inte överdrivet dyr frakt, ca 170 dollar. och då saknades några magasin som de utan extra betalning skickar senare när de får in dem.

dariantel

Postby dariantel » 29 June 2012, 23:27

Lite uppdate ifrån min order.
sakerna skickades tydligen mycket snabbt ifrån EVIKE och kom in till sverige på under en vecka. Sedan låg posten/ tullen och tjuvhöll på dem. Problemet vi gjort var att vi angätt ett företags adress dit vi ville ha sakerna och då blev det något knas. Vi fick maila in ny adress och då hadde vi sakerna dagen efter.
mycket bra.
Vi fick betala ca 170 dollar i frakt och 1600 sek i tull + moms.
och då var paketet på 18 kilo. Bland annat stort givär, 30,000 kulor, och massa småprylar.

FnuK

Postby FnuK » 28 July 2012, 12:35

Är det posten som levererar eller skickas det med UPS när det kommit till Sverige?
Slängde iväg en beställning där i måndags :)

DenSvenskeTigern
Lag: Серые волки - Grey Wolfs

EVIKE.com

Postby DenSvenskeTigern » 29 July 2012, 10:34

Posten leverar det till dig sen.
USPS genom USA och Posten i Sverige.
Beställde ifrån Evike innan julen, bara gear inga vapen, fastnade dock hos tullen ett par dagar, men efter bågra snabba mail skickades det vidare.
Bra sida, kan vara lite dyr dock.
Серые волки
Grey Wolfs

Tiger

DefconEagle
Lag: NW
Played Since: 2010

Postby DefconEagle » 3 August 2012, 11:57

Har handlat minst 5 gånger från Evike.com och allt har funkat utmärkt. De har ett extremt brett sortiment. Den enda nackdelen jag kan komma på är att deras fraktpriser är lite för höga men detta löste jag med att beställa mer sällan men större beställningar samt höra med någon av polarna om de vill ha ngt så att man kan dela på frakten.

Se bara till att använda deras rabattkoder som man hittar under fliken "Coupon Codes".

FnuK

Postby FnuK » 6 August 2012, 12:35

Hejsan, väntar på ett paket till mig från evike och idag när jag kollade vart mitt paket var någonstans stog det så här

August 06, 2012 9:01 am Attempted Delivery - Scheduled for another delivery attempt today
August 06, 2012 6:49 am Attempted Delivery - Scheduled for another delivery attempt today
August 06, 2012 6:48 am Attempted Delivery - Scheduled for another delivery attempt today

Har det hänt er med eller vad menar de?

för det har då inte varit någon här och försökt leverera något paket till mig :(

Endymion

Postby Endymion » 6 August 2012, 12:49

Jag skulle försöka ta kontakt med bolaget som levererar så paketet slipper hamna på någon central någonstans. Kontaktuppgifter brukar ju finnas med där man spårar paketen.

edit: Hände nåt liknande för mig för några år sedan, dock inte airsoftrelaterat. Chauffören hade helt enkelt varit på fel ställe, sedan åkte paketet till ett annat postnummer och det blev en massa skit och förseningar. Bra om man är snabb att höra av sig.

FnuK

Postby FnuK » 6 August 2012, 16:46

Fick en avi i brevlådan när posten kom. nu sitter jag här med en JG Bar10. lycklig som ett barn på julafton :D

kungaron
Lag: Northwood Combat Security
Played Since: 2011

Postby kungaron » 18 August 2012, 01:20

Levereras alla vapen med orangemålade flamdämpare som man ser på bilderna?

Sen läste jag nånstans att jänkarna inte skickar vapen till Sverige? Tydligen stämmer inte de? =)

liimpan922
Lag: BoneFrogs
Played Since: 2011

Postby liimpan922 » 7 September 2012, 11:27

Läste nånting om att de är fri frakt om man beställer över 99 dollar , men att de bara gäller ground, menar dom då att de bara gäller inom usa?

Tack för svar!

Nixon
Lag: FENRIR

EVIKE.com

Postby Nixon » 7 September 2012, 15:36

Så lär det vara.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Wotan

Postby Wotan » 9 September 2012, 20:39

Levereras alla vapen med orangemålade flamdämpare som man ser på bilderna?

Sen läste jag nånstans att jänkarna inte skickar vapen till Sverige? Tydligen stämmer inte de? =)
Jag beställde en M14 där ifrån, dom skickade med EMS express(Posten i Sverige) och det gick smärtfritt.
Tullen ville ha info hur vapnet drevs, sen vart det inget mer, lev tid var ungefär 8 dagar
Kan ju vart att Posten missade att det var ett vapen vem vet..

Min M14 hade Orange plast tip på flamdämparen, fick värma upp den sen slita av den,
lämnade dock inget märke eller dylikt så det var inget problem :)

Necronomica

Postby Necronomica » 9 November 2012, 19:29

någons som beställt gas-saker härifrån och har erfarenhet inom det?

sitter och suktar efter en svd gbb och de finns ju tyvärr inte i sverige då ASG har patent på svd modellen och de tillverkar inte gas modellen själva -.-
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Whopper
Lag: SHEAT Motala
Played Since: 2000

Postby Whopper » 10 December 2012, 12:33

Gjorde en beställning för 5 dagar sedan, ingen order bekräftelse ännu, allt som hänt är att pengarna dragits vilket dom gjorde med en gång. Var stora problem för mig att handla från dom, den vägrade låta mig använda Visa korts betalning, provade flera browsers, skickade mail till support men har ännu inte fått något svar av dom. Så efter en timma utan svar från support så köpte jag via paypal vilket jag inte är så förtjust i. När jag loggar in på evike.com så kan jag inte heller se min order, jag ser att den ligger där men när jag klickar på den så blir jag utloggade, loggar in igen och kommer till start sidan, sen går tillbaka för att försöka igen så händer samma sak. Hoppas innerligt att beställningen är skickad. Fick ni någon bekräftelse på att beställningarna var skickade? Har frågat supporten men får inget svar från dom.

Edit:
Aja nu efter 5dagar får jag en bekräftelse att dom skickat min beställning och det kommer ta 6-11 dagar att få den, sen antar jag att tullen kommer lägga sig i, så 2veckor till. Inte bra alls i mitt fall, får se om det blir någon mer gång ifrån Evike, dom har ju mycket prylar men kund service är i botten, inget svar på 5 dagar nu.

Edit:
Japp nu fick man svar av kund service.
International orders can take up to 5 to 10 business days to be processed and shipped. You will receive an additional email with a tracking number as soon as your order ships.
ok så 5 till 10 dagar för att bara skicka grejerna, sen är det lång tid efter det. Vet ej om detta är något nytt dom börjat med men i regel brukar jag räkna med 7-10 dagar från köp ifrån USA till att jag har grejerna i handen. Här är det upp till 10 dagar innan dom ens skickar iväg det. Rätt kasst tycker jag. Lär kolla efter andra alternativ innan jag gör någon mer beställning ifrån dom. Kan tillägga igen att det inte ska ta 6 dagar innan man får svar av kund service i min mening och dom svarade inte ens den egentliga frågan. Taiwan gun däremot var no problems, ej USA men där går det undan, avbröt även ett köp och hade pengarna tillbaka på 3 dagar, grejerna skickades nästan direkt.

Edit: 2012 12 21
Idag den 21a kom grejerna vi beställde den 5e, packat lite slappt med papper. Så 16dagar från beställning. Får väll vara glad att dom kom innan nyåret lol

dariantel

Postby dariantel » 25 May 2013, 23:19

Jag gillade Evike, men börjar bli lite less då det gång på gång blir krångel därifrån.

Första gången var det posten som krånglade med adresserna vi valt som leveransadress.

Andra gången skickar Evike fel sikte (eller rätt) men i vilket fall hade de uppgett fel info på hemsidan och skickat en vara jag inte kunde använda.

Tredje gången beställer jag för 958 dollar. en rätt saftig summa ändå. Betalar med paypal och allt ser bra ut, pengarna skickas över, men nej, pengarna skickas plötsligt tillbaka till mig och jag får infon "ditt sätt att betala är inte giltigt". jag får sedan en adress att via bank föra över pengar till för att köpet skall gå igenom.
VARFÖR?? kan man ju undra när pengarna redan har varit hos Evike och sedan skickats tillbaka. Jag har mailat och frågat och inväntar svar. Känns ju dessutom sisådär att banköverföra pengar. Paypal köpet gjordes genom Evikes egna formulär för betalning på hemsidan.

Jag säger inte att de är dåliga. men jag påpekar bara att även denna affär kan krångla till det för kunden vilket i mina ögon börjar dra ned även deras betyg. tyvärr.

2013-05-30
Kan uppdatera med att jag ändå betalt denna order via banköverföring. Jag mailade även Evike i lördags, det var helgdag i USA i måndags. Men ännu inget svar alls. känns väldigt tacksamt för den snabba servicen...............

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 21 June 2013, 09:11

Jag lade in en beställning till Evike igår och paketet hamnade hos Shipping Centre. "Bra", tänkte jag. Då lär det väl skickas snart.

Inte då. Jag får ett mail om att betalningen är ofullständig trots att den bevisligen inte är det enligt både Paypal och mina egna uppgifter. Även om den varit det skulle jag inte haft någon som helst möjlighet att ändra det hela, eftersom jag använde Paypals formulär. Och eftersom det är röd dag kommer jag inte se pengarna på kontot och kunna försöka igen förrens på måndag.

Dessutom finner jag önskan att det hela ska betalas in på bankkonto och en specifik person kontaktas suspekt.
Vi får se hur Evike löser detta, men jag hoppas det blir smidigt. De råkar ha en hel del saker som helt enkelt inte finns någon annan stans.

Update 22 Juni 2013:
Fått ett svar från Evike Support. Tydligen är det standard att begära banköverföring som metod där lagen är "strikt". Kan helt enkelt vara så att de tror Tullen tänker stjäla min AG36:a eller så har de fått skräckhistorier tidigare. I alla händelser är det fortfarande konstigt att de inte varnade för detta. Finns väl inget annat att göra än att skicka över pengarna - I alla fall inte om man vill ha grejorna och dessvärre har Evike en hel del saker som inga andra har...

Update 25 Juni 2013:
Pengarna inbetalade och fått ett svar från Evike att de håller utkik. Nu får jag helt enkelt hoppas på att bankerna arbetar fort och att de faktiskt tittar efter. Kan garantera att händer detta nästa gång jag beställer från Evike - om det nu blir det - så kommer jag nog hellre avstå delarna såvida det inte är någonting väldigt unikt, som deras Angel Custom serie eller liknande.

Update 26 Juni 2013:
De har bekräftat att de tagit emot pengarna och paketet är förflyttat till varucentret. Vi får nu se hur lång tid det tar innan de skickar det hela...

Update 28 Juni 2013:
De har äntligen skickat paketet. Det är 10 dagar efter beställning. Känns inte okey när de har sakerna i lager.

Update 3 Juli 2013:
Sakerna har anlänt i Sverige och posten tänker köra ut dem i morgon. Vi får se hur det blir med det, men fraktbolagen verkar ha skött sitt utmärkt i alla händelser.

Update 9 Juli 2013:
Paketet har lämnat Tullen och bör anlända idag. Utan utkörning, vilket posten hade utlovat.
Last edited by JonathanRL on 9 July 2013, 10:13, edited 5 times in total.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

dariantel

Postby dariantel » 23 June 2013, 18:38

Liten uppdatering på mitt Evike strul.
Efter en vecka ringde jag till evike, efter 20 minuters kö svarade en trevlig Tomas och meddelade då att pengarna kommit in samma dag. Nu typ en vecka senare skickades grejerna och för närvarande ligger de i Malmö och väntar på tullens arbete.
Så med lite tur får jag mina grejer tillslut även om det tog lite överdrivet lång tid.

(Uppdatering 29/6
Nu i fredags kom grejerna till mig. det tog alltså över en månad att få mina saker, men fram kom dem. Och min Masada som fans med i lådan har redan fått sin första kill.

Dimage
Lag: Kangals
Played Since: 2007

Postby Dimage » 26 April 2014, 02:10

Efter att man lyckats läsa fel på USPS och fått det till UPS så beställde man en m60.
Sega på att få iväg den från Evike. ( 9 dagar )
Låg efter det i 2 veckor hos USPS ( var då jag såg mitt misstag )
Har nu äntligen landat på Svensk mark och tullen har begärt komplement till ordern.
Så långt allt väl.... MEN

USPS skickar via Postnord i Sverige och dom fraktar inte vapen eller replikor.
Så jag löper risken att få paketet returnerat till Evik USA.
Frågat Evike om andra frakt metoder och då främst via UPS.
Fick detta som svar:
Unfortunately Evike.com will only ship out orders with USPS for all international customers.
Being as your package has been shipped out at this time all we can do is wait and see what happens.
Så tänk på det ni som beställer.
Går bara att skicka via USPS

*edit*
Paketet med min m60 kom idag så det gick bra denna gång.
Tänker inte riskera något så blir inga flera vapen från EVIKE.
Men orkar man vänta lite så är det helt ok att köpa från EVIKE
Last edited by Dimage on 30 April 2014, 23:22, edited 1 time in total.

Wrim
Lag: Funderar
Played Since: 2014

Postby Wrim » 26 April 2014, 22:37

Verkar vara så de funkar men visst är det omständigt.
Skrev ett mail till de och frågade. Deras svar:
" you will have to generate your order online first using Paypal and then we will send you the bank wire information."
Måste jag alltså vänta på att få pengarna tillbaka innan jag kan beställa på rätt sätt?

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 28 April 2014, 08:34

Japp.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Return to “Omdömen om Återförsäljare”