www.asiaairsoft.com

Sane
Lag: D-Säk
Played Since: 2005

www.asiaairsoft.com

Postby Sane » 15 October 2013, 11:50

Jag beställde därifrån nyligen. Tog exakt två veckor att få hem paketet.
Gratis frakt, men lite dyrare priser. Relativt brett utbud.

Paketet skickades som "commercial sample" och jag slapp betala moms och tull :)
Image

EDIT: jag har lagt ytterligare två beställningar och kan inte vara mer än nöjd! På den ena av beställningarna fick jag en vara med fabrikationsfel och efter lite kontakt med deras kundsupport erbjöd dom sig att skicka en ersättningsvara utan någon extra kostnad!
AUK

Brunkaren

Re: www.asiaairsoft.com

Postby Brunkaren » 3 July 2014, 17:11

Beställde även jag härifrån, en stark arms glock!
Priserna var helt okej enligt mig, med tanke på att frakten är gratis.
Grejerna skickas med vanliga posten, så jag slapp tulla och skatta :)
jag valde dock att betala 20 dollar extra, för då skickade dem min gbbp
i två olika paket.
tog 6 dagar inklusive helg för kroppen och magget, manteln och pipan
kom en dag senare!

Mrmonkeey
Played Since: 2014

Postby Mrmonkeey » 26 December 2014, 10:09

Så inga problem med tull osv därifrån? Tänkte beställa nu när gasvapen blir lagliga att införa men har ingen erfarenhet att beställa utanför eu

Brunkaren

Postby Brunkaren » 26 December 2014, 17:13

så länge inte posten vägrar skicka paketet, så ska det väll inte vara något problem med tullen.. du kan ju behöva tulla och skatta på puffran, men det är ju inte längre olagligt att importera..
Inte hört så mycket om det där på sistone förresten, finns det någonting som kan bekräfta att det blir lagligt nu i januari?

Mrmonkeey
Played Since: 2014

Postby Mrmonkeey » 26 December 2014, 17:16

Jo det ska det iaf. Alla säger det. Så jag tänkte beställa nu så paketet kommer till strax efter 2jan.
Så får vi se.

Cire

Postby Cire » 11 March 2015, 11:59

8 dagar totalt (inklusive helger) tog de för mig att få hem ett paket med lite magasin. Positivt överraskad, trodde de skulle ta längre tid.

dennislkpg
Lag: Northmen
Played Since: 2015

Postby dennislkpg » 6 April 2015, 01:47

!VARNING! Handla inte av detta företag !VARNING!

Valet föll på Asiaairsoft då de hade fri frakt och fri retur vilket kändes tryggt om det skulle vara några problem.
En gaspistol + mag för 107 dollar beställdes i slutet av december 2014 och det tog inte ens två veckor inkl.helger innan paketet var hemma.
So far so good...

Pillade lite på pistolen till en början och märkte direkt att sista-skott-spärren inte fungerade och drog iväg ett mejl om detta till supporten.
Får ett svar att de vill ha en film(?) på biten som felade, men då jag testat pistolen och märkt att det läckte gas överallt och att nozzlen inte kunde röra sig,
svarade jag att jag inte ville ha pistolen längre utan ville skicka den.
Sedan följde en vecka av mejlande där de hellre ville ge mig lite store credit, vilket jag hela tiden förklarade inte var aktuellt.
Till slut efter mycket om och men får jag ett okej och adressen jag ska skicka till.

Då till returen som enligt Asiaairsoft ska vara gratis.
Det man inte ser direkt är att det är en tjänst Paypal tillhandahåller och dessutom har ett maxbelopp på 250 kr.
Packar paketet direkt och skickar det som REK vilket är det billigaste möjliga spårbara sätt att skicka.
Detta går på 340kr, alltså förlorar jag 90kr där...

Paketet kommer fram till Hong Kong, men för att allt inte ska gå smidigt finns ingen personal tillgänglig vid leverans och paketet följer tillbaka med
till någon postterminal och Asiaairsoft får en av avi för att hämta ut paketet.
När de inte hämtat ut paketet efter 6 dagar skickar jag ett nytt mejl och frågar vad som händer och får efter två dagar svar om att de utreder saken.
Dagarna går, det händer inget, jag mejlar men får inga svar och efter ca två veckor ser jag att paketet lämnat Hong Kong och efter ytterligare några dagar
är det tillbaka i Sverige...
Mejlar återigen och skriver att jag vägrar betala för deras misstag och skicka tillbaka den igen.
Får svar från säljansvarige som erbjuder sig att ge mig 80 dollar i store credit vilket jag tycker är för lite, men efter lite mejlande till slut går med på för att
jag helt enkelt inte orkar med skiten längre, vi är nu inne i slutet av februari.

Beställer lite nya saker för store crediten jag fick, bland annat en väst.
Paketet kommer halvvägs in i mars, men hör och häpna så har de skickat fel väst!
Mejlar om detta omgående och det enda erbjudande jag får är store credit på mellanskillnaden då västen jag fick var aningen billigare än den jag beställde.
Svarar att det inte är okej och att jag vill ha västen jag beställde vilket de, återigen, efter mycket om och men går med på när jag säger att jag skickar tillbaka
den andra västen så fort jag får den jag beställde från början.

Första april kom västen hem och nu kan ju inget vara fel tänker jag, HAHAH!
Ett pistolhölster till västen saknas.
Mejlar direkt och får svar att "Det är det bästa vi kan gör, tack!"

Jag svarar "Förvänta er inte någon väst tillbaka".

Summa summarum, KÖP INTE AV ASIAAIRSOFT, VARNING!

BalleBlomm
Played Since: 2005

Postby BalleBlomm » 25 August 2015, 08:10

La beställning 14/8 och fick paketet igår 24/8, när det skickades fick jag mail med spårningsnummer o länk till posten, beställde bara en pistol, StarkArms/Vfc G19, kom i stort brev som "gift" och deklarerat värde $15. Så inget att klaga på denna gången..

babymakerairsoft
Lag: ZRS
Played Since: 2009

Postby babymakerairsoft » 15 March 2016, 13:03

Har handlat flera gånger utan problem hos AsiaAirsoft men tydligen har dem blivit dålig sista tiden.

Paketet anlände igår hos posten ombud, på paketet så är efternamnet fel på en bokstav. B istället för H, paketet kan ej tas emot...

Wiggen
Played Since: 2011

Postby Wiggen » 15 March 2016, 13:14

Pratat med kundservice?
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

babymakerairsoft

Postby babymakerairsoft » 15 March 2016, 23:27

Blir och ringa dem imorgon (PostNord)

AsiaAirsoft sa att namnet var rätt enligt medlems inloggning. Jag bifogade avi och skickades till AA. Tyvärr är personen hos ombudet fett jobbigt...

Jag bad om han kunde kolla på paketet om namnet på paketet stämde överens med mitt ID men han vägrade totalt!

Ska tillägga att ibland så skriver PostNord fel eller så lägger avsändare extra namn t.ex medlems namn el. Dylik + namnet på mitt ID så vägrar han helt och hållet. Brukar lösa sig efter man ringer PostNord.

Återkommer med uppdatering hur det går, aldrig haft problem med AA förut, är väldigt förvånad

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 16 March 2016, 03:36

Ett litet misstag som postnord ska ha överseende med tycker jag, personen på ombudet låter som ett bittert as. Hoppas det löser sig

perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Played Since: 2010

Postby perlenbacher » 16 March 2016, 08:02

Lagt ett tiotal beställningar från asiaairsoft och har aldrig haft problem.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Wiggen

Postby Wiggen » 16 March 2016, 08:38

När du pratar med PostNord, be personen du snackar med lägga en "synpunkt" mot ombudet att de är vresiga och vägrar kolla på paketet, så får det lite på sig "officiellt".
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ

babymakerairsoft

Postby babymakerairsoft » 16 March 2016, 13:40

Nu har jag ringt och berättat hur det ligger till angående fel namn med avi och att det hänt förut.

Dem sa att jag kunde bara säga 4 sista siffror och skippa avi. Det gick bra och surgubbe var inte där idag. Paketet är iaf hämtat.

Wiggen

Postby Wiggen » 16 March 2016, 13:48

Problemet uppstår om det kompletteras under tiden PostNord pysslar med det, men det är alltid vad som står på paketet som de ska gå efter.
PostNord FAQ

Acepalm
Lag: OG: A "Coming Soon.."

Postby Acepalm » 22 June 2016, 06:12

Haha ja.. vilken sörja!

Beställde en herrans massa grejer, bland annat två RWA batterier och en mosfet. Totalt ordervärde var väl på drygt 3000kr.

Allt kom i första sändningen, utom mina två batterier,mosfeten, och en EU 230v->5v adapter till en IMAX laddare som även var med i ordern.
Spänningsomvandlaren var uttagen ur IMAX-förpackningen och där i låg istället pistongen jag beställde, thats weird.

Så jag mailade in om detta och bad dem indirekt att komplettera med det som saknades och att dom skulle återkomma med spårningsnummer, blev hänvisad till att kolla spårningsnummer i min mail men hade inte fått något kompletterande. Väntade ca en vecka innan jag mailade igen, bad dem skicka prylarna och återkomma med spårningsnummer varpå jag inte fick något svar, några dagar senare låg AVI'n i brevlådan och kunde då hämta ut, hör och häpna, en ljuddämpare. Inget annat. Trodde jag iallafall, något låg löst inne i ljuddämparen så skruvade upp denna (som var ihoplimmad..?) och där i fanns iallafall ett av batterierna, hur man misslyckas så kapitalt med att komplettera en tidigare felad order förgår mig, men flink i fingrarna mailade jag igen och bad återigen om mitt sista batteri och min mosfet, passade även på att tacka för inkluderad ljuddämpare, inte för att jag har någon användning för den, men ändå.

Nu sisådär en vecka senare fick jag återigen en AVI, hämtade paketet med förhoppningen om ett pansarskott med mosfet i slutstycket eller ett jaktplan med mitt batteri i efterbrännkammaren, men får nöja mig med två batterier och min mosfet.

Fick totalt alltså tre batterier när jag bara beställde två, en extra ljuddämpare och mosfet, samt spänningsomvandlaren något försenat, jag klagar inte på hur detta slutade egentligen då det trots allt inte var några jättebilliga batterier men likväl jävligt osmidigt av AsiaAirsoft, fick dock allt jag beställde och komer förmodligen göra affärer med dom igen, för dom har förbannat bra priser.

2/5, men kommer handla där igen. :roll:
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

perlenbacher
Lag: meck/custombyggen

Postby perlenbacher » 10 September 2018, 12:05

Beställt prylar från denna sida för runt $1000 sammanlagt, återkommande kund.
Dock på senare tid har det slöats med för sändningen och fått massa snäsiga svar från dem när jag undrar vart fan mina paket är och varför dem inte blivit skickade efter 2 månaders "processing". Sen när jag skickat iväg ett mail och undrat så har paketet varit ändrat till "shipped" men har då fått fel försändelse ID från start och inte heller ett mail där dem kanske skulle bett om ursäkt eller nåt.
Kommer aldrig mer handla från asiaairsoft.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Return to “Omdömen om Återförsäljare”