taiwangun.com

Storken
Lag: 404 Airsoft

taiwangun.com

Postby Storken » 18 June 2012, 14:39

Tjena!

Undrar om någon har tidigare erfarenheter från taiwangun.com?

http://www.taiwangun.com/

Eadcruzher
Played Since: 2010

Re: taiwangun.com

Postby Eadcruzher » 18 June 2012, 14:56

Har beställt flera gånger från dom. Snabba, rätt så billiga för att vara i europa och trevliga över mail.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 18 June 2012, 16:11

Dom är bäst! Min Favoritsida. Billig frakt, billiga grejer och grejerna kommer fram snabbt.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

BlackGoat

Postby BlackGoat » 18 June 2012, 18:21

Bara bra erfarenheter av dem.
Snabba och bra priser.
Sjukt billig frakt med tanke på att det är UPS.

Mycket är ju ACM, men är man medveten om vad man köper så är det ju bra.

La själv en beställning i lördags, skickades idag, måndag ;)

//BG
Mina Affärsredovisningar!

@blackgoat_airsoft på Instagram!

Noart
Lag: Northtrail Operations Group
Played Since: 2008

Postby Noart » 18 June 2012, 22:13

Har beställt flera gånger från Taiwangun och jag fortsätter med den positiva kritiken.

Pros:
1. Bra priser!
2. Inom EU
3. Billig frakt
4. Väldigt bra bemötande och ingen bullshit
5. Snabb leverans
6. Plockar isär vissa bössor och petar i fräscha delar
7. Samt funktionstestar alla(?) bössor och skickar med ett intyg på hur hårt dom skjuter.

Cons:
1. ??????
Stolt kinaklonsanvändare och allmänt anti "dyrast=bäst" inställningen bland airsoftare.
Mina Affärsredovisningar

agge50
Lag: NA

Postby agge50 » 18 June 2012, 22:51

Beställd lite grejor den 12 Juni, enligt UPS kommer allt imorgon. Alltså bra fart på frakten + bra support + billig frakt (typ 130 spänn).

Pepto

Postby Pepto » 19 June 2012, 12:48

Instämmer i lovorden. Jag har mycket bra erfarenheter av dem.
Fick ett par magasin som var paj vid leverans sist, efter anmärkning via mail erbjöd dem sig skicka nya mag eller ge rabatt (5%) på nästa beställning.

Gillar även deras poängsystem. Köpte en bössa och lite småprylar för ett par veckor sen, och på nästa beställning kan jag nu slänga med en ryggsäck, ett antal kulpåsar eller annat skoj utan kostnad. Mervärde.

4 dagars leverans brukar vara standard. Enda abret är väl att det är så rackarns besvärligt att ta emot sitt UPS-paket.

Myt4z
Lag: LAB
Played Since: 2004

Postby Myt4z » 21 June 2012, 08:32

Pepto; Håller med om att det är svårt vara hemma när leverans kommer.
Jag brukar dock ringa upp dom om jag missat leveranstiden, och sagt att jag kommer och hämtar paketet ist. Senast jag hämtade var förra sommaren, då hade de iaf sin "depå" ute i barkarby. Men har man inte bil kan det däremot bli segt ta sig ut dit.

Necronomica

Postby Necronomica » 26 June 2012, 10:12

Måste säga att de är otroligt trevliga att ha att göra med :) men jag har dock problem med att beställa :/ har försökt 3 ggr att beställa via paypal men ingen transaktion läggs till och inga pengar dras. Någon som har haft liknande problem och vet hur man löser det? Har mailat fram och tillbaks men inte lyckats komma fram till något med dem. :/ kan ju säga att de är snabba på att svara iaf :)
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Endymion

Postby Endymion » 27 July 2012, 23:02

Beställde en M56C och lite annat smått och gott för några veckor sedan. Beställde på en måndag, skickades på tisdag och anlände på fredagen. Billig frakt, vettigt utbud och bra priser.

Skickade iväg en beställning inatt runt 00:00 snåret, skickades vid 10 imorse, de behandlar ordrar ruskigt snabbt.

Har runt 1300 av deras loyalty points och skulle potentiellt kunna få med 20000 kulor gratis, en ryggsäck, skidmasker, bälte, en gasdriven m9 (plastversionen utan blowback iofs) eller nåt annat kul i nästa beställning. Tänker dock spara poäng, kanske blir nåt ännu maffigare när man kommer upp några fler nivåer.

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 29 July 2012, 22:42

Har en fråga:

Måste man använda Paypal, eller finns det en väg att använda sitt VISA ? Jag vet att man kan koppla kort till Paypal, men Paypal bråkar varje gång jag försöker.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Endymion

Postby Endymion » 29 July 2012, 23:49

Har inte prövat själv men när man väljer "check out with paypal" så kommer man till en sida där man kan fylla i sina kortuppgifter utan att logga in på ett paypalkonto (finns även valet att logga in, självfallet). Vet inte om det blir något avgiftspåslag från paypals sida då.

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft

Postby TwinkleDew » 30 July 2012, 11:17

DotPay finns ju också. Aldrig testat dock.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Frykis
Lag: WetOps, DW-13, PSSI; TCA
Played Since: 2003

Postby Frykis » 31 July 2012, 20:46

Necro: Det är inte så att du missat sista steget efter själva paypal delen? Efter man har "betalat" så kommer man tillbaka till deras sidan, och där finns en knapp till man ska trycka på för att betalningen ska genomföras. Missade den själv första gången.

Fick hem min senaste beställning från dem idag, en Cyma AK AIMS PMC. Beställde i Onsdags.
"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Namboy
Lag: AA

Postby Namboy » 6 August 2012, 23:10

Beställde en Dboys AKs-74u + en hög med mid-caps i onsdags och det kom idag. Paketet var EXTREMT väl paketerat så allt var helt och fint. Är supernöjd! :)

Kortfattat: Billiga, snabba som attans och mycket trevliga att ha och göra med.
10 av 10 kanelbullar från mig!
"We're surrounded. That simplifies things."

webdiddy

Postby webdiddy » 9 August 2012, 22:45

Har beställt två gånger av dem nu.
Jag är väldigt van näthandlare och har flera gånger handlat från både USA, Kina, Japan, England, Tyskland och nu också Polen.
Jag har haft att göra med honkong post, USPost, DHL, UPS med mera.

Bra saker:
Priserna är ibland hälften av vad det kostar i Sverige.
Pris på frakten är rimlig.
Poängsystemet, både smart och väldigt bra, tex vid nästa beställning kan jag få en helt ny väst helt gratis.
De har det mesta i lager.
De är med i EU=inga tullavgifter.

Sämre saker:
När jag har beställt har de inte vara jättesnabba med att skicka sakerna, har dröjt ca 1 vecka att få grejerna, önskar att det fanns ett alternativ att betala lite mer för snabbare frakt.
Mailsupporten är lite långsam, ibland har det dröjt över 24h att få svar.
Engelskan hos supporten kan vara lite väl dålig ibland och lite svår att förstå, nästan så att man önskade att de skrev på polska istället så man kunde använda google translate.

Fördelarna väger helt klart mer än nackdelarna.
Jag kommer helt klar att fortsätta handla hos dem om det inte är så att jag behöver nått extremt snabbt eller att de inte skulle ha just den grejen.
Kanonbutik faktiskt.

För er som har problem med UPS, dom kan vara väldigt lätta att ha att göra med om man vet hur de ska hanteras.
Har ni spårningsnumret (det brukar alltid mailas till er) så kan ni göra på två sätt för att få ert paket lättare.

1. ring dem och säg att ni vill ha paketet levererat till ert jobb istället, UPS brukar alltid vara väldigt tillmötesgående och kör paketet dit istället, skulle du jobba väldigt långt från din hemadress så kör de ut det dagen efter. Du kan tom be dem leverera det till din granne om så önskas.

2. Fullmakt. Du skriver bara ditt sändningnummer på en lapp och tex texten "FULLMAKT, här med tillåter jag Kalle Banan att UPS lämnar mitt paket 1ZR4163E7012357439 utanför dörren. Så länge butiken inte har varit väldigt specifik med att inte tillåta detta (apple tex) så kommer ditt paket att stå där och vänta när du kommer hem.

HanyoTheBanyo
Lag: wmc

Postby HanyoTheBanyo » 10 August 2012, 11:33

Många plus från mig! Har beställt pistol och gear-set från dem, och de har varit mycket vänliga och snabba! +++++

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 10 August 2012, 18:45

Riktigt bra affär, billigt och UPS som tar 14 euro för leverans till din dörr vilket va helt okej... beställde en we scar gbb på en söndag, grejerna skickades på måndagen och idag fredag kom UPS killen å ringde på... jag kunde följa försändelsen genom ups eller en app jag har på min telefon, paketet åkte från krakow i polen - tyskland - danmark -sverige, svettades ett tag och trodde att tullen skulle ta min gbb, vilket dem inte gjorde... paketet va inlindat i svart gladpack och bubblewrap, på paketet stod inget som kunde avslöja va paketet innehöll, varken taiwangun.com eller innehållsdeklaration...
Jag kommer definitivt handla därifrån fler gånger (man fick bra med bonuspoints vilket gör att man får gratis saker nästa gång man handlar)

Necronomica

Postby Necronomica » 10 August 2012, 19:16

polen är med i EU = ingen tull ;) vilket gör att den inte kan fastna i tullen ^^

10 augusti 2012, 19:16:

polen är med i EU = ingen tull ;) vilket gör att den inte kan fastna i tullen ^^
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Eadcruzher
Played Since: 2010

Postby Eadcruzher » 10 August 2012, 19:33

Jorå, den hamnar i tullen. Men då det är inom EU blir det ingen tullkostnad och moms.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Endymion

Postby Endymion » 11 August 2012, 23:33

Det går dock igenom tullen så länge det inte är gasvapen i paketet :)

Mitt senaste omdöme om TWG är även det perfekt. Beställde en SRC g36K, en massa co2-patroner, nätglasögon och lite smått och gott natten till 27e juli (fredag) och hade paketet i händerna på förmiddagen 1a augusti (onsdag).

5 g36 av 5 möjliga från mig.

Razeer

Postby Razeer » 18 August 2012, 15:43

Jag funderar på att beställa en gbb från taiwangun, men kommer det bli problem!?

(hittar inte import och sånt här längre sen något hänt med sidan? :D *har varit inaktiv i nästan ett år*)

Welle
Lag: PTH
Played Since: 2003

Postby Welle » 18 August 2012, 16:07

Du kommer inte få in gasvapen från taiwangun
Lite finare, lite bättre

Daniel
Återförsäljare
Lag: Airsoft.nu

Postby Daniel » 18 August 2012, 16:38

Om ni anger Airsoftnu som rabattkod vid köp över € 400 så får ni 5% rabatt.

www.airsoft.nu/erbjudanden
www.airsoft.nu | Airsoft.nu - Airsoft ur ett svenskt perspektiv
Facebook: www.facebook.com/Airsoft.nu
www.airsoft.se

Testa! Airsoft.nu Produktsök: www.airsoft.nu/produktsok/

mehailz
Played Since: 2009

Postby mehailz » 18 August 2012, 18:53

Har beställt lite rails, sling och goggles därifrån.

Fick ingen order bekräftelse på mailen, men det verkar som det blev betald iaf enligt deras order sida, google translate är ju kung!

Return to “Omdömen om Återförsäljare”