taiwangun.com

wassblad

Re: taiwangun.com

Postby wassblad » 8 November 2012, 11:32

Får man mail om kollinummer när paketet skickats? Kan man ringa UPS och ändra leveransplatsen tror ni? Bor nära jobbet, så det blir bara ett par minjters extra körtid för budet.

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 8 November 2012, 12:04

Dem mailar sändningsnummer så fort dem skickar paketet och du kan följa paketet på ups hemsida. Det som är dåligt med ups är att dem måste lämna paketet vid adressen du angav när du beställde vid första försöket, missar du leveransen så kan du ringa och ändra leveransdressen tills nästkommande dag... Dem ringer heller inte när dem kommer å lämnar eller säger någon ungefärlig tid, by end of day stod det hos mig...

jocke83b

Postby jocke83b » 8 November 2012, 13:43

Mig har dom ringt vid varje leverans.
Har jag inte vart hemma har dom lämnat paketet till en granne.

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 8 November 2012, 15:59

Det beror på vad man har för chaufför, dem har inga jobbtelefoner så har man tur å har schysta förare så ringer dem från sin privata telefon, mig har dem ringt 2 gånger av 5...

FixXxeR
Lag: WOLFS
Played Since: 2012

Postby FixXxeR » 5 December 2012, 22:13

2:a beställningen genomförd smärtfritt. 4 dagars ledtid på paketet direkt till dörren (uppsatt en fullmakt på dörren)

5 pickadollor av 5 möjliga
// FixXxeR

Fillthee
Played Since: 2013

Postby Fillthee » 12 December 2012, 08:34

@ Black goat: Varför skickades det med posten sista biten? Ups levererar väl till dörren?

BlackGoat
Played Since: 2011

Postby BlackGoat » 12 December 2012, 14:40

Fillthee: Då jag bor på landsbygden så körde inte UPS hit utan skickade med posten sista biten vid den tidpunkt jag skrev inlägget..
Nu har de breddat sin service och slutat samarbeta med posten.
De kör nu ut alla paket själva, så vitt jag vet :)

//BG

1mpulseS0D
Played Since: 2013

Postby 1mpulseS0D » 12 December 2012, 22:50

Om man inte skulle vara hemma vid leverans, kan man få lådan ställd i ett uterum eller dylikt, och få en faktura, istället för att betala direkt?

Necronomica

Postby Necronomica » 13 December 2012, 05:57

man ska inte betala ups något?
enda gången de ska ha betalt är om man beställt saker från utanför eu :)
(tull)

och om du sätter en lapp med fullmakt att de får lämna paketet så gör de det :)

edit: någon som vet hur man går tillväga med reklamationer? har letat på deras sida men där står inget vettigt :p
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Frykis
Lag: WetOps, DW-13, PSSI; TCA
Played Since: 2003

Postby Frykis » 13 December 2012, 12:33

"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Necronomica

Postby Necronomica » 13 December 2012, 18:15

ja det har jag, det står bara att man ska kontakta dem. men inte hur eller vart. :p
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Eadcruzher
Played Since: 2010

Postby Eadcruzher » 13 December 2012, 18:34

Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 2 January 2013, 19:33

Beställde från TWG 18/12-12.
Skickades med UPS 20/12-12.

Pga lathet och inkompetens från UPS sida nåddes jag av det idag. 02/01-13.

TWG skötte sig strålande som återförsäljare, allt är som jag förväntade mig, fick t o m ett litet papper om vad bössan chronade och att den fungerade.
Enda jag kan reagera på är att allt var lite konstigt packat, men ingenting var trasigt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Whopper
Lag: SHEAT Motala
Played Since: 2000

Postby Whopper » 2 January 2013, 20:25

Köpte ben hölster till magasin, fick ett fabriksfel, då bältesfästet saknades i en. Beställde även fel också. Var inga problem att rätta till beställning och få pengar tillbaka för det som jag inte skulle ha. Fabriksfelet löste dom genom att skicka den delen som saknades individuellt. Tog ett tag men litar på dom nu så lär handla där igen.

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft

Postby TwinkleDew » 7 January 2013, 13:44

TWG skötte sig strålande som återförsäljare, allt är som jag förväntade mig, fick t o m ett litet papper om vad bössan chronade och att den fungerade.
Enda jag kan reagera på är att allt var lite konstigt packat, men ingenting var trasigt.

Brukar vara rätt knasigt packat kikarsikte i en påse. Fästen till siktet i en annan påse. Men återigen, inget som är trasigt.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

TwinkleDew

Postby TwinkleDew » 7 January 2013, 13:44

Brukar vara rätt knasigt packat kikarsikte i en påse. Fästen till siktet i en annan påse. Men återigen, inget som är trasigt.

Pontus
Played Since: 2012

Postby Pontus » 11 January 2013, 15:25

Beställning lades 3/1-13
Skickades 8/1-13
Fick nyss hem allt 11/1-13

Tog 8 dagar, men jag undrar om det var för att det var första gången jag köpte från TWG, då det stod adress check eller något liknande på deras orderstatus.. UPS tog 3 dagar. Så den biten gick, hör och häpna, riktigt smidigt. Trots att jag inte angav kod eller antal trappor. Var väl lite väl ivrig att bekräfta ordern, hehe.

Hur som helst! Väl paketerat är bara förnamnet. Väldigt bra kundservice och jag har ingenting att klaga på. Kanske att det tog ett par dagar innan paketet lämnade butiken även fast samtliga varor fanns inne. Men det kan som sagt bero på att dom på något sätt verifierat mitt paypal-konto. Vi får se vid nästa beställning, för det kommer bli fler härifrån!

5/5 och skulle varmt rekommendera denna butik, precis som så många andra!
- Stay Classy!

IzeMan
Lag: M.E.K

Postby IzeMan » 14 January 2013, 23:13

Jag måste tyvärr vara den tråkiga som bryter en ganska lång rad av possitiva betyg.

Jag beställde en ny bössa + en massa extra saker som Stock, Handguard, RIS pinne, Motorfäste osv.
Alla saker jag beställde till skulle vara av märke A.C.M och färg coyote.

Till att börja med så tog det 3 dagar innan dom skickade paketet, det är väl ganska OK eftersom frakt med UPS endast tar 3, så sakerna var hemma på 6 dagar.

MEN, när jag får hem sakerna så ser jag genast att hälften av sakerna är Element och inte A.C.M som jag beställt, dessutom är dom i en helt annan färg ( DE ).
Dessutom kräver en del av sakerna modifiering för att ens passa i bössorna dom säljer.

Enda dom erbjuder mig är att skicka tillbaka sakerna som inte passar, men jag ska själv stå för frakt, vilket blir dyrare än sakerna i sig.
Angående sakerna dom skickat som är fel färg och märke tycker dom inte alls är konstigt, så kan det vara enligt dom, OTROLIGT dåligt om du frågar mig.

Så kort och gott, ska du beställa bössa är det förmodligen inga problem , MEN beställ inga tillbehör där du förväntar dig att få ett visst märke eller färg.

Betyg: 3 / 5 har förmodligen handlat där för sista gången men dom är trotts alla problem rätt trevliga även om dom ser väldigt konstigt på just detta fallet.
-------------------------
M.E.K
!!!!!PTW är Fusk!!!!!
Mest för att jag inte har en själv.......

Hazokie

Postby Hazokie » 16 January 2013, 18:21

Beställde en bössa + 8 mag och en chestrigg.
Allt gick toppen , leverans på 6 dagar + helg då ups visst inte kör....

Lär handla här igen.

5 av 5 bulor får taiwangun av mig!

rashtek
Lag: GRU 13
Played Since: 2005

Postby rashtek » 16 January 2013, 21:59

Beställde en ny bössa från dom med magasin och vad jag trodde var ett nytt "rätt" toplock (gick på bilden och inte beskrivningen).
Beställningen flöt på, dock är ju UPS lika smidiga som random statlig myndighet, men till slut fick jag det 8 dagar efter beställning.
Enda negativa jag har att säga är att det inte var det toplocket som var på bilden då dom hade fel bild och återförsäljaren tycker att felet är mitt, men orka tjura :P

4/5 får dom av mig

Sukiyakki
Lag: Сектор газа

Postby Sukiyakki » 30 January 2013, 02:20

Köpte mig en M60 den 27/1-13, kommer enligt UPS imorgon 30/1-13, tre dagar alltså plus en helgdag. Helt otroligt enligt mig. Taiwangun får thumbs up!
Skall bli intressant å se om allt är helt vid leveransen bara, jag tvivlar på att det skall vara några problem.

TwinkleDew

Postby TwinkleDew » 30 January 2013, 08:42

Jag måste tyvärr vara den tråkiga som bryter en ganska lång rad av possitiva betyg.

Jag beställde en ny bössa + en massa extra saker som Stock, Handguard, RIS pinne, Motorfäste osv.
Alla saker jag beställde till skulle vara av märke A.C.M och färg coyote.

Till att börja med så tog det 3 dagar innan dom skickade paketet, det är väl ganska OK eftersom frakt med UPS endast tar 3, så sakerna var hemma på 6 dagar.

MEN, när jag får hem sakerna så ser jag genast att hälften av sakerna är Element och inte A.C.M som jag beställt, dessutom är dom i en helt annan färg ( DE ).
Dessutom kräver en del av sakerna modifiering för att ens passa i bössorna dom säljer.

Enda dom erbjuder mig är att skicka tillbaka sakerna som inte passar, men jag ska själv stå för frakt, vilket blir dyrare än sakerna i sig.
Angående sakerna dom skickat som är fel färg och märke tycker dom inte alls är konstigt, så kan det vara enligt dom, OTROLIGT dåligt om du frågar mig.

Så kort och gott, ska du beställa bössa är det förmodligen inga problem , MEN beställ inga tillbehör där du förväntar dig att få ett visst märke eller färg.

Betyg: 3 / 5 har förmodligen handlat där för sista gången men dom är trotts alla problem rätt trevliga även om dom ser väldigt konstigt på just detta fallet.
Alltså. Element är ju All China Made som ACM betyder. Jag har beställt handtag, kolvar och liknande, och måtten har varit lite "off". Men det får man oftast vänta sig med kinagrejor.

IzeMan

Postby IzeMan » 31 January 2013, 18:58

Va?
M.E.K
!!!!!PTW är Fusk!!!!!

BlackGoat

Postby BlackGoat » 31 January 2013, 19:07

IzeMan: Du skrev att du fick Element-prylar istället för de ACM som du beställde.
ACM = All china made = kinesprylar.
Element = Kinesprylar

Du fick precis vad du beställde. Taiwangun har väl valt att inte skriva ut exakta tillverkarna på alla saker utan kallar de för "ACM" istället. Vilket inte är osanning.

//BG

IzeMan

Postby IzeMan » 31 January 2013, 19:37

Okej, låter helt rubbat att inte anger rätt märke, men må så vara, konstigt att dom inte berättar det själv.

Det försvarar ju dock inte att dom skickar fel färger. Och nej det är inte olika nyanser det är helt fel färger.
M.E.K
!!!!!PTW är Fusk!!!!!

Return to “Omdömen om Återförsäljare”