taiwangun.com

Cryxter
Played Since: 2012

Re: taiwangun.com

Postby Cryxter » 8 March 2013, 13:13

Beställde häromdagen och blev väldigt nöjd!
Priser= Mkt bra
Frakt(UPS)= bra (trodde paketet skulle komma på kvällen men kom till lunch tur min kära Mamma var hemma :D )
Leveranstid= bra+ (3-4dagar beställde Tisdag kväll skickades torsdag då paketet precis måste missat budbilen på onsdagen)

Väl paketerat, bra priser blir nog mer beställningar i framtiden gillar idén med poäng systemet ("gratis varor om du är trogen kund") också.
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

zordid
Lag: U.S.A.F
Played Since: 1863

Postby zordid » 11 March 2013, 11:31

Beställde lite shit från taiwangun.

+bra förpackat
+bra pris
+bra fraktpris
+snabb leverans

-utbudet. önskar att dom hade mycket mer saker så man slapp beställa ifrån andra ställen också.

1mpulseS0D
Played Since: 2013

Postby 1mpulseS0D » 2 April 2013, 12:33

Lagt min första airsoftbeställning hos Taiwangun idag, betalning gick som smort. Får se hur snabbt det levereras nu!
Återkommer med mer info

MaRLeY_MaN
Lag: Scorpion Cell
Played Since: 2008

Postby MaRLeY_MaN » 2 April 2013, 13:24

Beställt därifrån flera gånger.

+ Ingen Tull då det är inom EU
+ Snabb frakt ( UPS )
+ Bra fraktpris ( ca 14 EUR för en normal order. Upp till 17 EUR för en lag beställning)
+ De kan utrycka sig bra på engelska

En sak jag tycker är roligt är att de har ett bra reward system där man kan få ut gratisgrejor efter att ha samlat på sig en del poäng. Detta gynnar i första hand lag o dyl då man måste upp i en ganska hög summa för att få ut något. Men det finns ändå där vilket jag tycker är trevligt, så när vi har handlat tillräckligt tar vi ut en lagbössa for free 8-)

För att ge det en jämförelse:
Totalt handlar på kontot: 1221,97 EUR ( Utan Shipping )
Detta har gett mig 5008 poäng totalt.
5000 poäng är i deras shop ca: €103.34
Så att man får tillbaks ca: 8.45 %

----
EDIT*

Såg nu att pricing inte stämmer riktigt, ett RAS för 113 EUR kostar t.ex. 3900 Points.
Då jag i mitt exempel här ovan räknat på AEG värd 103 EUR.
Frågan är om RAS:et skiljer sig och de i grunden har ett linjärt poäng system.
Eller om de helt enkelt lägger in grejor i systemet som de känner.
Last edited by MaRLeY_MaN on 2 April 2013, 15:27, edited 1 time in total.
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

Crapgame
Lag: RRP
Played Since: 2005

Postby Crapgame » 2 April 2013, 14:01

HaHA tackar marley man, här har man suttit och hållit i flera lagbeställningar utan att veta om poängsystemet…
och voila så har man 7000 point att använda….SWEET

FixXxeR
Lag: WOLFS

Postby FixXxeR » 3 April 2013, 16:09

Glöm inte att skriva i "comments" 5% Airsoftnu för att få ytterligare 5% rabatt!
// FixXxeR

1mpulseS0D

Postby 1mpulseS0D » 9 April 2013, 20:00

Fick min första airsoft beställning därifrån idag. Riktigt nöjd!

Beställde ca 8 kg prylar, däribland bössa, väst och ögonskydd.
Beställningen lades den 2e April och skickades den 4e. Tog 4 arbetsdagar för paketet att komma fram, allt som allt en vecka från beställning, riktigt schysst frakttid!
Betalningen gick riktigt lätt och smidigt, betalade genom paypal och pengarna drogs direkt och på sidan stod beställningen som betalad.

När jag väl fått paketet såg det lite suspekt ut när lådan var inlindad i soppåsar, men när jag väl kom in i lådan så låg allt riktigt väl packat!

Bössan kom med FPS-test, vilket visade att bössan gjorde runt 115m/s, vilket jag inte kommer lita på fullt ut förrän jag chronoat själv, men det ger nog en bra blick på ungefär hur den går!
Det ända jag kan komma på som var negativt med bössan var att deltaringen var lite trasig, dock fungerar den. Stocken var lite lös (fixades lätt med lite eltejp), och att magasinet satt lite löst och skramlade lite, men inget som gjorde bössan obrukbar. Magasinet hade ibland lite svårt att fästa, men det är temporärt löst så länge.

Sortimentet på vissa saker på Taiwangun är väl lite halvdant, ibland. När de precis fått in nya leveranser så finns det mycket gott till riktigt bra pris!
Mitt paket gick på runt 2200 kr. Det är inklusive frakt, vilket är riktigt bra enligt mig.

Frakten med UPS gick som smort, genom Europa till Sturup gick det med UPSlastbil, därefter gick paketet med en av budpilens bilar och levererades vid dörren! Riktigt trevlig chaufför också, ringde runt en halvtimme innan han var framme och kollade så att jag var hemma! Kunde kolla på UPS hemsida efter paketet med skickat kollinummer.

Kan även tillägga att trots att deras skyddsglasögon står som icke anpassade för airsoft, så testade jag dem på point blank och det blev inte så mycket som ett märke. Testa alltid era egna brillor, men mina funkar i alla fall!

5/5 bulor till Taiwangun. Kommer att rekommendera alla jag känner att köpa därifrån, riktigt bra affär!

Hasrik
Played Since: 2011

Re: Sv: taiwangun.com

Postby Hasrik » 4 May 2013, 14:23

Funderar på att ta hem en order _utan vapen_ från TG (lite fickor, sikte, aeg-mags, etc). Man kan välja DPD (d.v.s. Posten tar över inom Sverige). Är lite skeptisk till att anpassa mig efter när UPS behagar dyka upp, men jag kanske inte har något egentligt alternativ om jag inte vill att paketet ska bli bumpat av rutin från Postens sida? Någon som har erfarenhet av DPD som fraktsätt?

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"
Played Since: 2009

Postby mehailz » 4 May 2013, 14:29

Fickor, sikten och mags är inget problem att ta via vanlig post.

Bara vapen som är ett måste i stort sett med UPS.

karatebamse
Lag: KSP

Postby karatebamse » 27 May 2013, 15:56

Har beställt från taiwangun sammanlagt 4 gånger nu. Vid alla tre tidigare tillfällen har det fungerat perfekt. Denna gången jag beställde fick jag inget tracking nummer. jag skickade mail och bad om det men de sa att det inte hade postat paketet än och att det kommer när dem skickat paketet. Fine enough tänker jag då de bygger om hemsidan. Problemet här är att jag aldrig får ett trackingnummer förrän UPS kommer med ett paket 2 veckor senare. Glad som jag är så skiter jag i det där med trackingen och börjar öppna mitt paket. Jag märker sedan att inte ett, inte två utan 5 varor saknas från ordern. (fickor, sikte, rails,kulor och magasin) Hela ordern var på 20 olika produkter. Jag har betalat fullt pris för alltihop och inte blivit meddelad någonting. Har nu tagit kontakt med dem för 1,5 vecka sedan och har fortfarande inte fått något svar på vart någonstans mina varor är...

Dem va min favorit återförsäljare förut men är lite missnöjd över deras service just nu.
Kommer fortfarande beställa från dem men man borde avvakta ett tag om man ser att dem håller på med tex hemsidan.

Nu har dem dessutom tagit bort point systemet så alla mina poäng (cirkus 2000) försvann. Ingen jätte deal men kunde fått lite fler fickor, kulor etc etc.

Cerberon

Postby Cerberon » 28 May 2013, 04:34

Har gjort två beställningar från Taiwangun.

Den första var helt utan problem, tog ca en vecka.

Andra gången hände ingenting med min order på 4-5 dagar, och när jag frågade ändrades ordern från betald till obetald.
När jag frågade även om detta fick jag inte heller svar.

Efter 1½ vecka av tystnad och utan respons, krävde jag tillbaka pengarna via paypal och klagade på att de varken
svarade eller behandlade min order. Jag sade att om de inte skickar mina varor så har de stulit mina pengar.

Jag fick genast tillbaka pengarna tillsammans med en otrevlig kommentar om att de aldrig blivit anklagade för att vara tjuvar innan.

Det kännes jävligt konstigt att de inte ens var intresserade av att lösa problemet och skicka varorna, kännes som att de aldrig hade
tänkt skicka mina grejer alls.

Jag tycker inte om att förskottsbetala och sedan inte få någon respons alls.
Jag kommer välja andra hemsidor framöver.

Nitisk
Lag: New World Operations

Re: Sv: taiwangun.com

Postby Nitisk » 28 May 2013, 08:47

Dessa faktorer som ej svar, borttaget poängsystem, i vissa ordrar fattas det saker och vissa ordrar skickas inte alls, tycker jag verkar som om företaget har fått problem. Antingen finansiella eller personalproblem. Synd, för bara nåt år sen var så gott som alla nöjda med butiken. :/

MaRLeY_MaN
Lag: Scorpion Cell
Played Since: 2008

Postby MaRLeY_MaN » 28 May 2013, 20:12

Poäng systemet är nog inte borttaget det står såhär:
Due to the changes on our website, the loyalty program is switched off for a period of five days.
Jag misstänker att eftersom de har gjort om mycket på webben och i sitt system så kanske de inte kommit ikapp helt enkelt.
De börjar ju få in mycket nya roligheter också. Jag hoppas iaf att de kommer ikapp igen.
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

Germanshephard
Played Since: 2000

Postby Germanshephard » 31 May 2013, 14:23

Beställde i måndags morse innan jag läst om de problem som verkar finnas för tillfället. Har varit orolig då orderstatusen stått som ej betald hela tiden så jag har försökt nå dem flera gånger unger veckan men utan svar. Idag hade dock min fru tagit emot ett paket som innehöll allt jag beställt (2 vapen, batteri, laddare, kulor). :D

Cryxter

Postby Cryxter » 1 June 2013, 15:45

Står "ej betald" på min gamla beställning (från några månader sen) betalt via paypal och pengarna blev dragna så tror det är någon bug i deras nya hemsida. Jag skickade ett mejl om detta till dom men dom förstod inget så förhoppningsvis så fixar dom det inom kort.
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

Nobody

Postby Nobody » 19 June 2013, 22:38

Beställde en SL84a i måndags, det jag undrar lite grann är ang frakten, jag valde "DPD Courier Sweden" (fri frakt) och inte UPS
Vad har det för betydelse? Kollade med ett sikte om hur mycket DPD kostade i jämförelse med UPS och DPD var 2 Euro dyrare?

Nån som har erferenheter utav DPD fraktning?

BlackGoat
Played Since: 2011

Postby BlackGoat » 19 June 2013, 22:48

DPD lämnar över till posten när det passerat svenska gränsen. Posten är rätt kinkiga när det kommer till vapenleveranser.
Risken finns att ditt paket blir stoppat/förstört/returnerat.

UPS skickar vapen utan problem, men är ju lite struliga att hålla på med om man inte är hemma på dagarna och kan ta emot paketet.

Kort sagt.
Köper du vapen: Välj alltid UPS om det går.
Köper du annat så fungerar DPD bra, posten knackar på dörren sen lämnar de på utlämningsstället dagen efter om du inte är hemma. Rätt smidigt ändå.

//BG

Nobody

Postby Nobody » 19 June 2013, 22:51

Så dedär med att ha vapnet på fredag är omöjligt iprincip då? Ska på ett spel på söndagen och måste ha bössan tills dess..
Hur gör man om de inte vill skicka den då?

19 juni 2013, 23:05:

Vänta, så det finns en chans att de förstör mitt paket?

Necronomica

Postby Necronomica » 20 June 2013, 07:41

ja om det är ett helt och fungerande vapen.
delar brukar de bara skicka tillbaka till säljaren eller beslagta.
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

MiqaFox
Played Since: 2010

Postby MiqaFox » 20 June 2013, 08:54

Nej, posten kan inte förstöra saker bara för att dessa bryter mot deras policy. Tullen kan dock förstöra olagliga varor, tror dock att detta ändå sker i samråd med den som beställde, som jag uppfattat det när det kommit upp på forumet.

Det värsta som kan hända är att posten returnerar ditt paket och du får stå för diverse administrativa avgifter från förmodligen både posten och taiwangun. Detta under förutsättning att posten upptäcker att det är ett vapen då. Bara att hålla tummarna.

Funkar det inte så har du lärt dig något nytt iaf ;)
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Nobody

Postby Nobody » 20 June 2013, 10:25

Jäkligt surt..

hac2er

Postby hac2er » 26 June 2013, 13:11

Fick idag hem från TaiwanGun CM M4 plus 2 extra mag och bbs och ingen krångel med DPD posten har levererats mina grejer direkt hem.

Nobody

Postby Nobody » 28 June 2013, 19:19

För er som kanske hade medlidande för mig som valt DPD (hehe ;) ) så kan jag säga att de gick hur bra som helst!
Fick min SL8-4 i ett svart inplastat paket runtom kartongen och Taiwanhun hade inte någon som helst markering om vad som kunde finnas i paketet!
Posten kom till dörren med det och jag va trevlig som alltid och sen va det hemma :)

Tog lite längre tid än vad jag förväntade mig, beställde geväret Måndagen den 17e (Juni) och fick det onsdagen den 26e (juni)!
Annars var det snabb service när jag brev-växlade med dom ang "loyalty-pointsen" osv!

1mpulseS0D

Postby 1mpulseS0D » 14 August 2013, 18:51

Då var det dags igen. La en beställning i fredags (9e augusti) fick paketet idag (14e augusti). Sakerna skickades samma dag som jag köpte dem eftersom jag beställde innan klockan 15, skeppades snabbt o lätt genom Europa fram till min dörr. Betalning gick som smort även det. Betalade och efter ett par minuter fick jag bekräftelse.

Tvekar inte med att beställa därifrån igen.

Kan tillägga att alla saker jag beställt fanns med i paketet, inget strul med någonting!

10/10 bulor.

Cebit
Lag: ODA-727

Postby Cebit » 27 August 2013, 21:58

Hej jag har en fråga, går det att importera gbbs från Taiwangun?

Return to “Omdömen om Återförsäljare”