taiwangun.com

Nitisk
Lag: New World Operations

Re: taiwangun.com

Postby Nitisk » 6 December 2013, 14:05

Har läst på andra ställen på AS att gas-maggen ska egentligen vara olagliga de med, eftersom det är en vital del i ett gasdrivet vapen. Men det är väl lotto som mycket annat när det gäller tullen. Kan tänka mig att det kan slinka igenom lite lättare om det inte är så stora summor pengar.

kreator
Lag: Deafening Silence
Played Since: 2002

Postby kreator » 6 December 2013, 15:20

schvamp: Jag är med på att det är OB =) Det finns ju V1 samt V2 av dessa.
Var bara intresserad av omedelakut svar då det var en trevlig Black Friday sale.

Frantiic: Ja det är dom ju tyvärr. Dock så brukar jag peta in just några gasmagg när jag lägger en större order med andra pryttlar / Ibland är jag sådär härligt apatiskt så att jag skiter blankt i vad som kan hända.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Doie

Postby Doie » 8 January 2014, 01:40

Beställde från taiwangun den 25 december, 30 december började order att packas, och kom idag den sjunde till dörren som då morsan plocka upp eftersom jag jobbade!

Ger dom högsta poäng för dem svar jag fick om frågor även fast det var jul och massa röda dagar. Nöjd till 100% med vapnen jag har framför mig samt gratis saken jag fick med som var en Rånarluva som var en riktigt positiv överasskning ! =)

Grymt nöjd och kommer garanterat beställa därifrån igen!

*edit* fick dock inget papper på att det var chronat som var lite synd. men men!
Skrev i kommentar att jag ville ha diskret paketering, fick då fullt med Taiwangun tejp över hela paketet, Men som sagt så kom det fram utan problem och jag är ändå helt nöjd!
Last edited by Doie on 9 January 2014, 01:43, edited 2 times in total.

ZLicEE
Played Since: 2014

Postby ZLicEE » 8 January 2014, 17:26

Har beställt två gånger därifrån och båda gångerna har det gått suveränt!
Ena gången var ett vapen och allt funktionstestas och du får med ett papper på vad den chronat och att allt är som det ska!
Supporten kan jag inte svara på då jag aldrig har behövt kontakta dem men har hört att dem är sådär på att svara på mail!

Positivt:
Stort sortiment till bra pris
Snabb frakt med UPS
funtionstestningen
kartongen är diskret.

Negativt:
Inte hittat något!

zexz
Lag: RANA

Postby zexz » 15 January 2014, 12:26

Ännu en gång man har beställt härifrån nu, gick problemfritt denna gång med, sen är det ju svårt att klå gratis frakt hem till dörren.

Beställde den 5e och paketet kom idag, lite tråkigt med 10 dagars leverans, men den som väntar på något gott.

5/5
ZE NOODLE PATRASK

Kurt-Rutger

Postby Kurt-Rutger » 13 February 2014, 09:59

Vid jul beställde jag en MP40 plus batteri, jag har inget att säga just då om leveransen, hemleverans med UPS är positivt men det blir väl jobbigt om man har arbete och inte råkar vara hemma.

Idag fick jag en vapenväska jag beställt för några dagar sedan, det gick väldigt kvickt! Också hemleverans, mycket smidigt. Men vapenväskan är skadad. Lite plast på ett hörn har nog slagits bort, plus ena kortsidan har en rätt besvärlig spricka i sig, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har inte lust att skicka tillbaks den till Polen. Får väl gå loss med superlim.

Jag gillar taiwangun för att det är billigt och snabbt. Annars så.. tja..
Gott mit uns!
AGM MP40, G&G G980 (k98)

zexz
Lag: RANA

Postby zexz » 28 February 2014, 15:31

Beställde en M24 ifrån taiwangun för 1½ vecka sen med precisionspipa o annat krimskrams, dom monterade i pipan åt mig, när jag fick bössan började problemen märkas, antingen var montören deras vindögd eller jävligt okunnig, strippade skruvhuvuden, felmonterade saker i hopuphuset, ser ut som hopuparmen i plast är sprucken, men verkar hålla. Saknades också en bricka till ena skruven som håller fast triggern. Spår efter nån som dremlat, kan vara ifrån fabriken i Kina? Vem vet. Efter lite skruveri så har jag åtgärdat alla problem och bytt ut dom skruvar vars huvuden som var strippade.

Denna beställning slutade med missnöje från min sida, slängt iväg ett mail och klagat lite får uppdatera då dom svarar. Har beställt flera gånger tidigare utan strul (inga vapen dock) då har allt varit suveränt.
ZE NOODLE PATRASK

zizzzou

Postby zizzzou » 12 May 2014, 14:57

Hej!
Funderar på att köpa rödpunkt sikte från taiwangun.
De är ganska dyra i sverige jämfört med hemsidan. Men har någon några erfarenheter av att köpa sikten från hemsidan?
Är öppen för alla kommentarer/kritik. Vad är tex kvalitén på de jämfört med samma sikten som finns i butik i Sverige?
MVH

Cire

Postby Cire » 12 May 2014, 14:58

Du får ju kolla upp vad de är för märke. Kvalitén på sikten beror inte på vilket land de köps i utan vilket märke du köper utav.

zizzzou

Postby zizzzou » 12 May 2014, 15:05

Exempel på önska sikten är dessa

http://www.taiwangun.com/en/dot-sight-a ... aign-id=19

http://www.taiwangun.com/en/replica-of- ... aign-id=19

vad menas det med ACM som det står på många sikten.

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 12 May 2014, 15:08

"All China Made"

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 12 May 2014, 15:09

ACM står för tillverkad i Kina (All China Made). Jag har testat ett flertal olika sikten därifrån, de flesta har fungerat hur bra som helst, inklusive det övre siktet du länkade. Har dock aldrig ägt eller testat ett Acog (nedre siktet). När det gäller kvalitet, I de flesta fallen har det inte gjort någon större skillnad mellan ACM eller sikten du hittar här i Sverige, med undantag för sikten tillverkade av G&P. G&P siktena som jag testat/ägt har varit i en klass för sig.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

zizzzou

Postby zizzzou » 12 May 2014, 15:10

På vissa står det replica. Det kan jag förstå att det är replica utav de originala som kostar flera tusen kr. Men funkar replica na på airsoft som de andra rödpunkt sikten utan att det står replica?

Martin_kung
Lag: TF Hiawatha

Postby Martin_kung » 12 May 2014, 15:12

Fick hjärnsläpp...
Last edited by Martin_kung on 12 May 2014, 15:12, edited 1 time in total.

Frantiic
Lag: Basterds

Postby Frantiic » 12 May 2014, 15:12

Hej,

Allt på den sidan är för att användas till airsoft.
I reject your reality and substitute my own!

ohman

Postby ohman » 12 May 2014, 15:13

Ja. Nästan alla sikten är replikor oavsett om det står eller ej. Men hittar du ett Aimpoint under 3000:- så är det helt garanterat en replika. Det finns några tillverkare som faktiskt tillverkar "riktiga" sikten för omkring 1000-1500:- men du har inte något faktiskt behov av dessa då vi inte har någon rekyl att tala om (kraftiga GBBs undantaget möjligen).

Edit: Detta är rätt off-topic dock, kanske starta en tråd om siktesfunderingar i nybörjare eller vapen istället för i taiwanguns-omdömestråd?
Mina affärsredovisningar

zizzzou

Postby zizzzou » 12 May 2014, 15:16

Schysst tänker då köpa för min mp5

Någon som har någon dålig erfarenhet för den? :))

12 maj 2014, 16:03:

Hur hanterar de om det är fel eller om en produkt inte funkar som man har köpt därifrån?
Är de lätt åtkomliga och hur tycker ni deras service är?

MVH

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 12 May 2014, 16:07

Inte för att va sån, men läs tidigare inlägg i denna omdömestråd så får du en rätt bra bild på hur dem är vid problem och deras kommunikation...

Werndin

Postby Werndin » 2 June 2014, 22:31

Hur är det med import av gaspistoler får TG? Tänkte om dom fastnar i tullen eller dylikt?

ohman

Postby ohman » 3 June 2014, 01:29

Nybörjarkategorin!
Denna tråd är till för omdömen av taiwangun!

För övrigt är det olagligt att importera gasvapen. Oavsett land. De kan smita igenom, de kan fastna.
Mina affärsredovisningar

kling
Lag: Manticore

Postby kling » 15 June 2014, 00:08

Beställde därifrån för första gången. Har hört mycket gott om dem men kan inte direkt säga att det började särskilt bra.

Två gevär, samt lite annat krims krams vart beställt.

Allt kom fram men saknades dock en del saker. En påse kulor, ett mag, en railmount samt att en låsbult från ett av gevären saknades.
Kontaktade dem om detta men deras svar var att det kollade deras kamera och allt skulle enligt dem vara nedpackat.
Paketet vart helt o paketerat och såg inte ut att ha något direkt "slitage" eller iögonfallande märken på sig.

Det som jag tycker är märkligast är att just låsbulten för handguarden saknas. Kikade igenom paketet väldigt mkt samt lådan för geväret.

Inget man inte kan "genomlida" men det kommer väl antagligen kosta mig onödiga pengar. Kommer inte beställa därifrån igen. :(

BenKnäckarN
Lag: MLG Snipers
Played Since: 2011

Postby BenKnäckarN » 24 June 2014, 00:19

hallå ska beställa där i från hur mycket poäng får man ungefär för 393.53 euro? tills nästa gång jag beställer :)

ohman

Postby ohman » 24 June 2014, 01:00

Inga alls, de har avskaffat poängsystemet. Du kan fortfarande handla för poäng om du samlat på dig tidigare, men du får inga nya.
Mina affärsredovisningar

BenKnäckarN
Lag: MLG Snipers
Played Since: 2011

Postby BenKnäckarN » 24 June 2014, 01:02

De va som fan....

Är det nån som har låtit dom sätta in nya grejer? Vart det bra eller dåligt?

kling
Lag: Manticore

Postby kling » 24 June 2014, 20:30

Bad dem byta fjäder i min men det gjorde dem inte tydligen då den medföljde i obruten förpackning(den jag beställde)

Return to “Omdömen om Återförsäljare”