taiwangun.com

Dj_komodo

taiwangun.com

Postby Dj_komodo » 18 August 2012, 22:32

Jag funderar på att beställa en gbb från taiwangun, men kommer det bli problem!?

(hittar inte import och sånt här längre sen något hänt med sidan? :D *har varit inaktiv i nästan ett år*)
problem och problem, eftersom att det är olagligt att importera GBB vapen från utlandet så finns det en god risk att vapnet fastnar i tullen, att säga att det garanterat fastnar i tullen är fel... Jag beställde en GBB för några veckor sen därifrån utan vetskapen att det var olagligt och paketet kom till min dörr efter 5 dagar utan problem. Och jag känner väldigt många med samma erfarenheter... Men visst, skulle jag känna till riskerna innan köpet så skulle jag inte våga beställa en GBB från utlandet...

guggaaa
Lag: [Mk]

Re: taiwangun.com

Postby guggaaa » 19 August 2012, 00:07

De är väl inte olagligt att importera gas inom EU?

Endymion

Postby Endymion » 19 August 2012, 00:11

Du kommer inte få in gasvapen från taiwangun
Var inte så säker på det. Vissa går igenom och vissa inte verkar det som. Frågan är väl om det är värt risken.

Och jo guggaaaa, det är tyvärr olagligt att importera gasvapen. (gas som drivmedel däremot tror jag man får, likaså magasin)

Jag trodde tidigare att tullen inte kollade försändelser inom EU, men det gör dem visst har jag fått lära mig (dock får man inte betala något oavsett värde.

guggaaa
Lag: [Mk]

Postby guggaaa » 19 August 2012, 01:46

Aha.. Har själv köpt gas pistoler där ifrån, har gått utmärkt alla gånger! Vet fler som också gjort det, aldrig några problem :)

webdiddy

Postby webdiddy » 19 August 2012, 10:47

Jag instämmer, har också köpt gaspistol från dem, det var nemas problemas.

Razeer

Postby Razeer » 23 August 2012, 16:11

Om ni anger Airsoftnu som rabattkod vid köp över € 400 så får ni 5% rabatt.

http://www.airsoft.nu/erbjudanden
Tänker beställa en order på 560€ nu i veckan, eller början av kommande vecka. Försökte skriva in detta, men det står att den inte finns.

Daniel
Återförsäljare
Lag: Airsoft.nu

Postby Daniel » 23 August 2012, 18:22

Tack för informationen jag ska kolla upp detta.
www.airsoft.nu | Airsoft.nu - Airsoft ur ett svenskt perspektiv
Facebook: www.facebook.com/Airsoft.nu
www.airsoft.se

Testa! Airsoft.nu Produktsök: www.airsoft.nu/produktsok/

BlackGoat
Played Since: 2011

Postby BlackGoat » 23 August 2012, 18:33

La en order 2 dagar innan jag såg rabattkoden, typ 410EUR dessutom, awesome ;)

Paketet landade idag, allt klockrent packat som vanligt.
6 dagars leverans +1 dag för att UPS skickar vidare med posten sista biten.

GBB M92 kom hem utan problem också! :D

Måste bara påpeka det att mycket av Taiwanguns "ACM" saker har riktigt schysta trademarks.
De Magpul-kopior jag testat (MOE grepp och CTR kolv) ser riktigt bra ut!
Malice clips, Serpa hölster, cranestock mm mm har trademarks.
Sånt tycker iaf jag är kul :)

//BG

Daniel
Återförsäljare

Postby Daniel » 23 August 2012, 18:44

Tack för informationen jag ska kolla upp detta.
Prova ange rabattkoden "5% Airsoftnu" men jag ska försöka få dem att ändra till bara "Airsoftnu".
www.airsoft.se

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 28 August 2012, 09:45

@Daniel - Varken "Airsoftnu" eller "5% Airsoftnu" fungerar i deras coupon-fält. Skrev med det i kommentaren men betalade så vitt jag vet fullpris i vilket fall. Ordern var på strax över €520.

Update: Fick just en återbetalning från taiwangun, "5% Airsoftnu" fungerar om man skriver med det i kommentarsfältet vid köp. Dvs. man betalar fullpris, de räknar ut hur mycket de ska betala tillbaka och sätter tillbaka det igen via paypal.

Angående Taiwangun
Fantastiskt bra priser, beställde en PJ (A&K) SPR, kikarsikte (3-9x40), 5 midcaps, Magpul AFG2 (kopia) och ett pistolgrepp för samma pris (inklusive frakt) som endast vapnet skulle kostat på Röda Stjärnan. Tycker nästan synd om de svenska återförsäljarna, men jag shoppar mycket annat av dem! :)

Bra på mailkontakt, återkommer när leveransen är gjord.

Update: De var lite sega på att få iväg paketet, jag beställde på måndag natt, onsdag morgon skickades paketet, beräknas vara framme på måndag. Inget som stör speciellt mycket dock :)

Update 2: Har fått alla saker igår (120903), väl paketerat, inga problem, fick med chroningsresultat för bössorna. Klockrent, kommer definitivt beställa därifrån igen.
Last edited by ohman on 4 September 2012, 20:59, edited 3 times in total.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Daniel
Återförsäljare

Postby Daniel » 29 August 2012, 15:15

@Daniel - Varken "Airsoftnu" eller "5% Airsoftnu" fungerar i deras coupon-fält. Skrev med det i kommentaren men betalade så vitt jag vet fullpris i vilket fall. Ordern var på strax över €520.
Nu har jag tagit reda på hur det är.

Rabatten dras av i efterhand när deras kundmottagare läser texten "5% Airsoftnu" och betalar tillbaka den rabatterade summan till Paypal eller Dotpay beroende på vilken som användes.
www.airsoft.se

HollowSWE
Lag: FTC
Played Since: 2010

Postby HollowSWE » 29 August 2012, 18:01

Beställde en Dboys m4 och 7 magasin i fredags morse(24/8).. Fick allt idag(29/8) för några timmar sedan av UPS. 4 arbetsdagar med andra ord, riktigt jäkla bra.

Väl förpackat och kom under utsatt datum.
Jag kommer garanterat att handla hos dom igen. Priserna är överlägset alla ÅF i Sverige.

5/5 med ett stort leende på läpparna. Jag är jäkligt nöjd :D

Sgt_Moose

Postby Sgt_Moose » 3 September 2012, 10:10

Jag och två av mina spelpolare gjorde en storbeställning i måndags (27:de Aug).
Tog lite tid, men idag (3:de Sep) kommer UPS och lämnar paket.
Har bara plus att säga om Taiwangun.
Billiga priser, bra utbud, poängsystem - så man lägga till gratis prylar, samt löjligt billig frakt.
Vårt paket väger 20 kg och det kostade 20€ i frakt.
Fick dessutom 5% rabatt på ordern, hade ingen aning om det men de skickade tillbaka pengar via Paypal och skickade ett mail. Skittrevligt att man inte behöver strula och påminna själv.
Jag rekommenderar alltid Taiwangun till de som vill impotera själva.

Vill dock säga detta.
Om ni ska köpa gasvapen, så tänk på att dessa enligt svensk lag faktiskt är olagliga, och kan därför fastna i tullen oavsett om det inte är tullavgift inom EU. Sådana beställningar görs på egen risk och är inget jag rekommenderar.
Har ni tur så slipper det igenom.
Har ni otur, fastnar det och skickas tillbaka.
Och har ni riktig otur så kan ni bli åtalade för införsel av olagligt vapen.

Yunfat

Postby Yunfat » 14 September 2012, 18:32

Skulle lägga en beställning idag hadde jag tänkt men dom har tydligen ändrat kontona man betalar till, så funka ej med Dotpay som jag brukar köra med. (Har ej Paypal) :(

alucardmark

Postby alucardmark » 26 September 2012, 19:56

Kan säga att jag hade kontakt med polisens vapen avdelning och Gas vapnen är inte olagliga att föra in sålänge slagkraften understiger 10J

LiquidSnake
Lag: Raptors

Postby LiquidSnake » 26 September 2012, 21:37

Synd bara att tullen inte gör samma tolkning av lagen...

alucardmark

Postby alucardmark » 27 September 2012, 00:32

Även varit i kontakt med tullen och fått svar att dom följer numera polisens stadgar vilket är

Soft Air Gun är regelmässigt ett luftvapen som betraktas som ett så kallat effektbegränsat vapen. Av 1 kap. 2 § första och andra stycket vapenförordningen (1996:70) framgår när ett sådant vapen anses ha en begränsad effekt. Tillstånd för innehav av Soft Air Gun, vapenlicens, krävs alltid för den som INTE fyllt 18 år.

För den som INTE fyllt 18 år krävs tillstånd för skytte utomhus inom planlagt område med Soft Air Gun, enligt 3 kap. 6 § ordningslagen (1993:1617). Ett sådant tillstånd utfärdas av polismyndigheten. Även utanför planlagt område krävs ett sådant tillstånd för den som inte fyllt 18 år, om inte skyttet sker under uppsikt av någon som fyllt 20 år. För skytte med Soft Air Gun utanför planlagt område krävs dessutom att markägaren har gett sitt samtycke.

Den som skjuter med Soft Air Gun ansvarar för att inte skada person eller egendom.

ohman
Lag: FRAG

Postby ohman » 27 September 2012, 10:24

Offtopic: alucardmark, om detta är korrekt och tullen har ändrat inställning till privatimport av gasvapen, vänligen lägg ut det i nyhetskategorin. Många kommer bli glada över denna information!

Ontopic: Har beställt ytterligare en omgång från TWG, de är fortfarande lite sega med att få iväg beställningen, jag beställde måndag förmiddag och sändningen gick iväg onsdag morgon. Totalt kommer det alltså ta 6 arbetsdagar (8 totalt då helgen kommer mellan) att få sakerna levererade. Bortsett från det så har de fortfarande strålande priser och bra service!
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Necronomica

Postby Necronomica » 27 September 2012, 12:09

varken lagen eller tullens tolkning är ändrad så att vi har det på det klara. om man vill veta mer så kan man läsa i trådarna som faktiskt handlar om just detta och inte här. (sitter på mobilen så kan tyvärr inte länka till tråden )

Edit:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?t=653
Last edited by Necronomica on 27 September 2012, 12:57, edited 1 time in total.
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Nitisk
Lag: New World Operations

Re: Sv: taiwangun.com

Postby Nitisk » 27 September 2012, 12:31

Angående tullens syn på gbb så skulle jag nog vilja se ett officiellt uttalande från tullen i form av en skrivelse innan jag skulle våga beställa gasvapen utomlands.

Mighty_Akilles

Postby Mighty_Akilles » 30 September 2012, 18:21

Nån annan som har bekymret med Please select correct transport and payment form när man skall välja leverans sätt ? Kan inte komma vidare i beställningen :-(

EDIT: Löste sig med crome men inte med internet explorer , suck men nu e det beställt iallafall :)
Ja jag kan inte slita mig ;-)

Affärer : http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ty#p197321

FixXxeR
Lag: WOLFS

Postby FixXxeR » 2 October 2012, 21:03

Har gjort min första beställning hos Taiwangun & kan bara säga massa positivt om min beställning. Köpte för c:a 4600 SEK. I kommentarsfältet kan ni skriva "5% airsoftnu" för att få er refund från Paypal. Obs! pengarna dras ej ifrån på summan utan ni får en refund från Paypal. 15kg vikt för 20 € i frakt är GRYMT billigt! Ända fram till dörren. OBS! är ni inte hemma när UPS kommer går paketet tillbaka till flygplatsen & det provar sedan i 5 dagar sedan går paketet tillbaka till avsändaren.

Tips. sätt upp en lapp med följande:

FULLMAKT.
Vänligen sätt av paketet med ID: xxxxxxxxxxxxxxxxxx vid trappan.
Signerat: XXXX XXXXXXXX. Datum: xxxx-xx-xx.

Ni kan även skriva att tex grannen får lov att skriva på paketet. Detta fungerade perfekt på min sändning.

Enda negativa är att läskstången var knäckt. Men den kostar väl typ 5:- att köpa ny. ;)

Tveka inte att köpa här!

Massa Goodies fick jag med. 2st ryggsäckar. 4000 bio kulor. 2st nyckelknipehållare/mobil. klistermärke :) Påminde Taiwangun att slänga med lite Free stuff. :)

Har även fått Loyalty point att handla för c:a 300 SEK.

// FixXxeR Out
// FixXxeR

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 3 October 2012, 11:25

Det går till deras sorteringsterminal i Jakobsberg, på flygplatsen ligger ingenting och väntar.
Kan vara bra att veta ifall man behöver/vill hämta den på plats.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Yfsarulv
Lag: Varg Paket

Postby Yfsarulv » 8 October 2012, 14:26

Första gången jag beställde via taiwan gun, är inte jättenöjd då min bössa var defekt ur kartong (trasigt kolvfäste på en cyma 0.52s). Tycker man borde märkt det när man chronade bössan.
Har mejlat så ska vi se vad som händer, uppdaterar när jag får svar från deras support.

Uppdatering! 9/10. Får svaret att jag kan få delen skickad men att jag får betala frakten på 6 euro. Visst, positivt att jag får delen, men att jag behöver betala frakten trots att jag inte har gjort annat än att plocka upp bössan ur lådan är ju lite märkligt.
Last edited by Yfsarulv on 9 October 2012, 10:09, edited 1 time in total.
Vi kommer att dö!

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 8 October 2012, 16:47

Kan ju ha pajat under frakt dock...
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Return to “Omdömen om Återförsäljare”