Armygross

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Armygross

Postby JonathanRL » 7 January 2014, 12:33

Handlat från Armygross två gånger.

Första gången fick jag för stora storlekar, att byta var inga som helst problem och gjordes utan kostnad. Deras frakt är lite väl dyr, men går att leva med. Hämta i butik är krångligt men går att göra om du har ett SL Kort (annars kostar dig bensinen antagligen lika mycket som frakten).

Bonus för att de ringer och berättar att din vara kan hämtas ut; mer personligt än ett mail. Bonus även för deras reor som brukar innebära rejäla rabatter på bra saker.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Doie

Re: Armygross

Postby Doie » 26 February 2014, 22:01

Handlade också kläder här, marpat. Dum som man är beställer man en storlek som blev en klänning på mig, och att byta var inga problem, skickade tbx paketet och någon vecka senare blev jag uppringd och de sa att den storlek jag ville ha var ej i lager och det skulle ta ungefär 2 veckor, och frågade om jag ville tabort ordern eller vänta.. Jag valde att vänta och det har nu gått lite över 3 veckor. Har mailat och frågat om status för 6 dagar sedan och ej fått något svar ännu.

+ Stort utbud med camo. Enkelt att byta, ringer när lager ej finns istället för mail ( ++)

- Dåligt mailsvar, vet inte anledning.

fått svar på mina mail frågningar mycket tidigare, tog kanske 1-2 dagar MAX nu har det gått över en vecka.

*edit, Fortf inget mail svar, samt att de ej svarar på telefon.. vad händer?

Åback
Played Since: 2014

Postby Åback » 7 October 2014, 22:45

Beställde en jacka därifrån & det gick som en dans.
Dock beställde jag en för stor storlek & returnerade den efter anvisningar, sen har jag inte hört av dem mer & de svarar varken på mail eller telefon. Är det flytten som orsakar detta kanske?

viking06

Postby viking06 » 22 October 2014, 00:06

Beställde en M90 uniform och fick den skickat hit ner till södra Frankrike.
Dom glömde att skicka div. småsaker, svåra att kontakta men allting Ok till slut 👍

HellfireATM
Lag: U S A F
Played Since: 2006

Postby HellfireATM » 24 October 2014, 16:30

Beställde marpat-uniformer och lite tillbehör till laget från Armygross torsdagen den 4:e september som vi skulle ha på en uppvisning i Uppsala den 13:e. Allt fanns i lager och leveranstiden skulle vara 2-5 arbetsdagar. Men flera dagar går och jag får inget mail om att varorna har skickats. Jag mailar men svar uteblir. Något orolig ringer jag den 11:e och de säger att de ska kolla upp min beställning och återkomma inom 30 min. 2 timmar senare har jag fortfarande inte hört något och ringer igen, men får inget svar alls. Ringer igen den 12:e och de uppger samma sak, men ska återkomma inom 5 min denna gång. De ringer tillbaka efter 20 min och säger att det jag beställt inte finns i lager men att de ska få in prylarna på måndagen efter, den 15:e.

Hör inget mer av dem och ringer upp dem igen den 16:e och de lovar då att genast plocka ihop prylarna och otroligt nog ge mig expressleverans. Samma kväll kommer budet och allt finns med utom en patrol cap, som tydligen var slut i lager fortfarande. De lovade att eftersända den så fort de fick in nya i lager. Det har nu gått över en månad och jag har varken fått en patrol cap eller ett meddelande av någon sort. De svarar inte på vare sig mail eller telefon.

Vet inte vad jag ska tycka om det här.
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

kungaron
Lag: Northwood Combat Security
Played Since: 2011

Postby kungaron » 24 October 2014, 16:41

Dåligt skött av dem Hellfire!!

HellfireATM
Lag: U S A F
Played Since: 2006

Postby HellfireATM » 19 November 2014, 13:29

Update: Har kommit i kontakt med dem idag och tydligen har den varit slut i lager både hos dem och leverantör i 2 månader? Man tycker ju att de hade kunnat höra av sig under tiden? Nu har de iallfall gett mig löfte om återbetalning.

Edit: Update: Det tog 8 dagar men sen kom pengarna in på kontot.
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

trixshooter
Lag: Nej, inget lag.

Postby trixshooter » 25 May 2015, 22:56

Har gjort många beställningar på JBU BB's och Greengas från armygross.se.
Jag lägger oftast beställningar på plus 10 flaskor greengas, tyvärr hade 3 flaskor pyst i sista paketet som kom i Julas (27/12 2014)
Lyckligtvis öppnade jag paketet på uthämtningsstället eftersom det syntes utanpå att det fått sin beskärda del stryk.
På utlämninsstället hjälpte kassakillen och vägde flaskorna på lösviktsgodisvågen och en flaska var helt tom och 2 hade pyst ut det mesta.
Jag har alltid haft god erfarenhet av armygross, snabb smidig och trevlig kundservice.
Och även denna gång, snackade först med en tjej som lämnade över telefonen till en kille (Ska man undvika namn här?)
De var jättetrevliga och lovade lösa det, jag skickade namn på utlämningsstället och namnet på killen som hjälpte mig väga flaskorna samt önskade bilder.
Det har varit knäpptyst allt sedan dess, jag har mailat nån gång efteråt och frågat vad som händer men inte ett ord.

Någon som vet om armygross konkat eller om dom bara leker tysta leken?

Hade behövt beställa mer BBs men hur vågar man det när man inte vet om företaget är kvar...

Vet inte vad jag ska tycka om det här...

hannibal

Postby hannibal » 6 August 2015, 13:02

någon som vet om dom har kvar sin "butik" i sollentuna?

berfrund

Postby berfrund » 6 August 2015, 14:04

sindeliax
Lag: SKD (Sala Kommun DeathSquad)
Played Since: 2013

Postby sindeliax » 11 August 2015, 13:38

står det att en vara finns i lager behöver detta inte stämma alls utan det kan betyda att dom har slut med det är på väg in inom 10 dagar eller så.. helt ruttet tycker jag och kommer aldrig mer handla där

EDIT
ringde o pratade med dom nu en vecka senare och sakerna är fortfarande inte skickade.. allt står fortfarande listat som i lager på deras hemsida och den jag pratade med var ganska otrevlig och menade på att det är en webb butik och man inte kan räkna med att deras hemsida är uppdaterad.... då frågade jag när jag kan förvänta mig få dom varor jag beställt och betalat för och får bara svaret det vet jag inte...

ALDRIG mer kommer jag handla hos dessa oseriösa as
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Return to “Omdömen om Återförsäljare”