Garderoben.se

Elestro
Played Since: 2015

Re: Garderoben.se

Postby Elestro » 23 September 2015, 18:31

Jahapp. Det var alltså inte bara jag då, men andra ord.

Var inne och kikade på siktesringar tidigare i somras.
Killen i kassan verkade småförvirrad men var trevlig. Till slut, med gemensam ansträngning hittade vi några siktesringar som kanske skulle passa.
När jag betalar står det "Köp godkänt" Därefter "Tag ditt kort" i terminalen, inga konstigheter.

Dock kommer det inte ut något kvitto, varpå Mr Förvirrad vill att jag skall betala, igen. Detta går jag inte med på. Och jag kräver dessutom ett handskrivet kvitto. Vilket man senare går med på.
Väl hemma upptäcker jag att siktesringarna inte alls passar.

Åker tillbaka till Garderoben, med mitt handskrivna kvitto för att lämna tillbaka ringarna.
Herr förvirrad ser då väldigt obekväm ut och går och hämtar, vad jag tolkar det som, sin chef.

Denne är inte alls lika trevlig och samarbetsvillig. Vill jag lämna tillbaka ringarna måste jag dels åka hem igen (45min, enkelresa) och ta print-screen från min internet-bank och maila till dem! :shock:
Detta motiveras med att de inte kan vara säkra att jag betalat för mig senast jag var där. :lol:

Jag åker hem och fixar print-screen och får efter ett par dagar tillbaka mina pengar. Men låt mig säga såhär:

Jag har 0.0 förtroende för Garderoben och skulle inte ens handla en burk läsk där, än mindre air-softprodukter.
Riktiga tomtar alltså!
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Sharper
Lag: Team MIFFO
Played Since: 2002

Postby Sharper » 31 October 2015, 08:37

Så synd att jag inte läste denna tråd innan jag gjorde min beställning.

Jag beställde en M4 den 20/10 och då fanns den i lager enligt deras hemsida, när jag dagen efter kollade läget så var den slut i lager.
Jag mailar då och frågar hur det ligger till - inget svar.
Väntar en dag och mailar igen - inget svar.
Ringer ett par tusen gånger - inget svar.
Ringer ett par tusen gånger till - får till slut tag på en (trevlig) kille som försäkrar mig om att den ska komma till deras lager dagen efter så jag borde ha den till helgens spel...
3 dagar senare är den fortfarande slut i lager och ingen leverans till mig.
Mailar igen och säger att jag vill häva köpet och få tillbaka mina pengar - Inget svar.
Skriver på deras FB sida - Inget svar.

Så nu har jag blivit blåst på 3500:-

Uppdatering:
Efter en hel massa obesvarade mail och telefonsamtal så bytte jag från hotmail till gmail, sen hade jag tur och lyckades faktiskt komma fram på deras pinsamt dåliga telefonservice. Då påstod killen som svarade att han precis skulle svara på mitt mail...säkert.
Det berodde isåfall snarare på att i det mailet skrev jag att det var en polisanmälan på väg.
Enligt deras hemsida hade dom fått in bössan jag beställde men när jag bad killen kolla om det stämde så gjorde det såklart inte det, ingen bössa på lager fast dom samma dag ändrat statusen från snart i lager till i lager.
Då krävde jag att dom skulle göra en återbetalning och mailade över mina uppgifter, 3 dagar senare hade jag ännu inte sett röken av mina pengar. Då ringde jag ett par tusen samtal till innan jag kom fram och fick till svar att dom hade missat det :shock:
Blev förbannad och krävde namnet på den jag pratade med, killen blev sjukt nervös och tyckte att han inte hade något med detta att göra, varpå jag svarade att det nu var hans jobb att se till att detta blev ordnat på stört!
Dagen efter hade jag pengarna på kontot.
Hela ärendet har misskötts så otroligt att det borde räcka för att avskräcka alla från att handla av dom någonsin!
Last edited by Sharper on 15 November 2015, 18:53, edited 1 time in total.
"Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired"
-Jules Renard

kensu
Lag: Samlare av Airsoft GBB system

Postby kensu » 3 November 2015, 23:51

http://www.airsoft.nu/nyheter/2015/11/0 ... -kritiken/

ÄNTLIGEN :cry:

Tillräckligt med kritik, att Garderobens ägare reagerar till.
Hoppas att förbättringar på deras service inte är kortvariga.
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."

Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine

Kensu

jontasa

Postby jontasa » 13 November 2015, 12:01

Har hört så mycket illa om den här återförsäljaren nu.

Tyvärr har jag hört allt efter jag la min beställning... Precis som sharper så ändrade produkten status från "i lager" till "snart i lager". Detta var den 8 oktober. Idag är det den 13 November och jag har fortfarande inte hört ett dyft från garderoben, trots jag mailat och frågat om min beställnings status eller om jag kan få mina pengar tillbaka åtminstone.

Så här dålig service och utförande har jag nog aldrig sett. Återförsäljarens affärsmodell verkar bygga på att lägga ut produkter som inte finns till försäljning och sedan hoppas på att ingen orkar klaga när inget levereras.

GÒógle

Postby GÒógle » 13 November 2015, 12:41

Köpte ett par panama kängor från garderoben förra månaden, det tog ett par dagar innan ordern hade behandlats men i övrigt så har jag inte upplevt några problem.

Snarare så känns shoppen trevlig och de verkar ofta ha bra erbjudanden, men det är klart att man blir lite tveksam när andra får dåliga erfarenheter.

Poyjs
Played Since: 2004

Postby Poyjs » 13 January 2016, 10:08

Ingen som hört något nytt om denna tomte-verkstaden?
Gjorde samma misstag som Sharper och såg denna tråd efter jag lade min beställning i Oktober och inte ett pip från dom efter det mer än att min beställning kommit fram och att pengar dragits.

Så, någon som hört/fått respons av dom?

Mailade dom precis nämligen ang att jag vill bara veta om jag ens kommer få mina saker eller om jag kan vända mig till annan ÅF och fixa sakerna därifrån, för jag i ärlighetens namn tänker inte lägga ner någon mer tid eller energi på att polisanmäla osv då det sällan leder till något då företaget i sig verka vara mer eller mindre " under jorden " ju.
Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... yjs#p94346
och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Sanedar

Postby Sanedar » 18 January 2016, 14:32

Håller på att jaga dom också angående en retur av två par byxor som jag returnerade i slutet på november början på december.

Även då jag beställde första gången ifrån dom kände jag att det inte fungerade ordentligt, fast då handlade det om att jag
beställde saker som enligt hemsidan fanns hemma, eller var snart i lager.
Och när jag mailade och frågade dom fick jag till svar att hemsidan inte var uppdaterad och att produkterna utgått ifrån deras sortiment.
Kikade precis på deras hemsida, och den har blivit uppdaterad på dessa produkter, men det tog bra lång tid.

Min kompis fick oskså strul med sin beställnin, är ej säker på hur exakt. Vet så mycket att han fick ringa och tjata på dom iaf.

Detta är iaf ingen ÅF som jag rekomenderar.
I en värld där män samlas på fält för att vifta med pinnar utan anledning!

(presentation) http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=37910

FoulWeatherFriend

Postby FoulWeatherFriend » 18 January 2016, 21:20

Jag lade en beställning på en m203 och en mindre flerbruksficka i slutet på Oktober, och valde att betala i butik. M203:an var tillfälligt slut men leverans lovades inom 20 dagar, men flerbruksfickan fanns i lager i den färgen jag ville ha. Jag väntade i nästan en månad, innan jag hittade en m203 för mindre pengar hos en annan återförsäljare, som naturligtvis införskaffades. Beställningen hos Garderoben glömdes bort i ett par veckor innan jag kom på att "Aj fasen, jag kanske borde avbeställa innan jag sitter där med fler granatkastare än bössor att sätta dem på!"

När jag sedan meddelade Garderoben i början på December att jag önskade avbeställa med motivering att det tagit orimligt lång tid ringde de dagen efter och berättade att m203:an nu hade kommit in men flerbruksfickan hade tyvärr tagit slut i den färgen jag ville ha men den fanns i andra färger om det gick bra. Naturligtvis inte. Kanske är det jag som är skurken i dramat, men när man inte kan hålla vad man lovar så får man skylla sig själv tycker jag.

Ska man handla hos Garderoben så verkar det som om man måste göra det i den fysiska butiken om man inte tycker om att vänta väldigt länge.

Jag har även lagt märke till att de annonserar fult; de hade sist jag var förbi, för c:a en vecka sedan en skyltdocka i fönstret iklädd Fältjacka och Fältbyxa m/90, med prislappar där det står 299.-, det pris de tar för BDU i m90.

e: För att klarifiera; de tar 499.-/styck för Fältjacka och Fältbyxa m/90, inte de 299.- som skyltdockan antyder

Poyjs

Postby Poyjs » 25 January 2016, 21:30

Dra åt... dom lever!? :O

Fick precis mail och dom var så ledsna över att dom inte " kunnat ?? " besvara mitt mail tidigare, hur svårt det nu skall vara....

Frågan kom om jag ville ha ett par andra byxor utöver de andra sakerna jag beställde då dom jag beställt var slut. Men svarade att dom inte behövde göra sig besvärade om att skicka något alls utan kan betala tillbaka mina pengar ist.

Får la se hur lång tid det tar för dom att svara på det mailet dock.... eller om ens några pengar kommer alls :roll:

Sanedar

Postby Sanedar » 1 February 2016, 08:04

Har precis mailat dom igen angående min retur från slutet på November.

Idag skickade jag frågade dom varför dom inte svarar på mail, varför jag inte får någon
info om min reutr och sist hur långt jag skall behöva dra ärendet.

Och dessutom bifogade jag 2 bilder, varav 1 var på kvittot från posten på min reutur och
den andra var en screenshot från Postens hemsida på statusen på paketet där det står att
paketet levererats till dom.

Hoppas att dom får tummarna ur arslet och arslet ur vagnen nu...
I en värld där män samlas på fält för att vifta med pinnar utan anledning!

(presentation) http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=37910

Horrorbilly
Lag: SAG Västerås

Postby Horrorbilly » 15 February 2016, 13:57

Jaha, då var det väl min tur.
Jag och en.lagkamrat skulle beställa varsina par M90 pro byxor. Jag ringer i förväg för saldokoll, självklart fanns dom i våra storlekar.
Beställer, får bekräftelse där lev tiden är 2-5 dagar.
På sidan stod det 2-10 dagar. Efter 5 dagar mailar jag, får inget svar. Mailar igen efter ytterligare 3 dagar.
Först efter dag 11 får jag svar, våra byxor var slut, men skulle komma in under veckan.
Är nu inne på dag 17 och valde att avbryta order. Då fick svar direkt.
Ordern är nu avslutad och jag inväntar återbetalning för att beställa från annan sida.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Poyjs

Postby Poyjs » 25 February 2016, 20:12

Har nu fått svar via mail och även förvånansvärt snabb återbetalning.

Så ja, tog ju bara runt halvåret att få denna " affär " avslutad.

Fantastiskt kasst är mitt betyg av denna tomteverkstad till Airsoft ÅF.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”