Malmö Airsoft

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division
Played Since: 2006

Re: Malmö Airsoft

Postby twoface » 4 July 2013, 16:09

Beställde saker från Malmö airsoft i fredags, hörde inget annat än en orderbekräftelse på mail men var ju trots allt helg och *poff* från ingenstans kunde jag hämta ut grejerna på måndagen, kunde inte vara nöjdare så blir nog fler köp därifrån i framtiden :-) 5/5

rehn
Played Since: 2013

Postby rehn » 3 August 2013, 18:59

Beställde 23/7 lite saker och nu efter 1,5 vecka så har jag fortfarande inte fått sakerna.
Har skickat 2 meddelanden men inte fått något svar av dom.
Har läst att dom har problem med mejlen.
Vet nån om dom fortfarande har det?

Bay Cat
Lag: November India
Played Since: 2001

Postby Bay Cat » 9 September 2013, 17:20

Lever i samma limbo som rehn - vad händer?

Orderbekräftelse kom auto-genererat och efter en vecka hörde jag av mig för att stämma av men inget svar.

EDIT: Vart uppringd som beklagade sen återkoppling. Det är plus i kanten.
Last edited by Bay Cat on 13 September 2013, 13:07, edited 2 times in total.

MalmöAirsoft
Återförsäljare

Postby MalmöAirsoft » 9 September 2013, 23:36

Till er som skickat mail utan att få svar kan vi bara be om ursäkt.

Vi har under sommaren haft problem med vår mailserver, och verkar ha löst detta till slut.

Från onsdag i förra veckan tills idag, har alla utom en av oss varit inblandade i "Crusaders in Disneyland" på ett eller annat sätt och därför ligger vi långt efter i både mailsvar och en del paketutskick.
Detta kommer att lösas så fort vi kan. Och i fortsättningen kommer vi att vara bättre på att informera våra kunder om kommande förseningar pga deltagande och arrangerande av framtida spel.

Med vänlig hälsning.
MalmöAirsoft
www.malmoairsoft.se Kontakt: info@malmoairsoft.se Telefon: 040-170002

wollski

Postby wollski » 26 September 2013, 16:00

beställde lite saker av dom, det mesta kom fram men inte allt så skrev ett mail till dom och dom sa att dom skulle titta på det och var snart 2 veckor sedan har mailat dom snart var dag i en hel vecka utan att får något svar.

edit: mitt problem har blivit löst nu

skaalman

Postby skaalman » 16 October 2013, 02:54

fick upp intresset om denna hobby i helgen och bestämde mig för att åka till en återförsäljare, då combat zone hade väldigt dåligt uppdaterat med tider på sin hemsida så blev det att hitta en annan (tack gode gud efter att läst dem dåliga recensionerna här) och då landade det på Malmö Airsoft, trevligt bemött såfort jag är innanför dörren, berättar att jag är helt ny på detta och endast kollar, blir direkt tillsagd att det är bara att kolla, pilla, känna, testa så mycket du vill vilket är ett stort plus för mig då jag vill göra det för att kunna välja, då jag var ensam i butiken som kund så var han med hela tiden och berättade och svarade på alla mina frågar hur dumma dem än kan ha varit, fin och trevlig butik att vara i och kan säga att när jag gick därifrån så kände jag mig riktigt nöjd med besöket även om jag inser att det där "kolla" direkt vändes till "köpa" så fort jag höll i första geväret och blev ännu mer såld när jag fick testa detta http://malmoairsoft.se/produkt/LMT-Defender-CQC-120ms ska förhoppningsviss iväg och testa deras inomhusbana på torsdag och se ifall jag gillar spelet med innan det köps något, men om/när det ska köpas så kommer det definitivt vara av Malmö Airsoft
Because failure is not an option!

Takolander
Played Since: 2010

Postby Takolander » 5 December 2013, 17:59

Trevlig affär, allt finns framme för att tittas på - stanna inte för länge bara, det kan bli dyrt :)
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Baje
Lag: Dirty South Delta
Played Since: 2007

Postby Baje » 5 December 2013, 18:07

Rekommenderas varmt - har själv de senaste åren köpt precis allt från USA och Kina, men besökte butiken för någon vecka sedan, och det var utmärkt service, bra personal samt ett enormt utbud. Har själv inte sett ett sådant komplett utbud i butik av framförallt vapen (både aeg, d-ctw etc, gbb) någonsin förut. Även vapendelar för meck, kulor och gas fanns ett väldigt gott utbud av. Kommer garanterat att supporta the local dealer mer framöver! A+
Dirty South Delta
-Sine Pari

Jotun
Lag: TFA
Played Since: 2008

Postby Jotun » 19 December 2013, 13:57

Beställde en el-002 den 12:e och fick en orderbekräftelse på en gång, sen dess har jag inte hört av dom....inte fått något heller... mailat men inte fått något svar...

0/5 får dom av mig....

Kommer inte handla av dom igen!

Blackinsv

Postby Blackinsv » 7 January 2014, 22:30

Gjorde en lite större beställning på reservdelar och lite andra grejer.
Leveransen kom snabbt och fick bra support jag skickade lite frågor till dom.
Så nästa gång jag behöver så vet jag vart jag kommer vända mig!

Betyg 5/5 Inga bekymmer alls!
ICS M4 USER

Doie

Postby Doie » 11 February 2014, 22:05

beställt grejor 2 gånger, första gången, inga problem tog inte många dagar innan paketet kom fram vid min närmsta DHL service point. Heller inte problem för paketet att komma andra gången, dessvärre kom det helt fel paket. Paketet var i mitt namn, Men Kvitto/följesedel samt varorna i paketet tillhörde en annan person, som också hade beställt mycket fler grejor än vad jag hade beställt. Min order låg på 300kr och mitt paket som jag fick ligger på 1375 :- .. Mailade runt 16.30 idag men ej fått något svar hittils, får ta en titt igen imorgon.

Misstag händer ibland, kan beror på mycket, troligtvis kommunikation. Men har inte bråttom så det är lugnt.

Malmö airsoft får 4/5 av mig, då jag tycker 5/5 behöver man det lilla extra =)

*edit* Allt blev ordnat, fick vänta lite extra men blev då också kompenserad på ett sätt jag blev riktigt nöjd över och har redan lagt en till beställning!

Ändrar mig och ger dem 5/5 !
Last edited by Doie on 5 March 2014, 12:25, edited 1 time in total.

SgtCrilly
Lag: 331
Played Since: 2017

Postby SgtCrilly » 11 February 2014, 23:00

Beställde ett sikte, kolvficka och vapenrem från MA 21 december, allt skulle finnas i lager enligt hemsidan. Fick ett par dagar senare mail om att remmen visst inte fanns hemma, men att den skulle vara hemma inom 2 veckor.
Sista Januari, över en månad senare, först fanns ett paket att hämta ut. Det innehöll bara remmen och en påse kulor.
Skickat flertalet mail och sitter fortf och väntar på mitt sikte och kolvficka.

Så över 7 veckor gått sen jag lade ordern och fortf inte fått mer än en tredjedel av den, inte en enda ursäkt eller förklaring heller.
Så långt ifrån så seriösa som man kunde tro efter att läst denna tråden, kommer inte handla där igen oavsett hur det går med resten av min order. :x

Edit: Fick resterande delar av min order 13/2, så under 8 veckor ändå, rätt så bra för 3-5 dagar som hemsidan sa när jag la ordern. Fortf dock ingen ursäkt.

Edit: Fått ett en ursäkt också och väldigt nöjd med produkterna. Så bara leveranstiden/strulet som inte håller måttet.
Last edited by SgtCrilly on 18 February 2014, 18:14, edited 1 time in total.

TigerZero
Lag: MHFT & SFA
Played Since: 2011

Postby TigerZero » 16 February 2014, 21:07

Föreställde AGM's/GSG's MG42 allt gick hur smidigt som helst, dom hörde av sig direkt när dom fick veta av leverantören dom skulle få in den, fick även hem den några dagar tidigare än väntat, deras pris låg också nästan 1000kr under andra svenska ÅF.

5/5
SPRAY AND PRAY!

NightSinner

Postby NightSinner » 20 February 2014, 00:27

Ha varit I deras butik ett par gånger för att köpa grejor som det säger finns i lager men när man väl är på plats då ser man att det INTE har det. Otroligt frustrerande att åka till en AF med syfttet att köpa nåt som enligt deras egen hemsida ska finnas i lager men finns inte.

Det är inte så svårt att att får en sån basic grej att funka, så för min del 2/10

Edit: 24/02/14 - Tack Kether for ditt svar men detta som sagt är inte första gången det har hänt (mer än 5 gånger under 1, nästan 2 års period) och tyvärr tycker jag att det är värre att ni är medvetna om problemet men löser det inte. Kan såklart förstå att systermerna är inte länkad. Men det går att uppdatera manuellt isånafall. Jag kollar eran webbutiken för att säkerställa att ni har varorna innan jag hälsar på, trots att ni är inte alltid det biligaste alternativ, men nu har det hänt såpass många gånger att jag skulle hellre betala mer och gå nån ananstans som jag vet har varorna i lager t.ex CombatZone eller RödaStjärnan.

MVH
Last edited by NightSinner on 24 February 2014, 21:22, edited 1 time in total.

Pitbull
Lag: Wildgarlics
Played Since: 2009

Postby Pitbull » 21 February 2014, 21:08

Var nere idag på deras invigning och där var mycket folk men ändå verkade alla vara nöjda och alla verkat ha fått hjälp, så jag passade på att inköpa en smågrej och som alltid upplevde man ett trevligt bemötande och hjälpsamhet.
Lycka till med den nya butiken, och var stolta att efter 6år ta tillbaka Terräng till Malmö - STORT TACK

Kether
Admin
Lag: Dirty South Delta / Pentex
Played Since: 2000

Postby Kether » 22 February 2014, 01:24

Nightsinner...
Du har en väldigt god poäng där. Vi vet att det är ett problem och det beror på ett problem mellan vår webbserver och vår butikskassa. Vi har lagt in extra resurser på att lösa problemet och hoppas att det är löst inom kort.

discorpia

Postby discorpia » 7 March 2014, 13:17

Lade en beställning i början på året när jag samlat ihop ett litet kit och fick ett telefonsamtal dagen efter där dom berättade att pga lagersaldoproblem (som nämnts här innan) så fanns inte allt i lager. Jag fick välja om dom skulle restnotera eller vänta med att skicka tills allt fanns så jag valde att vänta [mest för att det var den huvudsakliga varan som saknades och det andra främst var tillbehör].

Tyvärr tog det lite längre tid än vad jag väntat mig att åtgärda så jag valde att avbeställa ordern istället.

Gjorde en ny beställning igår på ett hophus till SVD som skickades och packades samma dag och nu (dagen efter) ligger och väntar på mig hos mitt utlämningsställe för DHL.

Lagersaldoproblemet är förstås frustrerande men jag uppskattar telefonsamtalet och tycker främst det är väntan utan besked som är problem (även om det alltid är trist att vänta på sina leksaker ;P). Jag räknar med att det är något som kommer lösas med tiden eftersom de är medvetna om det.

För min del har de skött kommunikationen bra och jag ger dem 8/10 tills kopplingen mellan butikskassan och webbservern är helt tillförlitlig. ;)
PTWGBBRShell EjectMina Affärsredovisningar

JakobMS

Malmoairsoft

Postby JakobMS » 31 March 2014, 20:07

Jeg har lige haft min 2 dårlige oplevelse med deres overholdelse af leveringstider. Har ikke modtaget alt fra min sidste order og de svarer næsten ikke mails, når jeg skriver og spørger hvornår jeg modtager det sidste. Er nu godt træt af dem og kan ikke anbefale andre at handle med dem.

Mvh
Jakob

88roin96
Lag: Optimus
Played Since: 2005

Postby 88roin96 » 2 April 2014, 15:55

La en beställning onsdag eftermiddag, hade grejerna på fredag förmiddag. Ja ni hör ju själva
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Päronploppen
Lag: Wolverines
Played Since: 2002

Postby Päronploppen » 3 April 2014, 16:59

La en beställning den 2014-03-05, hämtade ut paketet den 7 Mars.

I paketet låg en lapp att resterande delar skulle skickas i slutet på vecka 11...har inte fått några saker än.
De har min mail adress, mobilnummer, och hemadress, inte ett ljud från dom!
Läste att dom hade problem med mailen, men va fan dom kan ju isf ringa eller i värsta fall skicka ett brev och informera mig.
Att skylla på att inte mailen funkar är inte godtagbart, då det finns andra sätt att meddela kunden.

Har mailat, men inget svar än!

Första och sista gången jag handlar där.

Edit:dom verkar ligga i koma eller nåt, helt dött, ingen respons alls från Malmö airsoft!
Last edited by Päronploppen on 15 April 2014, 23:04, edited 1 time in total.
Vad är det hääääääär, men här ska inte vara nåt järnrör...
Miljöpartiet kör med språkrör och Sverigedemokraterna kör med järnrör...

Baje
Lag: Dirty South Delta
Played Since: 2007

Postby Baje » 15 April 2014, 17:55

Var idag återigen på MalmöAirsoft. Utbudet på kvalitet har växt avsevärt, Arcteryx, 5.11 och all möjlig airsoftutrustning till priser som för första gången någonsin gör det värt att handla från Svensk ÅF före ebay och kinashoppar! Till det fick jag underbar service.
Kan återigen bara varmt rekommenderas!
Dirty South Delta
-Sine Pari

JakobMS

Malmö Airsoft

Postby JakobMS » 28 April 2014, 12:45

Still have not received the last parts I and a friend have ordered and paid from Malmo airsoft.
Previously in this thread, I have written a bad review of them after this I was contacted by Rikard from Malmo airsoft, which investigated the case and finally even returned with the message that they could not get the last parts and would refund the money.
My friend who paid were also contacted by them, but it was with the wrong amount and they never got into his account, he has now written several mails to them without getting answers.
Status is so, we still need either the last parts or money back and Malmö airsoft does not respond to our emails, so I can not call it customer care.

JakobMS

Postby JakobMS » 3 May 2014, 10:41

Finally we get our money back, we paid in februar and get it back in mai. So now it is ok again, so now we are finish with Malmø Airsoft.

700mb

Postby 700mb » 18 July 2014, 15:32

Beställde två midcapmagasin den 24 juni av Malmöairsoft i hopp om att få paketet innan månaden var slut, ack vad jag hade fel. Fick ett bekräftelse mejl nästan direkt efter jag hade beställt men inget mer, men efter att ha läst i denna tråd så kanske det inte hade kommit fram ett brev om att paketet är skickat. Jag väntade tålmodigt men varken mejl eller paket har kommit, den 7 juni ringde jag om varför det inte hade hänt något, efter 4 gånger av ringning får jag tag i dem. De säger då att de har skickat ett mejl till mig om att de hade bara hade ett magasin i lager och undrade hur jag ville göra, jag förstog då att det handlar om tekniska problem då jag hade varken fått det på skräppost eller regulär post på min email. De erbjöd sig då skicka ett annat magasin för ett smärre pris högre än det jag hade beställt samt skicka en påse med 0.28 kulor som kompensation för dröjmålet. Jag blev väldigt glad över hur Malmöairsoft hade skött situationen och jag skulle slutligen få mina magasin inom ett par dagar, trodde jag iafall. Dagarna gick och den 18 ringde jag igen för att höra hur det går med paketet, killen i telefonen visste inget om situationen och skulle fråga sin kollega som paketerar varorna. Killen ringer upp igen och jag får höra de har fortfarande inte skickat skickat paketet då de hade glömt bort det, killen fortsätter med att förklara att det kan bli så när leverantörerna till varorna kan ta tid men i vilket fall var helt orelevant då jag hade kommit överens att de skulle skicka något de faktiskt hade i lagret. Killen förstår sin tabbe och frågar ifall jag vill avbryta köpet vilket jag svarar "visst jag orkar inte bry mig längre".

Jag fick faktiskt pengarna tillbaka som är ett plus, allt annat är katastrofalt och uppenbarligen klarar de inte driva ett internetshop för femöre. Jag kommer aldrig köpa härifrån igen och var ett stort misstag ifrån början att ens tänka tanken.

/Martin

Kitt
Lag: 7734

Postby Kitt » 1 September 2014, 13:50

Jag beställde en STI Tac Master för nästan ett år sedan så under sen höst 2013 köpte ett benhölster i nylon a la molle som jag förvarade pickan under vintern i.
Så kom Juli, semester och Airsoftspel men när jag plockar fram min utrustning så har den ambidextriösa safetyn gått av och fungerade inte.
Jag ringde ner till MalmöAirsoft och de var väldigt trevliga och sa att jag hade kvar garanti på pickan och att det bara var att skicka ned den till dem för rep.
Jag skickade pickan med posten 9 Juli 2014 (som packet med kolli) och efter 2-3dager var den framme hos försäljaren.
Jag ringde ner 2 dagar senare och tog del av informationen att den skulle skickas till ASG och att det skulle ta ca 3 veckor (vilket är okej).
3 veckor passerade, 4 veckor passerade, jag ringer ner till butiken för att kolla om den blivit skickad och ungefär hur långt bort den var, killen på andra sidan luren sa att han inte viste men att jag kunde ringa tillbaka på 1 timme så skulle han ha kollat upp det.
Jag ringde så klart 1 timma senare då var klockan 14:34 men får inget svar, så jag fortsätter ringa med gämna mellanrum ända fram till klockan 19:00 utan svar. (detta var 17 samtal som inte besvarades utspritt på 4½ timma -ish).
Ringer dan därpå och någon svarar och då får jag höra att min picka inte är lagad för att det är en "förslitningsskada" och de skulle ha skickat ett mail 2 veckor tidigare om detta...
Jag kollar min mail Inkorg och skräppost men inget mail återfinns (detta medans jag fortfarande sitter i telefån med försäljaren).
Svaret jag fick då jag berättade att jag inte mottagit något mail var "Oj då har vi nog glömt det, vi undrar i alla fall om du vill ha pistolen reparerad?" (Varning sarkasm: Nej, jag skickar mina saker jag betalat dyra pengar för till den återförsäljare som sålt den till mig då den är trasig och oanvändbar på grund av dålig kvalitet och betalar gärna dyr frakt för detta med bara för att jag tycker det är kul :evil: ) Jag svarade såklart: "Ja, jag vill ha den reparerad för i de skick den är nu så går den inte använda alls."
Ja då beställer vi delarna till dig och dessa kommer att kosta 400 eftersom de är 2st och kostar 200/st (Jahapp om safetyn är lika mycket värd som 25% av vad hela pickan kostade hur billiga är då resten av delarna? Kan man ju undra.) Ringde till dem 21 Augusti 2014 för att höra hur det gick att få tag i de alldeles fördyra delarna och fick till svar: "Vi har precis fått in delarna och ska sätta ihop din pistol så du borde ha den innan slutet på nästa vecka, vilket hade varit 29 Augusti 2014.
Det är idag 1 September 2014 Jag har försökt ringa butiken sedan 13:05 nu är klockan 13:39 och det är fortfarande ingen som svarar i telefånen.
Jag har fortfarande inte mottagit ett mail, post avi, sms eller någon form av samtal eller indikation på att pickan är på väg tillbaka till mig.
Detta vad mitt första köpt och mitt andra ärende med denn försäljare och det kommer inte att bli ett andra köp eller tredje ärende som jag kommer använda mig av denn försäljare NÅGONSIN.
Jag är VÄLDIGT missnöjd och arg vid det här laget.

//Kitt

Edit: Ringer fortfarande 14:28 (Ej svar.) :evil:
-----------------------------------------------------------------------
JG HK416D @ 120m/s 20rps
ASG STI Tac Master @ 95m/s

Return to “Omdömen om Återförsäljare”