Röda Stjärnan

Myt4z
Lag: LAB
Played Since: 2004

Röda Stjärnan

Postby Myt4z » 25 May 2012, 22:18

http://www.rodastjarnan.com/

La en beställning på ett hölster och diverse småsaker hos Röda Stjärnan i tisdags, hämtade ut paketet idag (fredag).

Precis som det ska vara, inga konstigheter. Har dessutom bra priser tycker jag!

5/5!

Krille
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2010

Re: Röda Stjärnan

Postby Krille » 26 May 2012, 11:13

Brukar handla en del saker från rödastjärnan när det är bråttom tex kulor, gas, batterier eller laddare. Kommer även ner lite mer grejer i varukorgen.
Snabba på att svara via mail. kontaktar direkt om det nu skulle vara att de har produkten i lager.

När jag beställt på måndagmorgon så har paketet varit framme tisdag eller senast onsdag

5/5

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 28 May 2012, 19:21

Röda Stjärnan har i mina ögon stigit högre och högre på ÅF listan, även om jag aldrig handlat vapen där, bara kläder.

Personalen i butiken är avslappnade och trevliga, att vänta är inga problem för man hittar alltid något intressant att titta på eller tala med. Hade ett problem med ett plagg jag inhandlat och det löstes väldigt snabbt och väldigt effektivt.

Vidare har de bemödat sig att ta in äkta Flecktarn till oftast billigare priser än Kina-ditot som andra ställen plockar in.

Väl värt ett besök. Ta med en tjock plånbok.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Namboy
Lag: AA

Postby Namboy » 30 May 2012, 10:48

Köpte en hel drös grejer av Röda Stjärnan förra veckan, bl.a. en uniformsjacka samt byxor. De två uniformsdelarna
var lite för stora (dock mitt eget fel som valde fel storlek...) men detta löstes snabbt och effektivt!
Bra priser har dom också. Kan inte göra något annat än att rekommendera RS!
5/5 potatismosare! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Ringsten
Lag: GangBang Airsoft

Postby Ringsten » 5 June 2012, 11:49

Beställde hem e del grejor för någon vecka sedan
Har lite frågor m.m. om installation m.m. fick svar där de beskrev hur jag skulle göra vilket underlättade en del!

Fick tyvärr 16AWG kabeln då jag hade beställt 14 AWG

Därför 4/5 för den bra mejl kontakten!

De ringde mig och sade att dem skulle skicka helt nya 14AWG, vilket jag fick 2 dagar senare!
Last edited by Ringsten on 21 June 2012, 18:25, edited 1 time in total.

Tikka

Postby Tikka » 5 June 2012, 12:01

Röda Stjärnan fungerar bra med intressant utbud och ok priser. Negativt är att deras lagerstatus på hemsidan enligt min erfarenhet ofta inte stämmer, ibland finns fler och ibland färre varor än vad som syns på hemsidan. Rekommenderas trots detta, men vill man vara säker kanske man ska ringa innan och be dem att verkligen se att varan fysiskt finns tillgänglig.
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

Bloodneed
Lag: smuts alliansen
Played Since: 1862

Postby Bloodneed » 6 June 2012, 23:38

Kan efter en lång tid som kund, både i butik och över nätet säga att jag är riktigt nöjd med RS. Alltid ett fantastiskt bemötande, välpaketerade varor, bra produktbeskrivningar på hemsidan och numera ett riktgit bra produktutbud !. Röda stjärnan har gått från att vara en doldis i airsoftvärlden till att bli en av mina primära val av handlare i den uppsjö av airsoftbutiker som finns där ut, nothing but love!
CTR EP3 Championship White, nuff said

svenbertil
Lag: Bastards

Postby svenbertil » 10 July 2012, 14:02

Köpte lite saker från Röda Stjärnan, allt var med i paketet, varan skickades när de såg att min förskottsbetalning var inne. Snabb frakt på 2-3 arbetsdagar. Sen var jag inte nöjd med en vara och skickade tillbaka den och tog lite andra saker istället för den, och allt var med i de paketet jag fick hem. Inget att klaga på, de har skött sig väldigt bra.

KaptenKilt
Lag: Idioterna

Postby KaptenKilt » 19 July 2012, 01:16

Köper diverse saker från RS med jämna mellanrum. Har aldrig haft någonting att klaga på.
Rekommenderas.

Nitzer

Postby Nitzer » 28 July 2012, 07:14

Beställde lite utrustning från dom. En vara var inte i lager fick då ett samtal och det löstes med en annan färg. Fick min varor dagen efter beställningen. Skit nöjd.

5/5

Mvh
Ola

tri9ty

Postby tri9ty » 28 July 2012, 08:24

Bästa svenska AF. Har beställt ett antal gånger och skulle aldrig få för mig att handla någon annan stans om Röda Stjärnan har det i lager.

Senast jag la en beställning gick det mindre än 10 minutter innan den var "skickad" och jag hade ett trackingnummer(!!!).

Välpaketerade varor, bra produktbeskrivningar på hemsidan, mycket bra priser och super snabb service!

6/5

gruskasse

Postby gruskasse » 1 August 2012, 15:57

Ska jag göra ett inlägg här och vara den första som ger dom lite kritik.
Beställde en CA G36K i lördags och fick den idag Först så funkade inte magasinen. jaja no big deal jag har fler.
Efter de skulle jag provskuta den nya leksaken bara och upptäcker då att bössan skjuter snett.

Ger dom 2.5/5 eftersom jag fick ett papper där dom säger att dom "testskjutit med ett fult magasin"

kimjoh560
Lag: TBB

Postby kimjoh560 » 2 August 2012, 09:34

5/5

Snabba leveranser, bra utbud av utrustning till relativt bra priser. Dessutom väldigt bra och trevlig kundservice.

Enda strulet jag någonsin haft är att kängorna jag skulle beställa var slut. Blev då kompenserad med ett par mer än dubbelt så dyra kängor till samma pris (efter att först blivit kontaktad via telefon) Detta ledde inte ens till leveransförsening.
Lgt. Skalptagare

deadrabbit
Lag: Romeo India
Played Since: 2009

Postby deadrabbit » 8 August 2012, 14:09

Behövde snabbt få tag i en liten svart radioficka. Condor tactical gear,
Rödastjärnan kunde hjälpa mig direkt, jag hittade varan på deras hemsida, beställde när jag såg att de hade 2 st i lager. Ringde för att försäkra mig om att de skickar direkt, sagt och gjort order lagd tisdag kl 14 fick order i handen 09.15 onsdag.
5/5
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

PerceptIon
Lag: QoT
Played Since: 2012

Postby PerceptIon » 14 August 2012, 19:25

Beställde lite kulor, goggles, och annat en tisdageftermiddag vid typ 15-tiden, tog posten som fraktsätt. Runt 17 samma dag fick jag ett mejl om att sakerna hade lämnats till posten och vid 11 dagen efter så kunde jag hämta ut grejerna på ica. Grymt snabbt och smidigt, 5/5 :)

Förra året hade jag dock problem med en order som strulade lite och fått fel kollinummer, men dom var grymt hjälpsamma när jag ringde så fick grejerna rätt fort ändå.

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 16 August 2012, 12:30

Som vanligt nöjd. Gick in och kom ut med för mycket prylar i vanlig ordning.

5/5 som vanligt.

Dock var det kids inne och kollade efter pistol med pappsen. Gasmodell... Jag hoppas innerligt att ni var ansvarsfulla och informerade om gällande lagpraxis. Barne var typ 14..!

I övrigt nöjd som vanligt.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Juveltjuven
Lag: -

Sv: Röda Stjärnan

Postby Juveltjuven » 16 August 2012, 13:40

Köpte en chronograph från Röda Stjärnan. Snabbt, välpaketerat, inte för dyrt, inget krångel. Inget att klaga på.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

BlackGoat
Played Since: 2011

Postby BlackGoat » 31 August 2012, 23:50

Har gjort 2 beställningar den senaste månaden.

Lite prylar i den första. Bl.a ett par handskar som var för små. Skickade tillbaka dem och fick hem ett par större ett par dagar senare. Ett par påsar kulor i den andra då de kommit i lager igen. Inget att anmärka på! Mina beställningar blev snabbt behandlade och skickade, både med Posten och Schenker.

5/5 till personalen på röda stjärnan!

Gillar att de har en del äkta ryska prylar i lager!

Det jag inte riktigt gillar är att man inte kan logga in på sidan för att se tidigare beställningar etc.

//BG

Bouncer
Lag: New World Operations
Played Since: 2011

Postby Bouncer » 1 September 2012, 07:36

En mycket bra sida. Har beställt gear, internals, tillbehör och gud vet allt. Varit perfekt för mig under tiden då min inriktning varit lite mer österländsk. Och dom har besvarat alla mina konstiga frågor, varit lite av en problemlösare när tekniska aspekter kan ha varit avgörande för hur nöjd (eller missnöjd) en kund kan bli över en beställd vara. Jag har alltid varit nöjd och rekommenderar Röda Stjärnan. Kan dock tycka att de kunde fylla på varor lite snabbare som inte finns i lager för då hade dom förmodligen tjänat mer pengar också ;)

Betyg: 5/5
Myrorna bet på mig, hunden sket på mig, kossan gick på mig, och sen kom slåttermaskinen. -ALDRIG MER SNIPER!!! ;)

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"

Postby mehailz » 1 September 2012, 12:07

Beställde väst samt lite bb's ifrån dem, snabb leverans och bra priser!

z3paz
Lag: GECKO

Postby z3paz » 3 September 2012, 00:15

Gjort en del beställningar från Rödastjärnan och kan säga att jag är mycket nöjd med deras kundbemötande/priser och leverans.
Hade en beställning där sagd vara gick sönder nästintill direkt, men detta löstes via att ringa och prata med dem på telefon och skicka tillbaka varan via retur.
Jag kan stolt rekommendera alla att handla från dem.

Ska man klaga på något, så är det väl som någon tidigare har nämnt här. Skulle uppskattas om det fanns ett inloggningssystem på deras sida där man kan kolla order historik och tracking på sina beställningar. Men men man kan inte få allt här i livet :D

Betyg: 5/5

zordid
Lag: U.S.A.F
Played Since: 1863

Postby zordid » 4 September 2012, 15:08

1'a beställningen från rödastjärnan.

+rappa som fan på att skicka
+sjukt bra förpackat
+bra priser
+bra sortiment

-svarar inte i telefon (kan ha å göra med att dom ska öppna i gbg strax)
-dåligt organiserad webshop

mestadels bra med andra ord.

ohman
Lag: FRAG

Postby ohman » 4 September 2012, 21:03

Håller med zordid här ovanför. RS är otroligt snabba på att behandla ordrar, väl förpackat, bra priser (för en svensk ÅF), bra sortiment samt har en utmärkt funktion för att bevaka om något är ur lager för tillfället. Svåra att nå på telefon, men bra på att svara på mail vanligtvis.

Hjälpsam personal om man har möjlighet att besöka dem i butiken.

5/5 från mig, har både beställt och handlat i butik ett flertal gånger.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

El_Gringo
Lag: ВДВ69

Postby El_Gringo » 26 September 2012, 20:59

Efter ett flertal beställningar har jag bara gott att säga om Röda Stjärnan.

Snabba leveranser.
Bra kundservice.
Bra sortiment.
Bra priser.
Osv.
Osv.

Ett litet missöde under packningen av senaste beställningen ordnades utan problem och efter 3 arbetsdagar landade dom saknade artiklarna i brevlådan idag =)

Armyofme
Lag: Stekryssarna

Postby Armyofme » 14 October 2012, 22:07

Jag försöker alltid beställa från denna ÅF när jag beställer från Sverige.
Snabba, väl packat och väldigt bra kundservice!

Return to “Omdömen om Återförsäljare”