Röda Stjärnan

Sharper
Lag: Team MIFFO
Played Since: 2002

Re: Röda Stjärnan

Postby Sharper » 7 November 2015, 07:49

Har nu handlat av dom ett par gånger och även skickat i retur, kan bara säga 5/5!
Snabba leveranser, snabba svar på mail, mycket serviceminded personal.

Beställde ett par kängor, på kartongen stod det att det var sidezipper, men i kartongen låg samma känga fast utan sidezipper.
När jag påpekade detta var det absolut inget problem, jag fick välja på att skicka tillbaka dom eller att behålla dom och fick en kompensation för felet.

Röda stjärnan rekommenderas!
"Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired"
-Jules Renard

livewire
Lag: QoT / Спарта
Played Since: 2014

Postby livewire » 17 November 2015, 12:56

Excellent turn around, order came the next day, cheers guys much appreciated - James
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

catachan

Postby catachan » 5 February 2016, 22:47

Beställde 99.000st bb's för att föda lagkamratens och mina grisar (m60 och PKM) då det var 15% rabatt i januari på allt.

Dom skickade med denna lapp:
Image

Fem tummar upp till Röda Stjärnan!

Laerkkan

Postby Laerkkan » 7 February 2016, 03:09

La en beställning på skyddsglasögon och nätmask i måndags vid 8 tiden. Dagen efter kunde jag hämta ut paketet vid mitt lokala postombud.
Så nu är jag redo för mitt första spel imorgon:)

Down_BSC
Played Since: 2015

Postby Down_BSC » 15 February 2016, 08:54

Har tyvärr fått blandade känslor kring Röda Stjärnan (butiken vid Fridhemsplan). Har tidigare handlat en pistol, en del kläder, ryggsäck och annat småplock där vilket har fungerat bra. Jag har då upplevt personalen som kunnig och väldigt hjälpsam.

I helgen skulle jag inhandla uppgraderingsdelar till min P&J M4:a. Först tänkte jag beställa delarna från Clandestine eller liknande webbshop eftersom det är betydligt billigare, men då det är första gången jag river en mechbox tänkte jag att Röda Stjärnan kanske kunde rekommendera mig delar som fungerar bra. Sagt och gjort åkte jag till Röda Stjärnan och möttes där av en trevlig herre som var influgen från Skåne för att hjälpa till under helgen. Jag förklarade vad jag önskar göra med bössan och undrade då vilka delar jag behövde byta ut. Frågade även om vad Bore Up är och om det är något jag behöver (tog med min nuvarande cylinder och pistong med huvud som är det). Fick förklarat för mig att Bore Up inte har någon större cylinder, utan att det endast är slitsarna i bakkant av cylindern och att slitsarna skulle hjälpa till att dra in mer luft. Därefter rekommenderades en Ultimate cylinder till en M14.

När jag kom hem blev jag lite fundersam och gick in på Röda Stjärnans hemsida och slog upp cylindern. Läste "Optimerad för en piplängd på 451-550mm. För M14 av TM-standard, observera att cylindern endast är till M14.". Tänkte då att jag kanske iaf kunde använda min gamla cylinder med den nya pistongen, pistonghuvudet och cylinderhuvudet jag köpt. Då lärde jag mig att Bore Up självklart nog är precis vad det låter som och även vad jag trodde att det var, innan säljaren på Röda Stjärnan övertygade mig om något annat. Självklart passade inte delarna i min gamla cylinder eftersom att den har en större innerdiameter, därav Bore Up.

Åkte in till affären dagen efter för att byta cylinder till något passande. Förklarade för herren i kassan att hans kollega rekommenderat mig dessa delar. Han blev minst sagt inte glad och muttrade något om att det är pga. såna säljare som han har sagt upp sig? Tydligen fanns ingen cylinder inne i butiken som var att rekommendera (Dream Armys skulle tydligen inte fungera med Dream Armys cylinderhuvud och SHS pistong/huvud). Därför kunde jag få ett tillgodokvitto och istället inhandla den rekommenderade cylindern ASG Ultimate Type (full cylinder utan slitsar). Eftersom jag hade en gravid flickvän väntandes i bilen orkade jag inte tjaffsa utan tog snällt mitt tillgodokvitto och gick.

Måste dock säga att jag tycker det är rätt dålig service att inte kunna få pengarna tillbaka när jag har blivit rekommenderad en specifik del av säljare i butik som inte passar, och sen behövt åka in till butiken en extra gång pga. okunskap hos säljkåren. Ej heller blev jag erbjuden någon kompensation för besväret. Istället får jag köpa delen via webben, vänta några dagar extra samt betala frakt för att få hem den?

Nu när jag har läst på så verkar det dessutom som att många säger att man ska ha en slitsad cylinder till M4 för att få ett lagom luftflöde, samt att det kan öka FPS med upp till 50, eftersom pistongen kan accelerera snabbare första sträckan i cykeln. Att cylindern som säljare nr 2 rekommenderade är för piplängd 451-550mm skulle inte spela någon större roll enligt säljare nr 2. Det skulle bara ge mer luft bakom kulan?

Nej, nästa gång blir det att beställa från någon webbutik som är betydligt mycket billigare. Det är trots allt servicen på plats jag betalar för när jag handlar i butik.

EDIT:
Googlade en del och det verkar som att dem flesta är överrens om att cylindervolymen ska balanseras till pipans längd. En helcylinder eller 100% ger därmed en förstor mängd luft jämfört med piplängd. Det innebär att kulan lämnar loppet innan pistongen hunnit till sitt främsta läge. Därför bör jag alltså ha en portad cylinder.

Har haft koll på Stjärnans hemsida hela veckan där det stått att en sån ska finnas i lager i Stockholmsbutiken. Åkte in till butiken igår för att inhandla denna. När personalen inte kan hitta den i butiken får jag till svar att om det står att det finns 1st i lager, så kan det vara ett saldofel. Detta är då 3:e gången jag åkt in till butiken för att få tag i en cylinder! Om ert lagersaldo inte stämmer, så kanske ni inte ska ha ett lageraldo på hemsidan utan hänvisa till att kunderna får ringa för lagersaldo?! Det kan ha varit inbillning, men herrn som tog emot mig sist stod bakom kassan och hjälpte en annan kund när jag om in, upplevde att han såg väldigt plågad ut när jag kom in?

Fick tips av personalen i butiken om att istället åka över till Striker och kika. Det var bra det. För trots att dem inte hade cylindern jag letade efter i lager, så gick dem in på verkstan och letade och gjorde allt dem kunde för att hjälpa mig. Fick till och med ett kanonpris på grejerna och köpte mer än vad jag tänkt mig från början, pga. grymt bra service. Undrar varför man ska åka till Stjärnan om man lika gärna kan åka till Striker (något mindre sortiment) och bli grymt väl bemött och få en enormt bra kundservice. Från och med nu blir det Striker i första hand och möjligen Stjärnan som sista vägen lösning.
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

Maercosh
Lag: Vänner i skogen

Postby Maercosh » 23 March 2016, 17:16

Jag beställde 5 saker från rödastjärnan, de hade råkat lägga i fel varor så istället för två batterier fick jag två foregrip. De lät mig behålla båda greppen och skickade batterierna dagen efter. Beställt där innan och alltid lika bra kundservice, definitivt 5/5! :)

Down_BSC

Postby Down_BSC » 24 March 2016, 10:14

Uppdatering på ovan ärende:

Jag mailade in till Stockholmsbutiken här om dagen då jag inte fått något svar här på ASS,
fick då svar ganska fort om att det skickats vidare till Marcus Andreasson (Chef för Röda Stjärnans butiker). Marcus mailade mig ganska kort därefter och bad mig ringa honom. Vi pratade igenom en del och han bad om ursäkt å butikens vägnar samt bjöd på en rabattcheck på 500kr utifrån eget initiativ, vilket överraskade mig positivt då jag inte räknat med någon kompensation. Mitt syfte med att lyfta upp ärendet var att ge en butiken en chans att få feedback samt informera andra kunder. Ärendet tog en hel del tid totalt sett (från att jag postade här på ASS), vilket Marcus bad om ursäkt för. Överlag tycker jag Marcus erbjöd en mycket bra service och det märktes att han var väldigt mån om att rädda läget.

Var inne igår på Stockholmsbutiken strax innan stängning. Blev frågad ett par gånger om jag behövde hjälp etc. Tror att dem som var i butiken kanske är nya då jag ej sett dem tidigare. De verkade inte super kunniga, men jag upplevde dem som trevliga och hjälpsamma. Förhoppningsvis lär dem sig vart efter och frågar efter hjälp om dem känner sig osäkra på produkten eller produktområdet. Det viktiga är i slutändan att kunden lämnar butiken med rätt produkt och ett leende.

Även om det tog en del tid, så tycker jag Röda Stjärnan löste situationen på ett snyggt sätt och dem var väldigt lyhörda för konstruktiv kritik.
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

Vander
Lag: N/A
Played Since: 2013

Postby Vander » 18 May 2016, 13:40

Beställde en hel del grejer så som väst, gas, batteriladdare m.m i fredags efter stängningstid. Ändrade mig om ett par saker, mejlade om det. På måndag fick jag svar att det var ivägskickat, hämtade ut rubbet hos ombudet idag. Trevliga, snabba, och göder mig med fyra Cloettakex på köpet.

5/5, handlar definitivt igen.

Acepalm
Lag: OG: A "Coming Soon.."
Played Since: 2010

Postby Acepalm » 18 June 2016, 02:47

Beställde sex påsar Kulor, tre arbetsdagar senare ligger dom i garaget här uppe i Boden, bedömt bra jobb av både RSM samt Schenker.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

donniedarko
Played Since: 2016

Postby donniedarko » 24 June 2016, 10:23

Beställde:
http://www.rodastjarnan.com/faltuniform ... s-fg-23994
Samt byxor i samma camo för 399:- dem med.

Skickades samma dag som jag beställde - La beställningen runt 12 tiden och det vart skickat vid 16-17 tiden.
Fick paketet dagen efter!

Riktigt bra grejer för det priset.
Enda problemet var väl egentligen den satta storleken.
Har XL på vanliga byxor alltså runt 56c och de passar perfekt men XL på dessa är hejdundrande stora.
Så jag rekommenderar att beställa en LARGE om du har XL, Medium om du har Large osv.

Tröjan satt dock som en smäck!

4.5/5 puckar i betyg.
FRA - den enda myndighet som faktiskt lyssnar på dig!

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 26 June 2016, 15:17

Beställde en uniform och lite annat i sista minuten innan Farmen. Paketet var klart för avfärd redan efter nån timme och dagen efter låg det hos postombudet.

5 flathopnubbar av 5 möjliga!
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

donniedarko

Postby donniedarko » 13 July 2016, 17:08

Beställt ännu en gång från denna grymma återförsäljare och de levererar blixt snabbt!

Denna gången ett 1500 mAh 9.6V batteri med laddare
En Enpunktssling
Samt ett första hjälpen kit

5/5 stridsvagnar i betyg!
FRA - den enda myndighet som faktiskt lyssnar på dig!

Claesson

Postby Claesson » 28 July 2016, 09:36

Gjort två inköp senaste veckorna ifrån dem. (en AK5C och lite annat)

Efter lagd beställning så har varorna kommit inom 48 timmar.

Hade glömt att beställa med en extra DEAN kontakt vilket jag då tog kontakt med Röda Stjärnan och de packade med en gratis.

5/5!

Elestro

Postby Elestro » 14 August 2017, 23:10

Lite konstruktiv kritik till min favoritbutik på Fridhemsplan. ;)
Har under 2017 handlat en drös gånger hos er och här är lite pointers där ni kan bli bättre.

* Uppdatera lagersaldot på hemsidan så det stämmer överens med butikens.
Det är inte kul att åka in till er för att köpa en vara som skall finnas i butik, men av okänd anledning ej gör det.

* Ordning och reda i butiken.
Fick idag engagera 66% av personalstyrkan för att finna en simpel vara och vänta tills personalen lokaliserat och grävt fram en låda under andra artiklar.

* Kunnig och insatt personal.
"Öh-um, jag vet inte" har tyvärr varit lite av ett standardsvar hos RS 2017.
Om ni inte vet något om de varor ni säljer eller ens om ni kommer få in specifika varor till butik igen, blir det oerhört svårt för mig som konsument att handla hos er.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Röda Stjärnan
Återförsäljare

Postby Röda Stjärnan » 18 August 2017, 14:24

Tack Elestro för feedback. Låter inte helt orimligt, vi jobbar benhårt med att få rutinerna att sätta sig på Stockholmsbutiken, men vi har en liten bit kvar i ärlighetens namn. Men vår webb är up-n-runnin, de skickar blixtsnabbt, har stenkoll på lagersaldon och har ett stort sortiment. Du får dessutom rappa svar på produktfrågor på produkt@rodastjarnan.com

Men snart så ska även Stockholmsbutiken ha nått upp till vår höga standard och dessutom ska vi fylla på med galet mycket spännande nyheter vartefter.
Trevligt helg! Mvh/Henrik

Gråvargen
Played Since: 2017

Postby Gråvargen » 27 October 2017, 19:01

Har handlat ett flertal gånger från RS utöver de senaste fem månaderna, och kan bara säga gott om dem. Snabba leveranser, bra förpackningar, en ny rabattkod när ett fel av betalningsmetod "åt" upp en tidigare kod, och dem har ännu inte gjort ett enda fel angående mina beställningar.

Klockren 10/10.
They're not dead. Not really. They're just... they're just not here right now.
--Unknown

Mina affärsredovisningar: https://goo.gl/gA1vHP

Min presentation: https://goo.gl/SQDcPg

Poyjs
Played Since: 2004

Postby Poyjs » 2 March 2018, 14:12

Har bara gått o säga om RS, handlat/handlar nästan enbart ifrån dom då jag dels vill stödja en Svensk ÅF samt OM något strular så är det 500 gånger enklare att ta det med dom ist för på andra sidan jorden. Men det har det inte gjort för min del.

Beställt saker från små Deans kontakter till större vapen, aldrig något problem. Allt packat fin fint och skickas snabbt!

5/5 vikmuggar!
Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... yjs#p94346
och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

mouse
Admin
Lag: FMI
Played Since: 2006

Postby mouse » 27 March 2018, 11:41

Hovleverantören Röda stjärnan strikes again!

Order lagd och betalad nu på morgonen. Nu vid lunch är paketet på väg.

Lysande!
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Piratesque

Postby Piratesque » 14 April 2018, 21:48

Var inne i butiken i Göteborg idag efter ett tråkigt akutbesök hos tandis. Tröstade mig med en hel del roliga saker för kommande spel och killen i butiken hade både tålamod och en hel del bra tips. Guidade mig även till riktigt bra kängor trots att jag hade "snöat" in på en annan modell. Har även handlat från deras webshop några ggr nu och både är helt klart värda 5/5!

FabianP
Lag: LosPrimosLocos
Played Since: 2013

Postby FabianP » 27 October 2018, 10:57

Trevliga och snabba då jag beställt reservdelar!
Lunar
LosPrimosLocos

Glader
Lag: LDT

Postby Glader » 2 November 2018, 17:25

Trevlig butik om dom har det du är ute efter men det verkar vara en hel del "ööömm...kanske?" i butiken på Fridhemsplan och i ett fall kom jag tillbaka med delar som dom rekommenderat som inte lirade alls (pistonghuvud+cylinderhuvud) trots att dom rekommenderade dom. Svaret: "öömm. det här var ju konstigt, dom borde ju passa".
Har dock aldrig haft problem med att få pengarna tillbaka.

3/5 - fullt funkis men kom dit med inköpslistan klar.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Return to “Omdömen om Återförsäljare”