Röda Stjärnan

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Re: Röda Stjärnan

Postby YogHippie » 14 August 2014, 16:01

Köpt vara: AK47SU
Kundservice: Blir som alla andra kunder hälsad på, kanske lite extra bara för vi har ett samarbete på events och så, men oavsett, glatt hälsad på.
Skrumlar runt bland hyllor och klädställningar.. som alltid är allt snyggt uppsatt, hängt eller placerat för bästa presentation. Klämmer och pelar lite med vapnen och
står till sist och väljer lite mellan 2 eller 3 stycken. Får ha ner alla på disken vilket tar upp en hel del plats, men det gör inget. Testar runt med olika sorters magasin om de wobblar eller inte, och vilka batterier som får plats eller inte.
Efter ännu mer pela och peta så blev valet en fin ak47su i trä och metall. Jävligt gedigen i konstruktionen.

Då jag var på cykel och skulle lite andra ärenden innan jag tog mig hemåt, så sa den glada Mackan bakom disken att han kunde komma och dumpa den till mig hemma hos mig efter han slutat och stängt butiken. Detta är fan service. (Plus så slipper man cykla runt med en fladdersopsäck i sommarvinden som en allmän trafikfara, eller bli stoppad av farbror blå som undrar varför man har en låda med en bild på av ett automatvapen, höhö! ;) )

Betyg: 5 av 5

(Fan ta den som skvallrar till min sambo om mitt köp.. har redan dåligt med "tillstånd" att handla mer grejer.. och ännu sämre med
platser att gömma allt.. höhö..)

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 14 August 2014, 16:10

Snabba som attan, som vanligt :D
Beställde natten mot onsdag efter jag insåg att jag fått ett pistongras, bekräftelse på att det är skickat på onsdag kring lunch, i brevlådan idag (torsdag). Heja Röda Stjärnan!
Tack för superbra service överlag, och vansinnigt kvicka leveranser!

6 av 5 möjliga röda stjärnor!
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Åkerlund
Played Since: 2010

Postby Åkerlund » 14 August 2014, 21:09

Jag ska vara snäll och slänga in ett omdöme jag med!

Jag besökte butiken i Stockholm för första gången för ett par dagar sedan och servicen är på topp där med ett trevligt bemötande.
Alla frågor man hade besvarades. Behövde man testa sig fram med utrustning och liknande så fick man hålla och känna efter för att se om
det passade eller icke. Även vapen kan man få hålla och känna lite på innan man bestämmer sig för att köpa det och har man frågor om vapen råder
inget tvivel på att man får bra svar på dom :)

Som ovanstående skriver är leveranserna från web shopen super snabba och trubbel fria!

5 av 5 i betyg :)

SkauneJohan

Postby SkauneJohan » 3 September 2014, 19:44

beställde från röda stjärnans webshop: batteri, laddare, ögonskydd, mesh ansiktsmask, gas och kulor

tog bara 1 dag sedan fick jag mail om att orden var påväg och 3arbetsdagar sedan var paketet framme, välpaketerat och bra grejor jag är supernöjd

5/5 pistoler från mig :D

Schonke
Played Since: 2013

Postby Schonke » 8 September 2014, 14:02

Hoppade på Röda Stjärnans specialerbjudande på en G18C från ASG/KWA i slutet av förra månaden.

La beställningen på torsdagskvällen och hade paketet hemma på tisdagen. Upptäckte dock att det saknades ett magasin i paketet så slängde iväg ett mail till RS och fick svar inom ett par minuter.
Det verkade som att de missat att uppdatera sin webshop och ta bort tidigare erbjudandet (glock + 1 extra magasin) innan de sänkte priserna. Efter att de kollat med produktansvarige fick jag inom en timme från första kontakt meddelande om att de kostnadsfritt skickade ett extra magasin med posten.

Oerhört nöjd med RS som vanligt och överträffar till och med mina förväntningar.

6/5 - kommer handla från igen.

Röda Stjärnan
Återförsäljare

Postby Röda Stjärnan » 9 September 2014, 15:46

Hej Schonke, kul att du blev nöjd!
Vår sökmotor på sidan är upphandlad från google och de cachar tydligen produkterna. I vår förra kampanj ingick ett magasin, så den texten hade fastnat. Data-mumbo-jumbo. slutsats: Vi skapar nya produkter för nya kampanjer.

HellfireATM
Lag: U S A F
Played Since: 2006

Postby HellfireATM » 22 September 2014, 14:59

Beställde en 101INC CIRAS platecarrier-väst i MARPAT med lite tillhörande fickor och grejjer. 2 dagar senare hade jag paketet i min hand :) Allt var precis som önskat (förutom magdumpen som var lite mindre än vad jag trodde att den var, men det var fel från min sida) och förpackat på ett korrekt sätt.

Bad för skojs skull om att de skulle skriva en autograf på paketet, och Röda Stjärnan levererade i vanlig ordning :D 5/5 får ni av mig iaf!

Image
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

Majoren
Lag: LRRP "Spriggans"

Postby Majoren » 2 October 2014, 22:37

Röda stjärnan, Sveriges hands down bästa kundservice. Alltid trevliga och villiga att hjälpa till. Hittar hellre det som passar kunden än sälja något för några hundra lappar mer.

Oerhört imponerad!

Tack röda stjärnans personal och Markus!
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Belcarth
Played Since: 2014

Postby Belcarth » 5 October 2014, 23:17

Efter att ha varit i butiken i Stockholm vid 3 tillfällen på lika många veckor så är det kanske dags att lämna min åsikt om Röda Stjärnan.

Det första jag måste säga är att jag vid samtliga besök, och även vid ett par telefonsamtal blivit väldigt väl bemött. Jag har fått tydliga och informativa svar på de frågor jag har haft, och jag har fått hjälp att prova ut både skyddsglasögon och batteri till min nya bössa.'

Lägger man dessutom till det faktum att dem har ett bra sortiment och rimliga priser så måste jag säga att det helt klart koommer att bli flera besök hos dem under tiden jag ägnar mig åt denna hobby. 5/5 får dem i betyg utav mig.

/Belcarth

Mrmonkeey

Postby Mrmonkeey » 6 October 2014, 06:47

Dags för mig med att lämna in en åsikt. Mycket trevlig kundservice och bra priser.
Senaste beställningen så var lagersaldot fel på en sak så jag fick välja något annat. Och då jag vara ville ha beställningen snabbt och inte orkade leta valde jag bara en lagpatch :lol: tror det var typ samma pris. Beställningen skickades 30min senare :shock: kom hem dagen efter. Asnöjd. Fick oxå med 2st klubbor som jag mutade frugan med

slimz
Lag: TF Kamaitachi/Kollektivet
Played Since: 2012

Postby slimz » 6 October 2014, 11:01

Har köpt det mesta jag äger inom airsoft där.
Alltid bra pris tycker jag och väldigt trevlig personal.
6/5

Lindberg77
Lag: J.R

Postby Lindberg77 » 16 October 2014, 15:46

RSM lätt en av Sveriges bästa Asoft butiker!
Ger extra plus till support och webb avdelning som ger så snabb respons..
10/10

Garderob

Postby Garderob » 24 November 2014, 17:02

Har dom senaste veckorna beställt lite saker från Röda alltid kommit dagen efter och om jag undrat över något fått svar nästan direkt på mail. Som vanligt inget att klaga på.
Det här är fan one stop shop. Skulle gärna se att ni tar in lite mer olika typer av interna & externa delar.

10/10

Mordant

Postby Mordant » 2 December 2014, 16:40

Handlat både över disk och via postorder, aldrig några som helst problem. Snabba leveranser och väl inpackat.
Min favorit av de svenska återförsäljarna.

Ger Röda Stjärnan mina varmaste rekommendationer och 5/5 möjliga poäng.

EDIT 3/12-14: Panikbeställde ett LiPo-batteri igår, det kom i brevlådan idag. Outstanding.
Chairsoft ATM.
Systema PTW, TM VSR-10 G-Spec, WE G17.

Moonakk
Lag: U.D.D
Played Since: 2000

Postby Moonakk » 24 December 2014, 07:49

Har bara handlat online hos Röda Stjärnan, än så länge.. Men faktiskt har det blivit så att jag köpt på mig det mesta i utrustningsväg efter jag återupptog airsoft från Röda Stjärnan.
Snabba leveranser och snabba svar på mail. Ser ingen anledning att inte rekommendera dem. =)

5 av 5
Min filosofi är enkel: Gör det du vill och inte det du känner dig tvingad till. Ställ inga frågor du inte kan hantera svaret på.

Maarroak
Played Since: 2004

Postby Maarroak » 6 January 2015, 15:40

Jag har också handlat ifrån Rödastjärnan nu ett par gånger och jag känner att jag behöver säga vad jag tycker.
Samtliga gånger jag haft frågor så har de snabbt och schysst svarat på mail. På telefon är de trevliga och villiga att hjälpa.
Jag köpte en pistol och lite annat på impuls och förskottsbetalade, under kvällen så fick jag ångest och sambon gnällde så skickade ett mail.
2 dagar senare hade jag fått tillbaka pengarna.

Är fruktansvärt nöjd även då de skickar prylarna i tjockt papper istället för kartong!

5/5 Rekommenderar!

zebban1945
Lag: FRAG Sweden
Played Since: 2011

Postby zebban1945 » 6 January 2015, 16:10

handlar ofta på röda stjärnan, alltid hjälpsam personal och bra utbud på grejor samt att dom smyger in med rs grejor ibland som man kan köpa. Personalen ligger på en mänsklig nivå med humor och ta emot kunder samt att priserna är grymma.

ENDA nackdelen med RS är att man alltid går därifrån med en tom plånbok av någon anledning haha

5/5 toast!
Systema ptw supermax 2012 eagle eye 416
Systema ptw max 2008 byggs om till en bcm bössa
Tokyo marui m&p9 nova kittad
Tokyo marui glock17 Zev kittad och custombygg av seamaster

Rautan

Postby Rautan » 9 January 2015, 14:35

Beställde en stridsväst från dom i december och fick reda på häromdagen att Schenker slarvat bort mitt paket. :evil: Så idag hörde jag av mig till rödastjärnan via mail och berättade vad som hade hänt. Fick svar inom 20 minuter och dom beklagade sig över detta och skickar en ny till mig på måndag.

5 av 5 Grym service!
Si vis pacem, para bellum.

berfrund

Postby berfrund » 11 January 2015, 12:18

Mycket bra service vid samtliga mina inköp hos dom både över disk och via webbutiken! 5/5

Wzn

Postby Wzn » 15 January 2015, 16:40

Måste faktiskt ge ett negativt omdöme om Malmö-butiken, eller snarare "lagersaldot" i helhet.

Eftersom jag bor i Malmö och är ny på airsoft så har jag besökt Malmös enda öppna butik ganska frekvent. Men vid nästan samtliga tillfällen har det jag varit ute efter varit slut, trots att det funnits i lager enligt hemsidan.

T.ex. idag så var jag inne och skulle ha avfettning för gearboxen. Fanns endast en i lager och jag kan köpa att den är slut, men det är väldigt "basic" saker och borde finnas inne.

Jag var också ute efter ett shimm-kit och såg att det fanns hela 10 set enligt hemsidan, men när jag kommer in så finns det inga alls. Likadant har det förut varit med batterier och laddare.

---

I sin helhet är det alltså inget fel på butiken, men när man skiter i att lägga en beställning på onsdagen för att man ser att saldot är "högt" och istället åker in på torsdagen och upptäcker att det inte finns så är det tråkigt.

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 15 January 2015, 23:50

Står det att varorna som finns på lager finns i Malmö då? Det är inget konstigt med att webbutiken och de fysiska butikerna har separata lagersaldon. Frågan är om de inte måste ha det enligt lag till och med.

Jag är övertygad om att ett mail eller samtal hade kunnat bespara dig en del frustration.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Senchoo
Lag: N.W.I.

Postby Senchoo » 16 January 2015, 11:50

Kollat upp varor som jag tror han menar:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/pro ... 0-ml-29159 finns fortfarande en i lager enligt sidan
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/dre ... -set-20794 Dream army shimset, 10 i lager i Malmö enligt sidan.

Kan hålla med att om det står en i saldo så är det mer värt att ringa, men om det står 10 men finns 0 så är det "något fel som är trasigt". (Citat Jönssonligan)

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 18 January 2015, 02:20

Ja, står det "Malmö" så är det ju något som är fel. Jag vet iofs hur svårt det kan vara att hålla lagersaldon synkroniserade mellan olika affärssystem även om det fysiska lagret är detsamma (ofta använder man inte samma system för kassa och webbutik) men att det är svårt betyder inte att det är ok.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Raies
Played Since: 2008

Postby Raies » 18 January 2015, 14:15

Så är det tyvärr ibland att det bara finns 1st kvar i lager men fler på väg hem och då som kund så känns det extra tråkigt när man står där. Men tips är som Twist skriver är att slå en signal till butiken för att dubbelkolla om du känner dig osäker eller skicka oss ett mail. Men står det att vi skall ha på hemsidan så skall dom finns för vi har realtids uppdatering av vårt lagersaldosystem.

Jag var också ute efter ett shimm-kit och såg att det fanns hela 10 set enligt hemsidan, men när jag kommer in så finns det inga alls. Likadant har det förut varit med batterier och laddare.
Det svåra med just reservdelar är att dom är så små och lätt försvinner. Står det att man har 10 i lager så skall det såklart finnas men jag har bett personalen att inventera dessa så återkommer vi med svar på det. Det kan ju vara så enkelt som att det hänger bakom en annan produkt. Ibland är folk duktiga på att hänga runt saker där dom inte skall vara.

I sin helhet är det alltså inget fel på butiken, men när man skiter i att lägga en beställning på onsdagen för att man ser att saldot är "högt" och istället åker in på torsdagen och upptäcker att det inte finns så är det tråkigt.
Tyvärr så har vi haft på senare tid väldigt stora problem med stölder och det är riktigt tråkigt. Problemet är ju då att vi ser inte alla små produkter som kan försvinna utan det upptäcks när kund skall ha produkten och då är det redan försent.

Vi har över 3000 olika artiklar i butiken och jag lovar dig det är inte lätt och ha koll på alla. Vi kör stickprover varje vecka för att se så saker inte är stulna eller helt enkelt flyttad till annan plats, och det ingår i rutinerna hos alla våra butikssäljare att gå runt och kolla så att allt hänger som det ska under dagen. Som du säkert förstår så är det inte så att vi accepterar att det blir så här, utan ska se över vad mer vi kan göra för att undvika detta i framtiden, och vi vill såklart leverera hög kundservice.
Butikschef Röda Stjärnan
www.Rodastjarnan.com
Följ oss på Facebook & Instagram:
http://www.facebook.com/rodastjarnan
http://instagram.com/rodastjarnan

TEMPUS FUGIT drivs av Sekube, väst Sveriges fetaste CQB-bana.

Osnaz

Postby Osnaz » 27 January 2015, 16:50

Kanonsnabb leverans. Hade varorna två dagar efter lagd beställning. Saknar dock ryska uniformer i deras sortiment samt ryska pistoler som Makarov och Stechkin. Annars kanonbutik med brett sortiment och bra kundbemötande

Return to “Omdömen om Återförsäljare”