Röda Stjärnan

Erebus

Re: Röda Stjärnan

Postby Erebus » 27 January 2015, 23:41

Beställde en del från Röda Stjärnan medans dom hade mellandags rea via webbshoppen.

Har nog varit en av dom jobbigare kunderna för dom men dom har ändå kommit med gott bemötande och fått känslan att dom är väldigt måna om sina kunder.

Två av bössorna var felaktiga och är inne på service, tar lite tid men troligen pga att dom har mycket att göra, kan inte säga något om den delen innan dom har haft möjligheten att kolla på bössorna.

Leveransen var väldigt seg, dock beror det inte på Röda Stjärnan utan på Schenker så det kan man inte klandra Röda Stjärnan för.

Kort sagt är dom verkligen en butik jag skulle rekommendera varm efter det bemötande jag fått.

Dantheman
Lag: Inget
Played Since: 2012

Postby Dantheman » 27 February 2015, 01:07

Jag har haft ett enda dåligt kundmottagande på telefon genom åren jag köpt grejer från RSM, Men vi är ju bara människor fel gör vi alla.
mina 2 senaste beställningar var smärtfria & makulerade 1 beställning med använt presentkort man fick under rean, Ett extremt snabbt Mejl fick jag en ny. :)
Passade på under rean och slog till på en KWC 1911 BW R2 + massa mer. KWC 1911 paja dock idag efter 7 Co2 patroner, pinnen som håller beavertailen mfl delar flög ut & den tömde kolsyran i extremt snabbt full auto. Har skrivit till RSM så får se hur det hanteras. (lösa sikten efter 4-5 Co2 patroner så är ett riktigt måndags ex)
Och senaste blev det en KWA Glock 18c & tillbehör. Underbar picka & den har gått många magasin redan. :D

Dock ett minus för lite falsk marknadsföring när det kommer till Cyma 028 side folder stock. Stod att stocken var gjord i metall vilket den inte är
och mitt påpekande ang det i betyg delen kom aldrig fram.. :?:
Ajja den är till ett Co2 projekt så inte hela världen men rätt skall vara rätt & att inte släppa igenom info till andra kunder är kasst.

Ignorerande av ärliga recensioner och fakta om ett vapen är inte kul för nån när man förväntar sig en bättre del av vapnet.
Så både bra & dåligt. Men i det hela stora så är det bara plus+, bra kund service vilket man kommer långt med. :)
Överflöd på M4/M16 Gevär. delar, Utrusting & mycket annat samt väldigt bra priser på det mesta!. AK yttre delar finns knappt hos nån ÅF i sverige.
Dags för nån svensk ÅF att ta tag i det. ;)

GoXi
Played Since: 2014

Postby GoXi » 8 March 2015, 01:39

Har bara gott att säga om RSM! Har handlat både online och i deras butik i Göteborg ett flertal gånger och det har alltid gått bra. Snabba på att skicka och trevliga och hjälpsamma i butiken. Bra priser och sortiment. Kommer garanterat bli fler beställningar från RSM i framtiden!

5/5 Röda stjärnor, rekommenderar starkt!

Röda Stjärnan
Återförsäljare

Postby Röda Stjärnan » 10 March 2015, 22:22

@Dantheman. Så här tänker vi: Om vi har skrivit fel i en produktbeskrivning (det är inte uppsåtlig falsk marknadsföring utan helt enkelt felskrivning) och vi får ett kundbetyg så ändrar vi texten så den blir rätt och raderar kommentaren. En kundkommentar som kommenterar en åtgärdad felskrivning ser vi inte har något kundvärde. Däremot uppskattar vi väldigt mycket att du skrev kommentaren så vi kunde åtgärda skrivfelet.

Hoppas det löste sig med din KWC 1911, de verkar vara riktigt driftsäkra, så var nog bara otur.

Nu när vi flyttar vår webb hoppas vi kunna bli ännu bättre på service, inte minst via telefon.

http://www.rodastjarnan.com/webbutik

Down_BSC
Played Since: 2015

Postby Down_BSC » 14 March 2015, 12:45

Jag vill ge Röda Stjärnan topp betyg för ett proffsigt bemötande och kundservice. 5/5.

Var i förra veckan inne och skulle handla min första airsoft pistol. Trots att jag hade otroligt mycket frågor och tog en oändlighet på mig att bestämma mig (butiken hann stänga),
så fick jag hela tiden en grymt bra service. Fick även känna och klämma på ett helt gäng olika modeller innan jag till slut bestämde mig för en ASG KJW STI Tac Master GBB/CO2.
Kan varmt rekommendera Röda Stjärnan då jag definitivt kommer att handla mer där. Ett stort tack till Mattias och hans kollega för all hjälp!
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

Dantheman

Postby Dantheman » 23 March 2015, 20:08

Var och besökte RSM i malmö efter att ringt till affären och dubbelkollat så att det inte var några problem att jag kunde byta
KWC 1911 mot nån annan vara. Väl i affären när jag stått där i ungefär 30 minuter med svaret att han skulle ta en koll på den när jag sagt att den sköt fullauto
och tömde en Co2 patron genom beavertailen som flög av me delar osv i telen, ringer malmö chefen Marcus som ringer vidare när jag väntar i bilen i en kvart för att försöka få det fixat..45 minuters biltur & lika lång tid av skitsnack.Kylde ner min hand ganska bra, Gått 5-7 Co2 patroner igenom den & sikten är lösa den splittrar sig i delar. Varför skulle jag vilja att ni lagar den?!?!
Kim i kassan som står och talar i telefon i 10 min när det är 3-4 kunder som behöver hjälp.
Fick jag nån annan vara? Nope. Som jag sa i telefonen till Malmö chefen så kan ni behålla den pickan.
Vill inte ha ett skit från er med ert skitsnack om bra kundmottagande och lögner.
Känns ju roligt & köra en bra bit för att stå och vänta i affären när man fått info om att det inte är några problem.
Istället var det bara problem..Ni e så falska så de inte finns. Och ert snack om falsk marknadsföring när man påpekar nåt som inte ens når framtida kunder?
Men att nån kunde byta ett svullet lipo var inga problem alls. Sämre kund mottagande får man fan leta efter..
Aldrig varit med om att nån i kassan prioriterar telefonen när folk i affären står i kassan & behöver hjälp och köpa sina varor förrän nu..

Wrim
Lag: Funderar

Postby Wrim » 23 March 2015, 20:13

Beställde saker
Fick de
Gick bra

Dantheman

Postby Dantheman » 23 March 2015, 20:28

Och min kommentar som ni uppskattar så mycket som ni påstår att ni fixat är ju rent skitsnack.
Här är varan med exakt samma produktbeskrivning utan min kommentar...
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/cym ... kolv-29557

Sport
Lag: FsM
Played Since: 2009

Postby Sport » 23 March 2015, 21:03

@Dantheman. Så här tänker vi: Om vi har skrivit fel i en produktbeskrivning (det är inte uppsåtlig falsk marknadsföring utan helt enkelt felskrivning) och vi får ett kundbetyg så ändrar vi texten så den blir rätt och raderar kommentaren. En kundkommentar som kommenterar en åtgärdad felskrivning ser vi inte har något kundvärde. Däremot uppskattar vi väldigt mycket att du skrev kommentaren så vi kunde åtgärda skrivfelet.
Jag har också försökt skriva omdömen om diverse varor jag varit mindre nöjd med hos RSM men dessa har konsekvent raderats.

Santa

Postby Santa » 23 March 2015, 21:48

Håller med föregående. När man gett en dålig recension på en produkt så raderas den/läggs aldrig upp. Tycker att det är riktigt fult.

Dantheman

Postby Dantheman » 23 March 2015, 22:05

Japp, är väl runt 4 produkter jag skrivit en ärlig kommentar som aldrig kommit fram. Har även påpekat de förr.
Vad som är riktigt jäkla fult är jag ringde 2 ggr för att verkligen vara säker innan jag körde dit
Han frågade till o med om den gick sönder när jag tappa den..haha det hela är så ironiskt, Ganska svårt o hålla kvar en picka som skjuter helauto & smäller till i näven med delar flygande o kall Co2.
Men att de inte ens försöker göra en kund nöjd är löjligt. Ska man stå i en kassa hjälper lite respekt & bra kundmottagande en bra bit & sen att en chef inte kan göra nåt åt misstaget är löjligt.
Ajja för min del är Airsoftandet över ändå men känner ändå att skit som sånt här ska fram..

babymakerairsoft
Lag: ZRS

Postby babymakerairsoft » 24 March 2015, 01:38

Tycker denna butik är så jävla kass.... ganska ignoranta och okunniga!

Dantheman

Postby Dantheman » 24 March 2015, 11:47

Vad som är skumt är att om jag hade skickat upp pistolen hade jag valet mellan ny
samma vara, pengarna tillbaka eller produkter för summan men i affären fick jag inget av dem valen lol.
Ska opereras den 1a april & sen operera bort alla mina tänder och i med proteser så har inte ens möjlighet att komma in i affären på ett bra tag vilket ja påpekade i efter ja lämnat affären.
Och hämtar man inte den lagade pistolen jag inte ville ha lagad så har dom rätten att sälja den vidare..
Tvivlar inte på att det snackades skit om mig efter jag lämnat affären heller för jag var frustrerad & missnöjd.
Såg att ni fixade produkt beskrivningen på Cyma Ak47an efter jag påpekade det här igår.

Röda Stjärnan
Återförsäljare

Postby Röda Stjärnan » 24 March 2015, 16:39

Hej,
Alla produktbetyg som påpekar en negativ egenskap gås igenom manuellt. Exempelvis om metallkolven Dantherman nämnde så åtgärdade vi kommentaren för någon vecka sedan, men jag måste säga att det inte var igår som du skriver. Om du såg den beskrivningen igår måste du antingen sett fel eller så var du inne på en cachad sida (då kan man lltid trycka på f5 för att uppdatera sidan, mig veterligen). Lite trist att bli anklagad för skitsnack.
Vi har idag ca 650 produktbetyg som vi håller på att gå igenom manuellt både positiva (oftast där kund påstår en egenskap, som vi vill kontrollera) och negativa. Vi får hundratals olika produktbetyg nya varje dag och alla är viktiga för oss. Det är viktigt att vi noga kollar vad kunder inte är nöjda med och att vi testar produkten.
Vi raderar endast följande kommentarer:
- Extremt lågt betyg, men kommentar i stil med "fantastisk produkt, rekommenderas!" då de verkar förvirrande för kund. Dessa verkar bero på att man klickat i fel betyg.
- Kommentarer i stil med "gick sönder direkt, måndags ex. Fick ny som fungerar, tack". Eftersom måndagsex alltid går på garantin så hjälper det inte kund vi val av produkt. Produkter med extremt många måndagsex lägger vi in kontroller på innan de skickas.
- Produkter som konsekvent har höga betyg och är beprövade, som helt plötsligt får ett lågt betyg, utan kommentar. Detta tyder på felklick eller missförstånd och bedöms inte hjälpa kund. Är det dock kommentar med så anses det dock vara relevant för andra kunder.

Vill poängtera att vi inte raderar dåliga kundrecensioner om det inte är någon av ovan kriterier, det är bar handledningstiden som drar ut på tiden. Som ni säkert förstår ligger det i vårt intresse att kunder väljer de produkterna som är så bra som möjligt, eftersom det ger oss nöjdare kunder och mindre strul med defekta produkter.

I och med webbflytten ligger vi ovanligt efter i administrationen av produktbetyg, det erkänner vi. Men vi väljer att inte stänga ned den funktionen och betar av dem vartefter. Kundkommentarerna är en viktig källa till feedback för vår produktavdelning. Jag tror och hoppas ni har förståelse.

Angående ditt bemötande Datherman så är inte jag insatt i ärendet mer än att jag hört om det både från anställda och andra kunder, verkar vara komplext. Jag vet dock att just Malmöbutiken generellt är kända för extremt god service. Har du varit i kontakt med Marcus så har han säkerligen gjort allt korrekt, att byta varor är inga som helst konstigheter. Självklart erbjuds du pengarna åter, tillgodokvitto eller byte om varan är defekt och vi inte kan avhjälpa felet detta om inte annat enligt konsumentköplagen. En defekt vara tar vi in för service, och vi har garanti på KWC 1911 så den är hur enkel som helst för oss att ordna och vi har i regel många i lager. Däremot erbjuder vi i regel inte service medan man väntar eftersom vi alltid vill göra en noggrann kontroll. Om du är missnöjd med Malmöbutiken kan du alltid maila in till info@rodastjarnan.com så löser vi retur/byte/tillgodkvitto på enklaste sätt via mail om det är att föredra.

Vi arbetar jäkligt hårt med kundservice och produktkunskap, vilket jag är övertygad om att mängder av våra kunder både märker och uppskattar. Att enstaka ärenden och kundhanteringar går åt skogen är beklagligt och jäkligt tråkigt, men jag skulle ljuga om jag sa att det aldrig sker och aldrig kommer att ske igen. Vi har hundratals kunder varje dag och våra medarbetare arbetar väldigt hårt. Vi har alltid både möjligheten och viljan att lösa alla urspårade ärenden.

Vi tackar även för feedback, vi utvecklar oss ständigt och har dragit mängder av lärdomar från både nöjda och missnöjda kunder.

Sport

Postby Sport » 24 March 2015, 18:20

Jag har inget emot RSM i övrigt men att ni inte raderar och sållar bland kommentarerna är skitsnack. Jag vet flera utöver mig själv som upplevt samma sak. Ett lysande exempel är ju 101INC Biokulor. Jag vet flera som försökt skriva omdömen om dessa. De var när jag testade dem bland det värsta jag sett i kulväg. Uppenbart var ju att RSM antingen fått ett väldigt bra pris på dessa eller redan bundit upp sig på ett större parti. Annars skulle de inte riskera sitt rykte för en produkt.

Men, RSM är ett privatägt företag och de gör som de behagar med sin egen webbutik. De äger dock inte ASS varför jag föreslår att ni försöker hålla er till sanningen här.
Last edited by Sport on 24 March 2015, 18:30, edited 1 time in total.

Dantheman

Postby Dantheman » 24 March 2015, 18:29

vacker berättelse om er propaganda & hur ni så vackert romantiserar er dåliga stil genom att inte tillåta ärliga Recensioner..
Den Cyma AK47 hade metallkolv i produktbeskrivningen igår.
Har det skrivet i mail att det inte är några problem att byta mot annan vara, få pengar tillbaka eller samma vara. Marcus sa även att andra villkor gäller när man köper i Affär, Så uppenbarligen prioriteras dem.

Men inte när man blir lite irriterad & missnöjd efter en lång tid i affären. Ville bara sticka ut så fort ja kunde men ville också få det löst..
Ringde 2 ggr för att vara säker innan jag tog mig tid & köra in, Var helt slut meckat med Supermotarden i flera dagar..
Kim ringde marcus som då säger till Kim att det ej går att byta varan. Ville ju knappast få varan fixad i affären, Ville inte få den fixad alls.
Så jag ber om Hans chefs nummer & han säger att Han kommer säga samma sak. Ville ändå få det löst för det bemötandet var inte särskilt roligt.
Stod med en AK5C ett tag o testa lite high caps osv & står o drar i en helt stum hammare på 1911. Det är ju inte hans jobb stå i kassan & försöka fixa o dona på plats i kassan o slöa ner kön enormt?

Efter ja lämnat affären Ringer ja Marcus som ringer vidare och ringer upp mig & det finns inget att göra får jag höra. varit i Malmö affären 3 ggr o när jag bytte in en G36c EBB köpt genom webben var det inga problem att byta den när Marcus stod i kassan men en farligt defekt 1911 Co2 pistol som gått ett fåtal Co2 patroner är en helt annan historia.

Kmr ihåg hans dialekt & han verkar vara riktigt trevlig faktiskt även fast det inte fanns mkt att göra denna gång.
Ni fick säkert höra att jag såg påverkad ut när när jag tar Concerta som innehåller syntetiskt amfetamin för min ADHD. Blev så irriterad att jag skakade lite grann & och "vill inte ha den lagad när den är fucking osäker" poppa ur min mun.
Tyvärr så är min impulskontroll ganska låg.
Last edited by Dantheman on 11 April 2015, 14:34, edited 2 times in total.

Santa

Postby Santa » 24 March 2015, 19:26

+1 på Sport igen.

Jag gillar RödaStjärnan starkt. Det är därför jag spenderat alldeles för mycket pengar hos er. Jag gillar er service, bemötandet man får i butikerna, priserna, nästan allt.
Förut så trodde jag att mina kommentarer inte kom upp på sidan p.g.a något problem med min Webläsare eller liknande. Men nu när det blivit uppenbart att ni fullständigt skiter i att lägga upp recensioner/kommentarer ni inte tycker om så kan jag inte påstå att jag är särskilt villig att stötta er verksamhet längre.
Jag har skrivit flera kommentarer som inte tillåtits som absolut inte faller under något av era kriterier för radering.

Bajon1
Lag: S.O.S Airsoft
Played Since: 2013

Postby Bajon1 » 24 March 2015, 20:42

Till Dantheman:s försvar.....
Var själv inne igår för första gången på sidan om bössan med påstådd metallkolv, och då stod det klart och tydligt i beskrivningen att det var metallkolv på bössan.
Så att det skulle vara ändrat sen länge kallar jag BS från RS sida.

Edit:

Har inte tänkt på det förrän nu, men tittar man på kommentarerna på vilken random produkt som helst på sidan, så är det antingen inga omdömmen eller så är det enbart possitiva omdömmen med 4-5 stjärnor.

Dantheman

Postby Dantheman » 24 March 2015, 22:24

japp thats right. Returnerar väldigt sällan airsoft varor då man ofta kan fixa det själv och meckar mkt MC o så så gillar att pilla med mekaniska grejer.
RSM har dock haft ok kundservice när det kmr till mailkontakt o så med tanke på hur mkt jag har spenderat hos dem över åren.
Men igår var det droppen som rann över bägaren för min del.
Jag är iaf inte ute efter nån häxjakt men när ni inte kan hjälpa en när man väl returnerar en vara i affären när jag ringt 2ggr o kollat så det är ok & rent ut sagt ljuger om hur ni hanterar kommentarer
o anklagar mig för att sprida skitsnack när det är uppenbart andra änden av bullen det droppar shit.
Ajja it is what it is. tänker inte spendera mer tid eller tanke på detta mer. :)

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 24 March 2015, 22:37

Konsumentköplagen är ganska tidlig när det gäller reklamation av vara med ursprungliga fel och säljaren har rätt att försöka åtgärda felet. Kunden har ingen rätt till pengar tillbaka eller annan vara förrän säljaren försökt att reparera varan och samma fel återkommer upprepade gånger. Så även om kunden inte vill få varan reparerad måste hen låta butiken göra det.

I övrigt vill jag påpeka att vi kräver att det hålls god ton och ett sansat språk även i denna forumsdel. Omdömen måste givetvis inte vara positiva men de bör hållas sakliga. Kan man inte hålla sig till sak utan känner att man måste få ur sig sin ilska och besvikelse i form av grova anklagelser och hårda ord så får man nog vänta en dag eller två innan man postar.

Om man anser att en butik inte följer lagar och regler så rekommenderar jag att man kontaktar Konsumenombudsmannen för råd om hur man tar det vidare.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Dantheman

Postby Dantheman » 25 March 2015, 00:52

yup det borde jag gjort.
Jag har extremt svårt & släppa grejer o hänger upp mig väldigt lätt.
MEd det sagt så har inte mina personliga problem med saken att göra & vill be om ursäkt för att ens dra in det.
Är bara väldigt frustrerad över andra grejer som inte gäller reklamationen men som blev indraget i den.
som du säger är det inget ställe att ventilera..
mina åkommor som jag ska opereras för beror antagligen på ADHD medicinens bieffekter.
Kände verkligen att jag behövde skriva det för är trött på hur den kan få en att se ut som man tar droger & är inte särskilt roligt i en affär full med kunder..
Hoppas få sålt mina grejer & sen avsluta mitt konto o gå vidare.
Många saker är jag, men ingen lögnare.
iaf så tror jag att det uppskattas av alla att recensioner går igenom om de nu inte är helt off.
peace

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 25 March 2015, 19:45

Det har jag full förståelse för. Hoppas att du kommer tillrätta med både det personliga och dina prylar.

Väl mött!
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Röda Stjärnan
Återförsäljare

Postby Röda Stjärnan » 27 March 2015, 13:24

Hej,
För att sammanfatta så tror jag det personliga ärenden med Dathermans pistol är ett specialfall, jag har nu läst igenom all konversation som finns samlat i bolaget mellan vår webbavdelning, webbchef, Kim, Malmöbutiken, Datherman och Dathermans mamma. Dessutom har jag intervjuat vår webbchef, Marcus samt inhämtat uppgifter från en kund som var på plats vid besöket i Malmöbutiken. Jag har egentligen svårt att se vart ärendet gick åt skogen. Jag har svårt att se att vi skulle gjort något fel, men eftersom Datherman inte är nöjd så blev det såklart något fel någonstans, kanske var vi otydliga, kanske hade folk lågt blodsocker. Vi har inte "slängt skiten" i alla fall ;) så ärendet finns kvar, så retur eller få en ny picka kanske är det bästa alternativen. Ingen brådska, ärenden ligger öppna i 10 år. Jag skulle nog föredra om vi helt enkelt kunde skicka en ny pistol från webb. Maila mig gärna på info@rodastjarnan.com så löser vi det.

Jag vet att jag har ändrat texten på kolven. Men nu fick jag inte bara bassning från Datherman och Bajon1, utan även från två av våra anställda som båda har sagt att jag har fel. Jag måste ha tryckt fel, glömt någon knapp, ändrat på fel produkt (sjukt jobbigt om jag skapat något nytt fel i en annan produktbeskrivning) eller helt enkelt fått haveri i hjärnan. Det är inte bullshit, falsk marknadsföring eller uppsåtligt lurendrejeri, men ibland blir det helt enkelt fel när man skriver. Eftersom en vara är att klassa som felaktig enligt KKL om den ej överensstämmer med beskrivningen har man alltid rätt till retur, kompensation, avhjälpande osv. Enligt KKL och vår policy är det vi som betalar returfrakt osv då vi gjort fel. Felskrivningar är således kostsamma för oss och inget vi gör för skojs skull. Oftast löser vi det med tillgodokvitto.

Angående produktbetygen så får vi in extremt många bra betyg, låga betyg är ganska ovanliga. Genomsnittet brukar vara 4.5 när vi går igenom stora datamängder av betyg, de flesta är 4 och 5, vissa är 3 och endast enstaka brukar vara 1 eller 2. Här kommer dock ett par exempel där kundbetyg är låga och vi i vissa fall över tiden ändrat texten och har med de låga betygen:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/ste ... -grey-9072
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... gron-27816
http://www.rodastjarnan.com/faltuniform ... s-fg-26418
http://www.rodastjarnan.com/mossor-och- ... l-vit-5162

Senast i förrgår tog vi ur en artikel ur sortimentet, ett lågrpistält efter att kund poängterat att produktbilden var fel, dragkedjan gick sönder direkt och sedan sprack ytterväven. Kunden var dock (av oklar anledning) hur glad och vänlig som helst och fick pengar åter + kompensation och blev då ännu gladare.

Här kommer exempel på dåliga betyg som ligger kvar för manuellt hantering (jag tänkte klistra in hela filen, men då skulle ASS server ha rasat). Min kommentar om varför den inte är släppt inom []

Swiss Arms Frontgrepp Kontaktplats 1
Godk/radera Linus kundundersokning Stort glapp mellan gevär och grepp [Vi måste kolla upp detta, beror det på kundens vapen, måndagsex eller dålig produkt]

PPS Air Seal Hop Up Chamber WELL MB01,04,05,08 1
Godk/radera Niklas XXXXXXXXX@hotmail.com Bra utformad och robust. Dock väldigt besviken att den inte har plats för den fjäder som i originalet lyfter armen som justerar hop-up. [Vi har en expert på airsoft prickskytte som kollar upp detta idag, tyvärr inte kopplat till detta betyg utan för en ny kund. Hade vi bara läst och ordnat Niklas betyg snabbare så hade vi inte behövt avhjälpa kunds ärende och kund hade sluppit strul]

BW tältdukspåse Flecktarn 4
Godk/radera isak kundundersokning bra skick, en tejpbit å påsen som jag inte så hensikten med da det inta va hål där. luktade lite lager men efter litt lufting ble det bra. [Har bara fastnat i den enorma mängden manuella ärenden som ska hanteras, kommer att släppas på hemsidan (vilket jag gjort nu)]

Ni som är intresserade kan få hela vår fil med ej släppta produktbetyg via excel. All info utom kund email inkluderas. Maila mig på info@rodastjarnan.com så mailar jag det under helgen.

Om ni har en specifikt produktbetyg ni vill ha motivering på är det bara att maila artikelnummer, ordernummer och/eller den epost du använde när du beställde så kan jag återkoppla om varför den fastnat.

Vi har också efter den här cirkusen beslutat att döpa om produktbetyg till produktfeedback, för att poängtera att det främst handlar om information från kund till oss (produktavdelningen) och i andra hand om rent produktbetyg från kund till kund. Vi beklagar att vi vart otydliga.

Om ni är helt vansinniga på en produkt och och vi inte släpper produktbetyget kan ni alltid avreagera er på facebook, så länge ni inte svär för mycket, skriver någonting om politik eller uppenbart bryter mot vår värdegrund så kommer vi inte radera ert inlägg och alla kan se den värdelösa produkten.

27 mars 2015, 15:07:

Missade Santas inlägg, men är förhoppningsvis besvarat via inlägget ovan.

Inte för att det är någon ursäkt, men förra månaden jobbade jag 416 timmar, det är ganska mycket. Det är svårt att hinna svara på alla produktkommentarer, i regel prioriterar vi email, beställningar och frågor via Facebook. Alla låga betyg kräver att vi tar reda på varför produkten fick ett lågt betyg, ett utredning kan ta allt ifrån ett par minuter till ett par timmar, men måste göras av kvalificerad och utbildad personal, en ständig bristvara.

Idag är antalet ej behandlade produktbetyg 1732 stycken, vi betar av ett par hundra en bra dag, men nu när det dessutom är mitt under en webbflytt går det extra långsamt. Det är idag totalt omöjligt för oss att behandla alla produktbetyg tillräckligt snabbt, svåra blir liggandes. Vi arbetar stenhårt och med en enorm kraft på många fronter att kunna lösa allt snabbt, men om jag ska göra ett realistiskt estimat så handlar det om minst 4-6 månaders intensiv utbildning och drill av rutiner innan alla produktbetyg besvaras inom 24 timmar som är vårt mål.

De enda produktbetyg som godkänns automatiskt är de som saknar kommentar och har betyg 3 eller mer. Alla andra vill vi hantera manuellt. Bortsett från värdet att läsa och lära sig så händer det att folk spammar med obscena ord (hittade 10 kommentarer med enbart könsord och fejkade namn, tillför knappast något värde med sådana kommentarer då de inte var betyg).

Vi hade ingen aning om att folk störde sig så mycket på produktbetygen, vi har alltid haft ett stort värde av feedback från kunder och tycker att betygen även levererar värde till våra kunder. Fram tills denna storm har vi enbart fått positiva kommentarer kring betygen.

Nu när det blev en sådan storm kring detta överväger vi att stänga ned denna funktion tills vidare. Vi ska dock börja med att döpa om den och förtydliga syftet med funktionen och ge det ett nytt försök.

Sport

Postby Sport » 27 March 2015, 15:51

Det är knappast någon storm utan mest ett påpekande om att ni sållar bland "produktbetygen" eller "konsumentfeedback" eller vad ni nu vill kalla dem.

Det är frustrerande när man köper något och denna produkt håller en såpass låg kvalité att den i princip blir obrukbar för ändamålet. Då vill man kunna varna andra om sagd produkt även om man kanske inte orkar hålla på att skicka saker fram och tillbaks för att få returer. När man seda lägger upp "betyg" eller motsvarande och dessa inte kommer upp öht så blir man irriterad. Dels undrar man varför ni säljer skit från första början, det har dock sin naturliga förklaring i det faktum att ni orimligen kan kontrollera alla batchar som inkommer. Då blir det dock desto viktigare att kundernas omdömen faktiskt kommer fram och återspeglar vad folk faktiskt tycker om varan.

Jag vet inte om ni kommer ihåg men jag gjorde en beställning hos er för kanske 5-6 år sedan när ni knappt sysslade med airsoft öht. Jag har för mig det var ett par handskar. Jag var den första som skrev ett omdöme om er här på ASS. Jag uppskattar fortfarande er som företag och gillar det faktum att ni etablerat er i Göteborg, men jag tycker mig uppfatta en rätt stor skillnad i vad för produkter ni säljer. Förr kunde man i princip lita på att ni testat grejorna och det man fick hem skulle hålla ett drägligt skick. I dagsläget känns det som ni säljer i princip vad som helst och att man lika gärna kan ta sina chanser med en Kina ÅF.

*edit*

Det ska tilläggas att det skepparn köper in och rekommenderar har varit genomgående bra grejor. Ingen skugga på hans insats.

Raies
Played Since: 2008

Postby Raies » 29 March 2015, 19:26

@Dantheman
Vill bara säga att jag uppfattade inte dig alls som otrevlig eller konstig på något vis och samma gäller från min personal sida som var på plats men förstår att frustrationen enkelt kan ta över och kan bara beklagar att du kände dig dåligt bemöt, vi jobbar hårt för att leverera top notch kundbemötande men inte alltid det går hela vägen.
Senast vi träffades gällande G36:an så gick allt fint så jag hoppas och ser fram emot att få se dig igen i framtiden och du är alltid varmt välkommen till våra butiken.

@Sport
När det kommer till 101INC bio kulor så har vi sålt sådana otroliga mängder utan några klagomål men vid nått enstaka tillfälle så har vi stött på en dålig upplaga kan jag säga.Det vi har gjort då är att vi har givit ut prover till olika personer/föreningar för tester och enbart fått bra omdömen tillbaks.
Nu den senaste tiden har jag fått lite klagomål på deras 0.28 där det uppkommer miss matningar m.m och detta håller vi nu på att utreda vart felet kan ligga.
Är det Gen 2 eller Gen 3 ni har haft problem med?

När det kommer till påstående att vi skulle köpt på oss en större kvantitet eller fått till lågt pris och bara vill bli av med dom är helt fel, ni kan se vårt aktuella lagersaldo på hemsidan och den visar ganska så tydligt att så inte är fallet.
Vi får löpande leveranser från denna leverantör.
Att vi skulle vilja sälja en vara som är dålig bara för att är ett ganska så dåligt argument, på så viss bygger man inte förtroende för sina kunder utan man skapar ett otroligt stort missnöje. Det är absolut inte så vi jobbar men även vi kan ha otur och få en dålig vara eller upplaga och inte alltid att man märker det när man produkt testar en vara som vi alltid gör.

Ett het tips är ju att om man springer på en produkt, te.x 101INC:s kula som i detta fallet och man ser att det är ett faktiskt problem med produkten och man ser att man får inte respons på sitt omdöme så dra inte er för att dra ett mail till er närmsta RSM butik eller skicka oss ett mail på produkt@rodastjarnan.com och skriv så utförligt som möjlig vad felet är så vi kan undersöka och åtgärda det.
Är det fel på varan så har man ju samtidigt full returrätt.

Trevlig helg allesammans

Mvh
Marcus Andreasson
Butiks Chef på RSM
Butikschef Röda Stjärnan
www.Rodastjarnan.com
Följ oss på Facebook & Instagram:
http://www.facebook.com/rodastjarnan
http://instagram.com/rodastjarnan

TEMPUS FUGIT drivs av Sekube, väst Sveriges fetaste CQB-bana.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”