Röda Stjärnan

Sport
Lag: FsM
Played Since: 2009

Re: Röda Stjärnan

Postby Sport » 29 March 2015, 22:52

Okej. Nu börjar jag bli misstänksam. Varför är ni så defensiva? Det är en ganska allmänt vedertagen uppfattning att ni sållar bland produktomdömena. Ifall detta sker genom att ni som ni redan erkännt satt filtret till att endast godkänna produktbetyg över 3 stjärnor utan text per automatiskt och sedan välja att inte behandla resterande omdömen eller om ni har något mer utvecklat system är egentligen ovidkommande då resultatet blir desamma. Ett missvisande produktomdöme som ej går att lita på. Det enda ni gör med era förnekande förklaringar är att dra uppmärksamhet till detta faktum.

Att ni aldrig skulle fått in klagomål på 101INC Biokulor tycker jag låter extremt märkligt då jag själv (försökt) lämna 2 stycken omdömen samt pratat med den tidigare butikschefen som jobbade i Göteborg om dessa kulor. Jag vet även efter samtal med andra spelare i VSAF om just dessa 101INC biokulor att flera försökt lämna omdömen på dom i affären. Jag har aldrig pratat med någon som efter att ha testat Green Devil kulor valt att använda dessa 101INC i annat än extrema nödfall. Det har nog sin förklaring i att det inte är några bra kulor. Jag var också med när ni delade ut kulorna i Göteborg. Jag var också med när två spelare jag har stort förtroende för valde att hälla ut sina påsar i en hög på marken med kommentaren att de var "ospelbara". Huruvida de återkom med omdöme eller om ni följde upp vet jag inte i dagsläget. Det borde dock inte vara så svårt att ta reda på.

Att nybörjare använder dessa kulor och inte kan avgöra om det är kulorna, bössan eller ett allmänt dåligt träfftagande som felas dem har jag dock inga problem med att se. Det är dock det sistnämda som oroar mig.

Röda Stjärnan
Återförsäljare

Postby Röda Stjärnan » 30 March 2015, 16:11

@Sport, nja vi sållar inte bland produktomdömena baserat på bra/dåligt. Däremot släpps endast "produktbetyg utan kommentarer och med betyg 3 eller mer" igenom automatiskt. Resten kollar vi på manuellt för att kunna dra lärdom om produkten. Exempelvis har vi nu en P&J M16 som fått 1 stjärna i betyg utan kommantar. Alla andra kunder har vart nöjda. Jag ser att kund returnerat varan. Jag har tagit del av förhandsinformation kring retur, men får där inte fram om varan är dålig generellt, eller om det är måndagsex, eller annat. Därför ligger den under behandling och vår mekaniker ska kontakta mig när han vet om det är en dålig produkt eller om kunden fick måndagsex. Betygen försvinner dock inte, de ligger bara i väntan på behandling, både bra och dåliga.
Om det visar sig vara måndagsex eller handhavandefel kommer kommentaren raderas och vi lägger till en intern kommentar (typ "kolla delen XXX, brukar strula, gör YYY vid behov"). Spontant tror jag inte vi kommer lägga upp betyget på hemsidan, då bössan har rasat är det antingen tillverkningsfel, måndagsex eller något extraordinaärt och inget som hjälper en kund i sitt val. Det är antagligen inget fel på just P&J M16, jämfört med exempelvis P&J M4 eller annan bössa i samma prisklass.

För att förtydliga detta så har vi uppdaterat texterna kring "produktbetyg" till "feedback till vår produktavdelning", för att trycka på att det i första hand handlar om feedback till oss, i andra hand betyg och att dessa kan dröja innan de är behandlade.

Vad gäller 101INC bio finns det en sak som krånglar till det, det har funnits gen 2 och gen 3 (antagligen även gen 1) Gen 2 var heeeeelt jäkla vvääärdelös! Vi fick in massor av klagomål och kulan var skit, inte alla påsar, men många. Såg ut som små gropiga asteroider.

Här kan ni se betygen på dessa.... Förvisso många 4 och 5, men de 1:or som finns är ganska sågande, den produkten är nu avvecklad:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/300 ... bara-10115
Kanske var det på nå av de kulorna du lämnade betyg på? Tror det var dessa vi gav ut i ganska stora mängder för test i bland annat Göteborg.

Sen finns det 3 kulvikter i påse; 0.2, 0.25 och 0.28.
0.2 och 0.25 använder vissa av oss alltid vid spel, dessutom har vi testskjutit hundratals bössor med dessa i vår kvalitétskontroll av vapen utan problem. Dessa kulor tycker vi* är riktigt trevliga och prisvärda. I alla fall jag som internkund skulle bli vansinnig om vi tog bort denna kula ur sortimentet, bara för att det eventuellt är vissa som inte tycker om den. Själv har jag spelat i snart 12 år och testat det mesta, 101INC är underlägsen GD kvalitetsmässigt, men nu på gamla dar föredrar jag 101INC, orkar inte köpa dyra GD som ändå alltid är slut hos leverantör. Men ska tilläggas att jag aldrig haft missfeed, men det har bevisligen andra kunder haft.

*Du har en medkämpe mot 101 INC bio här på Röda Stjärnan, en viss anställd i Göteborgsbutiken som jobbat länge :D
Denne anställde för ett evigt krig mot 101INC bio, men vi är några som tycker om den. Vårt argument är i princip "låt oss köpa 101INC, så kan du köpa och rekommendera GD". På 0.2 och 0.25 har jag svårt att se något som säger direkt att 101 INC bio skulle vara en dålig kula, med priset inräknat. Den text vi har nu är "De ligger inte riktigt på samma nivå som Green Devil men med tanke på prisskillnaden så uppfattar många dessa som "bättre". Nu kommer den väl att ändras om någon dag dock.

Ska tilläggas att vi inte har något direkt systematiserat sätt att få kundbetyg som lämnas i butik upp på hemsidan, vi har nog helt enkelt inte tänkt på det. Man kan dock som kund själv skriva in produktbetyg direkt på hemsidan på produktens sida.

I samband med ditt inlägg kollade jag igenom efter betyg på 101 INC bio gen 3, vi hade fått in många betyg på 4 och 5, både med och utan kommentarer (vi hade en bugg som inte autogodkännde vissa), men även en 3:a med kommentar kring matningsproblem. Jag såg inga andra med låga betyg. Den kunden som lämnade 3 har jag mailat. Kundbetygen med 3 kan ni se här:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/20- ... 025g-21230

Avslutningsvis kan vi säga att vi erbjuder massa andra kulor också, förutom 101 INC och vi har själva ingen åsikt om vad våra kunder ska köpa. GD, King Arms, nån av ASGs olika, Swiss arms osv går att välja mellan. Om det så önskas kan vi ta in i princip alla andra märken också om tillräckligt många kunder efterfrågar det.

Vi har ingen avsikt att vara defensiva, får skylla på vårt språkbruk (?). För att i text låta lika glada som vi är på riktigt ska vi använda fler smileys :D :D :D

På fullaste allvar är det guld att få feedback på detta forum. Produktbetygshärket hade vi nog aldrig klurat ut att folk störde sig på, vi har mentalt 100% fokuserat på att se det som en resurs för produktavdelningen och fullt upp med att gå igenom all feedback.

101 INC biokulan diskuterar vi ofta och testar minst lika ofta, men går alltid att ta upp igen. Nu ska i alla fall "en viss anställd i Gbg" få sätta på varningslappar och formulera någon avskräckande text på 101 INC. Själv kommer jag tjurskalligt fortsätta använda dem.
Dock ska vi ut ikväll och testa 0.28, som inte genomgång samma volymtester som de övriga vikterna (just den vikten har dessutom en annan påse, annan batch?).

Sport

Postby Sport » 30 March 2015, 16:35

Nu ska i alla fall "en viss anställd i Gbg" få sätta på varningslappar och formulera någon avskräckande text på 101 INC
Detta låter som en utmärkt lösning. Det finns ju mycket att vinna på att använda den kompetens enskilda anställda besitter, särskillt som denna kompetens anses som erkännd bland stora delar av er potentiella kundkrets i området.

nisse
Lag: UBL
Played Since: 2010

Postby nisse » 2 April 2015, 06:08

Off topic: Jag tror många nybörjare eller helt enkelt spelare som kanske endast är intresserade av att åka ut i skogen och kasta plast än att hänga på forum inte känner till dom billigare märkena och att dessa skiljer sig i kvalité från high-end märken, RS kanske borde ta på sig att utbilda sin personal i butiker om att upplysa kunder som är nybörjare om vad som skiljer sig mellan märkena?
Att det finns fler måndags ex eller att bössans livslängd inte är lika lång på en A&K/P&J etc jämfört med tex TokyoMarui/G&G etc.
Som kund kanske man uppfattar detta som att personalen försöker kränga på en dyrare grejer men även här kan man ge personliga tips och fråga vad vill kunden få ut för realistisk prestanda ur detta Airsoft gevär/pistol/grunka och därifrån ge uppgraderings tips osv.

On topic: Beställde en vara 31:a. Varan skickad 1:a, hoppas paketet ligger på lådan den 2:a(idag) nu när butiken flyttat längre bort från min håla.
"Ninjas came with lions"

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 2 April 2015, 19:29

Fast det är inte självklart sant att dyrare vapen håller längre eller ar dyrare tillverkare släpper ifrån sig färre måndagsex. Ibland är det precis tvärtom och priset kan vara en precis lika bra/dålig indikator på kvalitet som utgångshastighet är på precision.

Det är dock en diskussion för en annan del av forumet. Här håller vi oss till att tala om RSM.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

BobRob
Played Since: 2012

Postby BobRob » 6 April 2015, 01:31

En kommentar angående att inte släppa fram vissa kommentarer etc. Ni argumenterar att ett omdöme med en stjärna skulle kunna bero på ett måndagsex eller någon annan omständighet vilket naturligtvis är sant. Men sen gör ni någon sorts logisk kullerbytta och kommer fram till att detta skulle betyda att det inte är intressant för kunder att veta. Hur menar ni då? Huruvida det förekommer att exemplar av en vara är så dåliga att de är oanvändbara är väl högst relevant information för mig som potentiell kund, eller hur? Och vad är det som säger att ett högt betyg inte också skulle kunna vara lika beroende av ett undantagsfall? I så fall borde väl de omdömena (högt betyg utan kommentar) vara precis lika irrelevanta?

Ledsen, men det finns inget sätt ni kan argumentera för att ett förfarande där höga och låga omdömen behandlas olika handlar om något annat än att försöka påskina att era kunder är mer nöjda än de egentligen är som håller, speciellt inte om ni inte klart och tydligt förklara på er hemsida att "notera att kundomdömen kan utan förklaring eller vidare notis bortaorteras av oss, de omdömen som presenteras utgör således inte en representation av kundernas samlade intryck av produkten" eller liknande.

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 9 April 2015, 21:32

RSM har förklarat mer än så, BobRob, och det viktigaste är att de har förklarat hur de har sett på betygen; inte så mycket ett mått på hur nöjda kunderna är utan mer som ett verktyg för dem själva att upptäcka fel och cases de behöver följa upp. För att göra detta tydligare har de ändrat på hemsidan.

Det är RSM:s fulla rättighet att hantera inkomna omdömen precis hur de vill. Det finns ingen lag som tvingar dem att hantera dem på något annat sätt än de gör och de har uppenbarligen tagit till sig av kritiken.

Detta har vänts ett par varv för mycket i den här tråden nu. Jag vill därför be er att avstå från ytterligare kritik om den inte är konstruktiv.

Tack!

Mrmonkeey
Played Since: 2014

Postby Mrmonkeey » 9 April 2015, 22:52

Jag har beställt massvis från rsm. Främst smågrejer i massvis antal beställningar då jag har en förmåga att alltid glömma saker.
Allt har kommit snabbt och varit rätt. Snabbt support vid frågeställning via mail osv.
Hittills bara nöjd!

antongunnarsson
Played Since: 2015

Postby antongunnarsson » 10 April 2015, 07:12

När jag har beställt småsaker från Röda Stjärnan så har det funkat klockrent när dom skickat med posten, nu däremot när jag gjort en större beställning så säger röda stjärnan att de skickat mitt paket och schenker säger att de bara mottagit en beställnig men inget paket, tur att jag tog det på faktura, undrar när detta paket kommer hehe!

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 10 April 2015, 14:42

Ärendet mellan Dantheman och RSM är utagerat i den här tråden. Nämns det igen så blir det varning.

RSM och deras system för betyg/omdömen på produkter har vi också diskuterat till leda. Det leder inte till automatisk varning om det nämns men det ska tillföra något helt nytt eller vara exceptionellt konstruktivt för att gillas.

Frågor på detta tas i PM till mig.

Cirkulera.

Sport

Postby Sport » 10 April 2015, 15:21

Jag handlar nästan uteslutande på RSM ifall jag behöver något snabbt. Jag kommer alltid rekommendera RSM för folk som letar efter en butik i Sverige. Med detta inte sagt att jag inte tänker påpeka ifall något är systematiskt fel eller vilseledande även fortsättningsvis.

R-Bear
Played Since: 2010

Postby R-Bear » 10 April 2015, 17:54

Jag arbetade tidigare på RSM (och slutade för mer än ett år sedan) och har i dagsläget INGET med dem att göra jobbmässigt. Jag handlar där titt som tätt och umgås med gamla kollegor. That's it. Ville bara klargöra det innan jag fortsätter.

Gällande produktbetyg så är det Henrik skriver korrekt. Det sållas, ja, men det är inte på något vis så att alla negativa omdömen raderas för att "måla upp en bild av nöjda kunder". Absolut inte. Så var det inte när jag jobbade med det och jag tror knappast att så är fallet nu. En ABSOLUT majoritet av alla omdömen som kommer in ÄR positiva.
Visst kan arbetssättet ha ändrats sedan jag slutade, men de instruktioner jag fick var ungefär som följer;
1. Godkänn alla betyg med 3 stjärnor eller mer.
2. Om en produkt får ett negativt betyg med kommentar från missnöjd kund: Följ upp med kunden och undersök vad som hänt. Se till att produkten undersöks och korrigera eventuella fel i produkttexten. Ta bort produkten ur sortimentet om kvaliteten är under all kritik.
3. Om ett betyg kommer in med en kommentar som är i stil med "Hej, ville bara säga att produktbilden inte stämmer" eller "Hej, den där ryska texten betyder det här": Undersök, åtgärda, radera kommentar. (I dessa fall mejlade vi även ofta och tackade för informationen, då det hjälpte oss otroligt mycket)

Jag vet att vi flertalet gånger diskuterade 101INC's biokulor och jag vill minnas att jag hade en mejlkonversation med en person vars lag testat dessa och var missnöjda. DIREKT när ett sådant klagomål kom in förde vi en diskussion och testade samt återkopplade till den missnöjda kunden. RSM har för övrigt aldrig påstått att kulorna kan mäta sig med GD, tvärtom har de varit ärliga och sagt hur det ligger till.
Det är upp till var och en att välja vilket märke man vill använda. Jag använder själv GD men har produkttestat 101INC i min PTW som tyvärr var lite för kinkig för fortsatt användning av just det märket. Däremot tror jag inte att det skulle vara några som helst problem att använda 101INC i någon av mina andra bössor. Tål att testas!

Produktavdelningen på RSM har EXTREMT mycket att göra allt som oftast. Det är SJUKT mycket nya varor som kommer in och dessa ska fotas och få en beskrivning samt i vissa fall testas först. Dessutom ska mejl besvaras, kundomdömen gås igenom och följas upp, beställningar läggas och produkttexter och bilder kontinuerligt uppdateras.
I extrema fall var vi praktiskt taget inmurade bakom högar av produkter som skulle ut i butik. Det är inte konstigt att det kan bli knasigt när produkttexter ska uppdateras och man samtidigt har 20 andra saker i bakhuvudet som måste fixas så fort som möjligt.
Vill minnas en leverans med patchar, fakturan var 15 sidor lång och en majoritet av produkterna var sprillans nya. Ni kan nog inte föreställa er vilket enormt jobb det är att så fort som möjligt få upp dessa på hemsidan, men jag kan lova er att det är ett sjuhelvetes jävla jobb. Eller varför inte märka upp 300 hophup-spacers? Åh, eller favoriten! Storlekssortera över 100 flecktarnskjortor och se till att alla får rätt märkning!
Det är körigt som fan att jobba på RSM's produktavdelning då det är så extremt mycket att göra av allt som ska göras. Men hur glad blev man inte när en kund mejlade och tackade för god service, eller sa att den där jackan som vi nog trodde skulle passa satt som en smäck? DET var belöningen för allt slit.

Jag är som sagt inte längre anställd på RSM och det finns anledningar till att jag inte är det. Har jag varit lite bitter över det? Ja. Och nej, jag och Henrik drog inte alltid jämt (och således skriver jag inte detta på något slags uppdrag av honom eller RSM. Detta är mina personliga erfarenheter och åsikter och jag har inte pratat med Henrik sedan jag slutade). Men jag tänker inte sitta och se på när folk slänger ur sig rena osanningar och kritiserar ett företag, och två personer, som jobbar jävligt hårt för att kunder ska vara nöjda på det sätt som gjorts här.
Jag har jobbat där, jag har slitit sida vid sida med Henrik och hans bror Fredrik (som för övrigt är en av de ballaste cheferna man kan ha) och jag har sett vad som prioriteras. Kundnöjdhet står överst på den listan; För nöjda kunder innebär i slutändan vinst, och det vet alla som driver företag.
Om det så är att ta in en ny produkt eller att gå ut och testa om en viss del passar på ett visst vapen eller om just det magasinet passar i just den fickan så görs det. Kläder mäts och provas av anställda med liknande mått som kunden för att se om den kanske kan passa. Produkter testas för att säkerställa funktion och kvalitet. Allt för att få NÖJDA KUNDER. För en butik som har nöjda kunder behöver inte sitta och välja ut produktbetyg för att GE SKEN av detsamma.
Ni har ingen aning om hur hårt Henrik och Fredrik jobbar och hur många timmar de lägger varje vecka. Cut them some slack :/
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 10 April 2015, 20:57

Tråd rensad och varningar utdelade.

Nu hoppas jag att vi kan få se lite god ton och saklig kritik framöver.

EDIT: Eftersom en del rensade inlägg både innehöll omdömen och kommentarer som behövde rensas bort vill ni kanske scrolla upp en sida och se om något saknas. Så kan ni posta era omdömen igen.

Sport

Postby Sport » 11 April 2015, 13:54

Eftersom jag känner mig manad att besvara rapingbears text så får jag i förväg be Twist om ursäkt.

Jag är medveten om att företagande inom airsoft knappast kan vara något täljande av guld. Att det krävs faktiskt arbete för att driva en butik/butikskedja är väl närmast självklart. Att det stundtals blir monotont och stressigt tror jag är genomgående för majoriteten av alla jobb.

Det jag reagerade på var det faktum att RSM som jag uppfattade hade ett ömdömessystem som inte korrekt reflekterade varornas faktiska kvalité. Ifall ni följer upp ett klagomål från en kund och kompenserar denne för en vara som inte höll måttet så betyder inte detta att omdömet av produkten blivit mindre värd för nästkommande konsument. Det betyder bara att ni gjort ett bra jobb som återförsäljare. Nu när vi fått det klargjort för oss att RSM ser systemet som ett internt system så är detta utagerat, under förutsättningen att kunder informeras om att systemet inte är tänkt att reflektera kundernas samlade omdöme av produkter.

Ifall ni ska ha ett system med omdömen så tycker jag personligen att denna ska lämnas öppen med en "anmälningsfunktion" alternativt göra den helt dold som ett internt verktyg. Det gynnar i slutänden er ifall kundernas omdömen är mer kritiska i sin natur då detta kommer underlätta er möjlighet att satsa på faktiskt uppskattade produkter. I övrigt så tror jag att många hade haft ett ganska stort förstående ifall somliga produkter inte höll måttet ifall detta klart reflekterades i omdömen under den samma. Samma system borde rimligen även kunna användas till att svara på omdömen från butikens sida. Som en typ av statusuppdateringar för att visa på att ärendet handhas. På detta vis kanske ni kan slippa många enskilda konversationer och hänvisa till dessa statusuppdateringar istället.

Exempel på statusuppdateringar som genomgående kan tjäna som information till pågående ärenden och kunder som funderar på att köpa varan:

"vi undersöker nu tidigare omdömen lämnade på denne produkt, återkommer när detta utförts", "vi har testat sagd produkt och känner oss relativt säkra på att det person-x skrev om ovan handlade om ett måndagsexemplar vilket han kompenserats för" alternativt "vi tror oss ha upptäckt att en stor andel av denna sändning av ovan produkt inte håller måttet varför vi nu beslutat att sluts sälja den"

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 12 April 2015, 06:08

Du behöver inte be mig om ursäkt för att du är konstruktiv, Sport. :) Jag tycker dock att vi nu rör oss bort ifrån forumsdelens syfte.

Jag anar dock ett embryo till en mera allmän diskussion om omdömessystem som inte är begränsad till RSM utan egentligen borde handla om alla ÅF. Det vi önskar här borde vi ju rimligtvis önska överallt.

Dantheman
Lag: Inget
Played Since: 2012

Postby Dantheman » 14 April 2015, 21:36

Nu har Jag fått varan och är väldigt nöjd över det ärendet iaf.
Sen viil jag be om ursäkt för mitt utagerande i denna tråden både mot er RSM & er som fått läsa det.

Mvh Dan

eoz
Played Since: 2015

Postby eoz » 15 April 2015, 04:30

Jag har bara beställt en gång från Röda Stjärnan, och den beställningen gick alldeles utmärkt, har ingenting negativt att säga om den beställningen i alla fall.

Garderob

Postby Garderob » 15 April 2015, 15:49

Åter igen en beställning lagt, Är nog uppe över 11 tusen kronor på nya mailen redan :D

Aldrig varit några problem, behövde returnera en vara en gång och det var inte heller några problem skickade in och behövde inte betala fakturan.
Har påpekat felbeskrivning av en produkt eller bild någon gång och det har genast fixats samt med tack mail.

Dannells

Postby Dannells » 16 April 2015, 21:14

Kort sagt, älskar RSM och deras kundtjänst. Har handlat hos dom ett antal gånger nu, och varje gång har det gått alldeles utmärkt. Ofta så har jag fått varan redan dagen efter, och när det väl varit något fel med ordern (vilket har hänt en gång, och då saknades en sak tillhörande en vara) så har dom löst problemet blixtsnabbt.

Angående det som skrevs tidigare om 101inc kulor, har funnit att de fungerat alldeles utmärkt. Har dock endast använt Deras gen 2&3 kulor.

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Postby YogHippie » 17 April 2015, 16:12

Beställde grejer via telefon. (Att hämtas i Malmö.)
Blev uppringd så fort de kom ner från butik/lager i Stockholm/Göteborg. (?)
Hämtade grejerna.

Allt funkar med kontakt och service, ibland är de stressade, ibland inte. Man får som kund ha respekt och omtanke för att de gör sitt bästa och trots allt bara är människor,
som alla vi andra. :)

Grejerna i prima skick. Skulle något inte funka så utlovar de snabbt lösning av ärendet.

Rekommenderas!

(Även om Hippies har ett samarbete med RSM så skriver vi alltid ärligt om våra utvärderingar, och det vet RSM också. Så här är inget jäv inblandat.) :)

Cire

Postby Cire » 21 April 2015, 15:34

Nu uppstod ett problem som jag inte haft innan pga flytten av webblager. Jag skulle ha några saker där en vara inte fanns i Stockholms butiken och en vara inte fanns i webbshoppen. Så jag fick beställa en del på webben och den andra åkte jag och köpte då det tydligen inte gick att få saken från webbbutken skickad till fysiska butiken. Kan tycka de borde gå och ordna så jag kunde hämtat ut allt i butiken i Stockholm.

Sedan kan jag tycka att de är ganska fult och ha en vara för kampanjpris i flera månader, då bör det vara original pris. (syftar på KWA glockarna)

Röda Stjärnan
Återförsäljare

Postby Röda Stjärnan » 22 April 2015, 09:24

Cire: Vi brukar nästan alltid kunna lösa internflyttar från webb till butik. Malmö, Göteborg och Slutarp har kört detta system ett tag och det fungera bra. Vi har dock inget formellt ordersystem för detta utan det löses med att personal ringer varandra/mailar och löser det manuellt. Det är ingen funktion vi går ut med till kund att den finns när vi inte hunnit strukturera flödet, men om nån frågar så löser vi det.

Stockholm är inte vana vid detta hanterande och i ditt fall fallerade det uppenbarligen. De borde ha löst det. Du får gärna återkoppla om vad det var fför sak/när det var så vi kan kolla närmre på det. Idag upplever jag att kundordrar på saker som finns på webb och vill köpas i butik går iväg enligt plan även för Stockholm. De är inplanerade internflyttar 1 gång i veckan idag och på sikt hoppas vi ha uppemot 3 flyttar i veckan per butik. I fframtide har i även fför avsikt att implementera webbhandligsalternativet "hämta i butik", men det kan nog ta uppemot ett år innan vi implementerat.

Angående KWA G17/18C/19 så är det en långkörarkampanj. Men ordinarie pris är 1495kr och den kommer höjas i framtiden. Vi har kört den länge för att:
1) Vi vill kunna erbjuda en G17 för 995kr, det är ett skäligt konsumentpris för en GBB G17. En G17 är mycket populär bland airsoftare och även folk som vill ha en "torrövningspistol" till sin skarpa G17/Pistol88.
2) Vi har inga andra alternativ än just den modellen. Vi tittar på olika G17, men alla faller på någon punkt.
3) Ordinarie starkt rekommenderade utpris på den modellen är 1495kr, vi får med jämna mellanrum kämpa mot krafter som vill att vi höjer priset. Vi tar gärna den fighten för våra kunder, tror alla de som handlat den pistolen för 995kr håller med.
4) Det är få strul och låg returgrad. Vi säljer många och för att vara airsoft är det mycket få returer. Det är ganska svårt att hitta en vapenmodell som vi vågar satsa på, så vi inte får högvis med returer och reklamationer.
5) Vi har svårt att hitta ersättare till kampanjen. Vi tittar på olika modeller, men fegar ofta ur pga punkt 4)

Svårt att säga hur länge till vi kör kampanjen, har varit nära att avbryta den många gånger. Vi tittar idag på en ny kandidat till GBB-kampanj, men får se hur det går.

Övriga: Tack för all fin feed-back. Vi tar även med oss all feed-back om produktbetygen, men vill flagga för att det säkert tar 6-12 månader innan vi kan implementera eventuella större förändringar med återkoppling.

Peppar
Lag: Goa
Played Since: 2013

Postby Peppar » 11 May 2015, 22:15

Ärendet utrett

eNuk

Postby eNuk » 13 May 2015, 20:56

Måste säga att mitt första intryck från att ha beställt från Röda Stjärnan har lämnat mig rejält besviken.

Beställde m90 bdu jacka och brallor från dom, fick bekräftnings mail och jag betalade.
senare såg jag att kollinummer hade dyckt upp för min beställning, perfekt tänkte jag då kommer det landa en avi i brevlådan strax.

En och en halv vecka senare så har fortfarande inga saker dykt upp och dom kollinummer jag har fått går ej att få några reslutat av när man söker via schenker.
Polarna sa åt mig att ringa och höra mig för med dom om hur det ligger till så sagt och gjort började jag leta efter ett telefon nummer, dock så fanns inget nummer för weblagret dock så hittade jag att sturup butiken hade samma adress som weblagret så jag tänkte att jag kan ju ringa å höra med dom.

När någon väl svara så får jag bara hör att jag har ringt fel och att jag bara får vänta på svar på det mail jag skickat som i vanliga fall får svar inom 24timmar (från vad jag läst på hemsida och fick tillsagt åt mig i telefonen).

Mail skickades i måndags lunch idag onsdag fortfarande inget svar om vad som hänt med min order.

Verkar som att spelet jag ska på i helgen blir helt utan kamo kläder då jag precis börjat köra airsoft igen efter ett väldigt långt uppehåll.

Kanske bara är jag som haft otur, men som det verkar nu så är det första och sista gången jag beställer därifrån.

wishen
Played Since: 2014

Postby wishen » 13 May 2015, 21:02

Testa att skriva till dom på FB om du har det.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”