Airsoftbutiken (www.airsoftbutiken.se)

roxxor
Återförsäljare
Lag: Grunts

Airsoftbutiken (www.airsoftbutiken.se)

Postby roxxor » 28 May 2012, 08:38

Här skriver ni omdömen om oss. Bra som dåligt.

Myt4z
Lag: LAB
Played Since: 2004

Re: Airsoftbutiken (www.airsoftbutiken.se)

Postby Myt4z » 28 May 2012, 23:14

Har handlat flera ggr från airsoftbutiken senaste åren. Har alltid gått snabbt och smidigt, och har alltid fått det jag beställt.
Inga konstigheter helt enkelt.

5/5!

Omegamortis

Postby Omegamortis » 30 May 2012, 21:36

Beställde från airsoftbutiken i måndags eftermiddag, kom idag. Snabbt och smidigt!

grimm

Postby grimm » 17 June 2012, 20:33

Beställt ett par gånger och alltid gått bra. De är väldigt villiga att ta hem sånt de normalt inte har i lager på beställning, och har ett rimligt påslag på priset gämfört med egenimport. Köpte en TM Glock17 för knappt 1800 inkl frakt/moms/tull från hong kong, vilket inte ger nån överdriven "avgift" från Airsoftbutiken för servicen. En annan butik ville ha 2500kr.

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 17 June 2012, 23:27

Beställde en pistol från airsoftbutiken. Magasinsläppen gick plötsligt sönder av någon outgrundlig anledning. Skickade tillbaka, fixat. Snabbt och smidigt 5/5
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Valdamir91
Lag: Gray Mountain Security
Played Since: 2009

Postby Valdamir91 » 26 June 2012, 19:40

Har beställt typ 3-4 paket därifrån de senaste två veckorna. Alltid fått det jag ville ha och snabba leveranser med DHL. De är riktigt bra helt enkelt.

Edit: Glömde säga att min snabbladdare jag beställt därifrån gick sönder och jag mailade och sa det, förväntade mig att behöva skicka in den, men de bara skickade en ny ändå. Superbt.

JPLARSSON

Postby JPLARSSON » 21 July 2012, 11:14

Är i Varberg på semester som varje år.
Bestämde mig för att besöka airsoftbutiken
men jag måste säga att det är väldigt svårt
att boka tid för besök om man varken får
svar på telefon eller mail.
Hade hört av mig tidigare i veckan och fick
då svaret att jag bara behövde höra av mig
innan jag kom.
Klockan halv tre i Fredags hade de tydligen
helg.
Nästa år bryr jag mig nog inte ens om att försöka.

Nätbutiken har funkat bra när jag beställt
om jag minns rätt. För att avsluta med något positivt.

/jp
Kika gärna in i min Delta force impressiontråd:
https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 6&start=50

MoonShield

Postby MoonShield » 23 July 2012, 13:59

Var och besökte er i onsdags den 18 juli och åkte därifrån mycket nöjd med den service och trevliga bemötandet jag fick. Har en JG G36 som numer kommer vara fruktad i spel. :mrgreen:

Tusen tack för att ni hjälpte en novis! :D

Kommer handla av er hundra dagar av hundra :!:
- Don't get mad, get even -

DM
Lag: Söker aktivt

Postby DM » 29 July 2012, 11:50

Beställde en AK74 och Glock i dagarna. Kom efter 2 dagar.
Mycket snabb leverans och prylarna funkar bra :)

Katten
Lag: SRG
Played Since: 2010

Postby Katten » 11 September 2012, 21:59

Har beställt saker där i från, inga problem alls. Snabb leverans osv

5/5

Kerberos
Lag: PTH
Played Since: 2001

Postby Kerberos » 2 October 2012, 18:47

Beställde lördag den 29:e Sept på nya snygga hemsidan.
Funkade perfekt att beställa med mitt visa kort.
Dom skickade DHL paket på måndag 1:a okt och idag den 2:a okt får jag smsavisering att det finns för uthämtning.

Klockrent service!
--
PTH got pure awesomeness!

Whopper
Lag: SHEAT Motala
Played Since: 2000

Postby Whopper » 9 November 2012, 15:08

Mycket bra, snabba och hjälpsamma. Bara bra saker att säga om airsoftbutiken.se

PFA
Lag: RBM

Postby PFA » 14 January 2013, 14:37

Har handlat ett par ggr från Airsoftbutiken, och det är snabba och hjälpsamma killar man har att göra med... när man väl får kontakt med dem. Mail svaras det på sällan; får man svar är det ofta korthugget och gärna oprecist - telefonkontakten är totalt obefintlig. För några månader sedan bokade jag och en kamrat in ett besök i deras butik vid 14.00: detta bekräftades från Airsoftbutikens sida - när vi sedan kommer ner till Varberg, runt halv två, och har väntat utanför deras låsta butik i över en timme (under vilken tid det absolut inte svaras i telefon, trots att vi upprepade ggr ringer), tvingas vi åka hem igen, tomhänta. Spontat får man intrycket av de inte vill ha kunder.

Att beställa över nätet har däremot fungerat problemfritt för mig, bortsett från mitt senaste köp från Roxxor & CO. Det gällde G&G:s GK5C - denna förbokades när möjligheten fanns, och pengar betalades i förskott... efter detta tog Airsoftbutikens egentliga specialitet fart: Att totalt ignorera kunder. Bössan försenades, försenades igen och tillslut, efter att ha försökt att ringa, givetvis, e-postade jag dem och frågade varför bössan dröjer, och hur de tänkt kompensera oss, när de nu inte kunnat hålla vad de lovat angående leveranstider. Till min förvåning kom ett svar, efter någon dag, där det sades, kort och koncist, att deras leverantör hade problem - ingen information om förseningar under tiden, ingen kompensation p.g.a brutna löften och ingen formell ursäkt för strulet: Detta är en återförsäljare som jag inte ger mer än 2,5/5. De får ett plus för att de lämnar två veckors returrätt på köp man inte är nöjda med.

Slutsats: Det står vem som helst fritt att handla varor från Airsoftbutiken - när man gör det skall man bara hoppas på att man aldrig kommer behöv kontakta någon ansvarig på firman.
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

NaNooK

Postby NaNooK » 16 January 2013, 14:31

Mitt tycke om airsoftbutiken.
Bra priser på hemsidan. Fungerar kanon. Snabba leveranser.
Dock var inte min WE 1911 meu tan som jag beställde i mellandagarna vad jag hade önskat direkt.
Dels så var det nött på den som om den hade suttit och setat lite i ett hölster eller legat mot nått.
men det gjorde mig inget då det säker skulle komma BS på den ändå.
Men den kändes lite halvdan, skramlade och kändes inte ok.
Sen så var det inte exakt samma modell som på sidan då den som kom hade rail, vilket den på hemsidan inte hade.
Mailade och frågade va jag skulle göra.
Fick snabbt svar. och valde att att fylla i pappret som medföljde och skicka tillbaka den för att häva köpet.
Enligt DHL Levererades paketet till Airsoftbutiken i Fredags så det gick riktigt fort och bra.

Mailade dom i måndags kväll för att fråga hur det gick med pistolen.
Inget svar varken igår (tisdag) eller idag. Så jag chansade och ringa och dom svarade direkt.
Tyvärr måste jag säga att jag fick ett lite halvdant bemötande, dom sa att dom inte hade tagit tag i det än,
och att dom troligen skulle göra det i dagarna.
Jag frågade om dom kunde göra det idag då det inte känns så kul och ligga ute med pengar för nått som
man inte vill ha och har skickat tillbaka. Fick då svaret att dom kanske kunde hinna idag.

Men hade även några andra frågor som jag fick lite hjälp med.

Då jag själv jobbat som säljare med direktkontakt med både företag och privatpersoner så vet jag att ett bra
bemötande verkligen gör mycket.

Hoppas dom tar tag i detta, inte bara mitt utan andra eventuella ärenden som dom har väntandes.

Betyg: E-butiken. 5/5
Support och kundkontakt, 2/5

Mvh Danne

PFA
Lag: RBM

Postby PFA » 23 January 2013, 17:24

Returnerade mitt senaste köp den 16:e, då varan (GK5C) var defekt (alla former av magasin hade matningsproblem, utom G&Gs high-cap, med alla tänkbara märken av kulor). Hämtade ut den, förmodat, reparerade bössan idag. Kom hem och packade upp den; redan där blev jag orolig, då de inte skickat med någon beskrivning över vilka åtgärder som gjorts, eller om det var en helt ny bössa som de ersatt mig med.

Konstaterade dock fort att det var exakt samma gevär som jag skickat in till herrarna för service, eftersom ingenting hade åtgärdats. Inte ens en förklaring till varför de struntat i att göra något åt problemet.Airsoftbutiken demonstrerar ännu en gång att de totalt skiter i kunder, så snart pengarna har bytt hand. Nu blir det reklamation, och aldrig mer ett köp från Airsoftbutiken för undertecknad.
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft

Postby TwinkleDew » 23 January 2013, 18:32

Reklamationen På min M9 gick smärtfritt. Var fel på magasins-läppen.

Edit: Oops det hade jag redan skrivit. Jag har åtminstonr ALDRIG haft problem med airsoftbutiken.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

elstupido
Lag: Devil Dogs

Postby elstupido » 31 January 2013, 09:02

Jag köpte en G18C därifrån, den pajjade efter ca 20 skott.
Jag mailar dom och frågar vad jag ska göra, och de svarar efter 1-2 dagar med att jag ska skicka tillbaka den med retursedeln jag fick i paketet. Jag fick aldrig någon sån, så jag mailar dom och säger det.

Nu är det 9 dagar sedan jag skickade det mailet, och har fortfarande inte fått svar. Har dessutom skickat fler mail efter det.
Telefonkontakt är nästan värdelöst, har försökt ringa ett antal gånger utan något som helst svar...

Jag kommer med största sannolikhet inte köpa någon därifrån igen.

roxxor
Återförsäljare

Postby roxxor » 31 January 2013, 21:57

Ni som har svårt att få tag i oss, vilket vi inte vet varför men avseende telefoni misstänker nedan, skicka istället ett sms och be oss ringa upp så gör vi det så fort vi ser sms'et. Vi vill gärna prata och hjälpa er, tro inget annat. Observera att fredagar är en dålig dag att just ringa på då det är mycket att göra i butiken samt familjesituationen för de anställda gör att vi inte alltid är tillgängliga hela den dagen.

"3G täckningen/tillgängligheten är stundtals mycket dålig i Varberg med omnejd, och många andra orter i Sverige, samt delvis överbelastat. Det borde bli någon slags felton eller brytas vid sådana situationer, men sms bör alltid komma fram även om det ibland kan ta en stund. #Telia kundtjänst"

Hoppas ni får tag i oss, för vi vill verkligen att alla våra kunder skall vara nöjda !

//Marcus

elstupido
Lag: Devil Dogs

Postby elstupido » 1 February 2013, 15:27

Men hur kommer det sig att ni fortfarande inte har svarat på mitt mail?

roxxor
Återförsäljare

Postby roxxor » 2 February 2013, 22:39

elstupido: Kan inte svara på varför du inte fått svar på ditt mail.
Jag vet ju inte dina uppgifter men hittar inget obesvarat gällande G18 i varken vår inkorg, papperskorg eller skräpkorg.
Kanske har du fått vårat svar i din skräpkorg / spamfilter ?

Annars så kan du ju skicka ett sms eller ett pm här på forumet.

dirtydozen

Postby dirtydozen » 4 February 2013, 16:21

Hämtade idag min order jag la under helgen! Trots lite betalningskrångel från min sida så löste det sig på bästa vis med mail o smskontakt med snabba svar!
Mkt bra bemötande, bra utbud och bra priser! nöjd återigen!

/Dirtydozen
Cyma .045a AK74SU
som säljes billigt!

Sylvann
Lag: Varg Paket

Postby Sylvann » 8 February 2013, 23:01

Min upplevelse hos Airsoftbutiken har varit makalös! :)

Bra priser jämfört med andra butiker i Sverige, Snabb leverans och UNDERBAR kundservice!
Hade problem med mitt vapen från leverantören, men Airsoftbutiken var snabb på att svara och fixa problemet, snabbt och enkelt! :)

Rekommenderar Airsoftbutiken till alla som tänker införskaffa sig vapen och annat!

5/5!

Jockelino

Postby Jockelino » 12 February 2013, 00:24

Jag har funderat handla där flera ggr står mellan det och 2 andra.. men varje gång jag hittar nått av intresse så saknas info på sidan, vilket jag kan få via ett mail..

I dagsläget ger jag dom 3/5 dom är hjälpsamma men...

Många vapen saknar info -1
Jag påpekade detta i ett mail för ca 4 V sedan och fick svar att det skulle vara åtgärdat nästa vecka vilket det inte är -1

Jag tycker om info, så jag kan jämföra priser osv samt kola upp magasin mm..

Tyvärr för dem så väljer jag nog en annan butik pga av detta.
Priser och urvalet av olika saker är tilltalande men jag vill veta vad ni säljer de finns plast,metall så ge mig info sedan kan jag googla produkten och jämföra pris enklare.

kungaron
Lag: Northwood Combat Security

Postby kungaron » 14 February 2013, 08:12

Andra gången jag beställt från dem och hittills har det lirat bra. Alltid fått min beställning 2 dagar efter orderdatum.

Dock har jag inte beställt några större grejer så jag vet inte hur det hanterar garanti frågor osv men jag är nöjd.

Håller dock med om senaste skribent!

Deras info är sämst! Och jag gillar också info. Vill vet lite mer ingående vad jag köper och kunna jämföra.

Priserna är helt ok med tanke på att det är en svensk ÅF.

4/5

SledgeHammer

Postby SledgeHammer » 6 March 2013, 04:24

beställde lite grejer sent i fredags kväll och på måndagen fick jag mail på morgonen att mina grejer va skickade och tisdag fick jag sms om att de va framme underbart snabb leverans :D
5/5
I'm Hammer, Sledge Hammer. Hammer down and bring the PAIN!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!

Return to “Omdömen om Återförsäljare”