Airsoftbutiken (www.airsoftbutiken.se)

Saiken
Played Since: 2010

Re: Airsoftbutiken (www.airsoftbutiken.se)

Postby Saiken » 18 March 2013, 17:58

Var inne hos dem o köpte en pistol, trevliga, duktiga !
rekomenderas! 5/5
Kalashen sviker aldrig

Salami
СПЕЦНАЗ
Lag: BBB

Postby Salami » 19 April 2013, 11:33

Köpte en WE Katana från dem den 6 Mars och fick hem den bara nån dag senare och va nöjd, Började med att den röda cylindern bara cronade 96 ms och dom ville att jag skulle kika på hopen vilket jag då gjorde då och passade på att byta hop up hus och gummit. fick upp den till ca 106 och skrev det till dem igen och dem skrev att jag kunde feta in oringar o dylikt för att se om det hjälpte och dem sade då att garantin skulle gälla ändå

återkom till dem den 18 Mars och sa att den inte gav någon skillnad men att jag kunde acceptera det (vilket jag ångrar i efterhand)

Spelade på 2 spel och under den tiden så förbrukade jag ca 4 hopup gummin och jag hade också då bytt tillbaka till original hopuphuset och testat,
Splittrade kulor fick jag från originalhuset

Kontaktade dem igen den 2 April och förklarade att jag inte var nöjd med bössan då hop up gummina går åt och kluvna kulor och att min blåa cylinder matade vartannat skott. Och jag undrar om dem kan göra ett återköp av bössan då jag va helt missnöjd med den
Dem bad mig skicka in bössan vilket jag redan gjorde samma dag.

fick svar att dem skulle kicka på den när den kom in.

11 April går och jag skickar ett mail och undrar hur det går med min bössa inget svar

15 April får jag svar att service personalen har varit sjuka och ej kunnat kolla på bössan än. men att dom nu var på plats och skulle ta tag i det hela. har gått ca 2 veckor sen jag skickade in den.
skickade ett svar och frågade att jag var mer intresserad av ett återköp än en "lagning" då jag tycker bössan är felaktig från fabrik. inget svar

17 April skickar jag en frågan igen och skriver att jag är lite irriterad på att det tar lång tid att få nått svar från dem, jag vill inte ha svar att folk där är sjuka, utan vill mer veta om dem kan göra ett återköp eller inte... Har än idag den 19 April inte fått nått svar och bössan ligger fortfarande hos dem.

Salami
СПЕЦНАЗ
Lag: BBB

Postby Salami » 26 April 2013, 09:09

Uppdatering på min WE Katana , fick hem den i onsdags 24/4 och dom hade fixat den blåa cylinder med en ptw fjäder, så den matar som den ska nu, plus att jag fick ett mosfet (Gate NanoAB som plåster på såret. Allt gott i slutändan ändå men en ganska lång resa. Tycker fortfarande dom kunde vara bättre på att svara på mail och ha mer info under den tiden bössan är hos dem och svara på alla frågor man ställde.

2/5 ..

Smithen
Lag: Lone Wolf Ranger
Played Since: 2013

Postby Smithen » 29 June 2013, 01:28

Beställde och betalade för fyra low-cap magasin till min SR-25 den 10/3 i år, fortfarande inte fått något, har fått kontakta dem själv flera gånger för att få några nyheter, samma svar "kommer inom 1-2 veckor",,,,Grymt besviken då jag inte kunnat spela med min SR-25 då high-cap ogillas starkt på spel....

Butcher82
Lag: Route Tango

Postby Butcher82 » 29 June 2013, 08:00

Beställde en pistol men glömde att beställa gas till den då det var en TM FN 5-7 och behövde en lite svagare gas, skickade mal och det var inga problem fick svar väldigt fort. Paketet skickades och var hemma på max 3 dagar, som vanligt väldigt nöjd med airsoftbutiken 5/5.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

lubbe
Lag: F9
Played Since: 2007

Postby lubbe » 19 July 2013, 10:05

Beställde en we g18c den 23/5 och har inte fått nån pistol eller information om varför den dröjer så. Får inga svar på mina mail heller.
Fick tag i dom för 2 veckor sedan via telefon ( efter 10-15 försök ) och får då till svar att we har flyttat lager och fabriker etc. men att pistolen var på väg och att jag skulle få den inom 1-2 veckor. Fortfarande inte hänt nåt och fortfarande helt tyst från Airsoftbutiken.

Tycker att personalen bemöter bra när man väl får tag i dom men deras feedback vid förseningar är under all kritik ( läs obefintlig )!

Tack för mig!

roxxor
Återförsäljare
Lag: Grunts

Postby roxxor » 19 July 2013, 20:23

Ber om ursäkt att du och flera andra inte fått någon bra information om förseningen. Vi jobbar på en lösning för det i vårt system så vi får indikation på när försening uppstår. För de som väntar på G18C och andra WE saker så är de äntligen på ingång till veckan (bekräftat med tracking, 300kg pickor). Kan passa på att meddela att Green Devil även har kommit in för de som väntat på detta.

//Marcus

Katten
Lag: SRG

Postby Katten » 30 July 2013, 15:29

Har beställt boll osv, Tycker dom är mega bra, inga problem här alls :)

5/5

Mvh Katten

westerbrand

Postby westerbrand » 7 August 2013, 19:32

la in en beställning i går, och åkte in i dag. efter en lång pratstund om ak5c så gick jag därifrån med betydligt mer en va jag hade beställt i går. enda negativa jag har o säga e att dom har lite för mycket man vill köpa på sig :mrgreen:

SledgeHammer

Postby SledgeHammer » 15 August 2013, 00:18

la en order i tisdags men fick ingen order bekräftelse så får se hur denna beställningen går jämförelse med den förra beställningen som va 10/10
I'm Hammer, Sledge Hammer. Hammer down and bring the PAIN!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!

cowabunga
Lag: serpents

Postby cowabunga » 9 September 2013, 18:25

Jag vann 1:a pris i airsoft.nu's midsommartävlning. En King Arms Colt M4A1 Ultragrade. Något pris har jag dock ännu inte sett skymten av.
Trots att jag varit i kontakt med Airsoftbutiken har jag ännu inte fått mitt paket.

Svar som jag har fått på mina mail:

15 aug:
"Hejsan Ett missförstånd gjorde att dessa paket inte skickats ut men kommer att göra det nästa vecka. Grattis till vinsten !"

27 aug: "Hejsan Det var lite försening av inleveransen men nu finns de i lager och bör skickas imorgon."

Senaste mailen har jag fortfarande inte fått något svar på (väntat i 2 dagar).

Bedrövligt! :(

EDIT: Inget svar på mailen men fick paketet till slut den 11/9.

FabianP
Lag: LosPrimosLocos

Postby FabianP » 16 September 2013, 19:28

Nöjd

Beställde WE G23, 995:-(!), i onsdags kväll. Kom nu på måndag em till DHL-serviceställe runt knuten.
Frakt typ 50:-. I lådan färdig retursedel om man ångrar sig och faktura utställd på slutet av månaden.

5/5
Lunar
LosPrimosLocos

Stag
Played Since: 2009

Postby Stag » 4 December 2013, 16:41

Tog emot en beställning på en WE-pistol idag.

Fel pistol i lådan. Fel låda. Den jag skulle ha är nu out of stock på hemsidan.

Mycket dåligt gjort, finns den inte i lager kan man inte skicka en snarlik, men ändå helt annan model som utbyte, vilket det nästan förefaller som de gjort.

Har skickat mail och begärt pengarna tillbaka. Tveksamt om mitt slutliga köp hamnar hos de då de inte ens har det jag vill ha i lager längre, då den tydligen har åkt till någon annan. Edit: Såg nu att de har en tan kvar in stock, vilket väl får funka då den ändå ska målas.. Ingen annan i Sverige tycks ha den inne, men det fråntar såklart inte hur otroligt frustrerande det är att behöva vänta ytterligare typ en vecka på att få rätt... Om de svarar fort nog för det.

Har bara haft bra erfarenheter förut, men detta känns inget annat än kasst.

Edit: De verkar dessutom ha dålig koll på vapnet då det står 25rnd magasin, när det är 22. Därefter skriver de att gasen i magasinet räcker till 12 (!) skott, vilket inte heller stämmer. Man får ut ca ett och ett halvt magasin på en gasfyllning. Faktakoll är bra..

maguz
Lag: D.A dröners

Postby maguz » 12 January 2014, 14:12

Behövde en liten reservdel till PTW:n och kände att det inte var så lönt att beställa den från HK. Fanns i lager på airsoftbutiken så gjordes en beställning därifrån i måndags.
Då det var en röd dag och stängt så tänkte jag att den kommer skickas på tisdagen.

Pengar drogs direkt (trist att även kortbetalningar måste gå genom Klarna), men på fredagkväll hade fortfarande inget dykt upp i brevlådan.

Ringde i lördags och ville höra mig för om status på försändelsen som då visade sig inte ens vara skickad!?

Tommy? ringde upp lite senare på dagen och hade hittat prylen och lovade att den skulle gå iväg nu på måndag. Skall bli spännande att se om det fungerar nu.

Över en veckas leverans på lagervaror inom Sverige känns inte helt OK, nästa gång blir det från HK istället, det går betydligt snabbare!

Avvaktar med betyg.

Xelley
Lag: GBM

Postby Xelley » 31 January 2014, 19:54

Är det ok att man lämnar omdöme efter egen erfarenhet av butiken eller ska du bestämma hur andra ska tycka efter deras köp?
I dont do karate, i do Ka - Razy!

alexhjelm
Lag: Legacy
Played Since: 2014

Postby alexhjelm » 18 February 2014, 12:00

Vart lite skeptisk till att beställa här när jag såg alla dåliga facebook inlägg och kommentarer...
Jobbar dock själv med e-handel så jag vet att man måste bilda sig sin egen uppfattning oftast, fick alla fall nu, 8h efter jag beställt kolinummer och att den går iväg redan idag från dom.
Hittills är det 4/5, dom svarade inte på mitt mail imorse så jag ger dom 4a sålänge :) blir det snabb leverans ökar jag upp till 5

Edit,

Ändrar till 5/5, dom skickade samma dag jag beställde.
Nu är det upp till UPS att fixa resten.
Image

Samma dag.
Image

Min airsoft kommer idag(Onsdag) beställde igår (Tisdag) kan det bli bättre?

Testat pistolen osv, allt fugnerar perfekt!
Kan bara rekommendera dessa!
Styrelsemedlem i Sveriges största spelförening sedan 2006. - - - - Örebro Airsoft https://www.facebook.com/groups/681306528608504/

discorpia

Postby discorpia » 25 February 2014, 14:26

Beställde en GHK AK-74 från dem i söndags kväll/natt, den 23e februari. (Alla vet att impulsköp som sker i månljus inte räknas till ordinarie hobbybudget..)

Fick SMS i morse (25e februari) att jag hade ett paket från DHL som väntade på mitt uthämtningsställe.

Allt som allt mindre än 48h mellan beställning och att ha geväret i handen.

Risk för fler impulsköp: 80 %
Coolhetsfaktor på AK-74:an: >9000
Köpupplevelse: 5/5
PTWGBBRShell EjectMina Affärsredovisningar

Helge
Lag: T.S.U

Postby Helge » 20 May 2014, 18:18

9 Maj
Fick en felleverans och hörde då av mig direkt via mail och informerade om problemet (5 flarror neuprol 2.0 gas istället för de 5 flaskor 3.0 gas som jag beställt)

15e Maj
Fortfarande inget svar så skickar ett mail till samt en bild på den fellevererade produkten.

20e Maj
Fortfarande inget svar...

Känns lite surt då dom skickat produkter till ett värde av ca 400kr mindre än vad man betalat för...

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 21 May 2014, 02:21

Varför inte slå dom en signal istället?
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Bennybira
Lag: -FNM-
Played Since: 2008

Postby Bennybira » 13 October 2014, 12:38

Beställde en pistol förra tisdagen.
Pengar drogs direkt och jag fick orderbekräftelse.
Ingenting resten av veckan.

Ringde idag och fick reda på att pistolen var slut när jag beställde.
En ny påväg från danmark.
Ingen information till mig utan att jag själv kontaktade dem.
Så vi tittar ju på över 7 dagars leverans (nog närmare 10) inom sverige.
Ganska kasst.

Får känslan att jag skulle tagit det från HK / polen istället.
Går fortare så.

Men visst. Alla kan göra missar med sin lagerstatus, men kollar man längre upp i tråden så ser det inte alltid så bra ut.

1+ att de faktiskt svarar fort i telefon när man ringer.
1+ att de visste vad som föregick och faktiskt försökte göra något åt det.

så 2 / 5.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”