Tråden om Glock.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Användarvisningsbild
perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Spelat sen: 2010

Re: Tråden om Glock.

Inläggav perlenbacher » 22 juni 2016, 12:59

@DJ Komodo,
Fick precis hem min Ace1arms AGC mantel till min WE G19 och har lite problem. Monterad och klar, Avtryckaren "resettar" inte och den har nu efter 10 skott tuggat sönder två stycken Action 8mm ball bearings som jag monterar på hammaren på alla mina glockar..
Idéer?
Vad jag förstått så ska man inte använda de röda tillsatserna till BBU:n om man inte har en Auto glock?
viewtopic.php?f=121&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Användarvisningsbild
Dj_komodo

Inläggav Dj_komodo » 23 juni 2016, 01:05

Tjena!

Du har förstått alldeles rätt, dem röda delarna i påsen, de små fjädrarna och den längre silverskruven är till 23/18c modellerna med full auto.
Det enda du ska installera på en 19/17/34 är dem svarta delarna och den kortare silverskruven (se bild)
G19 HYBRID BK TACTICAL BARREL SV(1).jpg

Menar du att avtryckaren inte åker fram igen efter avfyrat skott? eller menar du att avtryckaren inte stannar i bakre läget efter sista skott?
Sådana problem har med 95% sannolikhet med trigger lever/sear. Sen är det ett vanligt problem för WE pistoler att avtryckaren inte stannar i bakre läget efter man tryckt in den med tomt magasin.
Först och främst rekommenderar jag att skaffa en trigger lever av stål som bl.a guarder gör, den böjer sig inte som originaldelen gör:
http://shop.ehobbyasia.com/guarder-stee ... 2sPLtKLRD8
här har du en film som visar mekaniken: https://youtu.be/E_AU_Gt7Mhk?t=4m15s
i ett senare skede är det kanske bra att ersätta delarna i hammar huset (trigger sear, valve knocker, hammer och knocker lock)

Nonex hade ett liknande problem med sitt bygge: https://www.youtube.com/watch?v=fswXS7FQMw8 (värt att titta på hans videos)

Ett annat lite välkänt fel i ace 1 arms manteln är nozzeln (eller delarna i nozzeln). nozzle valve har en tendens att fastna i främre delen av nozzeln (tight fit). Man löser detta genom att slipa lite på nozzle valven så att det inte fastnar eller så köper man en guarder reinforced nozzle set för TM 18C:
http://www.rainbow8.com/collections/glo ... -glock-18c
http://www.rainbow8.com/collections/glo ... marui-g18c
Nonex video om detta: https://www.youtube.com/watch?v=fNIYpd3UiI4

Fil 000 (3) (Large).jpeg

vänster har jag ersatt original mot en guarder nozzle (sai bygge)
höger så är allt original (AGC)

Ang. action 8mm bearings så vet jag faktiskt inte vad som orsakar problemet då jag själv inte stött på något. Har du en starkare hammarfjäder? kraftigare gas? installerat fel?

Användarvisningsbild
perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Spelat sen: 2010

Inläggav perlenbacher » 23 juni 2016, 21:11

Tack för hjälpen DJkomodo, uppskattas. Den resettade inte (trigger bar gick inte upp mot sear igen"). Problemet verkade vara att hammaren inte kom tillräckligt långt ner med nya Agency manteln för att haka i sear. Löstes med antingen en 9mm ACTION ball bearing eller att fila på sear, jag beslutade för det sistnämnda då jag ärligt tror att 9mm Ball bearing kommer slå sönder BBU:n i baktill, oavsett hur stark Ace1arms CNC frästa bbu är...
Tack för ett grymt urförligt svar... Uppskattas enormt.
delar en bild på mitt byggprojekt so far. "Warren" sikten sitter på nu, inte helt säker än på rmr. Älskar dock att det finns urfräst om man bestämmer sig för att satsa på det. Sedan en DEM Gunfighter trigger. GEN 4 frame är på väg med posten, ska FÖRSÖKAS stipplas a Agency style, Accelerator cutsen och urgröpningen ur triggerguard kommer va en PITA dock. Får se hur det går...

Bild

Bild
viewtopic.php?f=121&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Användarvisningsbild
Dj_komodo

Inläggav Dj_komodo » 26 juni 2016, 01:09

För att få bra resultat med accelerator cutsen behöver du:
-en dremel med en finare slipmunstycke http://www.ebay.com/itm/100pc-3-8-Sandi ... Sw3ydVy-eG
-mindre hobbyfilar https://www.conrad.se/13-delars-minifil ... 98_1504012
-Sandpapper i ca 4 olika grovlekar, från det finaste till lite grövre. Dock inte för grov för då får man fula märken på lowern som blir svåra att få bort.
Här är jag halvvägs genom accelerator cutsen:
Bild

jag använde triangelfilen för att slipa ned första strecket, ungefär 2 mm djupt, sedan tog jag dremmeln och börja slipa försiktigt ned. efter det tog jag den runda filen och filade längst kanten. När jag var klar med filningen och slipningen med dremeln började jag med sandpappret, grövsta först och slutligen men den finaste för att få en så blank yta som möjligt. Till sist tog jag polerarmunstycket på dremeln och polerade upp ytan...
Urgröpningen ur triggerguarden var rätt enkel, slipa kanterna med dremel sedan sätter du fast lowern på en skruvstäd och tar sandpappret (som du klippt i remsor) och slipar med grövsta först till det finaste...
Bild

Användarvisningsbild
Stag
Spelat sen: 2009

Inläggav Stag » 12 september 2016, 17:50

Om jag har vidgat ett hölster (G-Code XSL) kring sliden för att passa en WE, funkar det då fortfarande okej med en pistol som inte har WE's bredare slide?

Skulle vilja införskaffa en Glock 34, men kommer då inte köra standard-slide, utan förmodligen någon annan, som då inte är för bred som en WE original. Innebär detta att jag behöver ha ett separat hölster till den eller funkar det med det vidgade?

Notera att mitt moddade hölster fortfarande nyper som det ska kring trigger guard osv.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Användarvisningsbild
Westsidee
Spelat sen: 2002
Kontakt:

Inläggav Westsidee » 28 september 2016, 13:10

Ni som har installerat Ace1arms slides på era glockar. Jag har en TM g17 och en AgencyArms slide på ingång.

-Hur upplever ni kvalitén på Ace1 prylar?
-Behövde ni installera/uppgradera något mer att att de ska fungerar fult ut? Jag vill gärna använda den i spel.
Senast redigerad av 1 Westsidee, redigerad totalt 29 gånger.

Användarvisningsbild
Haarax
Lag: Ryssronk
Spelat sen: 2013

Inläggav Haarax » 28 september 2016, 18:00

Någon som använt c02 magasin i en stock We g17? Eller bör ett par delar uppgraderas först?
Cowards die in shame

Erebus

Inläggav Erebus » 28 september 2016, 18:13

Jag har använt CO2 mag i min WE G17 utan problem.
Min G17 är helt orginal.
Jag har dock bara ett CO2 mag så har inte skjutit enorma mängder genom den.

Användarvisningsbild
Welle
Lag: PTH
Spelat sen: 2003

Inläggav Welle » 28 september 2016, 18:30

Tm gör inte glock 19, du råkar inte köpt fel?
Lite finare, lite bättre

Användarvisningsbild
Westsidee
Kontakt:

Inläggav Westsidee » 29 september 2016, 07:58

Hehe så klart är det en TM G17.

Användarvisningsbild
Dj_komodo

Inläggav Dj_komodo » 29 september 2016, 16:23

Westsidee skrev:Ni som har installerat Ace1arms slides på era glockar. Jag har en TM g17 och en AgencyArms slide på ingång.

-Hur upplever ni kvalitén på Ace1 prylar?
-Behövde ni installera/uppgradera något mer att att de ska fungerar fult ut? Jag vill gärna använda den i spel.

Jag upplever kvaliteten som rätt bra, har 5 A1A slides totalt i olika utföranden. Alla va drop in och det enda som kunde strula lite om man hade otur var nozzle valve som kunde fastna i själva nozzeln. Man kan slipa ner den lite så att den kan röra sig fritt i nozzeln. Testa genom att ta ut nozzeln och tryck ned valven med en penna. Fastar den så ser du felet. Jag valde att köpa en guarder nozzle och en nozzle valve set för g18c och det funkar perfekt...

Användarvisningsbild
Westsidee
Kontakt:

Tråden om Glock.

Inläggav Westsidee » 29 september 2016, 19:53

Tack för ett bra svar. Jag var sugen på RWA kittet först. Men mad tanke på priset så tänkte jag testa denna först. ska också köra guarder nozzel, valve kit och "lip" till maggen.

Har du testat deras RMR kopia?

Skickat från min iPad med Tapatalk

OVD

Inläggav OVD » 5 oktober 2016, 18:40

Tjena. Jag har tänkt på att skaffa en KJW Glock 23. Är dom bra? Jag har också hört att dom kan dela vissa grejor med TM Glocks, vad skulle det vara, innerpipor eller liknande?

Användarvisningsbild
Westsidee
Kontakt:

Inläggav Westsidee » 8 oktober 2016, 12:01

Let the games begin!

Bild

Bild

BildBild

Klart!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

DaKa

Inläggav DaKa » 31 oktober 2016, 15:01

Hej,

Är det någon som har en Stark Arms S19 co2 combat supergrade? Den med cnc fräst mantel och teflonbelagd pipa....

/Daniel

ciccio74
Lag: killahcloudz
Spelat sen: 2017

Inläggav ciccio74 » 28 april 2017, 22:10

Hej. jag vill ha en full auto glock som klarar co2. vad finns det på marknad som är bra?

Användarvisningsbild
MODDAN
Lag: Local Fascist Law Enforcement
Kontakt:

Inläggav MODDAN » 29 april 2017, 16:21

Full-auto Glock som klarar kolsyre... misstänker att du får skaffa en Stark Arms Glock 18C då. Om du inte vill uppgradera en Marui och hålla på. Annars finns det kolsyremagasin till KSC/KWA/ASG-serien, men de ska enligt uppgift kräva en massa underhåll och har låg pålitlighet, men då jag inte äger några sådana magasin själv kan jag inte bekräfta påståendena.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Erebus

Inläggav Erebus » 29 april 2017, 17:17

Det finns CO2 magasin till WE Glocken. Dock är jag skeptiskt till påitligheten då jag haft ett själv och det gick sönder efter endast kort användning (en grön packning som gått sönder, går att byta men har inte tagit mig tid att beställa).

MarshalDan

Inläggav MarshalDan » 5 maj 2017, 20:29

Nån som har kolla på fraktmetoderna som Rainbow8 har? Var en sekund ifrån att beställa en TM Glock 17 när jag märkte att frakten går via HKPost vilket motsvarar Postnord här i svea rike. De är ytterligt kinkiga med vapen och tullen hatar mig redan så det är garanterat att paketet öppnas.

chewie
Spelat sen: 2005

Inläggav chewie » 5 maj 2017, 20:52

Beställde från rainbow 8 nyligen. Dock en hi cappa. Ifrån Rainbow 8 till terminalen gick det snabbt, sen dröjde det ca två veckor. Enligt spårningen skulle paketet skickas tillbaka till rainbow 8 (vilket aldrig gjordes) väl i sverige gick det snabbt. Fick dock betala 240 kr i tullavgift/avgift från postnord.
Tror det tog lite mer än tre veckor för mig att få paketet

MarshalDan

Inläggav MarshalDan » 5 maj 2017, 23:06

Så de släppte den? Najs. Du vet hur det är, det spelar ingen roll om du har lagen på din sida. Tjänstemannaktivism är vid liv och god hälsa i det här landet...

Användarvisningsbild
Dj_komodo

Inläggav Dj_komodo » 5 maj 2017, 23:53

Har beställt ungefär 6 TM pistoler från Rainbow8 utan några problem. Samtliga har stoppats av tullen, 1 eller 2 har öppnats men alla har gått vidare. Lite surt att få vänta en extra vecka på tullhanteringen men men... har beställt över 60 airsoft vapen från HK de senaste åren och inga har skickats tillbaka.
Rainbow8 har ett av de bästa priserna och bästa utbudet av TM vapen och guarder delar så den butiken ligger på topp i min butikslista...

kablash

Inläggav kablash » 22 maj 2017, 19:21

Hade tänkt köpa en ny pickadoll, har bestämt mig för Glock 19.

Den kommer inte användas för spel, utan endast för skojskytte, "samlingsobjekt" och mek. Så den får gärna skjuta hårt som fan, vara av bra kvalite och kännas bra att skjuta med.
Utifrån det jag läst här så verkar WE vara det bästa valet för mig, efter att jag bytt ut lite delar.

Är ny på detta med att meka med airsoft vapen så vet inte riktigt vad jag bör byta ut. Har läst här att hop-up gummit bör bytas, och precisionspipa(?).
Vilket hop-up gummi är bra att uppgradera till?
Också en sån här: http://shop.ehobbyasia.com/action-8mm-h ... s-gbb.html (funkar den till g19?).

Finns det något annat som bör uppgraderas?

Återgå till "GBB och pistoler"