Tråden om Glock.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Swalas
Admin
Played Since: 1997

Re: Tråden om Glock.

Postby Swalas » 3 May 2019, 07:28

Hehe okej!
Stippling kräver ju lite tid, tålamod och ork :) förarbetet och en bra plan är A och O ;)

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 3 May 2019, 13:16

Jo tack det vet jag stipplat några stycken WE glockar innan. Men det är bara att ta nya tag och beställa en ny vad det lider.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

mouse
Admin
Lag: FMI
Played Since: 2006

Postby mouse » 10 May 2019, 06:01

Glock-profeter där ute!

Vad hade ni uppgraderat era stock Umarex G19 med?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Played Since: 2010

Postby perlenbacher » 10 May 2019, 17:38

Glock-profeter där ute!

Vad hade ni uppgraderat era stock Umarex G19 med?
http://boomarms.com/shop/item.cfm?id=NO ... r_code=USD
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

steen

Postby steen » 21 July 2019, 21:35

Hej hopp!

Då har vi skjutit en hel del med våra två WE19 G5 med 0.25g miljövänliga kulor samt abbey brut sniper gas,
grön nuprol 2.0 samt röd nuprol 3.0.

Vi gillade abbey gasen bäst även om den inte var kraftigare än den röda gasen, det var få eller inga alls fail med lock up efter sista skottet trots snabba serier. Väder typ 18-25C ute.

Vi har dragit iväg bortemot 3000 skott med båda pistolerna, ett av sex magasin har börjat läcka(blir till affären för fix).
Förutom det så verkar allt funka bra, dock går den ena pistolen till vänster och den andra skjuter lågt.

Vill inte påstå att de är särskilt exakta heller, sprider typ 5-6 cm på 20 meter.

Schwebie
Played Since: 2018

Postby Schwebie » 22 September 2019, 10:53

En fråga till er som testad en del olika glocks, vilken föredrar ni?

Överväger själv att köpa en G17 men är kluven mellan att uppgradera en tm/we alternativt köpa en umarex/vfc G17.

DOW
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2013

Postby DOW » 28 September 2019, 19:09

Tjo!
en fråga gällande magasin, är det skillnad i längd eller något annat som kan vara störande mellan g17 och g19 magasin?
och har någon hittat adjusment fps valve till glock för att klara cqb gräns när man kör med co2 magasin?

Tack!
- Necromancer of Cannibal Hippies
- CEO & Founder of CQB.se
- French Toast Mafia

xman68

Postby xman68 » 28 September 2019, 19:23

G19 maggen är kortare. Du kan använda G17 magg i en glock 19, men inte tvärtom .

Frasse
Played Since: 2008

Postby Frasse » 13 November 2019, 17:55

Plockade isär min relik, en ca 10 år gammal Glock 17 från KWA/KSC (tror jag efter att ha plöjt igenom tråden), och upptäckte att en detalj på "Inner Barrel Guiden" gått sönder. Nu hamnade tyvärr inte autofokus där jag ville, men jag tror ändå det syns på bilden vad jag menar, nere till höger har nån slags klack gått av.

Image

Hittade en Inner Barrel Guide (Part No.10) For KSC G17/18C/34 GBB i Hong Kong och tänkte även passa på att köpa nytt hop up-gummi, Hop Up Rubber (E-010) For KWA / KSC GBB, då det gamla spruckit.

Men jag vill ändå höra om jag dels är rätt ute men också om delarna går att få tag på på närmare eller enklare håll. Känns ju lite meh att bara beställa för en dryg hundring från andra sidan jorden, men å andra sidan har jag inte direkt behov av något annat för stunden heller.

LiquidSnake
Lag: Raptors

Postby LiquidSnake » 15 November 2019, 09:32

Du är rätt ute med reservdelen.
Tror dessvärre inte att dessa smådelar finns i Sverige.
Du får helt enkelt bita ihop och beställa från Asien.

Frasse

Postby Frasse » 17 November 2019, 17:50

Tack för svar. Misstänkte nog att det skulle vara kört att hitta delar på nära håll, särskilt efter att t.o.m. ha hittat en tråd som redan tagit upp ämnet; Återförsäljare inom EU för gbb internals

Från det ena till det andra så har jag förälskat mig helt i Tokyo Maruis kompakta Glock 26.
Image

Men om jag förstått saken rätt så har TM inte licens på att tillverka pistolen så handlare har väl egentligen inte rätt att sälja den? Så jag undrar om det kan bli något strul om jag beställer den från Storbritannien, Tjeckien eller något annat EU-land (GB är väl med än?) där jag sett att den finns? Eller från HK också om jag nu ändå beställer annat därifrån. Kan tullen bråka om saken eller får jag den kanske med bortslipade trade marks etc? Vad kan gå fel så att säga.

LiquidSnake
Lag: Raptors

Postby LiquidSnake » 18 November 2019, 09:27

Nej, det är korrekt, Marui har inte licensen.
Beroende på återförsäljare så agerar dom olika när det gäller markings.
Vissa målar över med tipex, nagellack osv, och andra bränner eller slipar bort texten.
Medan andra återförsäljare inte gör något alls.
Vill minnas att Redwolf är känsliga över just Glock och HK.

Jag kan däremot inte minnas att jag hört eller läst något om att svenska tullen skulle ha gjort något pga. Markings.

Gidappa

Postby Gidappa » 19 November 2019, 16:32

Någon som vet om det finns någon som tillverkar G17 gen 4 frames med korrekta markings till TM/ WE bas?

Och isf vart man kan få tag på en?

Känns tveksamt men kanske mina googleskills har brustit..

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 19 November 2019, 18:33

Någon som vet om det finns någon som tillverkar G17 gen 4 frames med korrekta markings till TM/ WE bas?

Och isf vart man kan få tag på en?

Känns tveksamt men kanske mina googleskills har brustit..
Dem finns på https://www.kyairsoft.com/ky-custom-mar ... black.html
Tack för svar. Misstänkte nog att det skulle vara kört att hitta delar på nära håll, särskilt efter att t.o.m. ha hittat en tråd som redan tagit upp ämnet; Återförsäljare inom EU för gbb internals

Från det ena till det andra så har jag förälskat mig helt i Tokyo Maruis kompakta Glock 26.
Image

Men om jag förstått saken rätt så har TM inte licens på att tillverka pistolen så handlare har väl egentligen inte rätt att sälja den? Så jag undrar om det kan bli något strul om jag beställer den från Storbritannien, Tjeckien eller något annat EU-land (GB är väl med än?) där jag sett att den finns? Eller från HK också om jag nu ändå beställer annat därifrån. Kan tullen bråka om saken eller får jag den kanske med bortslipade trade marks etc? Vad kan gå fel så att säga.
Köpte min på rainbow8.com utan några problem, har för mig att redwolf har varit kinkiga med markings och bränt bort en del...

Gidappa

Postby Gidappa » 19 November 2019, 19:08

Tack!

Uppskattas verkligen!

Frasse

Postby Frasse » 21 November 2019, 15:59

Tack för input om 26:an. Har lagt en beställning på en från Tjeckien som lovar leverans inom 3-5 dagar. Så jag återkommer med hur det går.

EDIT 24/11:
Fick hem pistolen i fredags så det var raskt marscherat då jag lade beställningen på måndag em. Det var inga bortskrapade markings eller övermålningar och den ser exakt likadan ut som på produktbilden ovan. Så en egen bild blir bara kaka på kaka. Trots att manteln är i plast så tycker jag att TM fått till en över förväntan snygg matt finish på den. Blev dock förvånad över att lillfingerstödet på magasinet var i metall. Är det så på riktigt eller är det något TM gjort för att få till lite extra tyngd i vapnet?

Return to “GBB och pistoler”