Tråden om Glock.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Användarvisningsbild
perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Spelat sen: 2010

Re: Tråden om Glock.

Inläggav perlenbacher » 8 november 2015, 12:53

Som Nonex redan skrivit. Se även till att trycka ner pappret lite i magasinet så kulmataren på nozzlen inte hakar upp på pipan.
Om inte filmen ska handla om malfunction drills dvs ;)
viewtopic.php?f=121&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Panosz
Spelat sen: 2015

Inläggav Panosz » 20 november 2015, 20:30

Tjena folket är ny inom airsoft och undrar om det är möjligt nu förtiden att hitta en glock 17 med riktiga trademarks på mantel ?

Användarvisningsbild
Garderob

Inläggav Garderob » 20 november 2015, 20:47

Panosz skrev:Tjena folket är ny inom airsoft och undrar om det är möjligt nu förtiden att hitta en glock 17 med riktiga trademarks på mantel ?

Ja!
http://www.milspecsolutions.co.uk/gas-b ... arked.html

Finns säkert flera, billigare, ändra märken osv men det finns.

Panosz

Inläggav Panosz » 20 november 2015, 20:55

Tack så mycket :)

Panosz

Inläggav Panosz » 21 november 2015, 19:18

Hmm har kollat lite runt nätet och tyvär så är den glocken med dom riktiga trades markings, passar inte till en hård holster cqc holster ( om jag minns rätt)

Nån som kan rekomendera nån annan märke ? Med metal slide?

Användarvisningsbild
Teemu76
Lag: Raptors
Spelat sen: 2004

Inläggav Teemu76 » 21 november 2015, 22:08

Köp en kwa glock och en pgc mantel.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

Panosz

Inläggav Panosz » 22 november 2015, 09:22

Tack teemu76, har kollat in på en kwa 17 och dom ser bra ut:), Ang pgc manteln är det nån som känner igen nån sida inom europa som säljer dessa ?

Panosz

Inläggav Panosz » 25 november 2015, 19:28

Det blev en kj works m9 ist, ska skaffa en glock senare också :D

Russin79

Inläggav Russin79 » 28 december 2015, 22:51

Hej!

Det är 20 år sedan jag höll på med denna hobby senast, då var det fjäderdrivna pistoler jag höll på med.
Jag är helt ny inom GBB och söker nu en trevlig första Glock att bekanta mig med.
Jag är enbart ute efter en G26 eller G27, helst med autentiska markings, men det viktigaste till att börja med är att den skjuter jämnt och stabilt, samt att det finns reservdelar lättillgängligt.
Har tittat på en WE G27 för runt 1300:- på Wizeguy.se å undrar om det är något att lägga pengar på?
Jag kommer inte att spela med den på någon högre nivå till en början utan den ska i huvudsak fungera som en första pistol jag kan lära mig uppbyggnad och underhåll med, samt få tillbaka feelingen för hobbyn.
Även om den inte ska spelas med på seriösa arenor så vill jag ändå ha känsla och kvalite å inget rappel.
Har läst denna tråd samt tittat runt på andra sidor och det verkar råda delade meningar om kvaliten på WE:s Glockar.
Jag har ca 2000:- att lägga till att börja med.

Användarvisningsbild
perlenbacher

Inläggav perlenbacher » 29 december 2015, 04:05

Delade meningar finns det om alla produkter. Det finns gott om fanboys i denna hobbyn.
Detta kommer nu från någon som mekat WE, TM, Stark arms och KWA glockar.
Jag äger själv 7st WE Glockar i olika konfiguration och har säkert ägt ett 30tal. Uppgraderar mina sakta men säkert men lite godis, just för att det är min hobby. Sen har jag inte tummen i arslet så jag kan pilla (och uppskattar att pilla) med mina saker, förutom AEG jobb som jag gärna lämnar bort då jag inte finner just det lika stimulerande.

Kör du på WE G27. Varför? Mer kick än KWA, Bättre känsla, mer lättmekat, Finns gott om billiga delar, kvaliten är okej out of the box och grejerna känns väldigt bra.
G19 magasin och upp passar i dem. (WE G19-G17-G18).

Det finns dock två uppgraderingar jag alltid gör på mina WE Glockar för att få dem att gå bättre.
G27:an har inte så lång pipa för att få upp hastigheten tillräckligt för att ligga i samma klass som "fullsize" pistoler så ett bra hopupgummi är en bra uppgradering från start för att få bättre spinn på kulan.

Sedan köper du ett 8mm kullager från Ehobby och monterar på "hammaren" för att den ska glida bättre.

G27:an har en något bredare manteldimension så du får utgå ifrån glocks motsvarande .45 kalibriga subcompact för att hitta ett bra hölster.

Sedan är WE:s glockar faktiskt riktigt bra. Vill slå hål i myten här och nu i att folk säger att dem är på nåt sätt undermåliga. Det finns gott om billiga uppgraderingar, har aldrig haft problem med läckande magasin och mantelfinishen är till det närmsta den snyggaste jag sett, speciellt lite smått sliten.
Delarna är i hyffsad kvalité, grejerna håller bra. Självklart kan folk få måndagsexemplar men så är det med ALLT. Nozzles kan sticka ibland, dem är gjorda i plast... dåliga kulor etc kan orsaka detta och folk börjar "basha" på WE över detta.
Fick in en snubbes KWA glock 19 härom veckan. Tänkte fixa den utan kostnad just för jag tycker om att meka. Den sköt dåligt och läckte ut all gas. Det visade sig att "valve knocker" hade gått av. (Den delen som slår mot gasreservoarens ventil).
Somsagt. Allt kan gå sönder. Mekaniska delar tenderar att göra det, speciellt i airsoft då QC kontrollen inte alltid är den bästa.
Aja, jag önskar dig lycka till i din jakt på picka och tveka inte att slå iväg ett PM om du behöver någon hjälp i ditt sökande.
Reserverar mig för ev. Stavfel pga att jag sitter på min telefon.
Mvh Perlenbacher.

Russin79

Inläggav Russin79 » 29 december 2015, 09:42

Stort tack för ett utförligt och informativt svar.
Jag har stort intresse i att modifiera samt underhålla pistoler så det är bra om det finns massor av "nördiga" prylar att uppgradera, tweaka och fixa med:)
Jag är sådan att jag mer än gärna demonterar en pistol enbart för att få nöjet att pilla med den och hålla den ren.
Jag skruvar mycket med telefoner, gitarrer och diverse småelektronik och har båda tummarna på rätt ställe så att säga:)
Jag kan noll å nada om internals på GBB och är därför på jakt efter ett objekt jag kan lära mig med samtidigt som jag får nöjet att nörda mig med den:)
Har hittat massa roliga saker till TM Glockarna, men har inte funnit någon svensk återförsäljare av pistolen ännu, finns det någon ens?

Användarvisningsbild
Teemu76
Lag: Raptors
Spelat sen: 2004

Inläggav Teemu76 » 29 december 2015, 10:57

Wizeguy har en Tm Glock 18c inne.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

Användarvisningsbild
perlenbacher

Inläggav perlenbacher » 29 december 2015, 16:29

@russin79 WE Glockarna är TM kompatibla, förutom nozzlen som är formad annorlunda där magasingummi och nozzle möts (där gasen går igenom.)
Finns en hel uppsjö med delar till WE Glocks också med andra ord.
Kolla Ebay, Jkarmy,WGC etc.

Russin79

Inläggav Russin79 » 29 december 2015, 16:51

Jasså :o
Då blev det ju ett helt annat läge:)
Tackar för klargörandet, har läst det tidigare i någon tråd men visste inte om infon var korrekt.
Då beställer jag WE Glocken isåfall

Användarvisningsbild
perlenbacher

Inläggav perlenbacher » 29 december 2015, 19:46

Gör så du :)

Användarvisningsbild
Garderob

Inläggav Garderob » 5 januari 2016, 17:21

Köpte den här.

http://i.imgur.com/LoLSnzH.png

Fick hem den idag, öppnar lådan och där ligger det en Gen 3 :(

Har mailat lite med milspec och dom påstår att dom inte gjort fel då dom inte skriver att det är Gen3 eller Gen4 men bilden helt klart visar Gen4
Och kollar man bilden så heter den Gen4 http://www.milspecsolutions.co.uk/image/cache/data/WE_Glock_17_GEN4_Trademarked-900x600-c.jpg
men sen säger dom att det måste varit en Gen3 i en Gen4 låda... :?: :?: :?:

Rent spontant känns det som den här har betydligt lägre rekyl än min gamla We Gen4
Någon som vet om internals skiljer sig Gen3 mot Gen4 ?

Användarvisningsbild
babymakerairsoft
Lag: ZRS
Spelat sen: 2009

Inläggav babymakerairsoft » 5 januari 2016, 22:16

Garderob skrev:Rent spontant känns det som den här har betydligt lägre rekyl än min gamla We Gen4
Någon som vet om internals skiljer sig Gen3 mot Gen4 ?

Ingenting skiljer sig alls där inne

Användarvisningsbild
Garderob

Inläggav Garderob » 5 januari 2016, 23:19

babymakerairsoft skrev:Ingenting skiljer sig alls där inne

Då är det nog en "placebo effect" bara då.

Har tipsat Milspec om felet på sidan och dom ska rätta till det imorgon. Blev erbjuden att skicka tillbaks den och få en Gen4 men knappast värt 500kr extra...

Användarvisningsbild
perlenbacher

Inläggav perlenbacher » 6 januari 2016, 05:29

(Länk till 8mm ball bearing)
http://shop.ehobbyasia.com/action-8mm-h ... s-gbb.html

WE Glock Gen 3 och 4 skiljer sig ingenting internt...
Har ett par Gen 3 och ett par Gen 4 och tro mig, rekylen skiljer sig ingenting. Vill du känna klen rekyl i en Airsoft Glock så pröva ASG/KWA/KSC ;).
Har två Gen 3 påväg hem från china nu då jag föredrar dem. Då har man 8 WE Glockar, fan man kunde ju byggt en custom TM Glock för den summan... Oh well.
Använd lite starkare gas om du känner så. Ett tips är att köpa en 8mm "Ball bearing" till WE/TM Glock som du fäster på hammaren. Då rullar manteln mycket mysigare och du får en ännu mer "crisp" blowback, Plus att du minskae friktionen och sliraget på BBU huset bland annat. Länken hamnade högst upp av någon sned anledning...

Användarvisningsbild
Garderob

Inläggav Garderob » 6 januari 2016, 11:12

Sweet ska testa ta hem en sådan. lär ändå beställa den där delen som tar bort WE´s dumma säkring från samma sida :)

Ja inge fel på Gen3 men förväntade mig Gen4 tycker deras handtag är lite skönare faktiskt.

KingPanda

Inläggav KingPanda » 22 februari 2016, 23:12

För info så har jag beställt co2 magasin till min Ra tech Glock 17.
Enligt ra tech själva så ska den palla co2, så upp till bevis :) ( när jag får hem dom )

Användarvisningsbild
Griffin
Lag: Coastal Airsoft Team

Inläggav Griffin » 24 februari 2016, 15:11

Tjena har en TM glock 17 som inte har fungerat sedan första dagen jag köpte den. Alltså manteln fastnar efter några skott å även ibland efter man mantlat den första gången. Prövat att byta triggerarm men de hjälpte inte.
E de annars någon som har erfarenhet av dessa? http://www.taiwangun.com/en/gas-4/r17-o ... aign-id=19
Skulle kanske helst av allt sälja glocken å ha kvar magasinen, vet dock inte vad jag skulle köpa ist.

Användarvisningsbild
Martin_kung
Lag: TF Hiawatha
Spelat sen: 2012

Inläggav Martin_kung » 24 februari 2016, 16:49

Jag har en Army g17 och är hur nöjd som helst men tanke på det låga priset.

Användarvisningsbild
babymakerairsoft
Lag: ZRS
Spelat sen: 2009

Inläggav babymakerairsoft » 27 februari 2016, 03:27

Den fastnar på hammaren, vanligt problem, speciellt på 18C. Guns Modify har zero hammer v3 nu tror jag det finns ute annars så kan man slipa lite grann på den inte fastnar.

Finns övrig action army, 5ku etc., som gör ball bearing hammare. Svår förklara så där med ord...

wox
Lag: R.A.S

Inläggav wox » 14 mars 2016, 21:30

Nu kommer en dum fråga kommer många säga!
Men jag är ute efter en glock 17 gen 4:a som är så nära RS som möjligt.
Jag tänker använda den för att öva drag osv inför ipsc skytte (blir billigare så) men det betyder att den behöver gå ner i ett "riktigt" hölster.
Den får gärna ha markings oxå och givetvis metallmantel med lite tyngd.

Nu till kruxet, sitter via mobil (allt med vapen spärrat på jobbet) så är det någon som vet vart jag kan beställa en fin "picka" som stämmer in på mina krav? Gärna klar som ett paket så man slipper beställa från flera olika håll.

Tackar för hjälpen redan nu.

Återgå till "GBB och pistoler"