WE M&P, får inte av slide, och pistolen har "gashäng"

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Stag
Played Since: 2009

WE M&P, får inte av slide, och pistolen har "gashäng"

Postby Stag » 2 September 2015, 18:27

Har just fått hem en WE M&P som enligt säljaren fungerade utmärkt innan utskick. Står i vågskålen nu med om jag kan fixa det, då jag inte har något emot att mecka.

Problemet är tvådelat. Först och främst får jag inte av manteln, då det tycks som att den fastnar i hammaren eller något liknande som inte vill stanna nere.

Problem nummer två är att den skjuter auto såsnart jag släpper fram sliden med magasin i. Som jag förstått från nätet är detta ett problem med en böjd sear. Inga problem i sig, men då måste jag få av manteln...

Någon som har tips på hur jag löser endera, eller båda, av dessa problemen?

perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Played Since: 2010

Re: WE M&P, får inte av slide, och pistolen har "gashäng"

Postby perlenbacher » 3 September 2015, 15:47

Hej!
Jag utför meckjobb med gbbr/gbb på hobbybasis om du vill ha assistans. Släng iväg ett PM isåfall.

Men trigger sear är en defekt i M&P pistoler. Sedan nöter hammaren mot bbu också på dessa modeller, vilket visar sig efter ett tag med att hammaren inte vill låsa i nedre läge.

Jag har gett dig tips redan på WE Gruppen!
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Welle
Lag: PTH
Played Since: 2003

Postby Welle » 3 September 2015, 16:44

Dra tillbaka manteln, skruva av bakre siktet "underifrån" när manteln är tillbakadragen.
för fram manteln och använd ngt smalt föremål att peta ner searet så att det klickar fast (det med kuggjul på)
sen är det bara att dra av den
Lite finare, lite bättre

NonEx

Postby NonEx » 3 September 2015, 18:43

Näeh. Mindes precis att jag haft problem med detta själv. BBUn är för tight på nåt ställe mot hammer mechen. Jag bara dunkade av den med lite handkraft. Men tror på vänster sida av bakplattan på slidet ska du kunna se in lite, och där ska du kunna peta in ett verktyg och trycka ner vad det nu är som sitter där. Men testa Welles tipps med.

Lösningen är att fila lite på lower slide railsen längst bak så där är clearance.

Return to “GBB och pistoler”