Task Force Gungnir - 75th Ranger Regiment-impressionister

Hitta lag, föreningar, spelare eller annat.
[S1] Snygg
Lag: Task Force 916/Gungnir
Played Since: 2009

Task Force Gungnir - 75th Ranger Regiment-impressionister

Postby [S1] Snygg » 30 September 2015, 23:21

Vi från Task Force Gungnir söker nu folk. Främst i Luleå/Boden/Norrbottensområdet, men då vi har folk utspridda ända ner till Stockholm så kan självklart undantag göras. Huvudsaken är att du klickar med resten av gruppen!

Task Force Gungnir grundades för ganska precis ett år sedan, med fokus på att ha kul, och att kunna fungera som ett lag både in och off game. Vi satsar ganska hårt på en 2013/2014 75th Ranger Regiment-impression, så det är gear och vapenkrav som gäller. Mer info om vad för krav etc. tar vi i PM.

Likt många andra lagkontakt-annonser jag läst, så vill även vi lägga stort fokus på vem/vilka vi tar in. Huruvida du funkar med gruppen kommer vara avgörande, inte hur fort du kan köpa in en 2015 elite-ranger-CAG-impression. Vi träffas relativt ofta (och I sann norrbottnisk anda) och dricker öl, och snackar skit.

Vi vill gärna bygga på en struktur där vi kan fungera som ett (relativt, i airsofttermer iaf) mobilt infanteriförband, mycket likt hur 75th Ranger Regiment fungerar. Minus helikoptrar, såklart.
Om vi får önska, så vill ha som huvuduppgift att ta och försvara terräng, samt kunna snabbt ta oss in och ut ur direct action-situationer.
Detta gör vi helst med vårat lagfordon, en relativt ombyggd Mitsubishi Pajero med diverse lull-lull.

Vi är i nuläget 6st medlemmar, med varierande roller.

Hursomhelst, vi lägger störst vikt vid hur du funkar med oss andra. Norrbotten må vara Sveriges största län till ytan, men vi har förmodligen minsta andelen airsoftare. Låter det som att det kan vara kul att prova att lira med oss så är det bara att slänga iväg ett PM.

Jag bifogar lite bilder på oss som faktiskt kommit igång med att kitta.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by [S1] Snygg on 28 June 2016, 03:28, edited 3 times in total.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Finns på Instagram under namnet: @whopper.gungnir

Echo01
Lag: SOE
Played Since: 2007

Re: Norrbotten - Task Force Gungnir

Postby Echo01 » 13 October 2015, 19:51

Ser väldigt bra ut, ska bli spännande att följa detta från andra sidan landet.

[S1] Snygg
Lag: Task Force 916/Gungnir
Played Since: 2009

Postby [S1] Snygg » 31 October 2015, 01:03

Tack så mycket, då följer vi varandra kan jag meddela :)
Måste säga att ni får till väldigt bra känsla i era bilder. Bl.a någon av era senaste (instagram-inlägg) när en av er är på väg ut ur en lägenhet med en magasinlös kalashnikov. Riktigt kul med stämningsfulla bilder, och inte bara action shots/stillastående poserande framför kameran. :)
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Finns på Instagram under namnet: @whopper.gungnir

Acepalm
Lag: OG: A "Coming Soon.."
Played Since: 2010

Postby Acepalm » 27 April 2016, 23:39

Bumpar med lite bilder! Ovanstående introduktion gäller fortfarande, PM mig eller Snygg vid intresse!

Image
Image
Image
Image
Image
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Acepalm

Postby Acepalm » 12 May 2016, 22:28

Kan glatt meddela att vi samtliga nu har i princip helt fullständig utrustning med några få undantag. Säsongen har börjat med språngsteg och vi har redan flertalet övningar bakom oss. Första spelet blev i Åbyn, Skellefteå under Umeå Airsoftförenings regi med 3 deltagare då övriga var uppbokade.
Jobbas stenhårt med bilen inför Berget nu och har eventuellt hittat en lite mindre kandidat med rörram och motorcykelmotor till nästa säsong, den som lever får se ;)

Rekrytering fortlöper, PM enligt tidigare.

Image
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.

Acepalm

Re: Task Force Gungnir - 75th Ranger Regiment-impressionister

Postby Acepalm » 20 June 2016, 23:34

Bumpar med lite bilder!

Pajeron har fått taklucka och nu byggs tornet för fullt. Deadline är Berget 2016 vilket för er som inte har koll på datumen, en vecka bort just nu, restid inräknad. Sen ska sidplåtarna hinna bockas, klippas och monteras och allting målas. Färg har vi inte, alla mina vapen ligger på arbetsbänken och lagets lokala plåtslagare är söderut på semester. Tur vissa av oss är riktiga slöfockar på fritiden och har semester redan nu..

Image

Image

Image

Image

Image
-GU06

Andy
Lag: TRS

Postby Andy » 21 June 2016, 02:58

Helvete vad snygga bilder, vore sjukt kul att få göra någon shoot tillsammans med er
Ad gendum Cum Praecisione

Acepalm

Postby Acepalm » 21 June 2016, 19:52

Tycker helt klart en photo-meetup med lite samövning och bärs kan vara på sin plats! Nu fotar ju du med Nikon så egentligen får vi ju inte vara kompisar men ett undantag kan väl göras ;) ;) ;)
-GU06

Andy
Lag: TRS

Postby Andy » 22 June 2016, 01:51

Hahah, äschdå! Jag är ingen Nikon-fantast, jag är fotograf ;) Använder allt jag kan komma över, men det vore riktigt ballt faktiskt, köra lite OPs och utbyta erfarenheter, verkar ändå som om att våra lag gillar samma grejer, fart och fläkt samt intense action i form av eld/explosioner. Hade nog blivit riktigt coolt
Ad gendum Cum Praecisione

Acepalm

Postby Acepalm » 22 June 2016, 02:42

Haha helt rätt! Jävligt sugen på byta kamerasystem faktiskt men ekonomin är ju som den blev.. Spela impression är ju inget för den med feg plånbok iallafall :cry:

Tycker faktiskt vi löser nån form av meetup framöver, har norrbaggar från GreyGroup påväg upp i Sommar för lite samövning/fotande och eventuellt lite folk från övriga europa som var intresserade, klart vi har plats för SOG'en också :roll: Vi kan ju diskutera vidare i PM!

Dumpar några bilder när jag liks är här!
Image

Image

Image

Image

Image
-GU06

Acepalm

Postby Acepalm » 29 August 2016, 22:20

Måste tyvärr meddela att Task Force: Gungnir bryts upp och tappar fr.o.m. en tid tillbaka 5st av våra spelare där inkluderat jag själv. [S1] Snygg här på forumet kommer fortsätta hålla ställningarna i TFG:s regi och upprätthåller med lite tur även någon form av aktivitet. Vad planen för framtiden är vet jag inte i nuläget men kan gladeligen tillägga att för en gångs skull skiljs ett lag av olika viljor och strävan inom airsofthobbyn och inte av någon form av bråk eller personliga problem inblandade. Vi är alla vänner och kommer med sannolikhet även att samöva i framtiden.

Vi som byter inriktning är: GU06 (Jag), GU04, GU03 samt GU05.
GU07 verkar dessvärre lägga ner hobbyn såvida inget magiskt sker kommande tid.

Tackar för mig under den här täckmanteln och hoppar vidare till nästa! Väl mött på stridsfältet!

/Christoffer
-GU06

Return to “Airsoftlag och föreningar”