Lag i Dalarna

Hitta lag, föreningar, spelare eller annat.
warnerfjord

Lag i Dalarna

Postby warnerfjord » 8 November 2012, 14:21

Hej jag söker ett lag i Dalarna närmare borlänge.
det är sjukt mycket spelare i detta område men det verkar inte vara några som vill göra något
seriösare, så är det någon som vill starta eller har en plats över. Då letar jag nått USA inspirerat.

ohtar

Re: Lag i Dalarna

Postby ohtar » 8 November 2012, 15:40

Tjena!
Jag spelar med ett lag i Borlänge, vi spelar iofs Britter och riktar oss mest mot mil-sim. Schh här på forumet kan berätta mer om intresse finns!

Ha det gött!

warnerfjord

Re: Sv: Lag i Dalarna

Postby warnerfjord » 11 November 2012, 16:06

Oki verkar vara mycket Britt lag här i trakten.

ohtar

Postby ohtar » 14 November 2012, 12:25

Jo, undrar vad det beror på egentligen...

Mosquito
Lag: ACE- Blackadder, recon.
Played Since: 2011

Postby Mosquito » 16 November 2012, 21:18

Är väl bra som en liten motvikt mot den extrema " jänke" representationen inom airsoften. Kör också Britt men vore egentligen häftigt att köra som Taliban :)
Ursäkta att detta blev lite of topic :)
In omnia paratus

Schh
Lag: SPT/LPDS

Postby Schh » 16 November 2012, 21:36

Vore kul med en "karta" över lagen i trakten, jag själv är involverad i SPT(uksf), LPDS och även ett jänke projekt, allt med inriktning mot milsim nån som har intresse för det så nås jag på pm

Nielsen

Postby Nielsen » 16 November 2012, 22:03

Vet att det är lite liv i Borlänge då och då, verkar gå i intervaller och har gjort dom senaste åren. Men när det väl blir spel och många dyker upp så blir man förvånad över hur många spelare det faktiskt finns i dalarna. Vet inte hur proppat det är med just lag, men en och ett annat finns det. Vore intressant som Schh säger, att kartlägga, inte bara lagen utan spelarna i dalarna. Mest för att se vilken aktivitet som finns/skulle kunna finnas.

Verkar gå lite segt på Borlänge-fronten, men deras forum ligger på www.spelklubb.net
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Schh

Postby Schh » 16 November 2012, 23:55

Spelklubb är väl mer eller mindre döende.. Kanske skulle ha det här eftersom fler tittar in här? Har bara mobil så forum trollande är lite omständigt så om någon annan kan ta tag i det så vore det sjukt bra!

Nielsen

Postby Nielsen » 17 November 2012, 00:14

Jo det är väl ett problem som vi kom underfund med för ett par år sedan. I princip alla lag har sina egna forum och undviker Airsoftsverige av någon anledning, det är min uppfattning efter att ha pratat med flera spelare i trakten. Bästa vore ju såklart att ha allt samlat på ett och samma ställe, vill man ha en privat del på det här forumet är det bara att höra av sig till någon admin. Tror det är en av dom större anledningarna till att vi är hyfsat oorganiserade här i dalarna, vilket är synd då vi har ganska många spelare. Har någon koll på hur det ser ut i falun eller avesta? Vet att det var några lag där när jag började spela.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Schh

Postby Schh » 17 November 2012, 00:58

Vet att det finns ett gäng i säter/hedemora och nåra ska hålla på i falun..

Schh

Postby Schh » 4 April 2013, 16:28

Bumpar denna, finns det några milsim intresserade som är sugna på en SF taskforce? Riktlinjer kring det hela är inte klart, i spetsen står dock SPT, ett UKSF inspirerat lag, vi är 4-6 personer idag och vi kommer köra igång en del träning inom SiB asap, vid frågor skicka PM

Vandalen
Played Since: 2009

Postby Vandalen » 8 August 2014, 17:39

Bumpar denne lite :)

Nyligen hemkommen från usa och ska ta mitt pick o pack o flytta hem till hemtrakterna igen. Tänkte kolla om det finns ngt seriöst US lag eller ngn som vill starta ett? Största intressen ligger på Delta, SEALs eller AFSOC. Kan även vara intressant med ett svenskt SOG lag men då ska ribban ligga högt.

Hör av er! :)
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

Return to “Airsoftlag och föreningar”