Stockholm Airsoft REGIMENT rekryterar

Hitta lag, föreningar, spelare eller annat.
Mixe
Lag: S.A.R
Played Since: 2012

Stockholm Airsoft REGIMENT rekryterar

Postby Mixe » 13 December 2012, 19:04

S.A.R- Stockholm Airsoft Regiment är Stockholms snabbast växande airsoftgemenskap. Vi räknar f.t ca 35 medlemmar, och fler kommer in inom kort. Från att ha varit ett lag har våra stadgar ändrats och vi är nu en väl organiserad förening med flertalet lag, bl.a ett Rangerlag och ett mycket seriöst SEAL-team med siktet inställt på milsim.

Om du är ny i airsoftvärlden, eller om du söker ett nytt lag, eller om ert lag vill ha kontakt med och samarbeta med andra lag inom storstockholmsområdet- ta kontakt med oss! Som medlem i S.A.R omfattas du av vårt försäkringspaket på väg till och under spel, har tillgång till vårt forum, kan lätt starta nya lag inom föreningen, och hitta andra som vill vara med och driva ditt projekt, oavsett om det gäller spelarrangemang eller airsoftmeck.

Våra interna kunskaper tas till vara och vi anordnar internutbildningar i allt från gearboxmeckande till repellering, sjukvård och militär taktik och kommunikation.

Och dessutom, inte minst: du har tillgång till våra spelplatser, som bl.a innefattar en nedlagd fabrik i Uppsalaområdet. Se bilder nedan!
Vi hoppas på sikt kunna organisera så många lag som möjligt i stockholmsområdet, för att gemensamt kunna arbeta för airsoftutövandet, samarbeta med grossister, markägare och kommuner för att göra Stockholms airsoft roligare, lättare och ännu mera spännande!

Välkomna!

Mixe
Föreningsordförande

André
Kassör
Last edited by Mixe on 8 September 2013, 22:01, edited 3 times in total.

Tommie

Re: Stockholm Airsoft Rangers rekryterar

Postby Tommie » 14 January 2013, 11:25

Tja.

Söker ett seriöst lag att lira med. Spelar med M4 och woodland camo men kan självklart ändra gear om det behövs. Är 37 år och har spelat skit mycket paintball och nu lirar jag airsoft. Hoppas ni finner mig intressant och hör av er.

Med vänlig hälsning Tommie

Mixe

Postby Mixe » 14 January 2013, 11:26

Tommie, du har pm. Har haft pm länge, t.o.m :)

Ajax
Lag: S.A.R Stockholm Airsoft Regiment
Played Since: 2002

Postby Ajax » 18 January 2013, 11:22

Samma här. söker ett seriöst lag att spela med. jag har inte spelat aktivt på ett par år men vill sätta igång igen och söker ett lag med rätt känsla. Har inte skaffat mig några kläder än så där e jag väldigt flexibel. har en sig sg 551 och glock 17.

Med vänlig hälsning
Danne

Tommie

Postby Tommie » 15 February 2013, 14:23

Hej.

Sry för segt svar, finns de intresse av förstärkning fortfarande utav mig? En 37 årig soldat.

Med vänlig hälsning Tommie

MadMike
Lag: SAR

Postby MadMike » 25 March 2013, 09:31

Hej!
Ni verkar intressanta! Vad kör ni med för camo/gear? Hur mkt spelar ni ungefär? :)

Mixe

Postby Mixe » 5 April 2013, 23:56

Vi har ju redan fått kontakt, MadMike, men jag svarar ändå som info i tråden.

Deltagandet i laget och föreningen sker helt på ens egen nivå, liksom gearinköpen. Den styrka vi skickar till milsim har höga gearkrav, men vi har också interna spel för de som inte vill, kann eller har hunnit skaffa all utrustning än. Som medlem i S.A.R uppmanas man också att startta egna lag tillsammans med andra föreningsmedlemmar, och då får man ju sätta ambitionsnivå och gearkrav själv. Föreningen hjälper till på alla sätt den kan- med utbildning, material, kontakter och ibland även pengar!

Vi kommer troligen inom kort att börja anordna spel på en egen mycket cool CQB- bana, vi anordnar kurser i meck och truppförflyttning/radiokommunikation/ordergivning för de intresserade och vi planerar också att starta fler lag inom föreningen med olika inriktning. Händer mycket, kom och var med!

Bilder: Image
Image
Image
Last edited by Mixe on 8 September 2013, 22:04, edited 4 times in total.

MadMike
Lag: SAR

Postby MadMike » 21 April 2013, 22:15

Jag har träffat dessa S.A.R för första gången igår på ett av deras privata event. Mycket trevligt gäng! Ger 5/5 BBs :)

kenshin
Lag: -
Played Since: 2003

Postby kenshin » 25 May 2013, 21:34

hej har inte spelat på år och dagar. men jag hittade precis min gamle byssa och gear och tänkte ta och starta upp och spela igen :)
såg er här och det lät intressant.
har ingen cammo för tillfället då min gamle woodland blev meckar klädsel för några år sedan :(
men släng gärna ett pm till mig om man kan komma och träffa er och ha kul, för det är väll att ha kul man vill :)

bornstrom
Lag: Stockholms Brigaden
Played Since: 2006

Postby bornstrom » 8 September 2013, 22:06

Hej på er !
Stockholms Brigaden vill inte bli rekryterade dock vill vi gärna träna, spela i CQB miljö. Vi brukar vara 3-10 pers och kör gärna med pyro.
Vi kör svenskt camo
Hör av er !
Mvh Bornström ( Jojje ).
0707-274 246

Sascha91
Lag: Deepwood
Played Since: 2015

Re: Stockholm Airsoft REGIMENT rekryterar

Postby Sascha91 » 2 February 2016, 23:16

Tjenare,
Vi är en grupp nybörjare som skulle behöva öva på taktik och kommunikation. Tanken med detta är att få ihop gruppen och få en bra grund inom airsoft. Har ni någon utbildning på detta? Om ni har hur mycket kostar det?
Tack på förhand //kim

Mixe

Postby Mixe » 3 February 2016, 10:01

Hej hej och välkomna i sporten! Kul att ni vill utvecklas och öva på lagarbete, det är verkligen det som gör den stora skillnaden. Både i hur kul det är och hur bra man lyckas.

Vi har inga utbildningar som vi säljer till utomstående på det sättet. Från och till anordnar medlemmar med specialkunskaper (anställda vid försvaret, tävlande inom taktiskt pistolskytte, klättrare mm) kurstillfällen för de andra medlemmarna, och då är alla SAR- medlemmar inbjudna. Det är inget regelbundet återkommande utan sker när någon har lust och tid.

Medlem i föreningen blir man lätt: man meddelar mig och sen lägger jag till den intresserade på vår slutna facebooksida. Där finns andra lag och enskilda spelare att diskutera och planera med, och där bokar man vår utrustning och spelplatser. Man kan också ansöka om bidrag för att anordna spel eller andra airsoftevent.

Gillar man föreningen så betalar man medlemsavgift, som fn är 500 kr / helår.

Alexizzz
Played Since: 2015

Postby Alexizzz » 27 March 2016, 16:53

Hej!
Jag och min broder söker ett lag att köra med så vi kan bli bättre och komma in i airsoft sporten. Vi är ganska nybörjare och har mest pangat på varandra i skogen. Vi har disiplin då vi jobbar inom säkerhetsbranchen.

Det största hindret för oss är att han bor i Vallentuna och jag i Uppsala men vill gärna köra i samma lag. Så nåt norr om Stockholm vore perfekt!

MVH
Alexis

Mixe

Postby Mixe » 27 March 2016, 18:09

Hej där och välkomna in i sporten :). S.A.R är alltså en paraplyförening för flera Stockholmsbaserade lag. Alla är välkomna som medlemmar, så vill ni gå med i vår dolda Facebookgrupp och kolla om det är något för er- PM:a mig!

Mixe, vice ordf SAR

Saii158

Postby Saii158 » 9 February 2017, 18:31

Hej! snälla kontakta mig! vill börja seriöst med airsoft. har beställt gear. bör komma nästa vecka! är helt ny på denna sida. så kommer säkert glömma kolla svar eller PM.

Kontakta mig på facebook! "Rikard saii Lindén"
har inga polare som kör airsoft så vill ju skaffa lite nya polare att köra med och förhoppningsvis gå med i eran förening/lag

Daniel7509
Played Since: 2017

Postby Daniel7509 » 28 August 2017, 17:07

Hej

Jag blir gärna medlem i S.A.R.

Mvh

Daniel

Discomowgli
Lag: Inget
Played Since: 2001

Postby Discomowgli » 24 October 2017, 13:37

Hej,

Jag skulle gärna vilja vara med i erat lag. Skulle man kunna få se hur ni spelar?

Mixe

Postby Mixe » 24 October 2017, 13:54

SAR är inte ett lag utan en paraplyförening för flera lag. Det är en perfekt plattform för nybörjaren som vill komma in i ett lag men inte är säker på vilket stuk den vill köra på än. Vi har ett tysklag, ett rangerlag, ett piratlag (don't ask), ett PMC-lag etc etc, och alla tar emot provspelare om man är medlem i SAR. Vi arranegrar spel tillsammans, åker tillsammans på andras spel, både dagsspel och milsim, äger fältutrustning tillsammans och deltar på mässor och events som cosplay-deltagare. Vi arrangerar också den enda årliga airsoftloppisen i Stockholm, SAR Bazaar.

Skicka ett pM om du är intresserad så slussar jag dig vidare :)

Taros
Lag: Söker lag i Stockholm

Postby Taros » 8 June 2018, 16:06

Håller ni fortfarande igång? Jag är på jakt efter ett lag i Stockholm

Mixe

Postby Mixe » 8 June 2018, 20:25

SAR dör inte så lätt :). Vi är fler än någonsin. Mång aaktiva lag med hög närvaro på milsim.

Tag kontakt med vår kassör Andre Oliveira på Facebook eller "Ande" som han heter här på ASS.

Mvh

Micke

Taros
Lag: Söker lag i Stockholm

Postby Taros » 8 June 2018, 20:56

Tack! Jag kontaktar Ande.

Return to “Airsoftlag och föreningar”