Fabarms STF12

Vad är nytt i Airsoftvärlden? Alla nyheter utom evenemang.
Facing_hell
Played Since: 2004

Fabarms STF12

Postby Facing_hell » 13 July 2018, 23:14

Jag letar och letar men hittar nästan ingen information(av ägare eller recensenter) om dessa bössor.
https://www.bomanufacture.com/en/produi ... ANUFACTURE

Varför inte då?
Youtube har typ 1 vettig video från RedWolf. Utöver det är det torka.
Är det inte den snyggaste hagelbössan som kommit senaste decenniumet eller vad är det frågan om?

Jag har i alla fall beställt en nu så jag hoppas den är mysig i vilket fall.
Någon som använt eller känt på den?

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Re: Fabarms STF12

Postby Callahan » 14 July 2018, 02:44

http://www.frysenairsoft.se/product/air ... evar/24562

Är väl på väg in skulle jag tro!

Var också sugen tills det visade sig att Co2 versionen inte är cqb vänlig.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Facing_hell

Postby Facing_hell » 14 July 2018, 10:43

Det är där jag lagt min beställning, nästa vecka kommer den säger dem. så det är bara att hålla tummarna.
Co2:an gör ju 400fps, jag utgår från att det är med 3 bulor, det går väl inte så bra att chrona med 6bulor?
Hur mycket fps-minskning kan man förvänta sig av 6bulorsinställningen är väl den stora frågan.

Jag hittade en TM m870breacher där det uppgavs 350fps med 3 bulor och 250 fps med 6.
är det rakt överförbart så är man hemma i cqb landet. bara att hålla tummarna.

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 15 July 2018, 03:37

------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Hypokondrikern
Lag: SASS
Played Since: 2008

Postby Hypokondrikern » 20 August 2018, 15:48

Hade gärna sett en recension av C02-versionen. Letat på nätet utan träffar. Undrar om den har lite mer räckvidd än springern och hur stabil den är. Kanske nån kan skriva en recension? ;)

Facing_hell

Postby Facing_hell » 25 September 2018, 22:59

Äger denna sedan en månad tillbaka nu, den har vart med en heldag på Fabriken samt så har det gått ett gäng Co2 patroner genom den här hemma.
Den är otroligt härlig att spela med och jag är kass på recensioner.
Men den skjuter riktigt bra med en alldeles lagom spridning. kan det vara 6bulor på en 40*40 ruta efter 20m kanske.
Den gick inte att chrona med 6bulor, men i enlighet med arr på fabriken så provsköts den på ett st arr och vart godkänd för cqb.

Beroende på hur fort man avfyrar så drar den ju olika mycket gas, men "blandad körning" med färre "3-4 skott i snabb följd" och majoriteten i långsammare hastighet så kunde jag komma fram till att den håller för i alla fall 6hylsor(30pump). innan man måste tänka på att byta Co2hylsa.
Hemma på går'n så kunde jag konstatera att om man pumpar och byter magg så fort man kan så är det max max 3 hylsor innan Co2:n är för kall för att prestera.
Jag kan tänka mig att om man bara skjuter enkelskott och dubbelskott ibland kan man nog komma upp i 8 hylsor innan man måste byta. kan göra ett prov i morgon kväll och klocka skott med 15sek intervaller så får vi se.

byte av Co2 hylsa i fält gick bättre än väntat. har man nyckel och patron lättillgängliga och vet hur gängor funkar så går det fort och lätt.

Kvalitetsmässigt så kan jag bara klaga på 2 saker:
Kolven har liiite spelrum i utfällt läge. Inget man tänker på när man inte tänker på det, ni förstår.
Samt att jag tycker att pumphandtaget kunde ha känts robustare, 1mm tjockare plast hade nog fixat den biffen.

Sätt på en Lampa/vertikalgrepp och ett nice RP så har du en sjukt nice bössa.

Men jag ger den lätt 5/5 bulor.

Facing_hell

Postby Facing_hell » 5 October 2018, 19:40

har gjort ett skyttetest nu med 6 patroner a' 5pump på varje.
Utetemp ca 10 grader C. ett skott var 10sek.(15sek var så jävla lång tid att bara stå och vänta)
Resultat:
de första 4 patronerna, alltså 20 pumpen var 100%
Därefter hade jag en varierande prestanda men klart cqb vänlig 10pump till. (Pendlade mellan kanske 70% och 100%)

jag ska speltesta den igen och tror att i blandad körning så kommer man få ut 6-7 hagel med 90%effekt som lägst i sommartemp.

Return to “Nyheter”