Eftersnack wotb3

Moderator: webtomten

webtomten
Lag: Silentwolf

Eftersnack wotb3

Postby webtomten » 25 August 2013, 19:32

Här kan vi köra lite eftersnack om spelet.

Vill bara säga att vi arrangörer är riktigt nöjda med alla lags insatser.

En utförligare rapport ifrån vår sida kommer lite senare när vi hunnit bearbeta allt!

Men tack till samtliga för en bra och rolig helg!

Winell
Lag: 9th RSG

Re: Sv: Eftersnack wotb3

Postby Winell » 25 August 2013, 19:47

Vi i 9th RSG (Uniform Tango) tackar för ett kanonspel. Vi deltog som Marine recon och ni såg oss i marpat och/eller Real Tree 3D under spelet.

Ev kommer en AAR när vi landat men vi är som sagt mycket nöjda med arr, med- /motspelare, området och inte minst vädret.

/Winell

glasvandrare
Lag: S.T.A.G
Played Since: 2004

Re: Eftersnack wotb3

Postby glasvandrare » 26 August 2013, 09:24

Tack från samtliga 17 närvarande deltagare från S.T.A.G för ett bra spel!
Vi återkommer med utförligare när vi diskutera lite internt...
S.T.A.G / [TC]
- Why do it the easy way?

ColdestChain
Lag: BOPOH

Postby ColdestChain » 26 August 2013, 10:52

Ryska Ö-borna JINX tackar för ett riktigt kul och bra spel, vi tackar arr och alla inblandade! vi åkte alla hem med ett stort leende på läpparna!! :D

Image
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Prospero
Lag: Operations Team : Zero

Postby Prospero » 26 August 2013, 13:39

SEAL TEAM :ZERO "uniform Juliet " tackar oxå för sig. Vårta första ordentliga milsim skall genast träna bort det illa sittande :TRÄFF mot ett gurglande AaAAHhhrrrGgg...
Väldigt mycket rosor till alla spelare likväl finns det något ris att ge här och där.... Lika så som jag själv vet att vårat lag har fått ris av en sak jinx hade synpunkt på: vi pratade igenom och klargjorde inom gruppen genast. Tack för en kul upplevelse dock fan för hitta fästningar på privata kroppsdelar. Största rosen går till RI för deras heroiska räddning i allén vid järnvägen.. Ni vet vilka ni är ... Rangers Lead The Way
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Kvarnen
Lag: TFA
Played Since: 2007

Postby Kvarnen » 26 August 2013, 14:55

Nu har man hunnit smälta allting från spelet. Först vill jag rikta ett enormt tack till arrangörerna Jesper och Magnus, ni gav oss det bästa spelet på¨år och dagar! Fast än de sista 15 timmarna präglades av migrän och feber.

Vi i TFF var då på norska sidan och fokuserade mest på spaning. Första kvällen/natten spenderade vi i svenskarnas läger. Bland det mest spännande jag varit med om på spel på väldigt länge. Du som spelade svensk och låg och talade om ditt taskiga mörkerseende, vi hörde mer än vad du tror ;)

Enda negativa med spelet var de svenskar som sköt med automateld på 1 meters avstånd i par sekunder. Blev schweizerost av mina ben.

Annars är det stort tack och bock till alla deltagande! Extra tack till Kenta och kompani samt norrmännen!

Loffy
Lag: SARC

Postby Loffy » 26 August 2013, 15:20

Vill bara passa på att rikta ett personligt tack till den gruppering som hittade min G36K och lämnade in den till arr. Det var väldigt uppskattat att få tillbaka den efterspelet och se att den inte tagit någon skada. :). Förstår inte riktigt hur och vart den kom bort men är som sagt väldigt nöjd med att ha bössan tillbaka. Det är sånna som ni som ger hopp om ärlighet innom hobbyn.

Prospero
Lag: Operations Team : Zero

Postby Prospero » 26 August 2013, 22:09

Loffy vi i ST:Z anser att ärlighet varar längst men kände att ge tillbaka den innan spel stop skulle försämra våra odds... ;). Hoppas det inte gjorde något...
Vi fann den på grusvägen vid fältet med ensilasen (koägg) och huset på koordinat E eller F 5
Ses i siktet:
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Opus
Lag: TF Platypus

Postby Opus » 26 August 2013, 22:47

Fett med Kajaker :)
Är det keppler eller ? :D
EH5 | TF Platypus

glasvandrare
Lag: S.T.A.G

Postby glasvandrare » 27 August 2013, 08:42

Kvarnen: Var det ni som promenerade ut ur vårt läger 0230 natten mot lördagen?
S.T.A.G / [TC]
- Why do it the easy way?

Kvarnen
Lag: TFA

Postby Kvarnen » 27 August 2013, 10:50

Jupp, då tände vi lampor, sökte av och gick.

vladimir
Lag: jinx

Postby vladimir » 27 August 2013, 11:53

Japp det är Klepper

Opus
Lag: TF Platypus

Postby Opus » 27 August 2013, 12:06

Klepper menar jag så klart :)
Har ni fler pics från "kajakturen" att dela med er av ?
EH5 | TF Platypus

Mitzzy
Lag: SPT

Postby Mitzzy » 27 August 2013, 12:55

Tack för ett bra spel!
Dock kändes det lite styrt ibland, men vad vet jag, kan säkert ha varit sammanträffanden.
Från våran sida så var det en hel del omväxling vilket var jäkligt kul. :)

Kvarnen: Kul att träffa dig! Och hoppas du mådde bra på söndagen!

vladimir
Lag: jinx

Postby vladimir » 28 August 2013, 02:32

jo det kommer nog fler bilder.

LiTo
Lag: SARC

Postby LiTo » 28 August 2013, 10:22

Vill börja med att säga tack för ett bra spel!

Lite feedback till både arr och spelare:

+ Spelet i stort, väl genomtänkt och bra utfört av arr.
+ Kommunikationen med STAG och dess personal, det var ypperlig kommunikation via radio när vi väl fick tag i varandra.
+ Ryssarna i Romeo Victor som inte bara hade gott rollspel utan dessutom var där när vi behövde dem.
++ VÄDRET

- Önskvärt hade varit lite mera utförliga order. Vad söker vi efter, fiender i området, allierade i området etc.
-- Spelare som på andra natten gick off game för att få sova inför slutstriden. Vi bedrev störstrid som en del av vår taktik att trötta ut fienden på natten, detta kunde inte genomföras då samtliga fiender vi träffade på gick off game så fort vi närmade oss.

Slutligen:
Till de två amerikaner jag sköt vid skjutbanan den andra natten. Jag vill bara be om ursäkt för att vi angrep er när ni inte hade skyddsglas på er. MEN, när jag ropar att ni ska lägga ner era vapen så springer ni mot skydd. Ni kan säkert se varför jag väljer att skjuta er, sen visade det sig att ni enligt er var off game och att ni inte hade skyddsglas, något som vi inte kunde ha uppfattat på förhand. Hoppas att ingen av er tog skada av vårt angrepp.

En mer utförlig rapport om vad vi i SARC har gjort under spelet kommer.

ramfall
Lag: Spetsnaz Vityaz

Postby ramfall » 28 August 2013, 14:10

Micke från Romeo Victor - dvs rysslaget Vityaz från skåne.

Jag vill börja med att rikta ett varmt tack till arrangörerna Silent Wolf för ett av dom roligaste spelen jag upplevt i Rödjenäs.

Jag vill även tacka Sierra Uniform (SARC) för att ni förhöjde stämningen rejält för oss.Det var riktigt kul att ha genuint allierade på sin sida. Från start var det aldrig några som helst tendenser till backstabbing eller återhållsamhet. Hela händelseförloppet under vårt första möte face to face var riktigt, riktigt roligt.

Först etablerades radiokontakt mellan oss där det uppdagades att ni redan hade fått tag på den kille från en kraschad helikopter som vi sökte efter. Därefter mötte vi upp med de båda killarna från er framskjutna observationsplats som slutligen lotsade in oss till ert skyddsobjekt. Att sen, väl på plats, se att ni var många, många var en riktigt positiv överraskning. Det dök upp m90 klädda personer från varje husknut och sänka. Och det var liv och rörelse på objektet. Det gjorde gott för stämningen. Och den här positiva inställningen till Sierra Uniform höll i sig genom hela spelet. Det kändes tryggt när man fick upp er på radionätet eller träffade på er ute i terränglådan. En eloge till er!

Något som också gjorde gott för själen var att stöta på dom båda andra rysslagen, Romeo Tango (Troijkan) och Romeo Juliett (Jinx).

Ett otroligt stort tack till Romeo Juliett för att ni så generöst lät oss fylla på våra vattenflaskor precis när vi behövde det som mest. Att det sedan skedde från fashionablast möjliga vattendunk ger givetvis pluspoäng i överflöd.

Priset för "mest allierad" går till Romeo Tango. Från och med det att vi fick samband funkade samarbetet alldeles lysande. Koordinationen vid genomsökandet av sektor F7 var riktigt roligt. Även om vi inte hittade bomben där och då så var det ändå spännande och jävligt roligt. Efter det slog vi följe under resten av lördagens aktiviteter och äventyr med mycket gott resultat. När vi sedan skildes åt och ni begav er norröver och vi söderut var det pricken över i:et när ni rapporterade in att ni funnit bombens fallskärm. Det gav hela bombuppdraget ett passande avslut. Och just att det kom från er - och inte från arrangörsledningen gav det en helt annan substans. Det var perfekt timing dessutom. Ni är tre grabbar med hår på bröstet, så när jag fick höra att ni jagat NVG försedda motståndare med ficklampor så blev jag inte överraskad. Jag ser fram emot att träffa er på fler spel i framtiden.

Ibland behövs inte stora gester eller dramaturgi för att uppnå storverk. Ibland behövs inte annat än att bara sitta knäpptysta och stilla i sin bil efter att man blivit utslagna för att det ska öka stämningen. De brittiska pathfinders (norrmän?) som vi slog ut i allén gjorde precis så. Och det gjorde underverk. Vi fick möjlighet att gå fram och undersöka bilen och dess passagerare lite snabbt för att sen dra oss ut ur farozonen när vi var klara. Helt utan off-moment. Det blev så textbook att det är löjligt. Anfallet var över på fem sekunder. Att dessutom få samband med Sierra Uniform som undrade om vi önskade deras assistans ger guldstjärna i kanten. Väl åter i säkerhet får det erkännas att det blev en och annan fistbump.

Slutligen vill jag rikta ett stort tack till vår amerikanske fånge som vi fick från Sierra Uniform och som vi skulle lämna över till Sierra Tango. Du höll god min från början till slut och även du faller i mina ögon in under ovanstående paroll att det inte behövs stora gester. Hela eskortuppdraget var riktigt roligt ända fram till det snöpliga slutet - då HQ meddelade att fångöverlämningen var inställd och att vi skulle avrätta dig istället. Det var trist. Riktigt trist. Men som tur var var det inget som smittade av sig på stämningen eller helhetsbilden. Det vore roligare, mycket roligare med en överlämning till Sierra Tango. Men, men. Precis som i verkliga livet så går det inte alltid som man tänkt sig - oavsett hur goda intentioner man har. Det som förmildrade omständigheterna var att det upplevdes som att det var ingame händelser som ledde till den ändrade händelseutvecklingen - inte spelledningens nycker. Så ett stort tack till dig, amerikanske fånge, för att du spelade med.

Jag började med att berömma arrangörerna och jag kommer att avsluta med att göra det. Det jag verkligen uppskattade med detta spel var faktiskt den perfekta mängden deltagare för oss och vår spelstil i Vityaz. Det gick att röra sig i skogarna obemärkt. Det gick passera vägar, varje buske var inte en O-plats m.m. Jag uppskattar verkligen att spelledningen inte aktiverade spelarna bara för sakens skull. Det fanns tillfälle för oss att återhämta oss. Det kändes som att uppdragen faktiskt var del av helheten, åtminstone för oss. Även om vi inte visste det då.

Det var även jäkligt kul att det förekom så mycket aktiviteter norröver på området - som på sätt och vis blev en helt annan konflikt - en separat front i våra ögon. Förmodligen är det så att huvudkonflikten skedde där, i nordväst, medans vi i söder bedrev vårt eget lilla krig. Och att det emellanåt tedde sig på så vis att dessa båda konflikters gränser gick in i vartannat. Men trots det så kändes det ändå som att vi var delaktiga i helheten. Vi var involverade i sökandet efter bomben. Vi var där när vi gick miste om den - även om vi inte då visste om att bomben fanns där på kalhygget. Det var, som tidigare nämnt, först när Romeo Tango rapporterade in att dom funnit bombens fallskärm som vi fick reda på det. Vi var en liten kugge i ett stort maskineri - och vi hade jävligt roligt!

Hädanefter kommer jag att hålla utkik efter Silent Wolfs spel och jag ser verkligen fram emot ert nästa! Ett riktigt, riktigt stort tack till er i Silent Wolf.
Attachments
Vityaz.jpg
Vityaz (Romeo Victor) under WOTB3
Mina affärsredovisningar i tråden nedan:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=756

Sandman
Lag: Romeo India

Postby Sandman » 28 August 2013, 14:27

@LIto
Det är lugnt! :)
Jag blev bara lite upprörd när ni sköt in i vindskyddet, där folk låg o sov!
Vi trodde att det skulle vara uppenbart att vi va (icke stridande) när jag bar röd lampa på huvudet, fast det inte blinkade!
Vi valde att gå lite off på natten, då vi inte fick slå på svenskbasen efter 00:30 enligt arr!
But no hard feelings!!
//sandman
R.I.
Field medic

Marker
Lag: GRU 13 Trojkan

Postby Marker » 1 September 2013, 20:09

ni fick ju lite problem med ryssar på vägen ;)

Sandman
Lag: Romeo India

Postby Sandman » 2 September 2013, 21:13

Det märkte vi inte, då vi dog omedelbart av fordonsminan ;) :lol:
R.I.
Field medic

Marker
Lag: GRU 13 Trojkan

Postby Marker » 3 September 2013, 21:23

natt stirden på väg mot svenska basen
ni fick lite problem med en ficklamapa då hehe '

mouse
Admin
Lag: FMI
Played Since: 2006

Postby mouse » 15 July 2014, 14:20

Tack från samtliga 17 närvarande deltagare från S.T.A.G för ett bra spel!
Vi återkommer med utförligare när vi diskutera lite internt...
Har ni plitat ned något? =)
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Rainmaker
Lag: SCAK
Played Since: 2010

Postby Rainmaker » 4 August 2014, 18:27

Better late then never.

http://scak.blogspot.no

Takk for et meget bra spill.
Vi var 6 Normenn som tok turen over og hadde "a hell of a time"
Mange gode minner og et riktig bra Milsim spill.

Håper det kommer flere spill i serien.

Vi "treffes"

Rainer aka Rainmaker

mouse
Admin
Lag: FMI
Played Since: 2006

Postby mouse » 20 October 2014, 16:21

När annonserar ni nästa spel?!!
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"