Funderingar kring första vapnet.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gurky

Funderingar kring första vapnet.

Postby Gurky » 11 July 2019, 03:48

Hej!

Känns som en djungel att hitta något som passar mig! Jag föredrar "realism", känslan och att det ska vara roligt framför att ha minimal feedback och Rambo-taktiker (semi med dubbelskott sitter i ryggmärgen). Det känns som om GBBR är det rätta valet isf? Har sneglat på TM MTR16 och komplettera med en pistol. Tanken är att spela på utomhusbanor och eventuellt göra om den till en DMR vid ett senare skede. Är jag helt galet ute? Finns det "bättre" alternativ? Kanske borde jag helt enkelt kika på en AEG för planerna jag har? Lägger helst inte ut mer än 7000 kr för ett vapen i basutförande och utan tillbehör.

HrodgarHippie
Lag: Cannibal Hippies + §
Played Since: 2002

Re: Funderingar kring första vapnet.

Postby HrodgarHippie » 11 July 2019, 09:34

Personligen känner jag att en GBBR inte är bästa val som _första_ bössa, för de är jobbigare att sköta/laga än en AEG.

Med respons, då hade jag valt en högra kvalitetsmodell av vapen som innehåller mosfet eller ASCU och liknande. Det är kretskort som avsevärt ökar responsen jämfört med en "grund"AEG som inte har dessa.
Ferrari-versionen av detta inslag blir PTW, men då snackar vi 12-25'000 i pris för fabriksny!

Om du fortfarande vill ha rekylkänslan så måste du i valet av en AEG välja en med elektrisk blowback. Den är inte lika kraftig som en GBBR's, men du får iallafall känslan.

I fallet om vilken tillverkare/modell du ska ha som inkluderar dessa kretskort står jag tyvärr handfallen då jag kör basic AEGer.
Den enda jag har fått testa på med en trigger mosfet är King Arms och den blev jag väldigt nöjd med.
https://www.youtube.com/watch?v=7BohurK ... 3WfPgEAic1
Instagram; @callsign.rainbow

Hippie City Airsoft; En CQB/SIB-bana i Skåne.
https://www.facebook.com/groups/516999445174771/
https://youtu.be/Ms5iuIzHa2A

bobo
Lag: B.I.A
Played Since: 2001

Postby bobo » 11 July 2019, 10:47

Måste slå ett slag för tm next gen recoil shock
Kostar lite mer, men kör man den standard så lever den länge.
Brukar ligga ute på begad marknad för ca 6-7000:-
Med lite tillbehör och magasin.

Gurky

Postby Gurky » 11 July 2019, 19:34

Kan tänka mig att det är enklare att underhålla en GBBR än ett riktigt krutvapen (kan vara drygt med fett och krutrester som bränns fast)?

Hur som helst hade en vän en TM NEXT GEN M4 SOPMOD som han sålde med 8 mag, ACOG, massa batterier och lite moddad (tyvärr för hög FPS för CQB) för 2k. Kändes dumt att inte slå till! Får se hur det känns, men kommer troligtvis att komplettera med en GBBR längre fram, i annat fall kitta om M4an :)

Swalas
Admin
Played Since: 1997

Postby Swalas » 12 July 2019, 09:13

Köp INTE en GBBR som första vapen, köp en billig AEG med en vettig mossfet och stark motor i, då kan du lätt göra dina dubbelskott.

Det är för mycket service på GBBR för en nybörjare, knappt någon vettig expertis i Sverige OM nått skulle skita sig.
börja ENKELT, dvs billig AEG som första bössa..

Oerlikon
Played Since: 2015

Postby Oerlikon » 12 July 2019, 11:48

De få gånger GBBR bössor tas ut på spel så verkar de krångla hela tiden, det är mitt intryck efter 5 års spelande med Aeg. Svindyra magasin med för få kulor i är också en orsak att passa sig för GBBR.

Gurky

Postby Gurky » 15 July 2019, 00:56

Får väl bli ett projekt att få M4an (AEG) att fungera perfekt istället :)

Return to “Nybörjare”