Realcap/lowcap-spelande runt STHLM och tips på skyddsutrustning?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lundgren

Realcap/lowcap-spelande runt STHLM och tips på skyddsutrustning?

Postby Lundgren » 14 August 2019, 14:26

Halloj!

Jag funderar på att ge mig på airsoftande. Så två frågor som mitt första inlägg på forumet.

* Hur ser det ut med spel som begränsas till realcap/lowcap i Stockholm eller omnejd med hyfsade möjligheter att ta sig till (t.ex. Uppsala/Västerås/Linköping), men fortfarande acceptabelt med träningsoverall/Jeans/whatever.

* Vad bör jag tänka på när jag köper på mig skyddsutrustning? Min spontana tanke är t.ex. bra skyddsglasögon plus halvmask, och någon som täcker hals och öron. Men vilka skyddsglasögon funkar bra med både skydd (nät går t.ex. bort) men samtidigt inte immar igen eller i alla fall långsamt. Känns som om alla recensioner är på vapen.

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Re: Realcap/lowcap-spelande runt STHLM och tips på skyddsutrustning?

Postby JonathanRL » 14 August 2019, 21:43

Känns rent spontant som du ska invänta nästa Rosers Vice och spela skurk. Kläderna passar och ammunitionskraven är strikta.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Lundgren

Postby Lundgren » 15 August 2019, 13:43

Rosers Vice låter som något att kolla upp. Tackar.

Marcules
Played Since: 2014

Postby Marcules » 22 August 2019, 10:04

Skyddsglasögon av märket Edge med "vapor shield" fungerar bra för de flesta. De är de överlägset bästa jag har använt, utan någon som helst konkurrens. Finns hos de flesta svenska airsoftbutiker.

Resten av skyddsutrustningen är ju valfri, och egentligen mest upp till dig hur mycket du bryr dig om ifall det skulle svida till. Nackdelen med halvmask och saker som täcker hals är att värmen och utandningsluften går rakt upp på skyddsglasögonen och ökar risken för imma. Själv kör jag bara med tandskydd, men som sagt, man får väga risken för imma mot hur obehagligt man tycker det är när det gör ont.
-:Skogsfrisk:-

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 22 August 2019, 18:31

En nätmask löser utandningsproblemet, men de till att köpa en med mjuka sidor om du bestämmer dig för mask. Att sikta med nät på kinderna suger. :)
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Lundgren

Postby Lundgren » 25 August 2019, 20:47

Jag lyckades snubbla över en butik som hade rea på Edge Blizzard och ett ex kvar, så den är införskaffad.

Jag funderar på att införskaffa någon form av handskar, för det vore surt om jag måste lägga mitt försök att lära mig teckna på is ett tag för någon fick in en direktträff på en knoge. Med tanke på att hösten närmar sig så är det ju ett användbart plagg i vilket fall :D

Mjuka sidor på en mask var ett bra tips. :) Det skall läggas på minnet när jag letar efter det.

En sidofråga. Har just införskaffat en elektrisk bössa, och den pendlar precis runt 1J-strecket. Av fem skott var två över. Men jag har hört att fjädrarna brukar bli lite svagare efter några hundra skott. Stämmer det?

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 26 August 2019, 10:01

Fjädrarna blir svagare över tid, i alla fall om de ligger i spänt läge. Men jag tror inte att det räcker att skjuta ett par hundra skott för att du ska märka någon större skillnad.

Hur mycket över 1J ligger de som går hårdare? Om det inte skiljer så mycket brukar det vara ok i alla fall.

Jag kör med denna typ av mask när jag känner att jag vill skydda nyllet/tänderna, och det är den första masken jag använt utan att känna att den är i vägen när man spelar: https://www.taiwangun.com/en/masks/half ... aign-id=19
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Lundgren

Postby Lundgren » 26 August 2019, 11:25

Jag har för mig att den som gick hårdast av de fem hamnade på knappt 1,01J. Så fjädern behöver ju inte tappa mycket styrka innan även de som hårddrar 1J-gränsen godkänner den. :P

Return to “Nybörjare”