Ställa in hop-up inför första spel?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lundgren

Ställa in hop-up inför första spel?

Postby Lundgren » 12 September 2019, 14:25

Så, nu börjar det närma sig att jag har en tillräckligt komplett utrustning för att kunna ge mig ut och prova på lite airsoftande. Fick tag på en Schweizisk kamouflage-jacka billigt i lämpliga höstfärger, så jag slipper använda min röda jacka, även om det lär bli slitna jeans första gången :shock: :? :D

Men, en till noob-fråga. Några tips om att trimma in hop-uppen inför första spel? Jag har bara en 5-6 meter lång distans att utnyttja hemma, så jag gissar att det får bli på spelplatsen.

Jag förstår principen bakom hop-uppen, och grundprincipen att ställa in den är väl mest att hitta en lagom lång och vindstilla distans, och försöka se skjutbanan. Sedan skjuta och skruva tills man tycker det blir rakt nog. Men tips utöver det, eller tips om bra trådar, länkar, youtube-klipp, whatever (min google-fu har definitivt varit svag i detta avseende)?

Mason
Lag: TF Green
Played Since: 2008

Re: Ställa in hop-up inför första spel?

Postby Mason » 12 September 2019, 16:28

Kika på denna: https://youtu.be/hM4S4T617jA
Sen är väll tipset att komma i tid till spelet och hitta nån som kan hjälpa dig. Alla har varit noob nån gång :)
Du kommer märka hur kulbanan går. Stiger det för högt så skruva åt andra hållet.

:!: Disclaimer: Finns en risk att personen som vill hjälpa dig samtidigt kommer dra en 15 min utläggning om sin sugrumoddade r-hop med widebore osv, och att du går därifrån med mer frågor än du kom, men isåfall får du känna dig välkommen till sporten

Lundgren

Postby Lundgren » 12 September 2019, 17:09

Tackar :)

Det var ungefär det jag hade listat ut på egen hand. Så då är det mest att någon på plats pekar ut en riktning som är ok att skjuta i medans jag ställer in den. :D

Sanningsministeriet
Lag: Squad 040
Played Since: 2017

Postby Sanningsministeriet » 30 November 2019, 18:52

:!: Disclaimer: Finns en risk att personen som vill hjälpa dig samtidigt kommer dra en 15 min utläggning om sin sugrumoddade r-hop med widebore osv, och att du går därifrån med mer frågor än du kom, men isåfall får du känna dig välkommen till sporten
:lol:
Detta, så sant!
Mitt tips för att undvika en gratis och djupgående föreläsning är att du frågar en funktionär eller spelledare följande:
”Finns det en plats jag kan dra ett par testskott och efteråt kanske krona min bössa?”
Äh, skit i dramat, kom så drar vi ut o opererar!

Return to “Nybörjare”