Tandskydd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
peterpan

Tandskydd

Postby peterpan » 3 June 2012, 04:34

Tja! tänkte fråg om några bra tandskydd då jag ska sluta använda helmask och bara använda dessa: http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=12833
Men iaf tandskydden ska vara lätta att prata i och ska inte vara så pass stora så man inte kan använda siktet på sitt vapen så räcker det här: http://www.rodastjarnan.com/airsoft-ans ... svart-8208 eller ska jag ha några boxnings grejor iallafall om jag har skrivit konstigt eller nåt beror det på att jag är trött klockan e ju 4:35 på morgonen...
Tack på förhand

Bloodneed
Lag: smuts alliansen
Played Since: 1862

Re: Tandskydd

Postby Bloodneed » 3 June 2012, 05:50

Välsorterad kampsportsbutik! Kan tipsa oM budo och fitness på sveavägen, kör inte med tandskydd i as men dom hjälpte mig att tillpassa ett tandskydd för boxningen . Jag har precis som du svårt för "duplo klossar" i munnen och fick hjälp att hitta smidigare modeller :) Edit: ja som det ärke Cp man är 06 på morgonen missade jag att du länkat en neoprene mask! Om den funkar med dina brillor så att det inte immar så kör neoprenemasken :) det skyddar så mkt mer än tänder
CTR EP3 Championship White, nuff said

Acepalm
Lag: OG: A "Coming Soon.."
Played Since: 2010

Postby Acepalm » 3 June 2012, 09:27

Största problemet med en mask som den där är ju att det bara bidrar till att det immar mer, men jag vet inte hur det funkar med goggles, vanliga glasögon skulle jag iallafall inte rekommendera dem till.

Jag köpte mitt tandskydd på budo och det har då stoppat en kula hittills, lagom grovt märke blev det också. Fick en tand utskjuten förra säsongen och då insåg man väl som att det var dags att införskaffa ett tandskydd.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

peterpan

Postby peterpan » 3 June 2012, 14:37

Okej jag tror iaf än så länge att det blir nån sorts kamports tand skydd men jag vill vara helt säker att det funkar så det kanske blir nåt nät tandskydd för det har hänt samma sak för mig som dig acepalm (min tredje gång eller nåt:P) och vill inte betala flera tusen för ny tand igen...
Edit: Funkar neoprenen helt säkert? så man kan vara 100% för jag har aldrig haft problem med imning.

nox_umbra
Lag: Airsoft Jämtland

Postby nox_umbra » 3 June 2012, 14:54

Min recension av en nät mask kanske ger dig lite mer kött på benen innan du köper något.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =118&t=243

Jag har inga problem med att det immar igen på varken mina glasögon eller goggles.
Det som är värt att tänka på är som jag tar upp i recensionen vilket vapen man använder.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

peterpan

Postby peterpan » 3 June 2012, 17:43

Tack!
Jag tror jag köper en sån nätmask verkar vara fin passform och sånt iallafall på dig men det är värt å testa.
Mvh

EDIT: läste mer om din reccension att det var svårt att sikta med m4 och oturnligt nog har jag precis köpt denna http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=13079 :P så då kanske jag ska ha några boxningstandskydd och en tunn balaclava?

Kane
Lag: Bérets Verts

Postby Kane » 4 June 2012, 00:10

Hej
Om du är rädd om ansiktet ja du kommer att få träff där förr eller senare köp mask
om det som är viktigast är ögon o tänder kan jag rekkomendera dubbelt tandskydd ( ja det blir svårt att prata men inget som stör mig )som finns att köpa på närmaste.
Intersport för 80 kr tror dom hade singel rad skydd med osäker på pris där men skall du ha singel rad är det nog bäst med mask iallafall. Glas ögon vet jag inte är på jakt själv på ett par som inte immar ...
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

Grape

Postby Grape » 4 June 2012, 00:24

Om du bara vill skydda tänderna och inte resten av ansiktet så skulle jag rekommendera ett Protech Dent från http://tandskydd.com/.
Otroligt bekvämt, inga som helst problem att prata eller dricka och det verkar skydda lika bra som "boxar modellen".

BlackGoat
Played Since: 2011

Postby BlackGoat » 4 June 2012, 01:50

Grape: Det blev en beställning direkt för mig och polaren! Tack!

Var nyss till tandläkaren på rutinundersökning, var ju svindyrt bara det..
Tror jag behåller mina tänder i munnen så länge det går ;)

//BG

peterpan

Postby peterpan » 4 June 2012, 14:05

Tackar grape jag ska nogg testa såna men är dom helt 100%säkra?

EDIT: kom och tänka på att dom bara skyddar dom översta tändrna så då kanske jag endå ska ha nå galler halvmask?

Acepalm

Postby Acepalm » 4 June 2012, 21:28

Du behöver inget tandskydd för den nedre tandraden, tro mig.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.

Cowbra
Played Since: 2009

Postby Cowbra » 4 June 2012, 21:42

Tack för tipset om tandskydden Grape!
La en beställning direkt. :)

peterpan

Postby peterpan » 4 June 2012, 23:29

okej jag känner mig lite dum när jag testa att le och sånt och märkte att det var hud ivägen för dom nedre :P men iaf tack!

Hathhe
Lag: Sayeret Yael
Played Since: 2008

Postby Hathhe » 11 June 2012, 11:19

Är det någon som har testad skydden från Tandskydd.com något mer ännu? Jag känner mig aningen skeptisk till om dom är så revolutionerande praktiska, speciellt till det priset. Enligt min erfarenhet handlar det mer om att lära sig prata med tandskydd i munnen, och att döma av instruktionsvideon pratar inte ungen bättre med det tandskyddet än vad jag gör med någon av alla dom tandskydd som passerat genom åren.

Jag skulle rekommendera http://www.kenka.se/skydd/tandskydd.html. Riktigt smidigt tandskydd som sitter helt perfekt och som man aldrig riskerar att tappa. Går bra att prata med efter lite övande (man låter ju fortfarande som att man fått en stroke, men man är definitivt begriplig) och det är inte några problem att dricka med det heller.
Och det är billigt.

harlekin

Postby harlekin » 11 June 2012, 13:44

99 kronor är dyrt hatthe... Har du aldrig varit på budo nord? ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

bull85
Lag: сектор
Played Since: 2007

Postby bull85 » 11 June 2012, 14:30

stadiums genomskinliga tandskydd duger helt, har fått två tänder sabbade innan jag skaffade det här, har fått träffar på munnen som skyddet har tagit och min tandläkarräkning är inte så dyr längre :D
callsign Sandman
Вы видели мою гранату?

derf
Lag: DW-13, Brimstone

Postby derf » 11 June 2012, 20:52

Du behöver inget tandskydd för den nedre tandraden, tro mig.
Men jag har plasttand i underkäken, mindre sannolikt?
Kanske men inte omöjligt.
Om du söker det här jobbet med allt det innebär för den lönen uppvisar du ett bristande omdöme som gör dig direkt olämplig för anställning. Citerar ur Hr. Morgonsurs blogg.

Acepalm

Postby Acepalm » 11 June 2012, 21:15

Hur menar du?

Nedre tandraden hamnar bakom underläppen då du har ett tandskydd uppe, prova låtsas att du har en snus i, lycka till att få fram underkäkens tänder ;)
-GU06

harlekin

Postby harlekin » 11 June 2012, 21:20

vill man kan man ju ta ett tandskydd och ha på den nedra raden också. ;)

jag brukar bara hålla munnen stängd... :?

Hathhe

Postby Hathhe » 11 June 2012, 21:57

99 kronor är dyrt hatthe... Har du aldrig varit på budo nord? ;)
Haha jodå, men i viss mån får man ju vad man betalar för ;P tycker att dom billiga Fighter-tandskydden budo&fitness har både sitter dåligt, blir på tog för hårda och är allmänt obekväma. Kenka-tandskydden slutar man tänka på efter ett tag. Dom gjuter man mer efter tänderna än bara formar/pressar som med "vanliga" tandskydd.

harlekin

Postby harlekin » 11 June 2012, 22:07

du kokar dom och sen sitter dom också som gjutet. ;) Då formas dom efter tänderna. ;)

Kane
Lag: Bérets Verts

Postby Kane » 12 June 2012, 01:13

Mitt råd är ha till både övre och nedre tand rad hellre safe änn ofan där rök en tand eller flera
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

Hathhe

Postby Hathhe » 12 June 2012, 06:21

du kokar dom och sen sitter dom också som gjutet. ;) Då formas dom efter tänderna. ;)
Nahe, menar du det? -.-

derf
Lag: DW-13, Brimstone

Postby derf » 12 June 2012, 09:37

Att få en tand i underkäken utskjuten är lätt. Det är bara att flämta med öppen mun samtidigt som du blir träffad, funkade för mig.
Last edited by derf on 12 June 2012, 17:06, edited 1 time in total.
Om du söker det här jobbet med allt det innebär för den lönen uppvisar du ett bristande omdöme som gör dig direkt olämplig för anställning. Citerar ur Hr. Morgonsurs blogg.

1mpulseS0D
Played Since: 2013

Postby 1mpulseS0D » 12 June 2012, 15:20

Grape; Fungerar dessa skydd på underkäken också eller bara på överkäken?
Last edited by 1mpulseS0D on 27 November 2012, 23:39, edited 1 time in total.

Return to “Nybörjare”