Ögon och munskydd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
peterpan

Ögon och munskydd

Postby peterpan » 5 May 2014, 20:23

Hej, jag behöver köpa nytt ansiktskydd då allt det jag hafft för har varit obekvämt (meshmask och goggles) jag hadde tänkt att undra vad jag kan använda för att skydda munnen (har ochså testat boxningskydd kan inte prata med det då) och även ögon med full seal.
Jag har inget problem med immning och allt jag vill med det skydd jag ska köpa in nu är att det ska låta mig prata, vara låg profil så jag kan använda sikte, vara så säkeert som möjligt för tänderna, vara full seal för ögon gärna lågprofils goggles och inte bli varmt.
Nu är det här säkert lite väl mycket krav men hoppas det finns någon kombination jag inte provat förut.
Tack å hej!

MiqaFox
Played Since: 2010

Re: Ögon och munskydd

Postby MiqaFox » 5 May 2014, 20:27

"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

peterpan

Postby peterpan » 5 May 2014, 20:33

Oj jag hadde helt glömt bort min post där, får ta och testa dom munskydden igen tror det var dom jag använde och jag inte riktigt kunde prata med, förlåt för denna extrapost är nog lite måndagstrött.

Senchoo
Lag: N.W.I.

Postby Senchoo » 6 May 2014, 15:32

Ang goggles så börjar det bli rätt popis i staterna att köra Oakley M-frame med Helo kit. Helokitet är till för dem som jobbar med vindyrken som helikoptrar. Skapar full seal för dig. Kan inte svara på imma, men då vill jag även slå ett slag för McNett OpsDrops. Finns i vissa svenska butiker.

Wrim
Lag: Funderar
Played Since: 2014

Postby Wrim » 6 May 2014, 17:25

Det du skulle kunna göra är att köpa en MICH/FAST/IBH/vilken hjälm som helst med Emerson rails och göra en mask mod i stället, så slipper du slänga bort mesh masken.
https://www.youtube.com/watch?v=IH1UyggNXt0 (kortaste filmen jag kunde hitta)
Skrev en guide om det på tumblr för övrigt: http://wrim.tumblr.com/post/84781027480 ... h-whatever

I fall du som jag har en dålig gen 1 half face mesh mask som trycker på näsan är ett alternativ att använda skumgummikuddar på insidan.
De flesta verkar ändå böja och klippa friskt för att få de att passa med goggles, samt för kunna använda sikte bekvämare.

Airsoftdoktorn rekommenderar för övrigt inte boil-and-bite tandskydd: https://www.youtube.com/watch?v=gCGwl-IGu0k
Last edited by Wrim on 6 May 2014, 23:55, edited 1 time in total.

peterpan

Postby peterpan » 6 May 2014, 22:18

Okej tack för varen och intresant video, tror ni det skulle funka om jag körde med blalaklava eller shemag också?

Wrim
Lag: Funderar
Played Since: 2014

Postby Wrim » 7 May 2014, 00:17

låter väl bra! Väldigt airsoft-moderiktigt.

Return to “Nybörjare”