Var befinner ni er för inskjutning av bössor?!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Kithiva
Lag: Stonecutters

Var befinner ni er för inskjutning av bössor?!

Postby Kithiva » 10 June 2014, 12:00

Tjena!

Har suttit och funderat lite. (Eller rättare sagt funderat ett BRA tag)
Eftersom man inte får använda (om ens ha uppe) markörerna på offentliga platser, hur gör ni?!
Var befinner ni er när ni t.e.x ska skjuta in sikten, se hur hop-upen är inställd osv.

Jag har funderat på detta länge då jag själv bor i ett bostadsrättsområde och gissar att grannar och dyligt inte skulle uppskatta öppen eldgivning med airsoft-markörer.

Hur gör ni?

// Kithiva

ikoner
Played Since: 2013

Re: Var befinner ni er för inskjutning av bössor?!

Postby ikoner » 10 June 2014, 12:05

Jag tar mig hem till en kompis som bor rätt så avskiljt från samhället ;)

Cleaner

Postby Cleaner » 10 June 2014, 12:36

Jag ringde polisen i mitt område ( Sthlm) och frågade om det var OK att ta ut bössan i skogen ( kommunal mark) och testa den.

Inga problem, bara att du skjuter mot tex en vägg och har uppsikt för att inte kulorna skall råka träffa andra som befinner sig ute i skogen.
Polisen sa att det skulle vara en annan femma, om jag befann mig mitt i city och gjorde detta....solklart såklart ;)

Som sagt som det var begick jag mig ut i skogen och gjorde detta.

Mötte på lite folk med hundar och vandrare, en del var trevliga och fattade vad man höll på med.
En del blev skitsura och skulle ringa snuten.

efter 35 min kommer det en patrull där jag var, inga problem, dom ville bara dubbelkolla.

Nu bor jag iof inte mitt i City, utan lite utanför Sthlms kärna.

Men det var det svaret jag fick av Polisen iaf. :)
Prickskytt

Kocken149
Lag: SAR
Played Since: 1998

Postby Kocken149 » 10 June 2014, 12:38

Åker till skogen och drar några salvor ut från bilen😀 eller när jag åker på spel.

Cire

Postby Cire » 10 June 2014, 12:49

Jag har bara gjort det en gång då det var problem med hop-up och kunde därför inte inspekteras inomhus.. Åkte ut till en skog som är ganska öde på en tid som minimerar risken för att folk är där just då.

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division
Played Since: 2006

Postby twoface » 10 June 2014, 13:26

Ut genom köksfönstret. Endast dalälven som porlar på bakgården så finns många meter fritt att använda, annars är det till skogs som gäller :-)

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 10 June 2014, 13:35

Kliver ut genom ytterdörren och siktar på ett träd lagom långt bort ;)
Jag bor dock avsides, så detta är inte ett problem då jag bara har en granne som bor så att de kan se något alls. De är införstådda i vad det handlar om.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Kocken149
Lag: SAR
Played Since: 1998

Postby Kocken149 » 10 June 2014, 15:00

Om jag är i hemtrakten där jag växte upp och det flyter förbi några BBs , då vet jag att du varit framme Twoface😀.
(Fast å andra sidan kanske dom sjunker)

Vaksai
Lag: Clownpunchers

Postby Vaksai » 10 June 2014, 15:56

Har en liten skogsdunge några hundra meter från min lägenhet, annars brukar jag gå ner i källaren på kvällen och skjuta (ganska precis 75 meter vägg till vägg så bra för att testa räckvidd och precision i vindstilla förhållanden :))

Wrim
Lag: Funderar
Played Since: 2014

Postby Wrim » 10 June 2014, 16:51

Har inte kunnat göra inskjutning då min m4 levererades utan sikte, har dock beställt ett som är på väg :P
Hade jag ett sikte skulle jag ha gjort inskjutning just innan game on, det brukar vara minst 10 minuter emellan varje spel för justeringar och diverse förberedelser.
Har byggt upp en liten skjutbana i lägenheten av skjutkort och inredningslådor från Lagerhaus.
Hittade en gammal Stiga Magnetic kulfångare på tradera som kommit till användning: http://www.hobbex.se/sv/artiklar/kulfang-magnetic.html
Har också en glassgubbe att skjuta på. Får dock skjuta diagonalt genom vardagsrummet och hallen in i ett tredje rum för att få någorlunda tillräckligt med avstånd men vad gör man inte för sin hobby :D
Lagt i en burk och toapapper för att skydda plexiglaset.
ImageImage

dayu

Postby dayu » 10 June 2014, 19:10

Vi har tillgång till en paintballbana, massa bord under ett stort tält så man kan sitta o meka samt skjuta även i skitväder.

Bodaken

Postby Bodaken » 10 June 2014, 21:23

Bor i ganska liten stad, så det är bara att ge sig ut i skogen vilket går rätt fort, sen har jag ett egentillverkat kulfång och ca 5m att skjuta på inomhus, vilket duger till att testa saker på.

DenVitaDöden

Postby DenVitaDöden » 10 June 2014, 21:31

Källaren(10 meter) eller ut genom ytterdörren. Bor i tätbebbygt område, men har en fet jävla buske som jag skjuter in i(typ 15-20 meter), kan stå i hallen så ingen ser mig.

Herr Nilsson
Lag: S.A.W
Played Since: 2012

Postby Herr Nilsson » 10 June 2014, 22:11

Ni som skjuter ut genom dörrar fönster ect? Ingen risk att någon människa/djur ska komma knatade in i er kula? Känns något svårt att ha uppsikt.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division

Postby twoface » 10 June 2014, 22:32

200 meter vatten utanför mitt fönster så ingen risk, möjligtvis någon mås som flugit förbi men dom flyr när dom hör första "smällen" så tämligen lugnt. :-)

Wrim
Lag: Funderar

Postby Wrim » 11 June 2014, 00:18

Ni som skjuter ut genom dörrar fönster ect? Ingen risk att någon människa/djur ska komma knatade in i er kula? Känns något svårt att ha uppsikt.
Jo det gäller att stänga in katterna i ett annat rum och sen dammsuga kulor efteråt. Självklart sker det under kontrollerade former.

Xelley
Lag: GBM
Played Since: 2010

Postby Xelley » 11 June 2014, 15:24

Skjuter in i dotterns dockskåp. Blir fräsiga effekter när möblerna flyger och baksidan blir full med hål... Nej, för det mesta så tar jag bilen till ett avsides skogsparti. Gammal militärt förråd som stått övergivet i många år, perfekt för skytte på plåtfasaden (Ja jag har tillåtelse). :D
I dont do karate, i do Ka - Razy!

n_sandstrom

Postby n_sandstrom » 12 June 2014, 15:37

Jag tycker att det här är skitsvårt själv. Trotts att jag ändå bor rätt glest inom stockholmsområdet, och har tillgång till bil, så är det ändå lurigt att hitta platser. Mindre grönområpden är totalt genomsållade av stigar och spår. Och försöker man åka till något större är det helt omöjligt att göra av med bilen nånstans. Det blir rentav smidigare att bara ta en kvarts tur på mountainbiken, men då får jag bara med en bössa i taget.

Sen är jag å andra sidan snudd på överförsiktig av mig, vill absolut inte riskera att nån får syn på mig innan jag får syn på dom när jag har bössorna framme.

Vaksai
Lag: Clownpunchers

Postby Vaksai » 12 June 2014, 15:44

Just den skogsdungen jag går till är det väldigt svårt att ta sig igenom om man går av stigen, så jag håller mig på stigen och skjuter in mot skogen.
Haft flera som kommit fram och undrat vad jag håller på med och även några som prövat skjuta, ingen har polisanmält mig eller varit otrevlig hittills.

Tamaz
Lag: [saft] och [STAG]
Played Since: 2004

Postby Tamaz » 12 June 2014, 15:56

Skjuter in i en ryggsäck genom en chronograf för att testa gearbox/täthet. Skjuter ut ur köksfönstret för att grovställa hop och se att kulorna går okej. Bor inte på bottenplan så ingen risk att någon knatar förbi fönstret, och inte heller att någon står där kulorna landar (fri sikt) står inne i rummet så att inte pipan sticker ut genom fönstret. Då det är helt öppet och inget att sikta på är det inte optimalt men fungerar helt okej för att se att jag kan få hopeffekt osv. När jag vet att allt fungerar gör jag de sista inställningarna på spelområdet före spel.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Return to “Nybörjare”