Trimma cm045 Aks 74u

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
AnteJ

Trimma cm045 Aks 74u

Postby AnteJ » 21 December 2014, 03:32

Tjo!

Lägger en tråd på att trimma ned en cm045, aks74u, till cqb och jag har lite frågor. Tanken är att använda den som main när jag kör cqb och som secundary när jag kör större spel och jag har min SVD som main. Tungt, jag vet, men jävligt läckert. Plus att jag får några schyssta fyspass.

1. Är det någon som vet vad det sitter för originalfjäder i lådan? Chronade 121-123, ur lådan, väldigt konsekvent. Så jag köpte en dream army m100-fjäder och bössan gick ner hela 2m/s, fast den är inte riktigt lika konsekvent längre.

2. Hur är originaldelarna i en cyma i 04-serien? Vad skulle ni byta? Först?

3. Att lipo-anpassa den, vad behöver göras? En kille på RS sa att jag kunde stoppa in ett lipo från början och bara köra på, dock inte 11,1V.

4. Flummar på nån form av rem/sele där bössan sitter stabilt på kroppen eller ryggsäck och med ett lätt handgrepp så är vapnet löst. Finns det något sådant?

5. Eftersom jag har ett grymt säk.avstånd på SVD'n, så behöver jag få aks'n att täcka 0-40m(ungefär). Vad för hop rekommenderar ni, utan att skinna mig?

Xelley
Lag: GBM
Played Since: 2010

Re: Trimma cm045 Aks 74u

Postby Xelley » 21 December 2014, 07:31

Löd på deans kontakter, kör med ett passande 7.4 lipo, installera ett guarders genomskinliga gummi så är du hemma där. En guarder SP75 fjäder borde göra susen. 40meter är inga problem ;).
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Fred
Played Since: 2013

Re: Trimma cm045 Aks 74u

Postby Fred » 25 December 2014, 19:39

1. Orginal är nog kring 120-130 fjäder, nya fjädrar är "spända" från början och när de används slappnar de av och skjuter mjukare, det kan ta ett tag innan den slappnar av, några veckor. Dream army fjädrarna är sk dual rate, mjukare i början, hårdare i slutet - inte lika konsekventa som linjära men det får man ta.

2. På min 040 var kuggarna lite skeva, annars var allt rätt bra faktiskt.

3. Lipoanpassning är snarast bara mosfet vid hög spänning (över 10v) då blir det mycket arcing, dvs strömmen hoppar och sliter sönder elkontakten fort. 7.4v är dock inga problem.

4. Ta en bärrem från en gymbag, ibland kan de ha rätt bra krokar så att man snabbt kan kroka av och på, går även att sätta båda två på den bakre kroken och få en 1-punkt sling.

5. Hop - SHS gör ett bra gummi, typ 39 kr på RS

Return to “Nybörjare”