Brittiska Armen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Mogrosh

Re: Brittiska Armen

Postby Mogrosh » 12 June 2015, 07:42

Jo den i OD skaffade jag billigt mest bara för att ha en direkt i början.
Och jag har kört väldigt länge bara med DPM byxor eller Woodland och sen en grön långärmad tröja på mig.
Nu när jag skaffat MTP ( måste säga att jag gillar MTP väldigt mycket ) så har jag börjat kolla på ny.
Hittade denna, kanske inte den billigaste ( jag jämför med mina gamla nu ) men kanske mer korrekt :P

https://www.varusteleka.se/sv/product/b ... ch_ref=MTP

Och du menar då att magasin fickor och så i TAN, mer där dom inte är strikta på det ska vara i MTP eller Multicamo då ?

Tilläg:
http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... icam-14742
Den kanske var okej med. Känner ju dock att jag hade nöjt mig med dom 6 inbyggda fickorna till magasinen och satt där dock.

PerceptIon
Lag: QoT
Played Since: 2012

Postby PerceptIon » 12 June 2015, 15:29

Var korrekt, köp mk4an! Grymt värd sitt pris med. Tänk på att du behöver köpa till en ops panel till just den du länkade med.

Angående magfickor osv så finns RS fickorna på ebay, kostar lika mycket som kinafickor...

Protnev
Lag: Pathfinders

Postby Protnev » 12 June 2015, 16:30

Absrakt: Ha kvar din rigg tills du har fått råd med en osprey mk4.

Aight, men då är målet att se ut som britt i slutändan? Då är det bara att lyssna på Perception. Det är Osprey mk4 som gäller. Istort sett för alla utom UKSF. Allt annat i brunt och grönt i kroppsskydd el chest rigg är fel, om man ska se ut som brittisk soldat. För att förenkla fickvalet så finns det fickor i MTP, det är dessa Perception också syftar till. De är korrekta, bra och billiga. Bara sök på "issue" "british" "osprey" "pouch" "MTP" på ebay så finner du dem.
Lättast är ebay. Priserna i Sverige är för folk som inte fattar sig på ebay, betalat en halv lax mer och får samma sak, långsammare.

Lycka till :)
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

Mogrosh

Postby Mogrosh » 12 June 2015, 20:48

Den jag länkade ifrån Varusteleka var det inte en mk4 ?
Kanske jag som totalt har hittat fel bilder på den eller ? :P

Men ja när jag fick hem MTP kläderna så var jag såld på dom kan jag lugnt påstå.
Har dock alltid gillat Tan, Dark earth eller vad man nu vill kalla det, ljust men ändå inte helt ljust.

Men ja, jag köper "små" saker just nu som jag vet jag vill ha och kommer behöva ( typ radio och sådant) sen sparar jag pengar så det blir korrekt än vad jag hade tänkt mig med utseendet så att säga.

Return to “Nybörjare”