Jag ska börja spela som sniper , spelat med en m4a innan och allt därtill , men jag gillar ide`n med sniper , att man måste tänka , bedöma avstånd , vara tyst , planera ,kolla vindar osv osv hellre en perfekt kill än att spreja 4a mag kulor överallt och ingenstans.. förstå mig rätt nu..
många säger det är inget för nybörjare men tänker nån på att första gången man spelar som sniper ÄR man nybörjare om man inte kört spelstilen innan trots alal spel man gjort med en aeg tex

man måste ju prova för att se om man gillar det..
bedöma avstånd har jag inga problem med då jag tävlat i bågskytte på elitnivå i många år höll på mellan 1988-2012) och när man tävlar i fält och jakt ( på tavlor och 3-d mål) och där gäller det att bedömma avstånd kolal just vindar och man måste ha ett bra öga för just avstånd för en liten fel bedömning och du har pilar som ligger runt 350-550:-/st förstörda ..likaså när man skjuter tavla utomhus på 70 och 90 meter det är inte alltid att sikta mitt i centrum som fungerar... jag har tävlat både med sikte och utan sikte och bedöma avstånd på 50-70 m utan ett sikte med en pilbåge är inte enkelt och dessutom inte compound..
jag tycker det ska bli riktigt spännade att börja spela som sniper , och just adrenalinkicken jag älskar med airsoft , ang avstånd har sj blivit skjuten över benet med en högtrimmad aeg det var inte så trevligt kan jag tala om.. enda skador jag sett ( en örsnibb som fick på fan) var pga en som inte använde mössa eller shemag dessutom sett folk ta av glasögonen..( sa till den spelaren om detta)
Olycker kan alltid hända ingen är 100% felfri även den mest erfarna spelaren kan göra ett misstag , men just av misstag man lär sig att göra rätt

men det är min åsikt.. jag tycker det var skit kul med aeg men saknar ändå den där "tänk&planera skotten " känslan.. och pga en skada i ryggen kan jag ej köra den spelstilen mer genom att springa runt en massa med en tung tung utrustning..
airsoft är något av dom roligaste idrotterna jag hållt på med för mig är det idrott man får ju dessutom bränna kalorier

och min sjukgymnast tycker det var bra jag tar upp det igen då jag behöver motion , och bara ut och gå är inte spännande men airsoft är , sen ska jag va ärlig får en kick oxå av att veta att om jag inte är smart och planerar mina drag så kan det göra ont därför man försöker vara så smart och taktisk som möjligt ..första spelet jag gjorde var pulsen nog uppe i 200 i hela spelet och kläderna genom svettiga

och hade nybörjar tur för haft mina snyggaste och bästa kills första gången jag spelade men det ska bli bättre

hehe
sen en boltsniper känns mer realistiskt än en semi för mig trots semi oxå är det men det ser bättre ut helt enkelt jag gilalr realismen i spel och gear =)
sköt om er alla=)