För gammal för Airsoft?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
metkrokej

Re: För gammal för Airsoft?

Postby metkrokej » 25 November 2015, 22:14

Jag kan inte riktigt svara på hur det är att börja spela när man är 40, jag är bara 18 själv.

Något som jag däremot kan säga av egen erfarenhet är att det inte alls är några problem att ha riktigt kul på ett söndagsspel som nybörjare. Jag har enbart spelat två gånger, ingen av gångerna har jag haft någon vän med mig till banan. Det som förvånade mig mest var hur trevliga och sjukt hjälpsamma alla var, oavsett ålder.
Jag var riktigt nervös första gången men gick hur bra som helst. :lol:

Zingmark
Lag: -
Played Since: 2015

Postby Zingmark » 26 November 2015, 09:30

31 år här, började min airsoft-karriär förra lördagen på klacken, åkte utan någon jag kände och fick direkt kontakt med flera personer. Så länge man själv inte är socialt hindrad eller allt för tillbakadragen är det absolut inga problem. Min generella erfarenhet av personer med ett brinnande, unikt intresse (i folkmun, nördar ;) ) är att de i 9/10 fall är otroligt hjälpsamma, särskilt när det kommer nya till hobbyn/verksamheten. Jag är själv en nörd av hög rang, och då säger jag nörd i dess absolut mest positiva bemärkelse, och vet att när man hittar folk som har samma intresse som en själv är man ofta väldigt noga med att välkomna dessa och få dem att hålla kvar vid intresset.

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 18 December 2015, 05:04

Underbar tråd för en på 46år att se har dock inte spelat nått på två år.
Men gear och vapen handlas friskt än så får se när spel tillfälle ges.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Moonakk
Lag: U.D.D
Played Since: 2000

Postby Moonakk » 20 December 2015, 15:40

40 här med. Bara att köra på. =) I värsta fall får man träna lite kondis för att hänga med ungtupparna men det är ju bara nyttigt. =)
Min filosofi är enkel: Gör det du vill och inte det du känner dig tvingad till. Ställ inga frågor du inte kan hantera svaret på.

Jakelol
Played Since: 2001

Postby Jakelol » 20 December 2015, 21:04

Jag är 35. Tror att medelåldern för airsoftspelare i sverige är relativt hög om man jämför med andra länder som tex USA där medlåldern är närmare 18. Skulle inte bli förvånad om medelåldern i sverige är runt 25-30 år.

KronaN
Played Since: 2005

Postby KronaN » 21 December 2015, 09:03

Och det är bland det bästa med svensk airsoft - att det inte är snorungarna som sätter tonen 8-)

Tänk vad hemskt det skulle vara om vi hade det som i USA, där föräldrar släpper av sina barn på banorna likt ett dagis...

Attackmack

Postby Attackmack » 7 March 2016, 19:31

Väcker denna tråd bara för sakens skull!

Jag fyller 33 i sommar och planerar att ge mig in i airsoften detta år!
Om något så skulle jag väl påstå att det är först vid lite högre ålder som man börjar kunna spendera de pengar man vill på de nöjen man känner för och airsoft är verkligen en sån hobby!

Men jag förstår vad trådskaparen menar, man vill ju gärna att det ska finnas andra i ungefär samma ålder. Lyckligtvis verkar det som airsoften håller en relativt hög snittålder i sverige!

Finwolf, du får gärna skriva en rad till, berätta hur det blev om du spelar aktivt eller fortfarande med en fot utanför?

Voodoo 1
Lag: FsM
Played Since: 2013

Postby Voodoo 1 » 7 March 2016, 21:35

Jag började när jag var 34, spelar fortfarande aktivt efter 4 års lir :) Man är inte äldre än man känner sig :)
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

Elestro
Played Since: 2015

Postby Elestro » 7 March 2016, 22:51

Bara bra att det är lite äldre människor som spelar, inbillar mig att risken för bråk och tjafs blir mindre samt att träfftagningen blir bättre då. :)
Man har ju sett lite skräckexempel från staterna på Tuben om man säger så.

Är själv 30 och det bästa med airsoft är att hobbyn blandar samlande, skruvande med fysisk aktivitet samt socialt nätverkande, och ja, vapen är ju alltid trevligt det. :lol:
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Return to “Nybörjare”