Vad har ni för saker i era västar när ni lirar?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
absolutandy
Played Since: 2005

Vad har ni för saker i era västar när ni lirar?

Postby absolutandy » 6 December 2015, 14:38

Letar efter lite tips och bilder på vad folket har i sina västar när dom ska ut och lira på olika spel, lämna gärna en lista :)

Maercosh
Lag: Vänner i skogen
Played Since: 2015

Re: Vad har ni för saker i era västar när ni lirar?

Postby Maercosh » 6 December 2015, 14:45

Vad menar du med saker? ifak, magasin, deadrag, vatten, bb's och snacks är väl rätt standard

absolutandy
Played Since: 2005

Re: Vad har ni för utrustning i era västar när ni lirar?

Postby absolutandy » 6 December 2015, 14:57

Letar efter lite tips och bilder på vad folket har i sina västar när dom ska ut och lira på olika spel, lämna gärna en lista :)

viqs
Lag: омега

Postby viqs » 6 December 2015, 15:46

Mag, radio och första hjälpen. Vid behov fyller jag på med t ex vatten, block och penna, chemlights osv.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

livewire
Lag: QoT / Спарта
Played Since: 2014

Postby livewire » 6 December 2015, 19:30

Vest:cyalumes, knife,storm lighter,torch, radio, first aid kit,camelback

Belt kit,mags, water,gas cooker, cup, beverages and snacks
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Thinker
Played Since: 1997

Postby Thinker » 6 December 2015, 20:29

För mycket? Men visst, jag tenderar räkna med att kunna spela 6-12h med det jag har i västen, eller upp mot 24h om jag behöver för uppdrag ändras när man är ute osv. Börjar baktill på vänstersida och över till högersidan. Det är igentligen inte jättetungt eller speciellt otympligt, och jag kör ofta CQB med precis samma väst och kit, och då blir det ofta en hel del ninjande runt, krypande mm. Störst problem är det de gånger man använder fordon och ska in och ut men går oftast utan större problem.
Vänstersida, bak till fram:
HQ radio med extra batteri.
Gruppradio med extra batteri, backup headset, kompass, frekvenstabell.
Magdump under radio fickan.
Utility ficka: 5 mag, block, 1-2 kartor, kompakt regler, pennor.
Mitten, lågt: Dubbel magficka framtill med 4st mag, ficklampa på utsidan.
Mitten högt: Dubbelmonofon, IR/röd beacon, GPS etrex, liten utility ficka med kamera, UV lampa, backup rödljus, metall spegel, extra kamera batteri
Bakom mitten högt: extra orange nät deathrag.
Höger sida, bak till fram:
Ficka med vattenflaska samt större fällkniv i ficka på utsidan.
Stor Utility: Mini engineer kit, chrono, boresight laser, Liten BB påse, BB loader, multiverktyg Rebar, hörselskydd, extra div batterier, snickers, eltejp, pannlampa mm mm.
Ryggficka: Första hjälpen kit, regnponcho, minispade, toa papper, extra aeg batteri, NV skullchrusher, NV mono, påse med mackor, extra vattenflaska, ev extra tröja, sittunderlag mm.
Jag kör pistol med extra mag fäst direkt i byxornas bälte så den är alltid med även om jag går i bas eller liknande utan väst, har en leaterman wave i byxfickan vid hölstret, samt orange deathrag väst i vänster benficka.

Länk till bild jag la upp på dropbox. https://www.dropbox.com/s/uklk68fdt4l15 ... s.jpg?dl=0
Tips för att känna sig mer rörlig i västar mm är att försök få upp det så högt på kroppen att benen inte tar i det fickor mm när man går i knästående eller rör ben ut åt sidan osv samt att få jämnvikt både åt sidorna och fram/bak, breda axelremmar är trevligt och givetvis ju lättare allting är desto trevligare. Min väst är custom sydd (230g utan fickor), och har även sytt flera av fickorna, dels helt egna så som jag vill ha dem, dels modifierat köpta med bättre indelningar eller lösningar. Lättare säga det som inte är custom eller moddat.
This space intentionally left blank

Return to “Nybörjare”