Classic army urx 11.5 vs G&G cm16 srl

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Base
Played Since: 2015

Classic army urx 11.5 vs G&G cm16 srl

Postby Base » 12 January 2016, 17:01

Tjenare gott folk behöver allt lite hjälp här med att välja nytt vapen :roll:

Börjar med G&G CM16 SRL som jag först kollade på och började lästa runt och kolla reviews och fann att den nya Sr serien är helt ombyggd om man jämför med föregångarna(Kan ha fel jag har fått den uppfattningen iallafall). Jag åkte in till rödastjärnan för att klämma på vapnet för att få en uppfattning över vikten och känslan på vapnet. G&G kändes helt klart bra men då fick jag syn på en Classic army URX 11.5 som jag inte har någon aning om vad det är mer om vad som dom sa i butiken och vad jag läser på produkt beskrivningen.

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/gg-cm16-srl-34241
Egenskaper: G&G CM16 SRL
- 9" KeyMod handguard i metall
- Glasfiberförstärkt receiver ("Billet style")
- Integrerad MOSFET med 3-skotts burstfunktion. Genom att hålla in avtryckaren i singleskottsläget i 10 sekunder kan man växla om fullauto-läget till 3-skottsburst
- KeyMod RaFlip-up sikte i metall
- Magasinknapp på höger och vänster sida
- Ergonomisk cranestock med sex lägen, dolt förvaringsutrymme och en enkel åtkomst till batteriet genom att vrida gummibakkappan
Ergonomiskt pistolgrepp
- Avskruvbarbar flamdämpare med 14mm CCW gäng. Flamdämparens utvändiga gäng gör att man även kans skruva på en "ljuddämpare" av SCAR-typ.
- Ver 2 full metall gearbox med förstärkning av MBlock-typ. Kompatibel med de vanligaste delarna

Classic army URX 11.5 har värken läst eller sett några review eller liknande på vapnet vilket gör mig skeptisk till att köpa det. När jag dock höll i vapnet så kändes det mycket tyngre och stabilare självklart då det är metallkropp och samma gäller handguarden också.

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/cla ... -tum-29953
Egenskaper: Classic army URX 11.5
Tillverkad helt i metall förutom de externa delarna som i original inte är det, de är tillverkade av förstärkt polymer. Vissa metalldelar är av stål som t.ex. flamdämpare, bolt-catch mm.
Fällbara riktmedel sitter monterade men kan tas av.
Utmärkt 9mm gearbox med bra interna delar. Bland annat 9 mm kullager, bore-up-cylinder, M120-fjäder och air seal nozzle. Motorn är av high torquemodell liksom dreven. Hop-up-hus av metall.
6,03 mm precisionspipa sitter monterad från start.
Skjutbar crane-kolv som rymmer delat/nun-chuck-batteri. Elen är bakåtdragen.
Keymod-kompatibel.
Fjäderbyten går lättare på denna airsoft då du inte behöver öppna gearboxen.
Slingfäste monterad vil kolv-tuben

Behöver verkligen hjälp av er veteraner här på forumet är helt öppen för andra vapen med samma plattform med mycket delar och liknande :)

Wiggen
Played Since: 2011

Re: Classic army urx 11.5 vs G&G cm16 srl

Postby Wiggen » 12 January 2016, 17:19

Jag rekommenderar att du blir godkänd här och köper något begagnat istället.
Du får mycket mer för pengarna.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Base

Postby Base » 12 January 2016, 18:38

Tackar så mycket för tipset jag ska kolla vad som finns ;)

eoz

Postby eoz » 12 January 2016, 22:16

Wiggen har egentligen och oftast rätt. Det finns en begagnat marknad på Airsoft som har mycket fördelaktiga priser för de som handlar. Finns även problem med att handa begagnat. Jag köpte till exempel en bössa här som hade en Nozzle som inte var alignad mot hop huset och matade kasst. Krävdes många timmar och till slut lite hjälp för att få till det. Ingenting man vill göra som nybörjare direkt.

Konsumenträtt i Sverige är galet bra, så det är fint att handla av affär med garanti och sådana saker. Generellt sett så är affärerna här djävligt bra med saker som krånglar och liknande.

Det jag spontant kan säga om de två bössorna du länkade är att jag själv skulle ha valt Combat Machinen. Jag tycker den är snyggare, helt personligt, men det är inte därför jag hade valt den. Den kommer med inbyggd elektronik i sig som styr hur den fungerar. Någonting som för mig är värt väldigt mycket.

En sista sak, ett tips från mig. Kolla in http://www.rodastjarnan.com/asg-cz-scor ... 3-a1-28730 . Om du gillar den designen och så så är det sjukt mycket bössa för pengarna och den är sjukligt snygg. Väldigt lätt och extremt välbyggd. Hade jag börjat om idag hade det varit den bössa jag skulle ha köpt utan tvekan. Detta kommer från någon som äger 2 stycken.

Base

Postby Base » 13 January 2016, 05:47

Ja jag känner ju faktiskt att jag vill köpa nytt då det är en skön känsla men då ingår också garantier och liknande.
Håller helt med dig Eoz tycker också att Combat Machinen ser bättre ut dock så har den ingen metallbody men det spelar ingen roll om produkten är bättre. Jag blev rekomenderad av personalen på rödastjärnan att jag skulle köpa Classic Armyn URX:n och den kändes ju helt klart mer solid men som jag har sagt tidigare så vet jag inte så mycket eller har inte hittat något om vapnet.

Jag har inte kollat på smgs faktiskt men den ASG:n verkar ju vara helt klart ett grymt vapen uppskattar tipsen Eoz :D

Return to “Nybörjare”