Mosfet i regn

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Vevarn18
Played Since: 2016

Mosfet i regn

Postby Vevarn18 » 17 October 2016, 19:05

Hej!
Jag är en nybörjare i sporten och har införskaffat mig en bössa med inbyggd mosfet! Ska åka på spel i helgen men vädret lutar mot regn, har läst att mosfets är särskilt utsatta för skada i regn. Är det något särskilt jag borde tänka på/göra för att se till att min bössa inte tar skada?
Tack på förhand!

Haarax
Lag: Ryssronk
Played Since: 2013

Re: Mosfet i regn

Postby Haarax » 18 October 2016, 11:41

Oftast är dessa mosfets innanför krympslang, inuti en gearbox eller buffertube. Det kommer inte vara några problem, kör på!
Vilket vapen är det förresten?
Cowards die in shame

Vevarn18

Postby Vevarn18 » 18 October 2016, 19:25

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/asg ... -tan-36144

En sådan här, väldigt nöjd än så länge. :)

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 18 October 2016, 20:40

Det stämmer att en krets gör systemet lite känsligare men den sitter inne i bössan och är ganska säkert skyddad. Bada inte med den. Annars är det lugnt.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Vevarn18

Postby Vevarn18 » 20 October 2016, 14:47

Tack för svaren!
Ser fram emot spel i helgen :)

Marcules
Played Since: 2014

Postby Marcules » 21 October 2016, 21:17

Min mosfet gick iofs ape shit bananas när det bara var hög luftfuktighet, men jag kanske hade ett måndagsexemplar?
-:Skogsfrisk:-

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 21 October 2016, 21:50