Vart kan man börja spela?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
jockeswager
Lag: Inget
Spelat sen: 2016

Vart kan man börja spela?

Inläggav jockeswager » 5 januari 2017, 03:16

Tjena tjenare!
Jag såg runt på en hel del youtube videos om airsoft och sen vart verkligen taggad att prova på iallafall!

Vart kan jag spela? Jag bor i Finspång.

Har ingen utrustning över huvud taget.

Vill helst spela med en del folk så man inte är fyra bara som skjuter på varandra. :)

Skulle vara super glad om nån kunde tipsa eller till och med ta med nästa gång för en runda Airsoft i närområdet.

Och vad skulle det kunna kosta för att komma igång?

MVH Jocke

Användarvisningsbild
ohman
Lag: FRAG
Spelat sen: 2012

Re: Vart kan man börja spela?

Inläggav ohman » 5 januari 2017, 08:57

Tjo och välkommen,

Det finns en bunt folk kring linköping/norrköping/nyköping som spelar, så att hitta folk att spela med bör inte vara ett problem.
Kolla upp spel på "Område 2" för att hitta fler att lira med (det läggs upp spel här relativt ofta: https://www.airsoftsverige.com/forum/viewforum.php?f=35)

Att börja behöver inte vara jättedyrt, du behöver ett vapen med magasin och batteri, lite kulor och skyddsglasögon. Troligen kan du hitta någon som kan låna ut eller hyra ut utrustning till dig om du vill testa på.

Vill du köpa helt nytt så är det billigast att handla från polen (gunfire.pl, taiwangun.com) där du kan hitta ett vettigt vapen (g36, ak eller m4) mellan 1000-2000 kr och godkända skyddsglasögon från ca 300:- och uppåt. Även västar brukar finnas till väldigt förmånliga priser där.

Lycka till och välkommen till hobbyn! :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Mina affärsredovisningar

Återgå till "Nybörjare"