Är detta ett bra startkitt?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
rometotal699

Är detta ett bra startkitt?

Inläggav rometotal699 » 5 januari 2017, 18:17

Det är på den här hemsidan
http://gun-fire.co.uk/
'Med Artikel nr:
CYM-01-000896 Vapen med laddare batteri och ett medföljande highcap magasin
CYM-05-001136 2st extra magasin
GFT-22-001257 1st Vapenväska
UTT-28-002967 1st skyddsmask för munnen
VLK-41-015175 1st skyddsglasögon
tänk sedan att man lägger till cilikonsmörjning och 0,25g kullor från www.rodastjarnan.com

Jag har ingen utrustning i dagsläget så jag undrar om detta är ett lagom stort startpaket eller har jag missat något?
Totalt pris frakten verkar vara gratis: 1870kr

Användarvisningsbild
JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Spelat sen: 2005
Kontakt:

Re: Är detta ett bra startkitt?

Inläggav JonathanRL » 5 januari 2017, 18:33

Medföljande laddare och batteri kommer vara skräp. Föreslår att du spenderar lite pengar på ett 7.4 volts LiPo Batteri samt en LiPo laddare.
Förstå också att vapnet du köper kommer ha en kropp av plast. Överväg ansöka om access till köp och sälj; det lär finnas bra AK paket där.
Lundkvists Logement - Recensioner, Vapen och Cosplays.
Mina affärsredovisningar

Kocken149 skrev:Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Användarvisningsbild
ohman
Lag: FRAG
Spelat sen: 2012

Inläggav ohman » 5 januari 2017, 19:02

För att summera Jonathans post: Nej, det är inte ett bra startpaket :D

Du får mer för samma pengar om du köper begagnat.
Skyddsglasögonen är bra (skyddsklassade).
Om du vill ha en Cyma AK, sikta på något i 04-serien.
Mer magasin och annat kan du köpa senare då du vanligtvis får med ett high cap vilket duger när du börjar.
Du får ner en AK i en vanlig gymbag, du behöver inte köpa en separat vapenväska i början.

Möjliga alternativ kanske?
http://www.taiwangun.com/en/electric/cm ... aign-id=19
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Mina affärsredovisningar

rometotal699

Inläggav rometotal699 » 5 januari 2017, 19:19

så om jag kör samma sida och stoppar in
RDX-06-015961 Batteri
RDX-07-004025 Laddare
Hur blir då den här bössan bara för att lära sig. och hur är kvaliteten på plasten när det gäller vapen med plast?

Tack för tipsen nu börjar jag äntligen komma över lite av den information som jag sökte efter. Jag var bland annat osäker på om man behövde en vapenväska. och extra magasin.
När det gäller batterier stämmer det då att 3000Mah gör så att bössan skjuter hårdare än med 2000Mah men sliter 3000Mah också mer på bössan jag vill hellre ha en bössa som är pålitlig och hållbar än en som skjuter hårdare.

Totalpriset efter lite omgjorda varianter kommer direkt ner på 1700kr ungefär.

rometotal699

Inläggav rometotal699 » 5 januari 2017, 19:37

Alternativen är intressanta också men är det inte samma problem där med batterierna?
Den här var nog mest intressant skulle jag tro
Hur är start paketet om vi tar de ovanstående skydds glasögonen och masken med det här vapnet.
Plus skott och silikon

Skyddsglasögonen verkar vara en labyrint då det finns massor av de men när man läser på dessa så varnar de för att de inte är avsedda för att användas inom Airsoft vad är de då till för?

Användarvisningsbild
ohman
Lag: FRAG
Spelat sen: 2012

Inläggav ohman » 5 januari 2017, 20:36

mAh påverkar inte hur hårt din bössa skjuter, det bestämmer ungefär hur länge batteriet räcker, för lipo räkna 2 kulor per mAh ungefär innan det är dags att byta batteri. V påverkar hur fort din bössa skjuter, och fortare = mer slitage (dvs ett 7.4V lipo snurrar på motorn långsammare än ett 11.1V lipo).

Samma problem med batterierna (gäller nog mer eller mindre alla airsoftvapen), de som följer med är skräp. TWG har lipo att lägga till och även lipo-laddare om jag inte missminner mig (dock är det bättre och billigare att köpa detta från en RC-butik, som hobbyking t ex).

Gällande skyddsglasögonen på TWG skriver de alltid den brasklappen (för kinatillverkade glasögon) för att de inte vill bli stämda av dig om något går galet och du skadar synen. De har dock en del riktigt bra glasögon tillgängliga, bland annat dessa från Edge Tactical som är säkerhetsklassade: http://www.taiwangun.com/en/glasses-goggles?pr=70

På den länkade bössan är allt som ska vara metall gjort i metall, vilket är ett avsevärt steg upp från den första :D Plasten är vanligtvis helt okej och bör tåla det du utsätter den för. Det enda värt att tänka på är väl att den skjuter ganska hårt, men TWG trimmar ner den till 100 m/s gratis om du ber dem om det vid beställning (skriv en kommentar om det så fixar de det åt dig), det innebär att du har en bössa som funkar både i skog och inomhus vilket alltid är trevligt när man börjar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Mina affärsredovisningar

rometotal699

Inläggav rometotal699 » 5 januari 2017, 21:27

Tack för svaren jag tror att jag börjar känna mig något klokare nu. Bara de tekniska aspekterna i det här är intressanta att läsa igenom men jag har fixat så att jag ska prova med lånad utrustning framöver nu man kan kalla det här för en ordentlig förundersökning om hur det fungerar med köp och liknande och hur grejerna ska vara det är alltid lättare att begripa om man tittar sätter ihop och läser gör ett misstag och rättar till det. Gör om gör rätt kan man säga jag vill helst inte lägga ner för mycket pengar på den första bössan även om det är kul när man provar första gången det är alltid bra att räkna med att man tröttnar.

Men tack igen för svaren MVH Rometotal

Återgå till "Nybörjare"