Köpte bössa på fyllan

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Kallaskalle

Köpte bössa på fyllan

Postby Kallaskalle » 16 January 2017, 20:44

Har alltid gillat bössor osv men aldrig lirat airsoft på riktigt, satt lite på lyret i lördags och snöade in på airsoft totalt!

Beställde en Urban Sniper (well mb06 osv)
Klickade vidare och beställde ett 170 kitt från röda stjärnan (fjäder, cylinder pistong osv).

Såg att avtryckarhuset brukar paja. Så köpte även ett nytt hus från airsoftpro.cz,klickade även hem en 190 fjäder där :D

Prylarna är på väg med posten. Har läst lite och känns som jag gått lite fel väg kanske.

Behöver jag pipa och hop up nu också med tanke på prylarna jag tänkt sätta i? Ska inte spela något med den, mest lite prickskytte osv intresset är väl mest mecket och att bygga en så bra bössa som möjligt, både i kraft och precision.

Undrar egentligen om den ens kommer prestera någon form av precision med 170/190 fjäder utan att man rört hopupen eller pipan. Pipor verkade va en djungel där runt tolvslaget, därför jag hoppade över det och reptilen i mig tog över och jag gick för kraft. Men vid mer läsning på nätet verkade det vara pipa jag skulle lagt krutet på till att börja med.

Har väl mest lite ångest över ordern jag la och hade varit kul med lite input! (Eller skäll :oops: )

p33krN
Played Since: 2011

Re: Köpte bössa på fyllan

Postby p33krN » 16 January 2017, 21:04

Nej, bössan kommer inte prestera bra med så högt trim med originalhopup.

Sen kan jag ta att avråda dig att spela prickskytt som nybörjare. Det är sällan folk tycker det är kul samt att det finns en större risk att du skadar folk för att du inte har erfarenhet av hur säkerhetsavstånd och liknande fungerar.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Kallaskalle

Postby Kallaskalle » 16 January 2017, 21:17

Som jag skrev tidigare, ska inte spela med bössan! Intresset är prickskytte/mecka!

lubbe
Lag: F9
Played Since: 2007

Postby lubbe » 18 January 2017, 20:47

Som tidigare talare sa så bör du byta pipa, hop up och gummi för att kunna utöva prickskytte.Sen vad det gäller meckande så är det inte överdrivet mycket meckande utan mest finlir för att få en sniper att prestera. Köp en gammal aeg för meckandets skull istället.

Kallaskalle

Postby Kallaskalle » 18 January 2017, 21:11

Fick hem grejerna idag och skruvade isär den direkt och tog bort gamla cylindern och körde i den nya! fick ihop allt och allt fungerar men den är RIKTIGT trög att ladda nu med m170. Ska pröva att smörja lite i morgon.

Sen funderar jag på "ytterpipan" den är liksom lite lös och går att rotera vilket gör att hopup huset vrider sig ur läget.

Brukar man låsa ytterpipan med någon skruv? Sitter två skruvar längst bak under ytterpipan som liksom klämmer en omfattning som går runt pipan men det nyper ju inte fast riktigt.

Sen framme vid "foregripet" är det en insexskruv som går igenom bipod fästet upp mot pipan (där det är ett hål) men hålet i ytterpipan är för litet för skruven :roll: och skruven känns även för kort?

Magasinet har även en tendens att hoppa ur efter avfyrat skott :|

Kallaskalle

Postby Kallaskalle » 20 January 2017, 20:44

Fått ordning på bössan lite, börjar skjuta bra nu och den går lite lättare att ladda efter diverse justeringar.

Funderar på nytt hop up hus, tänkte testa en kina klon och se hur den går.

https://www.aliexpress.com/item/JJ-Airs ... d5dd06df0c

Sen är Urban sniper OTROLIGT plastig, så tog hem en fin bit Ask idag från jobbet som jag tänkte snida till en trä stock av. Gjorde ett litet prov i photoshop, så något åt det här hållet blir det förhoppningsvis
Attachments
kolvtest.gif.jpg

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 21 January 2017, 00:06

Kan du väl svara snyggt så kör på. Vad gäller hopuphuset tror jag ej det passar, det skall vara till Well MB06 och inte MB01.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Return to “Nybörjare”