Tja behöver lite hjälp som nybörjare

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
TheTruePlay

Tja behöver lite hjälp som nybörjare

Postby TheTruePlay » 22 January 2017, 22:17

Hej jag behöver hjälp med någon som har lite mer kol än mig inom airsoft. Jag är en nybörjare och har inte så många som kan hjälpa mig med det som jag undrar över. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig här inne.

jag har köpt en väst och ett gevär som jag gillar verkligen mycket men vill lära mig mycket mer inom airsoft för att kunna bli bättre och ha en bra utrustning. Just nu så har jag problem med vesten lite som inte sitter 100% fast på mig. Vet ej hur man spänner den för att det är en väst som har trådar som en riktig(Den passar inte när jag spänner den som max på sidan så). om man blir skadad så drar mig i ett snöre så faller hela västen av. vet ej om jag måste sy om den lite men det blir svårt för jag suger verkligen på det. Västen heter 101inc ciras och sedan har jag ett gevär som heter (ASG Devil SPR 14.5tum M15 KeyMod) men vet ej vilket batteri som är bäst till den då. Har en go pro 5 black och tänkte filma med den när jag blir lite bettre inom detta, men då behöver jag en airsoft hjälm. Någon som vet vad det är för del man behöver köpa för att fästa den på airsoft hjälmen?
Tack för att du tog tid att läsa 100% Tack :")

Mason
Lag: TF Green
Played Since: 2008

Re: Tja behöver lite hjälp som nybörjare

Postby Mason » 23 January 2017, 00:42

Om västen fungerar som en riktigt Ciras så öppnar du en lucka baktill och där under finns det två band med öljetter och en vajer som går igenom, Man tar lös och justerar och sätter tillbaka vajern. Jag minns inte till 100% men kika.

Kameran tycker jag du ska fästa med kardborre som du får limma på. Blir lätt att justera och slår du i kameran så faller den av och risken att skada den bli mindre. Fäst kameran med paracord i hjälmen så den inte försvinner :)

Edit: Blandade ihop GoPro med Contour... Googla GoPro helmet nvg mount :P

Dimage
Lag: Kangals
Played Since: 2007

Postby Dimage » 23 January 2017, 20:31

Välkommen till hobbyn. Ska försöka ge dej lite svar på funderingarna. Men är det något mera så fråga på så löser vi nog det med..

Då din bössa förmodligen inte är uppgraderad så skulle jag tipsa om att börja med en 7,4 volts Lipo batteri. Ta så stort som du får plats med och köp en bra laddare på samma gång. Många av dom jag spelar med använder denna laddaren https://www.hobbex.se/sv/artiklar/laddp ... -5000.html Tycker den är bra och har egentligen inte hört något negativt om den.

När det kommer till din GoPro så finns det fästen till det mesta för den kameran. Så där skulle jag tipsa dej om att kolla nätet för att se vad du behöver. Kanske vill du kunna ha kameran med dej även om du inte har hjälmen på dej. Så kolla igenom alla fästen som finns både på GoPros egna sida men även hos andra tillverkare.

Sen så kan jag tipsa dej om att lägga in staden där du bor i din profil. Gör att det är ättare för oss andra om det kan behövas mer fysisk hjälp. Slipper du 'ven komma ihåg att skriva var du bor om du skulle behöva hjälp eller om du letar folk att spela med.

Maercosh
Lag: Vänner i skogen
Played Since: 2015

Postby Maercosh » 24 January 2017, 09:17

För att montera på en vanlig airsofthjälm behöver du ett NVG-gopro adapter, har för mig thebrainexploder säljer det för 200kr.

Du kan även ha kameran på keps, hatt, bröstet, vapnet, eller mössan

Return to “Nybörjare”