Försvunnen retur??!!??

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Steyer
Played Since: 2017

Försvunnen retur??!!??

Postby Steyer » 21 May 2017, 22:22

Tjenis
Undrar va som gäller när en vara jag fått fel och skickat i retur samt fått pengarna tillbaka för försvinner på vägen till återförsäljaren i uk..
Har sagt jag ska hjälpa från mitt håll att återfinna det men nu undrar jag... visst fasen har väl jag ingen skyldighet att kompensera dom om dom(postnord) inte ersätter alls/fullt varans värde..???
Jag anser ju ha gjort min del genom ha skickat varan långt innan återbetalning gjordes.
Har på mail att allt jag behövde göra va visa att jag skickat paketet och då skulle jag återbetalas, vilket jag gjorde.

Nån som vet?
Väll mött

Grim Nyberg
Played Since: 2003

Re: Försvunnen retur??!!??

Postby Grim Nyberg » 22 May 2017, 00:12

Har du kvitto på det så kan du ju bevisa att du skickat det. Sen får dom ta problemet med postmord som slarvat bort det.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Steyer

Postby Steyer » 22 May 2017, 07:16

Ja har kvitto på inlämnat paket, dock står inte addresser på det bara storlek vikt o spårnr, dock bara vanligt paket men eftersom det inte rör sig om att jag har fått min vara och sen ångrat den utan jag har aldrig fått min vara utan en produkt jag aldrig beställt och sen betalar ur egen ficka för att skicka tillbaka så känns det lite som att jag har inget ansvar över den.

livewire
Lag: QoT / Спарта
Played Since: 2014

Postby livewire » 22 May 2017, 17:17

On a side note mate if the store messed up then they have to provide return for the item, you shouldnt have to pay for the return yourself , what store was it ?
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Cowbra
Played Since: 2009

Postby Cowbra » 22 May 2017, 23:47

Har du skickat det som paket? i så fall så ska du ha fått en kopia på adresslappen och spår nummret ska du kunna söka på om du går in på Postnord. (kan va så att du måste söka på Engelska postens sida efter det lämnat landet.)
Så länge paketet inte är utlämnat till mottager. Så är den som sänt paketet ägare. Så du är den som måste reklamera att paketet försvunnit. Och det är du som kan få ersättning från posten om det har kommit bort.

Steyer

Postby Steyer » 23 May 2017, 17:33

Store was private airsoft deals, unfortunately i seem to be responsible for the item until it reaches them, they would refund me postage when they got it.
Har gjort en reklamation hos postnord så nu e det väl bara att vänta och se o hoppas den kommer tillbax så man kan skicka den med ett riktigt företag..
Va e oddsen att försvunna paket hittas?

Må väl

livewire
Lag: QoT / Спарта
Played Since: 2014

Postby livewire » 24 May 2017, 18:20

Bit late now but I would have told them to poke it mate, by uk law its them that have to arrange collection and postage
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Return to “Nybörjare”