MB05D

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Darkburrow
Played Since: 2018

MB05D

Postby Darkburrow » 28 January 2018, 15:47

https://airsoftpro.cz/en/airsoft-guns/l ... zka-detail

Bra pris/prestanda eller har ni nå tips på bättre?

Darkburrow

Re: MB05D

Postby Darkburrow » 29 January 2018, 13:41

ingen som verkar veta :D

Herr_erlandsson
Played Since: 2016

Postby Herr_erlandsson » 29 January 2018, 20:12

det är en billig bössa, inte mycket mer att säga. om du är ute efter en sniper som har övertag mot väljusterade karbiner så behöver du byta det mesta i den

Horrorbilly
Lag: Black Creek Security, SAG
Played Since: 2015

Postby Horrorbilly » 29 January 2018, 20:20

Ska du köra sniper pch överprestera en vanlig aeg så beror mycket på hir du tänkt spela. Du kan tokttrimma med 160 fjäder och förstärkta delar så det heter duga, eller köra på lite svagare fjäder och spela silent assassin.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Darkburrow

Postby Darkburrow » 29 January 2018, 21:05

Ska du köra sniper pch överprestera en vanlig aeg så beror mycket på hir du tänkt spela. Du kan tokttrimma med 160 fjäder och förstärkta delar så det heter duga, eller köra på lite svagare fjäder och spela silent assassin.
Det är 160 fjäder i redan, den är uppgraderad från fabrik den där :P

Horrorbilly
Lag: Black Creek Security, SAG
Played Since: 2015

Postby Horrorbilly » 29 January 2018, 22:30

Sorry mate, såg det nu. Men som sagt, allt hänger på spelstil. Jag är en smygare/spejare, så jag vill kunna komma hyffsat nära för att samla info. Och akuölw det braka loss så vil jag kunna skjuta tyst hellre är hårt. 130 fjäder(tror jag) och den funlat klockrent.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 13 February 2018, 23:40

Det är svårt att veta hur delarna håller för fjädern även om den är "uppgraderad". Förmodligen inte värst bra. Det är betydligt bättre att gå ner på 130-fjäder, särskilt med tanke på att du är nybörjare. Då håller grejerna bättre och du kommer ändå upp i energier motsvarande uppåt 150 med tunga kulor. Det kommer inte att göra din spelupplevelse sämre men dina medspelare löper en smula mindre risk att bli allvarligt skadade under tiden du lär dig bedöma avstånd på bråkdelar av sekunder under en massa olika förutsättningar och ljusförhållanden, ta rätt beslut varje gång och träna upp reflexen att inte skjuta om alla parametrar inte är inom ramarna.

Vem som helst kan skjuta. Det är att låta bli som är svårt. Att skjuta med en bössa som har rasat är däremot omöjligt, så alla vinner om du går ner ett snäpp. Dessutom, om du lär dig att spela effektivt med 130 så kommer du att äga banan med 160 men inte om du börjar där.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Darkburrow

Postby Darkburrow » 5 March 2018, 18:27

Tips på en bössa som inte kostar en arm och ben att köpa, vill inte spendera allt man äger och har innan man vet om man vill spela :) (Bidragstagare så det krävs billigt om jag inte sparar i 10 år) :P

Darkburrow

Postby Darkburrow » 5 March 2018, 18:36

Och jag har inget emot att uppgradera på efterhand så jag lär mig hur det funkar bättre, precis som med mina 3D Skrivare, köper DIY för att lära mig :)

Bennybira
Lag: -FNM-
Played Since: 2008

Postby Bennybira » 6 March 2018, 09:53

Helt ärligt verkar det smidigast att köpa en SSG24 av novrish.
Eller bara köpa en billig bössa och byta alla delar (finns en uppsjö uppgraderingspaket som lirar rätt bra ihop)

Darkburrow

Postby Darkburrow » 6 March 2018, 17:34

Citera inte i onödan. Läs reglerna. /Admin

Om man nu ändå hade så mycket pengar att köpa SSG24an, jag kan max spara 500 i månaden :'(

Bennybira

Postby Bennybira » 6 March 2018, 18:26

Då är det kanske bäst att ge dig på en bra uppgraderad bössa begagnat härifrån.
Kanske en semisniper eller helt enkelt en vanlig AEG, sen börja anpassa din spelstil mer åt sniper / DM hållet med tiden.

Darkburrow

Postby Darkburrow » 6 March 2018, 21:15

Citera inte i onödan. /Admin
Jag brukar alltid börja med det svåra, jag gillar utmaningar, har precis ansökt till börsen så behöver vänta tills det är klart innan jag kan kolla läget :D

Bennybira

Postby Bennybira » 7 March 2018, 06:18

Det svåra med att spela som effektiv prickskytt inom airsoften är INTE bössan :D
Det är spelstilen. Finns inga vägar runt det.

Du kan tjuvstarta med det svåra genom att ta dig ut och spela så mycket som möjligt.
Bössan är det bara att kasta tid och pengar på så blir den bra :)

Spelstilen kräver slit och strategi + erfarenhet!

Darkburrow

Postby Darkburrow » 7 March 2018, 09:26

Jag kollade på det billigaste skiten jag kunde hitta, M40A3 Sportline för hela 899:- men tänkte att den kanske inte ens får längre räckvidd än en AEG, annars MB05D på Airsoftpro, men en polare som har hållt på mycket längre med airsoft säger att jag ska hålla mig undan WELL så nu är jag nyfiken på vad som är billigt men inte så illa att man ska hålla sig undan, polaren säger CYMA och WELL är ett par jag ska hålla mig undan, men JG, Snow Wolf, A&K, Ares, A.C.M osv? Tokyo Marui är typ "Top of the line" när det gäller airsoft men JÄVLIGT dyra ?

Darkburrow

Postby Darkburrow » 7 March 2018, 10:25

Jag har gått igenom massvis med reviews på alla möjliga snipers och känns som denna är nåt att ha, går att uppgradera vidare

Snow Wolf M24

Frågan är ju vad folk som har erfarenhet tycker och tänker, tips uppskattas så länge det inte kostar en arm och ett ben, och som går att uppgradera i framtiden, har man inte stora summor pengar att kasta ut så får man lägga ut små mängder under längre tid, köpa billigt vapen och uppgradera vartefter är min filosofi

Bennybira

Postby Bennybira » 7 March 2018, 12:15

Inget fel på WELL, Går att uppgradera precis lika bra som vilken kina-bolt som helst :)

Men INGEN sniper för mindre summor pengar är vidare superbra (att spela mot andra spelare med) ur lådan. Det är fakta, inte åsikt!
Om din polare säger att man ska undvika CYMA är han nog lite vilse.
De har tillverkade högklassiga (särskilt för priset) AEGs i över 10 år nu...

Darkburrow

Postby Darkburrow » 7 March 2018, 12:28

AEG ja, han är 100% sniper så han ser det på sniper-synpunkt :D

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 7 March 2018, 13:18

Jag kollade på det billigaste skiten jag kunde hitta, M40A3 Sportline för hela 899:- men tänkte att den kanske inte ens får längre räckvidd än en AEG, annars MB05D på Airsoftpro
Jag skulle nog drista mig till att säga att ingen av de billigare snipers du kan köpa har längre räckvidd än en AEG. Speciellt inte de AEGs som folk lagt ner lite tid och kärlek på.

Du har inte funderat på att gå på DMR-linjen istället? Speciellt om det är din första bössa. Då har du en AEG och kan ganska enkelt byta roll om du inte känner att sniper passar dig (byt till lättare fjäder, peta över i auto, klart). En semi-spärrad AEG får skjuta upp till 2.51J (158.5 m/s med 0.20g) vilket absolut lägger dig i räckviddsklass* med medeltrimmade bolt snipers. Enda skillnaden är att du har möjligheten till en flexiblare spelstil om du inte känner att du vill spela som renodlad sniper.

Utgångshastigheten har mycket mindre med räckvidd att göra än kulvikt och hop up. Utgångshastigheten har däremot väldigt mycket att göra med säkerhetsavstånd. Så gör inte misstaget att tro att du automatiskt kommer skjuta mycket längre för att du har 160 m/s istället för 130 m/s.

Dålig ekonomi och sniper är för övrigt inte en bra kombination. Just saying ;)

* Under förutsättning att du tätar, fixar hop up, etc.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Darkburrow

Postby Darkburrow » 7 March 2018, 13:48

Citera inte i onödan. /Admin

Finns avbetalning ^^ nöjer mig med stock för att sedan uppgradera allt eftersom :D är det inte så man gör? :D för alla verkar uppgradera ^^ och jag kan lägga ut lite varje månad utan problem, det är klumpsummor jag inte kan betala :D

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 7 March 2018, 14:13

@Darkburrow

Citera inte i onödan. Vi har en annan filosofi än de flesta andra forum på den punkten. Läs reglerna om du är osäker på vad som gäller.

Sen vore det nog trevligare att försöka hjälpa dig om du tog åt dig av råden du får istället för att hela tiden påskina att du vet bättre, har helt andra förutsättningar och egenskaper än alla nybörjare före dig och i vissa fall inte ens begränsas av att du är människa, precis som alla vi andra.

Vill du köra ditt eget race så är det helt ok, så klart, men att be om hjälp och sen inte ta emot den hjälp du får trots att hundratals år av samlad erfarenhet ställs till ditt förfogande är inte det, IMNSHO.

Fakta: Det är ingen bra idé att börja som sniper, varken för ens egen eller andras skull. Folk avråder dig av omtanke, inget annat. Det är dyrt om du inte är rejält erfaren, har alla verktyg och vet exakt hur du ska använda dem för att få en budgetbössa att gå rimligt bra.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 7 March 2018, 14:16

Jo, fast de flesta börjar inte med sniper, av flera anledningar. Du behöver också ett sidearm för allt inom ditt säkerhetsavstånd, och sen är det relativt dyrt att uppgradera, även om man väljer billigare delar.

AEG är enklare att börja med. Köp en schysst begagnad bössa för kring 1000:- av den modell du gillar bäst, börja uppgradera denna för att nå sniper-avstånd och spärra till semi. Istället för att köpa en billig sniper som kommer gå sämre än de flesta AEGs du möter på spel.

Jag antar att det jag försöker säga är: Du kommer ha mer glädje och valuta för pengarna med en AEG, och som ovan påpekats, du kan spela som sniper även om du har en AEG. Skillnaden ligger i att du kan också spela annat, vilket inte går med en bolt sniper.

Annars spelar det väldigt liten roll vad du köper, köp en billig sniper + ett billigt sidearm (AEP går att hitta väldigt billigt) och kör. Men räkna inte med att nå längre än någon annan på banan. Kör du på en Well så är den billig och har uppgraderingsdelar (vilket är dyrare än bössan) tillgängliga.

Edit: Ps. CQB-spel är kul också! Ds.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Darkburrow

Postby Darkburrow » 7 March 2018, 19:46

Har köpt en WE 1911 och jag har rent av bestämt mig för att köra sniper då annat inte intresserar mig, är det fel av mig?

Råd tar jag självklart om det inte krockar med mitt intresse.

lubbe
Lag: F9
Played Since: 2007

Postby lubbe » 8 March 2018, 15:06

Alla kör på det som passar dem bäst, det är ju det som är det bästa med den här hobbyn.
Däremot uppmuntrar jag aldrig någon nybörjare att spela med något starkare än cqb-fjäder innan man lär sig uppskatta avstånd och att faktiskt sikta.
Köp en sniper, investera lite tid och pengar på hoppen och trimma ner till cqb och börja där. Det blir nog bäst för alla.

Darkburrow

Postby Darkburrow » 8 March 2018, 15:08

Köper otrimmad och arbetar mig uppåt och gör den bättre och bättre med tiden :D

Return to “Nybörjare”