Måste man ha nya skyddsglas efter viss tid?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Pontus
Played Since: 2012

Måste man ha nya skyddsglas efter viss tid?

Postby Pontus » 24 February 2019, 01:29

Tjena! Spelar väldigt sällan numera, men ett par gånger per år blir det ändå. Ju äldre jag blir, desto mer tänker jag på eventuella risker. Då har vi det här med ögonen..

Dum fråga kanske, men måste man byta ut skyddsglasögon efter en viss tid? Alltså, har själva glasen någon form av ”bäst före -datum”?

Har ett par relativt billiga ”heltäckande” eller vad man ska säga (skidglasögon-stuk) köpta på vapenbutiken förr när den fanns, som jag kört med nu i 7 år, aldrig fått en direktträff rakt på dom (dock studsskott från bössa och terräng). När dessa var nya så testsköt jag ett av dom tre medföljande glasen point blank med 135 m/s bössa. Inga problem, men använder inte detta glas såklart. Dom har alltid förvarats torrt, fuktfritt, mörkt och i skyddspåse.

Bör jag köpa nya, eller är det cool beans?
- Stay Classy!

Dennis_halmstad
Lag: -
Played Since: 2019

Re: Måste man ha nya skyddsglas efter viss tid?

Postby Dennis_halmstad » 24 February 2019, 03:54

https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 19&t=52307

Inte så länge sen detta var uppe på tapeten i tråden ovan.

Allt kan åldras och bli sämre, tvivlar du på dem hade jag gjort en nyinvestering.

buran

Postby buran » 25 February 2019, 11:23

Du bör alltid ha skydd som är testat OK, dvs skjut brillorna en gång om du är osäker. Pajar de har du all anledning i världen att skaffa nytt.

MarLin
Lag: Viking Security Agency

Postby MarLin » 25 February 2019, 12:01

Hur rädd är du om ögonen? Mm Mm exakt!
Du har bara ett par, kan vara värt att inte chansa.

Snåla på annat men inte skyddsutrustningen! 8-)
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

Sanningsministeriet
Lag: ISOG - 040 Squad ”Tango”
Played Since: 2017

Postby Sanningsministeriet » 26 May 2019, 19:22

Aldrig hört om bäst före datum på brillor, är det en grej?

Hur som: har dom tjänstgjort så länge så kanske det är dags för skyddsupdate ändå?
Släng dom och lägg några hundralappar på att förhoppningsvis få behålla ögena fungerande så länge som möjligt.
Finns ju rätt fancy brillor för vettigt pris med utbytbara glas och hög klassning som du kan använda till sport och annat också.

Det är ju inte som att du en dag kommer stå där och bara ”helvete vad jag är ledsen att jag har ett par skydsbrillor som är bekräftat säkra, fyfan va dumt och onödigt...”
Äh, skit i dramat, kom så drar vi ut o opererar!

Return to “Nybörjare”